Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Stanisław Skoczylas w Marzec 20, 2015, 17:14:57
-
Witam posiadam citroena C5 II 2008r. 2.0 hdi 136 KM
Problem jest w ustawieniach trybu zawieszenia (Hydractive 3+)
Nie chce sie podniesc w gorny tryb serwisowy (do wymiany koła)
wszystkie inne tryby dzialaja (tj. low, normal, medium high) oraz Tryb Sport tez dziala.
Prosze o mozliwe przyczyny.
-
Przedstawione zawieszenie, sprawdź na włączonym silniku wysokość między środkiem felgi a rantem błonnika, powinno być około 40cm. Jak z komfortem jazdy? Pewnie jest twardo?
Są trzy możliwości, pierwsza to na kanale ustawiać ręcznie na korektorach wysokości, drugi sposób to dokonanie bardzo dokładnych pomiarów wysokości w wyznaczonych punktach, dokonać dokładnych obliczeń i wprowadzić je za pomocą programu diagnostycznego. Jak się zrobi to dobrze to zawieszenie się ustawi prawidłowo . Trzecia opcja to jechać do ASO i oni to ustawia
-
Witam odleglosc to ok 41-42cm, przod i z tyl rowno
komfort chyba jest taki sam
jak kupilem auto w styczniu tego toku to dzialaly wszystkie pozycje zawieszenia, moze byc powodem nie podniesienie zawieszenia do wymiany kół? (oczywiscie koła wymienial serwis, nie sam)
-
zacznijmy może od tego kontrolowałeś stan oleju w zbiorniku? jak podnosisz to do tego najwyższego trybu nie słychać zmiany pracy pompy? ze chodzi na sucho? Możesz tez przesmarować wyczyścic korektory wysokości. Zapomniałem zapytać cały samochód nie chce się podnieść czy tylko przód lub tył?
-
według chłopaków z klubu peugeota, którzy ustawiali zawieszenia w C5 powinno być około 40cm tam pół centymetra robi kolosalną różnicę.
hmmm o kontroli ilości płynu nawet nie wspomniałem bo to oczywiste :)
ja w swoim C5 też muszę ustawić wysokość, co prawda mnie osiąga wszystkie wysokości ale zrobił się twardy. u mnie siedzi około 41.5cm
-
Witam, poziom oleju LDS w porzadku,
auto podnosi sie tylko do poziomu medium high, nie próbuje się podnieś na high, nie zauwazylem zeby pompa pracowala na sucho w czasie podnoszenia,
Całe auto ne chce sie podniesc, przod i tyl rowno,
Mozecie mi powiezdziec gdzie sa , jak wygladaja i jak wyczyscic te korektory wysokosci?
-
Myślę, że czyszczenie nic tutaj nie da. Od wymiany opon bez podnoszenia samochodu z przycisku mógł się rozprogramować kalkulator zawieszenia i trzeba na nowo ustawić mu zadane wysokości. Polecam obciążyć wulkanizatora rachunkiem za naprawę!
-
Więc zostaje ci poszukać kogoś kto ci komputerem zaprogramuje wysokość
-
Tzn pewnosci nie mam ze wulkanizator, ale wymieniali mi koła w ASO Ford Kraków bo tam tez go kupilem ale tak przypuszczam ze nie podniesli auta. a jak to w takim duzym serwisie zakaz wstepu na hale serwisowa
dzieki panowie za pomoc, najpierw poszukam kogos z komputerem i napisze czy to to
a jeszcze mam pytanie, posiadacie jakies dane ktore trzeba wprowadzic przez komputer tzn. jakies fabryczne wysokosci?
-
do programu wpisuje się wartości zmierzone na aucie
-
Czyli trzeba postepowac zgodnie z intrukcja jak mierzyc Wysokosci i te dane wprowadzic do programu?
A posiada ktos pelna intrukcje tej operacji?
-
Na forum Peugeot masz pełen opis co i jak, wrzucałem tam serwisówkę
-
Nawet nie musisz mieć serwisówki. Program sam prowadzi przez całe kodowanie i pokazuje punkty itp
-
Ok dzieki wielkie, dam znac czy pomoglo jak kogos znajde z lexia :D
-
Musisz tylko znać wartości graniczne do wprowadzenia wysokości każdej pozycji. Przy zawieszeniu Hydractive nie istnieje pojęcie zakaz wstępu na halę serwisową. Zawsze sam wjeżdżam na podnośnik, podnoszę samochód i dopiero daję w ręce mechanika. Jak widać serwisy nie wiedzą kompletnie nic jak postępować z takimi samochodami.
-
Dzis bylem w ASO i uznali ze komputer zawieszenia nie komunikuje sie z BSI i ze jest jakis problem elektryczny, w piatek maja mi naprawiac bo dzis nie bylo elektryka .
-
I co, doszli dlaczego komputer zawieszenia nie komunikuje się z BSI? Mam niestety ten sam problem, zawieszenie albo siada albo jest na ok 40cm między środkiem felgi a rantem błonnika.
-
I co, doszli dlaczego komputer zawieszenia nie komunikuje się z BSI? Mam niestety ten sam problem, zawieszenie albo siada albo jest na ok 40cm między środkiem felgi a rantem błonnika.
Skoro zawieszenie siada sprawdz przecieki na regulatorach sztywności, oczywiście na powrotach. Uruchom silnik jak leci ciągiem regulator do wymiany, jak kapie jest ok.
-
Dziwne jest to, ze opada bez reguly. Czasami kilka dni, czasem tygodni jest ok, potem opadnie. Czasami tylko raz, czasami przez kilka dni. Ostatnio na przyklad opadl po wejsciu do auta i sie nie podniosl do czasu odpalenia auta.
Zastanawiam sie czy to nie czujnik poziomowania, ale bledow brak.
-
Trochę z innej beczki - jak włącza się ten najwyższy poziom zawieszenia?
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
dwa razy klik na przycisk od zawieszenie i leci w górę na nażywszy poziom
-
Witam.
Odświeże wątek.
Dzisiaj chcąć sprawdzić poziom płynu spuściłem ciśnienie kompem i niestety zawieszenie nie podnosi się.
Po otwarciu drzwi pompa pracowała normalnie i było ja słychać.Teraz nie daje oznak życia.
Bezpiecznik dobry.Na dużej dwupinowej wtyczce przy pompie nie ma napięcia.
Odłączenie aku również nie pomogło.
Czy jest jakaś metoda na wymuszenie pracy pompy? Gdzieś podać trzeba napięcie?
-
może przekaźnik, taki brązowy na błotniku od wewnętrznej strony niedaleko pompy
-
a czy zworka na tym przekaźniku wymusi właczenie pompy czy może podać napięcie na wtyczke dwupinową przy pompie?
-
a czy zworka na tym przekaźniku wymusi właczenie pompy czy może podać napięcie na wtyczke dwupinową przy pompie?
tylko to nie naprawi usterki, sprawdz jeszcze bezpiecznik F13 w BSI i czy masz na nim napiecie i zerknij na MF8 w BSM. Zakładam że na samym początku sprawdziłeś bezpiecznik F1 obok akumulatora.
Możesz w ostateczności zewrzeć pin 3 i 5 co doprowadzi prąd do pompy.
-
Z rana sprawdziłem bezpieczniki.
Wszystkie trzy dobre.Na F13 i F1 jest napięcie.Maxi też dobry ale nie sprawdziłem napięcia na nim.
Przekaźnik pstryka gdy go wyciągam i wkładam a na pompie brak napięcia.
Chyba,że złą wtyczke sprawdzam.Do szarego modułu przy pompie wchodzą dwie wtyczki.Jedna mała z jednym przewodem i druga duża(z białym zabezpieczeniem) na dwa grube przewody.
W jaki sposób mogę wykluczyć spaloną pompę?
-
Z rana sprawdziłem bezpieczniki.
Wszystkie trzy dobre.Na F13 i F1 jest napięcie.Maxi też dobry ale nie sprawdziłem napięcia na nim.
Przekaźnik pstryka gdy go wyciągam i wkładam a na pompie brak napięcia.
Chyba,że złą wtyczke sprawdzam.Do szarego modułu przy pompie wchodzą dwie wtyczki.Jedna mała z jednym przewodem i druga duża(z białym zabezpieczeniem) na dwa grube przewody.
W jaki sposób mogę wykluczyć spaloną pompę?
-
Dziękuję.
A możesz mi jeszcze powiedzieć na który pin przekaźnika 3 czy 5 idzie napięcie z bezpiecznika maxi ?
-
Dziękuję.
A możesz mi jeszcze powiedzieć na który pin przekaźnika 3 czy 5 idzie napięcie z bezpiecznika maxi ?
Bezpiecznik Maxi MF8 słuzy między innymi do sterowania cewki przekaźnika- pin 2, poprzez F13 dzięki R7 ....
Zapodaj do pompy grubszym kablem wprost z aku. napiecie, pin 1 zasilanie na pompie, pin 2 masa na pompie
-
Masz tu schemat (przekaźnik 1524 , pompa 7739), jak widać włączaniem pompy zajmuje się kalkulator zawieszenia ale u Ciebie trzeba zacząć od zasilania
-
Waldku,właśsnie wróciłem z auta.
Brak zasilania na przekaźniku.Sterowanie przekaźnikiem działa.
Po podaniu napięcia z aku na pin 5 przekaźnika wszystko działa jak powinno.Podnosi sie do odpowiednich poziomów i wyłącza.
W czym może być problem?
Na wszystkich bezpiecznikach wspomnianych przez Ciebie jest napięcie.Na maxi również.
Na załączonym schemacie widzę,że na pinie nr3 przekaźnika napięcie płynie przez bezpiecznik F1 .Czy to jest ten pod maską opisany jako moduł silnika?
-
Waldku,właśsnie wróciłem z auta.
Brak zasilania na przekaźniku.Sterowanie przekaźnikiem działa.
Po podaniu napięcia z aku na pin 5 przekaźnika wszystko działa jak powinno.Podnosi sie do odpowiednich poziomów i wyłącza.
W czym może być problem?
Na wszystkich bezpiecznikach wspomnianych przez Ciebie jest napięcie.Na maxi również.
Na załączonym schemacie widzę,że na pinie nr3 przekaźnika napięcie płynie przez bezpiecznik F1 .Czy to jest ten pod maską opisany jako moduł silnika?
F1 znajduje się obok akumulatora, ten zielony 40A. Ten sprawdzałeś?
-
Bingo.
Bezpiecznik spalony.Duży ,zielony.
Muszę gdzieś szukać takiego w trybie pilnym.
Dziekuje Waldku za pomoc.
-
To o nim wspominałem kilka postów wyżej od niego nalezy zacząć , pamiętaj ze bez powodu sie nie spalił.
-
Tak wiem.Tylko z tego co wszyscy opisuja gdy pada pompa to leci bezpiecznik maxi.
Ten nie wiem za co jeszcze odpowiada.
-
Podłącze się pod temat.
Wczoraj wieczorem czekając na parkingu opuściłem auto do najniższej pozycji.Na włączonym silniku.
Zapomniałem podnieść i ruszyłem. Wyskoczył komunikat o maksymalnej prędkości ( coś o 90km/h, nie zdązyłem sie przyjrzeć) i kontrolka service zaczęła się świecić. Zjechałem na pobocze ale auta nie dało się ani podnieść ani opuścić. Zero reakcji. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie to samo. Dziś rano po nocy w garażu już wszystko działało bez problemu.
Czy to normalne zachowanie?
-
Podłącze się pod temat.
Wczoraj wieczorem czekając na parkingu opuściłem auto do najniższej pozycji.Na włączonym silniku.
Zapomniałem podnieść i ruszyłem. Wyskoczył komunikat o maksymalnej prędkości ( coś o 90km/h, nie zdązyłem sie przyjrzeć) i kontrolka service zaczęła się świecić. Zjechałem na pobocze ale auta nie dało się ani podnieść ani opuścić. Zero reakcji. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie to samo. Dziś rano po nocy w garażu już wszystko działało bez problemu.
Czy to normalne zachowanie?
Sprawdź czy możesz zmieniać wysokość poniżej 30 km/h zwcisnietym pedałem hamulca.
-
Podłącze się pod temat.
Wczoraj wieczorem czekając na parkingu opuściłem auto do najniższej pozycji.Na włączonym silniku.
Zapomniałem podnieść i ruszyłem. Wyskoczył komunikat o maksymalnej prędkości ( coś o 90km/h, nie zdązyłem sie przyjrzeć) i kontrolka service zaczęła się świecić. Zjechałem na pobocze ale auta nie dało się ani podnieść ani opuścić. Zero reakcji. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie to samo. Dziś rano po nocy w garażu już wszystko działało bez problemu.
Czy to normalne zachowanie?
Sprawdź czy możesz zmieniać wysokość poniżej 30 km/h zwcisnietym pedałem hamulca.
a to w ogóle komputer dopuszcza zmiane wysokości podczas jazdy?
-
Waldemar sprawdziłem.
Jadąc ok 20 km/h próbowałem podnieść na maksa. na wskaźniku cofało do pozycji medium.
Gdy jechałem i delikatnie naciskałem hamulec auto udawało się podnosić do maksymalnej pozycji.
-
jak masz Diagboxa zerknij czy nie wywaliło w "gazecie" U2118 (nieprawidłowy odbiór korekcji wysokości)
-
I ja podłączę się pod temat.
Na jutro jestem umówiony u p. Lisieckiego w Gostyniu na regulację wysokości zawieszenia ponieważ mam tył za wysoko i też górnej pozycji serwisowej nie osiąga.
Pytanie, to czy korektory wysokości są do każdego koła z osobna?
Pytam, ponieważ z tyłu z jednej strony mam 43 cm a z drugiej niecałe 42 cm od rantu błotnika do osi koła (mierzone miarą taśmową). Przodu nie pamiętam (mierzyłem w sobotę), ale było równo z obu stron.
-
I ja podłączę się pod temat.
Na jutro jestem umówiony u p. Lisieckiego w Gostyniu na regulację wysokości zawieszenia ponieważ mam tył za wysoko i też górnej pozycji serwisowej nie osiąga.
Pytanie, to czy korektory wysokości są do każdego koła z osobna?
Pytam, ponieważ z tyłu z jednej strony mam 43 cm a z drugiej niecałe 42 cm od rantu błotnika do osi koła (mierzone miarą taśmową). Przodu nie pamiętam (mierzyłem w sobotę), ale było równo z obu stron.
Prawdopodobnie masz obejmę w nieodpowiedniej pozycji bądź zatarte cięgno. Korektory masz po jednym na oś, różnica wysokości miedzy stronami moze dojść do 10mm
-
jak masz Diagboxa zerknij czy nie wywaliło w "gazecie" U2118 (nieprawidłowy odbiór korekcji wysokości)
Niestety albo to wina programu ktory posiadam DB (v7.58) albo beznadziejnego kompa na ktorym jest zainstalowany db ale wejscie w historie bledow nic nie daje bo wyskakuje ekran historii bledow z komunikatem zeby czekac.no i moge tak kilkanascie min i nic sie nie dzieje,tylko w kolko ten pasek sie przesuwa
Wykonalem test i wyskoczyly bledy:
U2005 wzbudzenie (nieprawidlowy odczyt predkosci pojazdu)
C1146 uszkodzenie tylnego czujnika wysokosci nadwozia
Skasowalem bledy,odpalilem auto ipobawilem sie podnoszeniem i opuszczaniem auta i wykonalem ponownie test.wyskoczyl ponownie blad U2005
-
U2005 tym się nie przejmuj
C1146 uszkodzenie czujnika nie trzeba chyba wyjaśniać, gdyby koncówką była 7 to jeszcze można by się czegoś doszukać w kablach czyli zwarcia bądź przerwy. Moim zdaniem obserwuj i bądz przygotowany na zakup nowego czujnika.
-
Witam, jestem nowa na forum. Miałam problem z zawieszeniem w cytryny. Po przeczytaniu wszystkich postów awaria usunięta. Fajne rady. Dziękuję
-
Witam. Wczoraj wracając z nad morza wyskoczył błąd zawieszenia i prędkość 90km. Dojechałem do domu i okazuje się że pompa nie działa. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki, napięcie na przekaźniku jest, napięcie na kablu wzbudzenia pompy jest a pompa stoi. Po zawarciu 3 i 5 przekaźnika nic sie nie dzieje, a sam przekaźnik cyka. Przyciski wyświetlają komunikat na wyświetlaczu ale nic się nie dzieje. Opuszczanie działa, sprawdzalem w bagażniku. Pojechałem do kolegi na multidiaga bo moja lexia nie łączy się z zawieszeniem i wyskoczył blad c1141 przedni czujnik wysokości nadwozia blad stały. O ile błąd wiadomy to ciekawi mnie dlaczego nie można sprawdzić pompy na krótko. Test pompy również jej nie ruszył. Wydaje mi się że pomimo uszkodzonego czujnika powinna się uruchomić na test. Mam w piwnicy tylny czujnik zawieszenia, sprawny ale z uszkodzoną wajchą. Czy mogę go zapiąć luzem na próbę?
-
Czy mogę go zapiąć luzem na próbę?
Tak, ale ja skłonny byłbym odczytywać poprzez komputer odczyty wysokości....bardziej instalacja "śmierdzi" niż czujnik.
-
Czujnikiem zajmę się za chwilę tylko potrzebuję wiedzieć czy pompa powinna się uruchomić na test pomimo uszkodzenia czujnika bo moim zdaniem tak.
Pompa działa :) Sprawdziłem jeszcze raz kostki przy pompie. Wysuneła sie wtyczka pod sygnałową, tej akurat nie sprawdzałem, a wysuwa się w dół. Po dociśnięciu pompa od razu ruszyła. Przy poprzedniej awarii musiałem słabo zabezpieczyć. Podziękował.
-
Czujnikiem zajmę się za chwilę tylko potrzebuję wiedzieć czy pompa powinna się uruchomić na test ....
Powinno ruszyć w teście....ale jak napisałeś, pompa nie miała "sygnału" do startu.
-
Jaki element odpowiada za tłumienie bocznych ruchów zawieszenia? Jak wieje boczny wiatr to w trybie sport jazda jest niepewna.
Z tego co doczytałem, to tłumik przepływu pomiędzy sferami nie reguluje się w żaden sposób.
Siłowniki pocą się ciut, sfery nie były sprawdzane, miękkość ok chociaż czuję różnicę w stosunku do sedana. Jest bardziej "bujająco".
-
Pytanie do Waldemara ,jak przestawić wysokość na korektorach z tyłu w crosstourerze bo mam po dwa na koło i nie są na obejmie ,co do przodu to fatalny dostęp ...
-
z tyłu w crosstourerze bo mam po dwa na koło
napewno dwa na koło?
-
Pytanie do Waldemara ,jak przestawić wysokość na korektorach z tyłu w crosstourerze bo mam po dwa na koło i nie są na obejmie ,co do przodu to fatalny dostęp ...
DiagBox albo zabawa w podginanie blaszek
-
Panowie i ja podłączam się do tematu. Problem: C5 X7 2010 rok 2.0 HDI 163 km.
Opada tylne zawieszenie po wyłączeniu silnika ale nie zawsze. Po otwarciu drzwi pompa pompuje przez około 30-45 sekund aż nagle ... bum i ałtu wystrzeliwuje do góry jakby odpuszczała jakaś blokada i powoli zaczyna wracać do normalnej pozycji. . Czasami kilka dni jest ok, czasami po godzinie auto siada na sam dół aż opona zaczyna chować się w nadkolu. Stawiać na cięgno ? żeby auto podnosiło się stopniowo zapewne byłby to zawór i jego nieszczelność.
Drugie pytanie to czy ktoś poleci mi dobrego Cytryniarza w warszawie ? Od niedawna mieszkam w Warszawie i nie za bardzo mam rozeznanie. Bardzo liczę na wasza pomoc, abym nie musiał zapłacić majątku :)
-
z tyłu w crosstourerze bo mam po dwa na koło
napewno dwa na koło?
Znaczy 2 są z tyłu ,to jest po jednym przy kole .
-
Łukasz - zaworek w rozdzielaczu tyłu się zaciera.
Nowy w ASO ponad 2000 plnów, używka to loteria ale 8x taniej...
-
Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbym prosić o link do przykładowej używki ?
-
Drodzy forumowicze,
Niestety dopadł mnie pech i w ciągu tylko jednego tygodnia odezwał się EGR - na razie wyczyściłem ale raczej na długo to sie nie zda oraz dopadł mnie notorycznie opadający tył. Po godzinie samochód kompletnie leży, po otworzeniu drzwi pompka pompuje do pewnego momentu - następuje nagły strzał i samochód idzie szybko do góry.
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc z zdobycie używanej części ? Nowa w ASO to koszt 2500 PLN - wraz z robocizną, wymianą płynu i na nowo ustawieniem wysokości powiedziano mi że może zmieszczę się w kwocie 3500 PLN w ASO. Na Allegro są dwie sztuki w tym jedna uszkodzona, druga została już sprzedana i po prostu wisi nie potrzebnie na aukcji ... Bardzo proszę o namiar gdzie mogę dostać sprawną używkę. Będę bardzo wdzięczny.
-
Odswieżę temat. Czy problem został rozwiązany?
-
Witam , czy problem został rozwiązany ?
-
Może zacznij od sprawdzenia przekaźnika porządnego. To że "pstryka" nic nie znaczy. Moim zdaniem największe są szanse że zawiódł.
-
Z rana sprawdziłem bezpieczniki.
Wszystkie trzy dobre.Na F13 i F1 jest napięcie.Maxi też dobry ale nie sprawdziłem napięcia na nim.
Przekaźnik pstryka gdy go wyciągam i wkładam a na pompie brak napięcia.
Chyba,że złą wtyczke sprawdzam.Do szarego modułu przy pompie wchodzą dwie wtyczki.Jedna mała z jednym przewodem i druga duża(z białym zabezpieczeniem) na dwa grube przewody.
W jaki sposób mogę wykluczyć spaloną pompę?
Może zacznij od sprawdzenia przekaźnika porządnego. To że "pstryka" nic nie znaczy. Moim zdaniem największe są szanse że zawiódł.