Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Paweł Kafiński w Kwiecień 13, 2015, 14:29:22
-
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu mam problem z nadmuchem w C5 lift 2005r 136KM klima dwustrefowa raz jest za chwilkę się wyłączy muszę pokrętło na wyłączone odczekać chwilkę i zadziała. Dzieje się to najczęściej na wyższych nastawach nadmuchu. Lexia nie pokazuje żadnego błędu a test i napięcie pokazuje ok.
Czytałem sporo na forach i wszystkie opisy wskazują na rezystor/regulator przy nogach pasażera, ale u mnie takowego nie ma i nie mam pojęcia gdzie go szukać (obawiam się że jest przy wentylatorze i aby się tam dostać chyba trzeba zwalać deskę )
Proszę Was o pomoc bo sam nie daje rady go zlokalizować a może macie jakieś podpowiedzi gdzie szukać problemu?
pozdrawiam
-
Jeżeli motoreduktor też za to odpowiada to temat znany i opisany w kilkudziesięciu tematach.
-
W nogach pasażera, ale nie na dole, tylko na górze - jakby po drugiej stronie filtra przeciwpyłkowego. Widziałem , że niektórzy schowek rozbierali, ale to dotyczyło klimatronika w MK1 (sam sobie naprawiałem za 15zł). Ta opornica jest tak umieszczona , żeby jej radiator (duży) był chłodzony napływającym powietrzem.
-
Tomek - czy to jest to miejsce które zaznaczyłem?
-
Witam
Wygląda, że u mnie ten regulator jest na wiatraku jak na zdjęciu poniżej
Mam pytanie czy ktoś wyciągał dmuchawę bez zdejmowania deski? Zastanawiam się czy jest możliwość przez otwór w desce po demontażu dużej nawigacji.
-
Ja miałem tak jak na tym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=zm3BOcuHOEg
-
Film od Ciebie pokazuje problem C5 I do 2004r ja mam C5 II po lifcie, wydaje mi się ze ta opornica/rezystor jest właśnie na dmuchawie
-
Odświeżę odrobinkę temat...
Citroen C5 3.0 V6, 2005r. po lifcie, klimatronic dwustrefowy. Niedawno klimatyzacja zaczęła mi szwankować. Po odpaleniu auta zamiast temperatury pokazywało się "--,-" a żadne przyciski sterujące nie działały. Byłem u mechanika, diagnoza - opornica do wymiany. Niestety po dobraniu się do klimy okazało się, że żadnej opornicy tam niema... Po telefonie do serwisu okazało się, że w mojej cytrynie opornica jest zabudowana w silniku klimatyzacji a jego koszt to prawie 2 klocki, bo nie da się jej samej wymienić... Ktoś może spotkał się z takim wynalazkiem, może próbował się do niej dostać lub ma jakiś pomysł co z tym można zrobić ?
-
Widziałem wątek jak komuś udało się wydłubać silnik bez ruszania deski, silniki są dostępne na alle... od 100zł. Zanim będziesz próbował wyciągnąć silnik możesz jeszcze sprawdzić jak wygląda bezpiecznik i złącza w BSM pod maską, czasami tam potrafi się coś dziać.
-
Za cholerę nie mogę znaleźć żadnej aukcji dotyczącej silnika, wszystkie dotyczą sprężarek... W ogóle nie mogę znaleźć czegoś takiego jak silnik klimatyzacji... Mógłbyś podesłać jakiegoś linka ?
-
Szukaj silnika nadmuchu, nawiewu, a nie silnika klimatyzacji. Wentylator czy turbina nadmuchu też pewnie da oczekiwane wyniki.
Klimatyzacja to generalnie układ zapewniający chłodne powietrze, ale wtłacza je dalej zwykły nadmuch. :)
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Proszę bardzo od 39zł:
https://allegro.pl/listing?string=7737080501 (https://allegro.pl/listing?string=7737080501)
-
Ok już wiem o co chodzi, niestety problemem nie jest ten wentylator tylko duża plastikowa puszka, w ktorej jest schowany i która w środku ma również zabudowaną opornicę zintegrowaną z obudową tej puszki... ojj czyli jednak nie będzie to proste i tanie...:/
-
Nie widziałem na schematach żadnego dodatkowego sterowania, wg mnie sterowanie jest wbudowane w wentylator. A jak to się ma do informacji z serwisu?
-
Mechanik stwierdził, że powodem problemów z klimą jest opornica i jej wymiana załatwi temat. Faktycznie szwagier miał to samo w C5 I i po wymianie opornicy wszystko zaczęło działać. I to samo chciał zrobić u mnie. Niestety po dobraniu się do klimy nigdzie nie było widać opornicy więc skontaktował się z serwisem. W serwisie stwierdzili, że nie ma tu jako takiej opornicy tylko opornica jest zabudowana w plastikowej puszcze i nie da się jej stamtąd wyciągnąć. Trzeba wymienić całość a to kosztuje 1700zł. No więc stanęło na tym, że będę jeździł do póki całkiem nie padnie a potem będzie kombinował co z tym zrobić. Wspominał coś o elektryku i przewijaniu silnika ale wtedy to już zupełnie się pogubiłem... Starałem się poszukać czegoś takiego na schematach ale jedyna duża puszka, którą znalazłem to nagrzewnica a o nagrzewnicy nic nie mówił...
-
litosci to zadna opornica a sterownik PWM a to można bez problemu naprawić jak się wie jak :P :D ;D ;D ;D
-
Wreszcie jakieś światełko w tunelu... Kolego a masz może jakieś linki, schematy, zdjęcia jak się za to zabrać ? Albo inaczej... Czy nie będą mechanikiem ale za to mając pewne zdolności manualne byłbym to w stanie zrobić, czy jednak nie kombinować i niech to zrobi ktoś kto wie o co chodzi ?
-
Troche zabawy z tym jest i rozbierania ale powinieneś dać rady pewnie szczotki się skończyły . bo jak raz działa raz nie to raczej zuzycie motorka. Moze są jakies zamienniki ? nie wiem nie szukałem
-
Może komuś się przyda - Ja zrobiłem to tak
Cała elektronika w C5 lift 2005 r odpowiedzialna za sterowanie siłą i pracą nadmuchu jest na wentylatorze, który znajduje się za/pod monitorem nawigacji (używka całego jak kolega wyżej napisał od 39 zł), wymiana nie wymaga zdejmowania deski, ani odkręcania pedałów. Wyciągnięcie wymaga wyjęcia zegarów i nie pamiętam czy też monitora nawigacji (raczej nie) . Przez otwór od zegarów wkładamy rękę i od wentylatora odpinamy wtyczkę, odginamy zatrzask (nie pamiętam czy jest śrubka mocująca- sprawdzić) i obracamy całość kilka stopni w lewo - wszystko wychodzi w stronę kierownicy. Po wypięciu wentylatora przesuwamy go nad pedały i tam podmieniamy płytkę, bo nie wyjdzie bez rozpięcia śmigła od silnika – 2 śrubki od obudowy a płytka jest tylko wciśnięta)). Gdyby ktoś chciał go całkowicie wyjąć to wydaje mi się, że wyjdzie po oddzieleniu śmigła od silnika ( pod elektroniką jest blaszka/zawleczka trzymająca całość w kupie ) Składamy w całość nad pedałami i montujemy. Troszkę się trzeba nagimnastykować z manewrowaniem tym wentylatorem, ale jest to chyba lepsze niż demontaż deski. Całość pod blokiem zajęła mi godzinę.
-
Chciałbym odświeżyć temat a konkretnie wpis kolegi Tomka Czajki w którym to umieścił filmik na YouTube odnośnie problemu. Mam pytanie , czy ten element ,ktory na filmie został odlutowany to jest tranzystor? Jeżeli tak to jaki konkretnie? Czy stwierdzić to można dopiero po wyjęciu u siebie? Mam dokładnie taki sam problem jak na filmie i raz działa a raz nie, czasem w ciągu dnia potrafi się kika razy popsuć a nie raz nie działa kilka ładnych dni. Proszę o pomoc Mam model C5 mk1
-
W MKI to trochę inna bajka.
Tam uszkodzeniu ulega tranzystor ale moduł nie jest na silniku tylko osobno, w kanale powietrza.
Lub uszkadza się złącze pod bezpiecznik 40 czy 30A , w module BSM pod maską.
Skocz do działu MKI, tam jest kilka tematów o tym.
-
No złącze też może być problematyczne, wolałbym chyba jednak wymienić tranzystor. Dzięki za odpowiedź, sprawdzę w dziale mk1
-
Podrzucam
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=122740.msg1219047#msg1219047
-
W mk1 wysiada też przekażnik w BSM.
-
Od ogrzewania...?
Nie wiedziałem.
-
O przekaźniku nie słyszałem, ale w BSM najczęściej wypalają się złącza z kostce, bezpiecznik to wypalał się w XM.
-
Od dmuchawy konkretnie... Załącza się po uruchomieniu silnika i płynie przez niego, cały prąd do dmuchawy.
-
W FL nie ma sterowania dmuchawą takiego jak w mk1tu najczęściej winny jest kabel zasilający wentylator... Od tego bym zaczął
-
Ja bym obstawial kończonce się szczotki w silniku dmuchawy
-
Kolega pyta o MKI
-
Temat widzę w dziale FL więc tak się odnoszę...
-
:-
-
zaczął bym od BSM // w moim przypadku tam był problem :)