Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 05, 2016, 00:37:39

Tytuł: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 05, 2016, 00:37:39
Witajcie,
Czy są tu użytkownicy C5 MkII z silnikiem wymienionym w temacie (2.2 HDI BiTurbo 170KM)?
Zależy mi na informacji, jak wygląda zapotrzebowanie na paliwo w tym silniku.
Dodatkowo kilka słów o jego wadach/zaletach?  :D Takie przemyślenia użytkowników... :P
Czy automat, przy 370Nm daje radę, i czy bać się zarżniętych skrzyń automatycznych??

Pozdrawiam,
Janek
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Styczeń 05, 2016, 08:46:07
mam taki silnik tylko z manualem, akurat o turbiny nie ma co się bać. są bardzo wytrzymałe. zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż pojedyncza sprężarka.
w 2014r jechałem do Bułgarii i spalanie miałem na poziomie 6.1L zrobiłem ponad 1000km i miałem jeszcze sporo paliwa. w mieście w lecie spala ok 7-8L
jak na tak ciężką budę w Tourer ( niecałe 1800kg) uważam że spalanie jest na przyzwoitym poziomie.
ale też demona prędkości nie robi ten silnik. jak kupisz zdrowy samochód to pewnie będzie miał więcej mocy niż podaje producent, mój wydmuchał na hamowni 181KM
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 05, 2016, 13:50:49
Dzięki Krzysztof- nie znałem tej strony. :D Napisałeś, że:
Wady na takie, że są 2x większe szanse na padnięcie turbo, a i późniejszy serwis tani nie będzie.
. Czy chodzi Ci o inne koszty, czy odnosisz się do dwóch sprężarek- mogą paść obydwie- regeneracja dwóch... ??? (dwie na raz- czy to się zdarza?)

Z waszych podpisów i avatarów wnioskuję, że posiadacie MkIII (X7)- silnik jest dokładnie ten sam?

Dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Styczeń 05, 2016, 14:36:49
Turbiny są w jednym bloku bez zmiennej geometrii,
Hehe a ten artykuł z auto świat można sobie między bajki włożyć
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 05, 2016, 14:59:07
No właśnie, na ten artykuł kiedyś trafiłem i po przeczytaniu mam mętlik w głowie.. ???
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 05, 2016, 15:41:23
Na szczęście dzięki koledze Michałowi Jelonkowi mam dostęp do Lexii i czujnika grubości powłoki lakierniczej. ;D Bez tego nie ruszam się na oględziny, a nawet jeśli żadnych zastrzeżeń mieć nie będziemy to cytryna wyląduje w ASO Citroena na przeglądzie przedzakupowym. Zawsze coś wyjdzie po wjeździe na podnośnik...

Szukam już jakiś czas czegoś fajnego ( C5 MkII 2.0HDI koniecznie break(!) ), ale niestety nie ma nic godnego uwagi. Póki co zastanawiam się nad obejrzeniem tej c5: http://otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-2-hdi-automat-exlusive-salon-polska-zamiana-ID6yeVxx.html#4a48c9dbbb Problem jest taki, że to auto z komisu, i na mój gust jest nieźle odpicowane... może Wy coś dojrzycie na zdjęciach, a może ktoś z Was oglądał ten egzemplarz.
Pozdrawiam,
Janek
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 05, 2016, 16:53:12
Nie ma podgrzewanych foteli a to exclusive. Zalatw vin do sie zdekoduje wyposazenie. Sprzedajacy zaznaczal opcje wyposazenia jak lecialo nie ma przyciemnianych szyb. Ale wiadomo auto trzeba zobaczyc. Na widok laptopa z kablem sprzedajacy czasami niezle sie zmiesza. Jutro jade z kolezanka po p307. Z interfejsem, miernikiem, endoskopem i stetoskopem.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 05, 2016, 17:58:01
Czekam na VIN.
Póki co ciekawostka: samochód stoi w tym komisie:  http://auto-posrednictwo.otomoto.pl/.
Na tym zdjęciu (średnio ale jednak) http://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/826573899_7_1080x720_22-hdi-automat-exlusive-salon-polska-zamiana-.jpg widać podkładkę pod tablicę z tego komisu: http://autokomishetman.otomoto.pl/  ???

Podsumowując: WTF 8)
Oprócz tego, nie dokopałem się do żadnych opinii obydwu miejsc.

Bartłomiej, rozumiem, że stetoskop potrzebny będzie do ratowania właściciela 307, po tym jak dowie się w jakim stanie jest jego pojazd ;D

Pozdrawiam,
Janek
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 05, 2016, 18:20:03
Hehe. Silnik ino osluchac czy luzow nie ma a endoskop tez sie przydaje. Np czy jest poduszka pasazera czy juz rezystor
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 06, 2016, 13:21:14
Nie ma podgrzewanych foteli a to exclusive.

Podobno fotele wcale nie musiały być z grzaniem w Exclusive. Jeśli skóry to owszem.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Styczeń 06, 2016, 15:21:24
Nie ma podgrzewanych foteli a to exclusive.

Podobno fotele wcale nie musiały być z grzaniem w Exclusive. Jeśli skóry to owszem.
Też nie prawda, miałem Exclusive z Włoch ze skórą bez grzania stołków. Grzanie to opcja, to samo w C5 X7. Pełna skóra czy pół skóra nie gwarantuje grzania.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Styczeń 07, 2016, 11:26:46
Michał,
chyba kupiłem Twoją C5, bo moja też z Włoch, też exclusive i też bez grzanych stołków. Tylko tego jej brakuje do full opcji, bo nawet szyberdach ma.
Co do spalania, to u mnie w cyklu 50/50 kombi z 6-cio biegowym automatem wychodzi ok 8,5/100. Najwięcej w Warszawie spalił mi ok 9,5/100, najmniej ok 7/100. Jak jeżdżę w trasy, to zawsze 4 osoby + pełen bagażnik.
Mogłoby być mniej, ale to autamat, więc nie jest źle.
Na chwilę obecną ma prawie 230 kkm zrobione i nawet dymka nie puści.
Jedyny problem ( ale nie z autem, bo z akumulatorem ) miałem teraz przy mrozach -22 st. jak stał 4 dni u teśców pod chmurką. Akumulator padł całkowicie, a po godzinnym ładowaniu odpalił od razu.
Na razie jestem bardzo zadowolony z tego egzemplarza.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Styczeń 07, 2016, 13:03:23
Moja stara śmiga po Wieliczce, ja miałem Exclusive bez grzania bez AFIL i szklanego dachu.
Wczoraj tankowałem C5, trasa w góry i mrozy w mieście spalanie 7.8L
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Darek Kędra w Styczeń 07, 2016, 22:30:36
temat już był wałkowany ale dołączę się i tu. Moje 2,2 biturbo 170 kucy zadowala sie ok. 6,6l/100 w cyklu mieszanym i to wartość powtarzalna od dłuższego czasu. Teraz przy mrozach jest nieco więcej szacuję na jakieś 7-7,2 l/100 ale co zauważyłem wielkość spalania w dużej mierze zależy od ciężkości nogi. Kiedyś zatestowałem autko na trasie na dystansie ok 100km w sposób ekstremalny tzn. aby jak najmniej spalił. Wyszło mi 4,4l/100 ale powtarzam to jazda na max. oszczędna tzn. rozpędzenie i toczenie sie luzem itd. a więc jazda na test dobra ale na dłużej raczej trudna do osiągnięcia. Biturbo może być mocno oszczędne jak i mocno spalające. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 07, 2016, 22:40:00
Dolocze sie z moja fakt ze mk1 ale 2.2 z modem. Rekord to 3.5 l ale 2 m za tirem ktorym jechal znajomy. Przy butowaniu na a4 170 i wiecej 13l a tak normalnie w kolo komina 7.5l. Ciekawostka cross 250 na torze okolo 23l wahy na 100
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 10, 2016, 13:03:21
Dzięki Panowie, daje to jakiś obraz sytuacji. Vinu cały czas nie mam >:( A po wczorajszym oglądaniu 2 C5 mk2 wszystkiego mi się odechciewa...
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 10, 2016, 14:37:15
A gdzie mieszkasz bo na slasku moge pomoc przy diagnostyce.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 10, 2016, 23:08:30
A gdzie mieszkasz bo na slasku moge pomoc przy diagnostyce.
Bartłomiej, centralna polska :) Na śląsku była ładna C5, ale ktoś mi ją sprzątną sprzed nosa...  Ale dzięki za pomoc  :)
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 11, 2016, 17:33:30
Udało mi się załatwić VIN  VF7RE4HSJ76917602 ! :)
Ktoś pomoże?
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 11, 2016, 17:46:40
jakas literówka w vin nie moze nic znalezc pod tym numerem
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 11, 2016, 17:53:16
Sorry, niewyraźna fota w MMSie 8)
VF7RE4HSJ76817602
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 11, 2016, 17:57:29
Jeszcze raz sorry! Koncowka 502...
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 11, 2016, 18:24:34
vf7re4hsj76917502. Nie wchodzi ten vin
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 11, 2016, 18:46:46
VF7RE4HSJ76817502
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 11, 2016, 20:43:50
Dane pojazdu
 
Linia produktu   C5 II
Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)   11120 CJ 1 0133
Data Początku Gwarancji   09.11.2007
OPB   A03L
NRE   e2*2001/116*0353*00
Informacje ogólne
RODZAJ PRODUKTU   POJAZD SPECJALNY
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU   CITROEN
LINIA PRODUKTU   C5 II
TYP NADWOZIA   KOMBI 5DRZW
WYKOŃCZENIE   WYŻSZE NISKIE PLUS
SILNIK   DIESEL TURBO DW12BTED4 FAP
PRZENIESIENIE NAPĘDU   BVA 6 PRZEŁOŻEŃ
RODZAJ FARBY   LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA   EFB - KOLOR GANACHE
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ   ALCANTARA AJOURE "JT"
KOLOR OKŁADSZIN   "FC"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)   BVA AM6C
SILNIK (TYP)   SILNIK TYP EW/DW
MONOGRAM DODATKOWY, INNE   EXCLUSIVE
MONOGRAM   C5
Dane pojazdu
WYKOŃCZENIE   WYŻSZE NISKIE PLUS
RODZAJ FARBY   LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA   EFB - KOLOR GANACHE
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ   ALCANTARA AJOURE "JT"
KOLOR OKŁADSZIN   "FC"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)   BVA AM6C
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA   WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA   CT 22 X NO
Zasilanie silnika
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK   SYSTEM WTRYSKU BOSCH
FILTR ZBIORNIKA   FILTR ZBIORN. WEWN.
SILNIK   DIESEL TURBO DW12BTED4 FAP
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA   Z CZUJNIKIEM WODY W FILTRZE OLEJU NAPĘD
PALIWO   OLEJ NAPĘDOWY
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK)   NORMA EMISJI SPALIN EURO 4(SILNIK)
SILNIK (TYP)   SILNIK TYP EW/DW
CHŁODZENIE OLEJU   WYMIENNIK W SILNIKU I SKRZYNI
SILNIK (CHŁODZENIE)   CHŁODNICA GRUB.: 33 - 27 DM2 ALU SPAW
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY   BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
WAHANIA MOCY (SILNIK)   MOC 125 KW 400 NM
SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY   RECYRKULACJA SPALIN "EGR"
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU   TECHN. OCZYSZ SPALIN POJAZD EURO 4
FILTR CZĄSTEK (FAP)   FILTR PRZECIWPYŁOWY
WENTYLATOR   2 WENTYLATORY STER. ELEKTRONICZNE ZABUDOW. 300W
Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU   BVA 6 PRZEŁOŻEŃ
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)   BVA AM6C
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE   CP 15 X 53
PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA   CT 22 X NO
KOŁO STYLIZOWANE   KOŁO SUZUKA 16-CAL.
SPRZĘGŁO   BEZ SPRZĘGŁA
USZCZELNIACZ OD STRONY KOŁA   USZCZEL. OD STR. KOŁA AC 3300I
USZCZELNIACZ OD STRONY MOSTU   USZCZEL. OD STR. MOSTU AAR 3300I
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP)   OPONA 215/55 R16 W WZMOCNIONA
KOŁO (TYP)   MONTAŻ KOŁA ZE STOP LEK 2
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU   WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP)   BVA AM6
Zawieszenie, Układ kierowniczy, Hamulce
UKŁAD KIEROWNICZY (DZIAŁANIE)   ELEKTROHYDR.UKŁ.KIEROWN. WSPOMAG.
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA   WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
ZAWIESZENIE   ZAW NORMALNE
ZAWIESZENIE AKTYWNE   ZAWIESZENIE HYDROAKTYW. 3 PLUS REGULAC. AUTO
DYNAMICZNA KONTROLA STABILNOŚCI   Z SYSTEMEM ESP
Nadwozie, Wyposażenie
PAKIET "WYGLĄD ZEWNĘTRZNY"   PAKIET LOOK ZEWN. KOL.NADW.
ZDOBIENIA BOCZNE (WYGLĄD)   LISTWY OCHRONNE BOCZNE W KOL NADW
ZDOBIENIA BOCZNE (WYMIARY)   OSŁONY BOCZN. Z TWORZYWA + CHROM
KOŁPAK (STYL)   TYP SUZUKA
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU   OŚWIETLENIE PROGU
OSŁONA DODATKOWA (POD SILNIKIEM)   BEZ DODATKOWEJ DOLNEJ OSŁONY SILNIKA
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.   LUST. WSTECZ. ZEWN. SKŁADANE ELEKTR. BEZ ZAPAM.
WYCIERACZKA PRZEDNIA   WYCIERACZKA PRZED Z CZUJNIKIEM OPADÓW
WYCIERACZKA TYLNA   WYCIERACZKA TYL
WYCIERACZKA REFLEKTORA   WYCIERACZKA REFLEKTORA
PRZEPUSTNICA PRZEDNIEGO PASA   BEZ ZAŚLEPKI W PASIE PRZEDNIM
SZYBA DRZWI BAGAŻNIKA   PRZESZKLONE TLN. DRZWI OTWIERANE
BAGAŻNIK ZEWNĘTRZNY   MONTAŻ Z BAGAŻNIKIEM DACHOWYM
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY   REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
DACH OTWIERANY   DACH SZTYWNY
MASKOWNICE ZDERZAKÓW   PAS OCHR ZDERZAKA W KOLORZE NADWOZIA
SZYBA (TYP)   SZYBA PRZ. ATER.+AKUST.+REFL+BOCZN. WARSTW.+TLN. H
Wyposażenie wnętrza
PAKIET " RADIO-INFORMACJA-KOMUNIKACJA"   RT4 + KOL NAWIG
PODTRZYMANIE LĘDŹWIOWE FOTELA (DZIAŁANIE)   PODTRZYM. LĘDŹWIOW. AUTOMAT.
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ   ALCANTARA AJOURE "JT"
ALARM ANTYWŁAMANIOWY   ALARM WOLUMETRYCZ+PERYMETRYCZ-STANDARD
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO   Z PODŁOKIETNIKIEM TYL
KLIMAT (TEMP. ZEWNĘTRZNA)   KRAJE O ZIMNYM KLIMACIE
STOPNIOWANIE BIEGÓW   PODZIAŁKA W KM/H
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)   KIEROWNICA PO LEWEJ
OGRZEWANIE DODATKOWE   BEZ DODATKOWEGO OGRZEWANIA
WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ   WYKOŃCZ. CZARNA EMALIA
OKŁADZINA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ.   DYWANIK BAGAŻN. PVC+BOKI WYK. DYWAN.
SZUFLADA POD FOTELEM   2 SZUFLADY POD FOTEL
OKŁADZINA DRZWI   WYKOŃCZ. CZARNA EMALIA
GŁOŚNIK   4 GŁOŚ PRZED (2 TW + 2 PRZED) + 2 GŁ TYL
STEROWANIE AUTORADIA   ZDALNE STEROWANIE RADIOODTWARZACZEM
IZOLACJA (ZASŁONY, BOCZNE OSŁONY P-SŁONECZNE, SZYBERDACH)   BEZ ŻALUZJI TYL
NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO PASAŻERA   PODWYŻSZ SIEDZ PASAŻERA REGUL PRZODU
STEROWANIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY   STER ELEKTRYCZNE FOTELEM PRZED KIEROWCY
STEROWANIE SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA   STER ELEKTRYCZNE FOTELEM PRZED PASAŻERA
ELEMENTY OKŁADZIN WEWNĘTRZNYCH   TAPICER. SŁUP. ŚRODK. TKANINA + TYL. SŁUP. POLIPRO
PODŁOKIETNIK SIEDZISKA PRZEDNIEGO   PODŁOKIETNIKI PRZED KIEROWCY I PASAŻERA
ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH   BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD
SYSTEM NAWIGACJI   Z SYSTEMEM NAWIGACJI KOLOROWYM EKRANEM
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW   ŻARÓWKA KSENONOWA
PODNOŚNIK SZYBY TYLNEJ   PODN. SZYB. TLN. ELEKT. STER. SEKWENC. + RYGLOW.
CZYTNIK INFORMACJI DROGOWYCH   BEZ NADZORU BOCZNYCH ODCHYLEŃ TORU JAZDY
WYŚWIETLACZ   WYŚW (NAWIGACJA+WIDEO+RADIO+ZEGAR,T>,CD)
LUSTERKO PODRĘCZNE PASAŻERA   LUSTERKO KIER+PASAŻ Z OSŁONĄ I OŚWIET
WSKAŹNIK OLEJU   ODBIORN. TEMP.
MATA GRZEJNA   FOTEL BEZ PODGRZEWANIA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA   OŚWIETL. WNĘKI NÓG KIER+PAS. PRZ.
ZABEZPIECZENIE TYLNEGO PASAŻERA   Z OCHRONĄ PASAŻERA TLN.
BLOKADA PODUSZKI POWIETRZNEJ   RĘCZNE WYŁĄCZENIE PODUSZKI POWIETRZNEJ
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA   AUTOMATYCZNA REGULACJA REFLEKTORÓW
ODBIORNIK RADIOWY   SYSTEM RADIOTELEFONU "RT4"
CHŁODZENIE KLIMATYZACJI   CHŁODZENIE AUTOMATYCZNE
REGULATOR SZYBKOŚCI   TEMPOMAT I OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI
WEWNĘTRZNE LUSTERKO WSTECZNE   LUST WEW DZIEŃ - NOC PODWÓJNE ELEKTROCHR
REGULACJA KLIMATYZACJA/TEMPERATURA   KLIMATYZACJA AUTOMAT. BI-ZONE
SCHOWEK, PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA   Z SIATKĄ W BAGAŻNIKU
TUNER RADIOWY   BI TUNER RADIO
WYKRYWANIE PRZESZKODY   RADAR.CZUJN.PRZESZKODY PRZ. TLN.
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU   WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
WZMACNIACZ KOREKTORA   BEZ AMPLITUNERA
CZĘSTOTLIWOŚĆ RADIOWA   CZĘSTOTL. RADIOWA EUROPA ZACHODNIA
STEROWANIE RYGLOWANIEM   ZAMEK SUPER BLOKADA
SZYBA (TYP)   SZYBA PRZ. ATER.+AKUST.+REFL+BOCZN. WARSTW.+TLN. H
KIEROWNICA   KIER SKÓRA 2 RAMIONA
WENTYLATOR   2 WENTYLATORY STER. ELEKTRONICZNE ZABUDOW. 300W
Elektryka
ALTERNATOR   ALTERNATOR KLASY 18
AKUMULATOR   AKUMULATOR L3 500
ROZRUSZNIK   ROZRUSZNIK KLASY 6+
OŚWIETLENIE SPECJALNE   WŁĄCZANIE AUTOMATYCZNE ŚWIATEŁ
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU   OŚWIETLENIE PROGU
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.   LUST. WSTECZ. ZEWN. SKŁADANE ELEKTR. BEZ ZAPAM.
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW   ŻARÓWKA KSENONOWA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA   OŚWIETL. WNĘKI NÓG KIER+PAS. PRZ.
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY   REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA   AUTOMATYCZNA REGULACJA REFLEKTORÓW
Marki wyposażenia
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK   SYSTEM WTRYSKU BOSCH
Inne
KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA   STANDARD
ATMOSFERA   ATMOSFERA NORMALNA
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)   KIEROWNICA PO LEWEJ
OD STRONY JEZDNI   RUCH PRAWOSTRONNY
TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 11, 2016, 20:44:16
Nie wiem czy to calosc bo robilem to na tel
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 12, 2016, 00:27:51
Czyli generalnie się zgadza wszystko z tym: http://otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-2-hdi-automat-exlusive-salon-polska-zamiana-ID6yeVxx.html#4a48c9dbbb (http://otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-2-hdi-automat-exlusive-salon-polska-zamiana-ID6yeVxx.html#4a48c9dbbb)
Nie dopatrzyłem się rozbieżności. ::)   
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Styczeń 12, 2016, 11:40:08
Na pewno jest bardzo wypucowany pod sprzedaż, do tego do wymiany ośka prędkościomierza bo powinna wskazówka być na 0
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 12, 2016, 11:48:17
Na pewno jest bardzo wypucowany pod sprzedaż, do tego do wymiany ośka prędkościomierza bo powinna wskazówka być na 0

Z tego co wiem, to można ją po prostu przykleić klejem. Auto na pewno podpicowane, to przecież komis, ale przebieg też ma dość niski...
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Styczeń 12, 2016, 13:30:42
Przebieg mozna wygrzebac z dziennika i jest akuku
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 12, 2016, 14:08:47
Przebieg mozna wygrzebac z dziennika i jest akuku

Oczywiście, że można- wszyscy to wiemy. Podpatrzyłem go na stronie historiapojazdu.gov.pl, i wydaje się być wiarygodny.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 12, 2016, 14:26:18
Jesteście w stanie polecić jakąś firmę zajmującą się sprawdzaniem historii pojazdu?
Ostatnio się naciąłem- w raporcie, który kupiłem przez internet, nie było nic czego bym nie wiedział (niby 30 kilka złotych..ale jednak!)
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: wowo13 w Styczeń 13, 2016, 08:23:47
Nie wiem, czy nie za późno odpisuję, sam mam mk2 biturbo i sporo o nim pisałem na forum (łatwo znajdziesz moje posty).
Spalanie
- jazda bardzo powolna po terenie zabudowanym, z małą ilością świateł, okolice 50-80 kmh to 6 l/100 km (oczywiście na dłuższej trasie).
- miasto z małymi korkami (Warszawa) na dystansie 6 km- od 7.5l/100km w lecie, do 9.5 przy -15 st C (jeśli odpali)
-trasa autostradami (100-220, zależnie czy lewy pas wolny) - 9 l na 100 km
-trasa ekspresówkami (140 kmh na tempomacie, ale i tak często trzeba zwalniać) - ~7l/100 km
-trasa międzymiastowa (110 kmh i częste wyprzedzanie) - 7l/100 km

Ogólne refleksje:
1. Z manualem to król wyprzedzania, brak turbodziury, niesamowity ciąg na IV biegu od 70 kmh do ~150kmh, wyprzedzenie kolumny 15 samochodów to kwestia może 10 sekund (subiektywnie, nie chwytam za stoper).
Przez pierwszy miesiąc po przesiadce z normalnego diesla z jedną turbiną, musiałem uważać by nie wjechać w tył poprzedzającego samochodu - z przyzwyczajenia wciskałem gaz w podłogę ~2 sekundy przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania, a biturbo od razu żwawo przyśpieszał.
Ogólnie wrażenie mocy jest upajające, na hamowni ten silnik wypluwa 400 Nm, a samochód waży 1570 kg (moja wersja bez wyposażenia, liftback).
2. Samochód jest dość głośny powyżej 100 kmh, ale mam wersję nie exclusive. Mój następny samochód rodzinny to będzie benzyna najlepiej z automatem o wielu biegach/CVT. Lubię na tempomacie płynąc te 140-160 kmhw  ciszy. Citroen C5 hdi tego nie daje (chyba, że porównam z kompaktem, to oczywiście jest ciszej)
3. Ceny części do biturbo zabijają w porównaniu ze zwykłym 2.0 HDI. Urwała się poduszka silnika - część 750 zł zamiast 250 zł. Silnik czasem mi szarpał na wysokich obrotach, wymieniłem BSI (900zł), przepływomierz (400zł), pedał gazu (800zł), a okazało się że to zaworki sterowania turbinami (400 zł) - oby to był koniec, bo kończą się pomysły. Dawno oddałbym ten samochód mimo władowania w niego 20 000 zł, ale patrz punkt 1.
4. Samochód pali co najmniej 1 litr więcej niż c5 2.0 hdi mojego brata i to w lżejszej o 200 kg budzie (brat ma mk3)
5. Skrzynia biegów to najgorszy manual z jakim miałem do czynienia. Jak będzie czyszczenie magazynów w 2017 roku, to może kupię nową skrzynię (obecna cena to 21 000 zł), i może zmienię zdanię. Ale nie jedną rzecz wymieniłem w tym samochodzie na nowy oryginał, i okazało się, że działa marnie (choćby całe zawieszenie, dalej nie ma megakomfortu, dalej słychać pukanie na większych progach zwalniających).
6. Ogólnie jakość c5 (mam rocznik 2007) leży kilka półek poniżej np Fiata (mam Stilo rocznik 2002). Oba samochody kupiłem jako 7oletnie, z Włoch (nienawidzę korozji), oddałem do zrobienia wszystkiego zaraz po zakupie, Fiat jeździł 4 lata bez awarii (choć zrobienie wszystkiego to były 2000 zł), Citroen psuł się codziennie przez pierwsze dni (choć na dzień dobry wsadziłem 7000 zł). Fiat nigdy nie stanął, C5 był na lawecie 3 razy w półtora roku

Dlaczego go wciąż mam - szkoda prawie nowego samochodu oddawać za grosze, uwielbiam jego linię patrząc od tyłu/boku (światła bumerangi jak z maserati 3200gt), zmienny prześwit i tryb sport, oraz właśnie moc silnika i cały punkt 1.

Jakbyś miał szczegółowe pytania to chętnie odpowiem.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 13, 2016, 14:00:13
Dzięki Wojtku za szczegółowy opis! Czy to, że wpakowałeś w niego 20000zł, to kwestia felernego egzemplarza, czy skomplikowania motoru? Może masz ochotę wpaść we wtorek do Wola Parku na cotygodniowy spot?  ;)
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Styczeń 13, 2016, 14:06:58
Wojtek to przykład jak się nie kupuje auta, a przez takie samochody jest taka świetna opinia o autach z Francji
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: wowo13 w Styczeń 14, 2016, 08:57:14
Wybieram się na ten wtorek w Wola Park od półtora roku. Jakoś na części do mojego C5 muszę zarabiać i niestety jeszcze mi się nie udało wyjść tak by zdążyć.

A co do moich 20 000 zł, to ja wymieniłem "pół" samochodu na nowe i jest tak jak w dniu zakupu. Zwyczajnie nie wierzyłem, że hydrozawieszenie jest tak mało komfortowe w porównaniu z miękko zestrojonym klasycznym zawieszeniem (znana mi bardzo dobrze laguna 1 i samochody amerykańskie). Oraz że w zwieszeniu może coś pukać (stąd wymieniłem wszystko 2 razy), a C5 tak ma i to nawet mk3 (patrz blogomotive).

Nawet taka pierdoła jak spryskiwacz szyby - nie podobało mi się jak pracuje, wymieniłem pompke i obie dysze, całość to chyba ~300 zł, i jest tak jak było.

BTW części do Citroena są absurdalnie drogie, np w drzwiach kierowcy nie zawsze kontaktował przycisk otwierania szyby pasażera. 700 zł sama część. Gdyby mi się skończyło koło dwumasowe i sprzęgło, to części około 2300 zł (gdzie indziej połowa tego). Opony przez nietypowy rozmiar też są 2 razy droższe.


Cały czas myślałem, że mój egzemplarz jest ferelny, ale z każdą wymianą części na nową i braku poprawy działania zmieniam zdanie.

Przed kupnem ASO nic nie znalazło do zrobienia w tym samochodzie. Niezależny warsztat również. Na jeździe próbnej też było ok, tzn oczekiwałem płynięcia, nie było go za bardzo czuć, ale komplet nowych kul z wymianą to raptem 1500 zł, więc myślałem że to pomoże (potem doszła cała reszta w poszukiwaniu komfortu, poza pompą, ale i tak nic się nie zmieniło).

Osób mi podobnych jest wiele wśród maniaków motoryzacji, tu klub głównie wyznawców Citroena, stąd różny odbiór tego samego.

Myślę, że ktoś inny kupiłby mój samochód i jeździł do dziś ładując może 3000 zł (rozrząd i te awarie, które spowodowały lawetę).

Nawet moje szarpanie na wysokich obrotach objawiało się raz na kilka tygodni przy ~3700 rpm, większośc ludzi nie używa takich obrotów w dieslu, więc nigdy by tego nie zauważyli.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaminski w Styczeń 14, 2016, 11:31:48
... demona prędkości nie robi ten silnik.
Tez sie troche roczarowalem tym silnikiem i sie tak zastanawiam jak ludzie jezdza 1.6 hdi
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: sunnychris w Styczeń 14, 2016, 12:28:46
u mnie auto zalane pod korek waży 1840kg, 204km i 440Nm to w sam raz by dynamicznie jeździć ale nie ma mowy by nazwać to auto szybkim...
GT jakie kiedyś miałem miało tylko 14km więcej i jeśli chodzi o przyspieszenia to był POTWÓR - ale ważyło 1200kg :-)
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Wolfowicz w Styczeń 14, 2016, 16:11:54
dalej nie ma megakomfortu, dalej słychać pukanie na większych progach zwalniających
a to w takim razie trzeba sobie zalozyc sfery comforty :)
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 14, 2016, 16:26:35
dalej nie ma megakomfortu, dalej słychać pukanie na większych progach zwalniających
a to w takim razie trzeba sobie zalozyc sfery comforty :)

Chyba gdy jest się w posiadaniu H3+ to jest troche twardziej?
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: wowo13 w Styczeń 14, 2016, 17:18:19
GT jakie kiedyś miałem miało tylko 14km więcej i jeśli chodzi o przyspieszenia to był POTWÓR - ale ważyło 1200kg :-)

Też jeździłem kiedyś Imprezą GT i mk2 biturbo daje mi bardzo podobne odczucia przy przyśpieszaniu od 70-140 kmh. Tam to był III bieg, a w c5 to IV.
GT ważyła 1350 kg c5 około 200 kg więcej, ale przy FWD niemal bez strat cały bardzo duży moment trafia na koła.
Impreza miała większą turbodziurę.
Zalety to oczywiście odejście od zera i to że kończy przyspieszać przy wyższych prędkościach.
Fakt ja piszę o najlżejszym c5 z  manualem i założonymi lekkimi oponami sp sport o szerokości 205 ( na lato) do tego biturbo,  a Ty o najcięższej c5 z automatem i pewnie ciężkich felgch 18 cali i szerokich oponach 225+.
Wątek jest o mk2 automacie, więc prawda leży po środku...
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: wowo13 w Styczeń 14, 2016, 17:29:45

Chyba gdy jest się w posiadaniu H3+ to jest troche twardziej?

Podobno właśnie jest bardziej miękko. Tak twierdził Stanisław z Częstochowy, który robił mi zawieszenie za pierwszym razem, ale wg mnie jego c5 na 4 kulach była miększa... Temat rzeka, jest na to oddzielny wątek.
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 19, 2016, 12:32:22
No to pochwale się 8) Kupiony!
Czeka grzecznie na przerejestrowanie, i serwis u Kamila. Parę pierdół jest do zrobienia, plus wymiana oleju w skrzyni. Poza tym (póki co) nie ma się do czego przyczepić.
Jeszcze raz dzięki za rozkodowanie VIN, oraz opinie użytkowników.  ;)
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: wowo13 w Styczeń 19, 2016, 20:08:17
A kiedy będziesz u Kamila? właśnie od niego wracam pociągiem :-)
Tym razem pod nóż idą zawory turbin, czujnik położenia wału i świece żarowe plus oleje i hamulce :-)
Tytuł: Odp: [MkII] C5 2.2 HDI BiTurbo 170KM Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Jan Czerniewicz w Styczeń 25, 2016, 16:01:06
A kiedy będziesz u Kamila? właśnie od niego wracam pociągiem :-)
Tym razem pod nóż idą zawory turbin, czujnik położenia wału i świece żarowe plus oleje i hamulce :-)

Cześć,
Byłem u Kamila w czwartek w zeszłym tygodniu, widziałem Twoją C5, stały obok siebie na podnośnikach :)
Moja jeszcze stoi, gotowa będzie najprawdopodobniej w środę.