Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Sebastian Bujalski w Maj 13, 2015, 10:50:45
-
Witam, proszę o radę gdzie zrobić rozrząd w Poznaniu?
-
co ile nalezy wymienić pasek w C5- 2,0 benz 2008 ?
-
wg manuala to co ok 200kkm
-
dzieki, pytam, bo nie mam książki. 200 tys ? to długi czas, ale bardzo dobrze, bo mam jeszcze sporo czasu
-
A ja mam przed sobą książeczkę serwisową papierową i tam napisane, że w warunkach normalnych co 150 tys., w warunkach trudnych co 120 tys. lub co 10 lat. Wiadomo, że przebieg przebiegowi nie równy. Jak stoisz codziennie w wielkomiejskich korkach to km nie nabijasz, a pasek cały czas się kręci i zużywa. Przy 100 tys. km mógł wykonać tyle obrotów, ile w innym aucie przy 200 tys. W moim aucie coś piszczało w rozrzadzie już po 70 tys. od zakupu nowego w salonie PL - i po tym przebiegu musiał być wymieniony. O perturbacjach przy tej wymianie już kiedyś pisałem na "starym" forum.
-
To ciekawa i trafna uwaga. Moje auto bylo raczej miejskim autem, więc i wymiana powinna być szybsza. Obecnie mam 95 tys km
-
Waldi, wybacz, wprowadzilem Cie w blad. Co prawda wymienia sie po 240tys km ale w dieslu.
na forum citroen.org.pl (http://citroen.org.pl/forum/printview.php?t=8373&start=30&sid=2fa5ffc8511ff164560bf2a83638919e (http://citroen.org.pl/forum/printview.php?t=8373&start=30&sid=2fa5ffc8511ff164560bf2a83638919e)) znalazlem takie zestawienie:
ROBSON1976 - 2015-01-10, 23:48
Z czystej ciekawości odszukałem książke serwisową i gwarancyjną w której podane są następujące informacje (zestawienie dotyczy C4 i C5):
Benzynowy (oprócz V6 i C4 2.0i 180 KM) co 150 tys lub 120 tys
Benzynowy C4 2.0i 180 KM co 120 tys lub 90 tys
1.6 HDi 16V co 240 tys lub 180 tys
V6, 2.0 Hdi 16V oraz 2.2 Hdi 16V co 240 tys lub 180 tys
Podany drugi przebieg dotyczy trudnych warunków eksploatacyjnych a trudne warunki eksploatacji wg citroena to : użytkowanie pojazdu przede wszystkim w mieście, eksploatacja pojazdu w krajach ciepłych (w których temp. często przekracza 30 stopni C), eksploatacja w krajach zimnych z temperaturami spadającymi poniżej -15 stopni C, eksploatacja w otoczeniu zapylonym, powtarzające się przejazdy na krótkich trasach (zimny silnik), używanie środków smarnych niezgodnych z naszymi zaleceniami lub paliwa o wątpliwej jakości (zawartość siarki przekraczająca 500 ppm).
Dane na rok 2008
-
Ok, czyli 150 a w utrudnionych warunkach 120 tys, czyli do wymiany już bliżej. Z tego co czytam to są często jakieś komplikacje związane z wymianą
-
Co do komplikacji: nie jest to rozrząd nadzwyczajnie skomplikowany. Warunki powodzenia to używanie blokad (powszechnie dostępne i tanie), przestrzeganie krok po kroku instrukcji wymiany, unikanie pośpiechu i pójścia na skróty (żadne tam stawianie znaków markerem), użycie nowych śrub a zwłaszcza tej w wale korbowym, użycie klucza dynamometrycznego. Dostęp jest dobry, można swobodnie zrobić to w garażu z kanałem. Rozrząd ten charakteryzuje się tym, że zębatka na wale napędzająca cały mechanizm nie jest ustalona klinem. Jej ostateczna pozycja na wale jest ustalona wyłącznie dociskiem koła pasowego paska wielorowkowego. Przy stosowaniu blokad nie ma praktycznie mozliwości, aby coś tu źle złożyć. Ktoś, kto pierwszy raz spotka takie rozwiązanie może być mocno zdziwiony, chociaż jak słyszałem, jest to rozwiązanie już powszechnie stosowane w innych markach.
-
A ja mam przed sobą książeczkę serwisową papierową i tam napisane, że w warunkach normalnych co 150 tys., w warunkach trudnych co 120 tys. lub co 10 lat. Wiadomo, że przebieg przebiegowi nie równy. Jak stoisz codziennie w wielkomiejskich korkach to km nie nabijasz, a pasek cały czas się kręci i zużywa. Przy 100 tys. km mógł wykonać tyle obrotów, ile w innym aucie przy 200 tys. W moim aucie coś piszczało w rozrzadzie już po 70 tys. od zakupu nowego w salonie PL - i po tym przebiegu musiał być wymieniony. O perturbacjach przy tej wymianie już kiedyś pisałem na "starym" forum.
U mnie też zaczęły się dziwne popiskiwania i skończyło się na wymianie (razem z pompą) przy 80 tys.km. Napinaczowi paska, jak to nazywają, "zegarowemu", skończył się już zakres pracy. Tak chyba się wyciągnął pasek....
-
Odgrzeje trochę temacik.
Czy ma ktoś instrukcje wymiany rozrządu do c5x7 2.0??
Od kogo na śląsku można pożyczyć blokady do rozrządu?? Bądź gdzie można tanio kupić takowe??
-
Tu http://tiny.pl/g5qs2 (http://tiny.pl/g5qs2) masz walizeczkę która daje komfort wymiany rozrządu. Tu http://tiny.pl/g5qsv (http://tiny.pl/g5qsv) masz trzy podstawowe elementy - absolutne minimum potrzebne do wymiany rozrządu. Ja używałem jeszcze dodatkowo takiej blokady http://tiny.pl/g5q6r (http://tiny.pl/g5q6r) do wieńca koła zamachowego, tyle, że ta moja była dużo tańsza. Bez niej trudno zablokować skutecznie wał, z siłą która wytrzyma dokręcanie śruby koła pasowego. Niektórzy używają zamiast niej grubego śrubokręta wkładanego między zęby wieńca koła zamachowego. Przestrzegam wszystkich, którzy zechcą dokręcać śrubę koła pasowego, mając zablokowane koło zamachowe tylko blokadą trzpieniową - to nie jest blokada siłowa, ona służy tylko do ustalenia właściwej pozycji wału korbowego, nie jest zdolna do przeniesienia koniecznej siły, wygnie się.
-
Odgrzeje trochę temacik.
Czy ma ktoś instrukcje wymiany rozrządu do c5x7 2.0??
Instrukcja http://tiny.pl/g5q6z (http://tiny.pl/g5q6z)
-
A do diesla 2.0 ktoś ma?
Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi
-
Dawid, tego się szuka bardzo łatwo, wpisz w gooooogle frazę: instrukcja wymiany rozrzadu RHR, lub jaki tam silnik posiadasz, i w pdf-ie będziesz miał serwisówkę podaną na tacy krok po kroku.
-
Odgrzeje trochę temacik.
Czy ma ktoś instrukcje wymiany rozrządu do c5x7 2.0??
Instrukcja http://tiny.pl/g5q6z (http://tiny.pl/g5q6z)
Dawid, tego się szuka bardzo łatwo, wpisz w gooooogle frazę: instrukcja wymiany rozrzadu RHR, lub jaki tam silnik posiadasz, i w pdf-ie będziesz miał serwisówkę podaną na tacy krok po kroku.
ale w linku powyżej jest RHR pod koniec strona 130
-
O dzięki, czasami najprostsze rozwiązania są najtrudniejszymi
Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi
-
Dzieki za instrukcje. Gdzie znajdę oznaczenia silnika jaki mam w aucie
-
Gdzie znajdę oznaczenia silnika jaki mam w aucie
U mnie np. w nr VIN: VF7RWRFJ.......- litery RFJ to typ motoru.
-
W dowodzie rejestracyjnym - nr vin
6,7 i 8 litera zwykle.
-
Cena blokad 155 zł /kpl.
Cena robocizny za wymianę rozrządu w Chorzowie 300 zł.
za 150 zł leżeć w kanale z procentem prawdopodobieństwa ze coś pójdzie nie tak...nieopłacalne...dam go zrobić do warsztatu... nie mam klucza udarowego do odkręcenia śruby z koła pasowego i nie mam swojego kanału...reszta to nie problem...
Proszę wszystkich którzy zaraz ruszą z odezwą: "zrobione samemu", "satysfakcja", "potwierdzenie swoich umiejętności", "lubię grzebać w swoim samochodzie" ...samochód jest dla mnie nie ja dla samochodu...
-
Cena blokad 155 zł /kpl.
Cena robocizny za wymianę rozrządu w Chorzowie 300 zł.
za 150 zł leżeć w kanale z procentem prawdopodobieństwa ze coś pójdzie nie tak...nieopłacalne...dam go zrobić do warsztatu... nie mam klucza udarowego do odkręcenia śruby z koła pasowego i nie mam swojego kanału...reszta to nie problem...
Proszę wszystkich którzy zaraz ruszą z odezwą: "zrobione samemu", "satysfakcja", "potwierdzenie swoich umiejętności", "lubię grzebać w swoim samochodzie" ...samochód jest dla mnie nie ja dla samochodu...
moje blokady do 2.0 HDI, koszt ... wszystko znalezione w domu i dostosowane do operacji.
Edit: Zapomniałem napisać klucza udarowego sie nie używa, może pęknąć śruba na wale.
-
Super. Temat dotyczy 2.0 PB.
Blokady wyglądają nieco inaczej.
-
Super. Temat dotyczy 2.0 PB.
Blokady wyglądają nieco inaczej.
Poważnie ...
-
Super. Temat dotyczy 2.0 PB.
Blokady wyglądają nieco inaczej.
Poważnie ...
Po co takie posty?? licznik nabijasz?? Nic to nie wnosi do sprawy...nie pomagasz...
Pozdrawiam .. :)