Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Sławomir Cyprys w Styczeń 13, 2016, 21:09:16
-
Przestał mi grzać fotel kierowcy, pasażera działa, bezpiecznik sprawny. Nie działa zarówno mata w siedzeniu, jak i w oparciu. Wtyki pod siedzeniem sprawne, kable wyglądają ponoć również OK (sprawdzane w zaprzyjaźnionym warsztacie). Czy coś Wam wiadomo w tym temacie, co może być przyczyną ? Zestaw naprawczy nie istnieje.... Można jedynie kupić całe siedzisko za ok. 5,5 tys. Wersja full elektryczna, pół-skóra.
-
Trza by zmierzyć czy pokrętło jest dobre. Raczej mało możliwe żeby dwie maty padły równocześnie
-
Może faktycznie pokrętło regulacyjne... Trzeba będzie sprawdzić. Ale, że obydwie nie pracują - może są połączone szeregowo... Nie mam schematu.
-
u mnie nie działa podgrzewanie obu foteli , ma ktoś może jakiś schemat jak one są podłączone, gdzie jest do nich główny kabel zasilający, bo coS musi być z kablem skoro oba nie grzeją.
-
Mam pytanie czy podgrzewanie foteli jest uzależnione od jakiegokolwiek czujnika że ktoś siedzi?Włączniki są po bokach foteli, brak jakiejkolwiek kontrolki na desce. O ile stan po stronie kierowcy jestem w stanie zauważyć to pasażera już ciężko widać.
Nie chciałbym aby pasażer po tym jak wysiądzie a ja nie dopilnuje żeby wyłączył spowodował że mata się przepali
-
U nie grzeją bez względu na to czy fotel jest zajęty czy nie
-
To w takim razie minus za brak wskaźnika na desce. W innych typach navi (ja mam RT6) są jakieś wskazania od foteli?
-
Nie ma. Smsów też nie wysyła :P
-
Nie widziałem, aby na desce były w innych autach jakieś specjalne powiadomienia dot. podgrzewania foteli. Zazwyczaj jest to zorganizowane tak, że panel/przełącznik dot. tej funkcji jest w zasięgu wzroku.
Może się mylę, ale czy nie jest to polączenie stricte elektryczne - nie połączone z siecią samochodu.
-
Zgadza się ale w C5 nie widać przełącznika fotela pasażera z pozycji kierowcy.
-
Jasne, to miałem na myśli.
-
Może się mylę, ale czy nie jest to polączenie stricte elektryczne - nie połączone z siecią samochodu.
Jest połączone z siecią CAN bo BSI daje zezwolenie na działanie podgrzewania. Można mieć podgrzewanie i wszystkie z nim związane połączenia a jak grzanie nie jest telekodowane w BSI to nie będzie działało tak samo jak masaże.
Pewnie można wyprowadzić gdzieś diody bezpośrednio z instalacji mat i wtedy będzie widać on/off
-
Albo przenieść je w inne miejsce tak jak np.508 lub inne modele.
-
Może się mylę, ale czy nie jest to polączenie stricte elektryczne - nie połączone z siecią samochodu.
Jest połączone z siecią CAN bo BSI daje zezwolenie na działanie podgrzewania. Można mieć podgrzewanie i wszystkie z nim związane połączenia a jak grzanie nie jest telekodowane w BSI to nie będzie działało tak samo jak masaże.
Pewnie można wyprowadzić gdzieś diody bezpośrednio z instalacji mat i wtedy będzie widać on/off
Dobrze wiedziec, rozumiem, że elektryka foteli działa na tej samej zasadzie?
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
-
Jest połączone z siecią CAN bo BSI daje zezwolenie na działanie podgrzewania.
Ja tam nie widzę "komunikacji CAN" z fotelem...BSI podaje sygnał wysoki (+12V) na zezwolenie pogrzewania.....
-
Mata się nie spali bo jest termistor który o to dba.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
-
Rozumiem. Czyli nie ma co się martwić :)
-
To u ciebie nie świeci pokrętło jak stołek grzeje? dziwna sprawa bo u mnie zapala się po paru sekundach od włączenia podgrzewania.
-
Tam jest dioda i przełącznik jest rozbieralny więc myślę że jest to do zrobienia.
-
Jak wyjąć włącznik to było już tu opisane ale bez odpięcia wtyczki jest to nieralne bez ułamania końcówki przewodu,jak już to wyjmiesz to włącznik jest na zatrzaskach.
-
Tam jest dioda i przełącznik jest rozbieralny więc myślę że jest to do zrobienia.
Henryku, możesz wrzucić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda..? U mnie nie widziałem nigdy podświetlenia ani po stronie kierowcy, ani pasażera. Przyjąłem, że to akurat nie jest podświetlane. Ciekawe, z dwóch stron by mi padły? Autko 5 latek ma niedawno skończone...
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Jutro postaram się zrobić :),u mnie jak siadł przełącznik to przestał świecić kupiłem używkę bo nowy to absurdalna cena jak za jakiś pstryczek elektryczek.Używka działa od też swieci.
-
U mnie kierowcy grzeje ale przełącznik nie świeci co mnie irytuje, ale fotel pasażera od początku nie grzeje. Z chęcią też się tym zajmę jak przyjdzie odwilż.
-
Czyżby były wersje świecące i nie?
-
Moje auto skończy 5 lat w lipcu, u mnie też nie świeci po obu stronach, myślę że z tego zrezygnowali od tego pseudo liftu w 2012r., kiedy zmienili szewrony - w tym wątku się to przekłada na moją teorię, ale to tylko teoria :)
-
Może tak być, że to też wykroili jak wiele innych drobiazgów.
Te pokrętełka u mnie nie wyglądają jakby miały być z podświetleniem, toteż mnie trochę zagięła informacja o tym, że one komuś świecą. :)
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Moja jest z końca 2012 i jest na nowych szewronach a pstryczki świecą ;D
-
Wersja z końca 2013, exclusive i nic nie świeci i nigdy nie świeciło
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Jak widać na schemacie włączniki podgrzewania maja diodę podświetlającą.Włączniki w mk2 i 3 są takie same.
-
Nie wiem czy czasem nie podejdzie też od 407-ki?
-
Moja jest z końca 2012 i jest na nowych szewronach a pstryczki świecą ;D
.
A taką piękną teorię miałem... >:(
-
Mam zdjęcie przycisku jak świeci tylko nie wiem jak go wkleić,ewent.mogę przesłać komuś na maila a on go wklei tutaj żeby go widziała reszta forumowiczów.
-
Podeślij mi mailem. Myślę że jest tak jak mówiłem, ale część aut miała "farta".
U mnie np. są czujniki ciśnienia które wg. OPR powinny być w autach późniejszych - kwestia około tygodnia pomiędzy OPR.
-
U mnie swieci nawet w dzień przy wyłączonych światłach,rolka jest niepodświetlana tylko symbol fotela.
-
A to nie przycisk od masażu z tym fotelem?
-
Przy rolce jest obrazek fotela i on jest podświetlany.
-
A propos tego podświetlania, u Was też podświetlenie na rolce jest mniej intensywne niż przy guziku do masażu? Czy też tylko ja tak mam i powinienem się za to zabrać.
-
I mnie jednak też świeci, tylko że razem z lampami przednimi i tylko symbol fotela, rolka nie świeci
Mam tak samo. Rolka nie świeci nic a nic. A szkoda bo często nie wiem co mam u siebie ustawione i muszę liczyć "kliki", żeby wiedzieć jak będzie mocno w dupę grzało. A wystarczyło tak niewiele by był pełen luksus.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
u Was też podświetlenie na rolce jest mniej intensywne niż przy guziku do masażu?
Tak, masaż świeci mocniej
-
Pomysł fajny. Kwestia pewnie ceny. A z drugiej strony tak żądło tego używam, że nie wiem czy jest sens jeśli o mnie chodzi.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Dziś się przekonałem że też mam podświetlany włącznik. Jak jest w miarę jasno to nie widać zupełnie, ale w ciemności dziś się zorientowałem.
Co z tego jak świeci cały czas, i nie widać czy i na jakim "biegu" to hula...
-
Też wczoraj to sprawdziłem i mam tak samo.
Przydałoby się podświetlenie samej regulacji
-
Co do nie działającego podgrzewania, najprawdopodobniej przyczyną jest uszkodzony (spalony) kabelek grzewczy w siedzisku. Jest jeden obwód elektryczny w siedzisku, tak samo w oparciu. W siedzisku jest dodatkowo termistor odpowiedzialny za regulację temperatury. Rozbierałem u siebie fotel kierowcy- nie grzał wcale, ani oparcie, ani siedzisko. Okazało się, że w siedzisku przepalił się kabel. Sprawdziłem wiązkę miernikiem i w oparciu przejście było, ale w siedzisku już nie.
Zlokalizowanie przerwy jest dosyć trudne, bo jest paskudny dostęp do wiązki od grzania, a w zasadzie jego brak- trzeba rwać piankę w siedzisku, bo całość jest fabrycznie zgrzana z obiciem fotela, a w tej piance zatopione są kable od podgrzewania.
Wydaje mi się, że to ogrzewanie pada od naciskania kolanem na siedzenie- czasem ktoś próbuje coś sięgnąć z auta, naciska na siedzisko punktowo, osłabia wiązkę, a potem po włączeniu grzania kabel się przepala. Ewentualnie jak kierowca/ pasażer są słusznej wagi i mocno naciskają na siedzenie. Wiązka nie przepali się od tak, bo nad przegrzaniem czuwa termistor.
-
Z tym naciskaniem kolanem na fotele z mata grzejną też nie raz czytałem, że może ja uszkodzić. Punktowe mocne odchylenie od normy na pewno powoduje powstanie sporych naprężeń wewnątrz. :/
A co do podświetlania włącznika ogrzewania, to już złapałem: też mam podświetlany symbol, ale zrozumiałem Kolegów, że u Was podświetlany jest włącznik (właściwie bardziej potencjometr)... :)
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Wrzucę tu zdjęcia, które udało mi się zrobić w trakcie szukania przerwy w obwodzie podgrzewania w siedzisku kierowcy. Niestety nie zrobiłem ich zbyt dużo, ale zawsze będą dla kogoś jakąś podpowiedzią. Fotel rozmontował mi znajomy tapicer i szczerze polecam udać się z fotelem do kogoś takiego. Wszystko szło mu bardzo sprawnie, nic nie połamał, co nie jest takie oczywiste. Po wyjęciu fotela z auta, trzeba zdjąć plastik z przyciskami sterowania, a potem zabrać się za demontaż siedziska.
Siedzisko od spodu po zdjęciu ze stelaża wygląda tak:
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/b46706ae0c3a.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/b46706ae0c3a.jpg.html)
Od strony oparcia wchodzą w siedzisko cztery kabelki, dwa od obwodu podgrzewania i dwa od termistora. I od tej strony zacząłem dobierać się do wiązki. Wiąże się to z przykrą robotą, bo trzeba rwać piankę i to na tyle dokładnie, żeby pozostawać w płaszczyźnie, w której zatopione są kable od podgrzewania.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/1ba3830e3ea5.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/1ba3830e3ea5.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/19add78da21e.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/19add78da21e.jpg.html)
Jak widać na powyższym zdjęciu, piankę udało mi się rozerwać dosyć głęboko, ale żadnego widocznego uszkodzenia czerwonego przewodu od podgrzewania nie udało mi się znaleźć. Byłem już zrezygnowany i miałem oddać to do złożenia, ale wpadłem jeszcze na to, żeby rwać tą piankę od środka siedziska. Filmik z widocznym miejscem przepalenia wiązki jest poniżej. Wiązka na tym filmie jest już naprawiona (skróciłem upalony kabel).
https://youtu.be/B2soIUT7Jkw
Tu jeszcze miejsce uszkodzenia z bliska. Przypuszczam, że u każdego, komu nie działa grzanie fotela, jest podobnie.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/17d7fc6a4167.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/17d7fc6a4167.jpg.html)
Polecam więc szukać uszkodzenia w piance bardziej na środku siedziska. Miejsce, w którym był przepalony kabel, miało również wypaloną piankę na średnicę ok. 1cm, a od wewnątrz można było wyczuć palcem skórzane poszycie fotela. I wydaje mi się, że można to miejsce na spokojnie namierzyć od góry siedzenia, wystarczy palcami naciskać i szukać miejsca, gdzie pianki jest mniej.
Teraz znalazłem na telefonie zdjęcie siedzenia, które wysyłałem, aby zapytać o preparaty do czyszczenia tej skóry i po przyjrzeniu się, widać było od góry siedzenia miejsce, w którym nastąpiło przepalenie wiązki.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/60687a888415.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/60687a888415.jpg.html)
Po naprawie, tapicer skleił piankę jakimś butaprenowym klejem (bo śmierdziało w aucie przez kilka dni), ale mam z powrotem grzanie :-)
-
Świetna relacja, brawo.