Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Robert Urbański w Październik 28, 2014, 11:24:02

Tytuł: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Październik 28, 2014, 11:24:02
Witajcie,

po czterech latach bezawaryjności nagle samochód mi się usztywnił - chodzi w górę i w dół, ale praktycznie w ogóle nie płynie - porównywalny do twardego (bardzo) sportowego zawieszenia. Nie wyświetla żadnych alarmów, płyn jest, pompa pracuje.

Pytanie: czy mogę sam sprawdzić, co się dzieje? No i drugie, równie ważne - w ASO podłączenie to ok 200 pln - czy gdzieś w POznaniu są miejsca, gdzie taniej odczytują na komputerze, co się dzieje? (może ktoś z forum ma takie urządzenie?)
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Październik 28, 2014, 11:33:56
w moim starym C5 II z czasem stawał się coraz twardszy, powodem były zużywające się sfery. wymiana na nowe w wersji Comfort załatwiło sprawę. wymieniałem je przy przebiegu około 220tyś. są też opinie że wymiana płynu LDS na nowy bardzo poprawia komfort jazdy. teoretycznie serwis nie wymienia tego płynu ale powinno się go jednak wymienić.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Październik 28, 2014, 11:56:21
Dzięki za odpowiedź - w moim przypadku usztywnienie miało charakter gwałtowny, wcześniej komfort był ok.

Gruszki wszystkie na raz? W BX moim starym się je regenerowało - tutaj też, czy kupuje się nowe?
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Październik 28, 2014, 17:29:53
moim zdaniem nie ma sie czym martwic jak Ci się nagle "usztywnił". Czesto tak mam jak moja z kompieli wychodzi. Nic sie nie martw to normalny odruch
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Waldemar Just w Październik 28, 2014, 20:36:01
Cytuj

Robert Urbański napisał:
Dzięki za odpowiedź - w moim przypadku usztywnienie miało charakter gwałtowny, wcześniej komfort był ok.

Gruszki wszystkie na raz? W BX moim starym się je regenerowało - tutaj też, czy kupuje się nowe?


sfery jednej osi są połączone więc jak jedna padnie cała oś się trochę usztywnia
Sfery w C5 się wymienia, nie podlegają regeneracji,
komfort zawieszenia też zależny jest od ustawienia prawidłowej wysokości, może grzebałeś coś w zawieszeniu, jakieś łączniki, sworznie? czujniki "odczytują wysokość" z obrotu stabilizatora
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Styczeń 06, 2015, 17:12:47
Znów pojawił się problem - wymieniłem obie przednie sfery w warsztacie na Zakopiańskiej (760pln) - tylne były wg nich ok  - jeszcze w listopadzie, a dziś auto znów sztywne. Fakt, że jest tak nisko, że haczy o każdy krawężnik, ale przy podnoszeniu i opuszczaniu zatrzymuje się z twardym szarpnięciem - czy to znowu sfery i czy istnieje możliwość, żeby tak szybko padły?
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Joanna Luty w Styczeń 06, 2015, 18:05:01
Więc najwyraźniej masz auto żle ustawione(wysokość)i nie będzie pracować prawidłowo.Swoją droga niemało Cie skasowali za wymiane 2 sfer.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Yacus w Styczeń 06, 2015, 20:44:37
FeuVert?:) jak na nich, to cena okazyjna wręcz...

Do sprawdzenia koniecznie wysokości przód+tył. Nie powinno być żadnego haczenia, nawet pomimo że jeździmy w Polsce :)
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Styczeń 06, 2015, 22:10:00
A było jechać do Pana Stanisława do Częstochowy, ja za wymianę 3 sfer z drogą mniej zapłaciłem.
A jak ocenili stan tylnych sfer, demontowali i sprawdzali ciśnienie? I co było nie tak z tymi przednimi, brak ciśnienia, całkowite zalanie LDS-em?
No i czy masz sfery IFHS oryginały i jeszcze właściwe?
Prześwit musisz mieć dobrze ustawiony, bo jak niby ma mieć siłownik właściwy skok, jak jest już wciśnięty.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Kmera w Styczeń 06, 2015, 22:15:27
A samochód właśnie dlatego może być sztywny i niski, że wszelkie wysokości są źle ustawione. Poza tym sprawdź poprawność działania korektorów wysokości.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Styczeń 07, 2015, 07:58:49
Sprawdzane były wszystkie cztery sfery - zdemontowane i zmierzone ciśnienie. Tył był ok, przednie obie do wymiany. Nie wnikałem, co to znaczy, bo i tak bym nie wiedział, co konkretnie sprawdzić.

Każda ze sfer kosztowała 285 pln. Do tego wykonana była korekta wysokości zawieszenia -wcześniej miałem auto raczej wysokie, miło pływające, po wymianie zrobiło się bardziej sprężyste i nie pochylało się już tak bardzo (czego osobiści żałuję).

Cena za wymianę ze sprawdzeniem wszystkich sfer itd. to dokładnie 720 - sprawdziłem na rachunku specjalnie. Mam reklamować? Na razie umówię się na sprawdzenie, co jest nie tak.

Pytanie: czy samochód mógł uszkodzić nowe sfery nie dając żadnych innych objawów, czy też, jeśli to któraś z przednich sfer, to jest to wada samej sfery?
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Styczeń 07, 2015, 08:16:19
Samochód nie bardzo ma jak uszkodzić sfery.
Poziom LDS masz prawidłowy? A jak go podniesiesz na samą górę to pompa przestaje pracować w tym samym momencie jak przestaje sie podnosić auto? I zakładam , ze masz tylko 4 sfery, a nie 6.
A podjechać możesz na reklamacje, niech sprawdzą tą wysokość (instrukcja jak to zrobić jest w dziale Porady).
Zmierz metrem ile masz z przodu i z tyłu od ziemi do kantu błotnika. Wiem, że tak nie można mierzyć itp, ale już coś będzie wiadomo.
No i niech Ci podadzą jakie było ciśnienie na tych tylnych.
W tym serwisie mają komp do citroena? Niech jeszcze sprawdzą czy zawory pracują prawidłowo.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Styczeń 07, 2015, 16:58:38
Mam złe opony trochę bo 205/55 R16, ale wysokość od błotnika przód to 67, a tył 70.

W piątek jadę na sprawdzenie. W razie czego - jakiej firmy sfery kupować?
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Yacus w Styczeń 07, 2015, 17:14:15
Według mnie tylko I.F.H.S.

Takie same koła mam u siebie, z ciekawości sprawdzę i napiszę.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Styczeń 07, 2015, 21:25:12
to moim zdaniem masz malo z przodu. Oczywiście to na oko, ale około 69-69,5 ja miałem. Ja nie miałem tez takiej różnicy z tyłem chyba. A co z tym podnoszeniem  i pracą pompy?
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Styczeń 08, 2015, 08:38:22
Podnosi i opuszcza całkowicie ok, problem jest tylko z tym, że kiedy się zatrzymuje, to tak twardo, jakby w coś uderzał - idzie w dół np, i zatrzymanie na odpowiedniej wysokości jest takie, jakby trafił na betonową podłogę i to samo w górę.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Styczeń 08, 2015, 17:35:34
Czyli trzeba zerknąc na kanale/podnośniku o co uderza, bo jak prześwit źle ustawiony, to zakładam , że wali w odbój jakiś.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Styczeń 09, 2015, 18:02:12
Poszło pięknie - gwarancyjna wymiana obu na nowe i auto znów płynie:) i tak, to są te ifhs, z pudełka, z zatyczkami. Cieszem siem:)
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Styczeń 09, 2015, 20:57:50
No to co oni Ci włożyli za pierwszym razem, no i z jakimi zatyczkami?
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Yacus w Styczeń 09, 2015, 22:14:12
Cytuj

Tomek Czajka napisał:
No to co oni Ci włożyli za pierwszym razem, no i z jakimi zatyczkami?

Białymi zaślepkami na gwint sfery, zapobiegają przedostawaniu się ciał obcych do wnętrza sfery ;)
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Styczeń 10, 2015, 18:54:23
Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu mam MKI
Mam problem z kolektorem zawieszenia z przodu. Ciężko chodzi psikałem go WD40 i ruszałem lewo prawo, ale niestety nic to nie dało.
Czy kolektor do przodu i do tyłu jest taki sam i ile by taki kosztował.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Robert Urbański w Styczeń 11, 2015, 20:49:17
Wd40 usuwa wodę i oczyszcza, ale nie smaruje - musisz skorzystać z czegoś innego do nasmarowania. Ale ten korektor wysokości zawieszenia działa pod naciskiem całego nadwozia, więc jeśli cokolwiek by się w nim blokowało, to by się ułamał. Jedyne, co może być z nim nie tak, to a. uszkodzenie mechaniczne potencjometru w środku, b. problem z wtyczkami. Jak chodzi nie ma znaczenia, bo 1,5 tony na niego naciska:)

Czy jest wymienny - głowy nie dam, ale jak zmieniałem oba, to wyglądały identycznie.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Styczeń 11, 2015, 22:53:37
A kręciłeś nim po zdjęciu dźwigienki łączącej go ze stabilizatorem? W środku potencjometr jest bezstykowy. Ja po wymianie na używkę, wypolerowałem przeguby przed założeniem.
Oprócz ciężkiej jego pracy masz jakies problemy z zawieszeniem?
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Styczeń 11, 2015, 23:39:55
Tak dźwigienkę ściągnąłem i popsikałem kilka razy WD40 i kręciłem chwilę czasu, ale nic nie pomogło. A co do zawieszenia to mam wrażenie że przód jest za twardy może to są sfery. Jeszcze ich nie wymieniałem i też nie wiem czy je poprzedni właściciel wymieniał. Czy można na sferze sprawdzić datę produkcji.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Kmera w Styczeń 12, 2015, 01:13:57
Jeżeli są to oryginały z logo Citroen i samochód jest z 2001 roku to na 100% wszystkie sfery nadają się do wymiany. Co do drugiej części pytania - wystarczy otworzyć maskę i sprawdzić. Fabryczne sfery nie mają na sobie daty produkcji, natomiast zamienniki I.F.H.S. mają ją nadrukowaną.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Styczeń 12, 2015, 16:27:20
Czyli według tego zdjęcia które zamieściłem mam jeszcze sfery oryginalne ? Chciałbym założyć sfery w wersji komfort czy ktoś się orientuje jakie one mają numer katalogowy.
Moje auto jest bez trybu sport.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Kmera w Styczeń 12, 2015, 19:48:19
Ta którą pokazałeś to oryginał Citroena o ciśnieniu 57 bar. Sfery komfortowe produkuje firma I.F.H.S., które posiadają oznaczenie C5COMFFN / C5COMFRN.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Styczeń 12, 2015, 20:48:11
A czy ja mogę założyć te sfery wersji komfort jeżeli mam zawieszenie bez opcji sport i jeszcze jedno pytanko która sfera jest na przód, a która na tył.
Bo na razie chcę wymienić z przodu
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Irek Bommersbach w Styczeń 12, 2015, 21:02:10
Cytuj

Mirosław Grablowski napisał:
A czy ja mogę założyć te sfery wersji komfort jeżeli mam zawieszenie bez opcji sport i jeszcze jedno pytanko która sfera jest na przód, a która na tył.
Bo na razie chcę wymienić z przodu


Jak najbardziej można zakładać komforty.
Sfery przednie to C5COMFFN .
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Styczeń 12, 2015, 21:09:14
Pytam bo na tej stronie pisze ze do silnika 2.2HDI a ja mam silnik 2.0HDI  http://salko.pl/sfera-hydrauliczna/47138-sfera-hydropneumatyczna-C5-I-II-przod-52KG-385cc-3-V6-COMFORT-belgijski-OEM-IFHS.html
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Irek Bommersbach w Styczeń 13, 2015, 10:28:28
Cytuj

Mirosław Grablowski napisał:
Pytam bo na tej stronie pisze ze do silnika 2.2HDI a ja mam silnik 2.0HDI  http://salko.pl/sfera-hydrauliczna/47138-sfera-hydropneumatyczna-C5-I-II-przod-52KG-385cc-3-V6-COMFORT-belgijski-OEM-IFHS.html


To nie są sfery do twojego auta!
2.0 = sfera przednia 57 bar lub C5COMFFN
2.2 = sfera przednia 52 bar lub C5COMFFH.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Kmera w Styczeń 13, 2015, 16:12:40
Jeżeli z przodu masz oryginalnie zamontowane 57, które pokazałeś na zdjęciu to w czym problem? Poza tym w Salko jest drogo.

http://allegro.pl/sfera-kula-hydrauliczna-citroen-c5-c557fc-i4915414482.html
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Luty 16, 2015, 17:58:13
Witam ponownie, czy na tył sfera comfort będzie o takim oznaczeniu C5BCOMFRH
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Irek Bommersbach w Luty 17, 2015, 06:37:47
Cytuj

Mirosław Grablowski napisał:
Witam ponownie, czy na tył sfera comfort będzie o takim oznaczeniu C5BCOMFRH


Oznaczenie C5COMFRH jest do wersji HA3+ (w MkI 2,2hdi). Z Twojego opisu widzę, że masz MkI 2,0hdi w którym nie występowało HA3+. Do Twojego auta sfery na tył to C5COMFRN.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Luty 17, 2015, 18:23:00
A gdzie mogę sprawdzić jaką sferę mogę włożyć. Bo jak wchodzę tutaj http://salko.pl/sfera-hydrauliczna/46909-sfera-hydropneumatyczna-C5-II-tyl-31KG-385cc-HB-3-KOMF-belgijski-OEM-IFHS.html to piszę że jest do C5 II i też pisze że HA3+
a jak wchodzę tutaj sfera C5COMFRH http://salko.pl/sfera-hydrauliczna/50764-sfera-hydropneumatyczna-C5-I-tyl-25KG-385cc-HB-3-COMF-belgijski-OEM-IFHS.html to pisze że to jest do C5I 2.0 i 2.2HDI
Teraz nie wiem  jak to w końcu jest czy może na tej stronie mają błąd.
Proszę o pomoc.
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Irek Bommersbach w Luty 17, 2015, 20:47:02
Cytuj

Mirosław Grablowski napisał:
A gdzie mogę sprawdzić jaką sferę mogę włożyć. Bo jak wchodzę tutaj http://salko.pl/sfera-hydrauliczna/46909-sfera-hydropneumatyczna-C5-II-tyl-31KG-385cc-HB-3-KOMF-belgijski-OEM-IFHS.html to piszę że jest do C5 II i też pisze że HA3+
a jak wchodzę tutaj sfera C5COMFRH http://salko.pl/sfera-hydrauliczna/50764-sfera-hydropneumatyczna-C5-I-tyl-25KG-385cc-HB-3-COMF-belgijski-OEM-IFHS.html to pisze że to jest do C5I 2.0 i 2.2HDI
Teraz nie wiem  jak to w końcu jest czy może na tej stronie mają błąd.
Proszę o pomoc.


W niektórych przypadkach podają błędne zastosowanie. Do MkI HA3 i MkII HA3 są te same oraz do MkI HA3+ te same co do MkII HA3+ (cały czas mowa o tyłach do liftbeka).
Tytuł: Re: [Mk2] Nagłe usztywnienie - co sprawdzić?
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Grablowski w Luty 17, 2015, 22:48:42
OKI znalazłem w katalogu IFHS jakie sfery dokładnie