Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Kaminski w Luty 01, 2016, 14:51:08
-
WItam
Czy ktos moglby podpowiedziec w sprawie dolania / wymiany oleju w manualnej skrzyni biegow w CItroenie C5 X7 (III)?
Doczytalem ze olej to 75W80 TOTAL. Ja chcialem zalac ta sama specyfikacje, ale MOTUL.
No i wszedzie znajduje jedynie informacje, ze nie ma mozliwosci sprawdzenia stanu, tylko trzeba zlac i wlac ponownie 2.5l oleju. Czy tak wyglada procedura? Niestety nie mam juz dostepu do Autodaty.
DZiekuje.
-
Skrzynia ML6C? Gładka czy z chłodzeniem.
-
Nie mam dostepu do zadnych informacji, a pod auto sie jeszcze nie wczolgalem.
Skrzynia jest 6 biegowa i pracuje z 2.2hdi, wiec pewnie bez chlodzenia (tak przynajmniej wynika z service.citroen.)
Jak pamietam ta ma te smieszne zeberka wiec to chyba wzmocniona (rozwojowa) wersja ML6C
-
Z żeberkami na sucho wlewasz 2,2l jeżeli wymieniasz olej to zalej 1,9l.
-
Malo tego oleju. Wyciek pol litra i malo co w skrzyni zostaje...
Dzieki
-
Waldek - mozesz tylko jeszcze potwierdzic ze 75W80?
-
Waldek - mozesz tylko jeszcze potwierdzic ze 75W80?
Tak. Ile skrzynia przejechała na teraźniejszym oleju? Jak będziesz wymieniał wlej troszkę (starego oleju) do jakiegoś przezroczystego naczynia i cyknij fote, nie zapomnij pokazać forumowiczom :-) Siła dokręcenia korka spustowego 3daN.
-
Znalazłem w sieci takie obrazki. Może się przydadzą.
Ja mam wg VIN ML6 CL, czyli taką jak w Pugach (ostatni rysunek). Czy te skrzynie są takie same jak w C5 (X7)? Co znaczą literki CL?
-
Ile skrzynia przejechała na teraźniejszym oleju? Jak będziesz wymieniał wlej troszkę (starego oleju) do jakiegoś przezroczystego naczynia i cyknij fote, nie zapomnij pokazać forumowiczom :-) Siła dokręcenia korka spustowego 3daN.
Jakies 220 tys km, ale saczy sie na uszczelnieniu polosi, wiec na razie zaleje 1.9l oleju i kiedys wymienie uszczelnienia.
-
Witam. Wymieniałem ostatnio olej w C5 X7 w manualu, przebieg około 180000, ponizej zdjecia.
(http://images75.fotosik.pl/314/814c3560e0d982acmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/814c3560e0d982ac)
i korek
(http://images76.fotosik.pl/315/6164e16374c4f6cdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/6164e16374c4f6cd).
Nieciekawie ten olej wyglądał. Zalany Valvoline MTF GL4 75w80. Po wymianie biegi wchodzą zdecydowanie lepiej, szczególnie haczyła dwójka przy niskich temperaturach. Skrzynia z użebrowaniem na dolnej części obudowy, zalane 1,9 L świezego oleju.
-
A ile oleju zlałeś?
-
A ile oleju zlałeś?
Złapałem 1,8L z tym ze cześć się rozlała po sankach zawieszenia, takie położenie korka spustowego skrzyni.
-
Ja zlałem 1.7 litra wiec brakowało trochę. Olej jest dużo ciemniejszy niż nowy, ma sporo czarnych elementów i korek na dosc sporo oplkow.
Po wymianie biegi lzej wchodzą.
-
Witam chciałem się dowiedzieć jaki olej i ile do 6cio biegowej skrzyni manualnej w C5 Tourer 2.0 z 2010 164 km. Nie wiem czy z żeberkami wg vin ml6 cl
Zaczyna mi zgrzytac przy mrozach jak wrzucam dwójkę dlatego chcę wymienić. Jak spuscic stary olej i w którym miejscu nalewa się nowy? Czy przy wymianie powinienem jeszcze coś wymienić czy zrobić? ?
Chciałem jeszcze zdjąć plastikowa osłonę silnika i nie bardzo chce zejść, nie chciałbym nic urwać. Gdzie są jakieś blokady?
Dzięki i pozdrawiam
-
Rodzaj oleju jest podany w wątku.
Rodzaj skrzyni sprawdzisz odkrecajac oslone dolna.
Korek spustu i do napełniania jest podany na obrazkach w tym wątku.
80% odpowiedzi na Twoje pytanie jest zawarte w tym wątku.
Na zgrzytanie nowy olej raczej nie pomoze, wiec sprawdź skrzynie i wodziki.
-
Odświeżam, bo też się przygotowuję do tej "operacji" :) . Wiem już od Was sporo i widzę, że pojawiło się trzech wytwórców: Total, Motul i Valvoline.
Na forum jest kilku ekspertów od olejów i liczę na nich. Które polecacie do przeciętnych warunków eksploatacji? Cena Total TRANSMISSION GEAR 8 75W-80 nie jest zbyt wysoka (31,52 zł/l - tak na szybko), więc może jest coś istotnie lepszego, żeby nie mieć pełno opiłków na korku. ;)
-
Do tej listy dodalbym jeszcze Millersa.
-
No ładnie. Chyba chodziło Ci o OLEJ PRZEKŁADNIOWY MILLERS OILS TRX SYNTH 75W80 1L (coś koło 44zł/l).
Ale to temat techniczny, to może jeszcze parę słów dlaczego akurat ten olej i byłoby jeszcze ładniej. :)
-
Wymieniałem niedawno olej w ASO.
Wlali właśnie Totala MTF 75W80.
-
Sezon urlopowy i upały nie sprzyjają do udzielania się znawców na forum, więc podam krótko własne wnioski po poszukiwaniach w sieci:
1. Prócz parametrów lepkościowych (78W80) trzeba patrzeć też na klasyfikacją jakościową na przykład API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego). Dla naszych przekładni (manualnych) musi spełniać przynajmniej klasę GL-4.
2. Oleje syntetyczne ponoć przewyższają oleje mineralne i półsyntetyczne pod każdym względem.
3. Total (niestety mineralny) wlany do skrzyni biegów w fabryce „na dożywocie” – jak widać na załączonych zdjęciach – nie wygląda dobrze. Być może wmieszali się tu księgowi, więc pomimo głosów na Forum, że „Citroen nie trawi” innych olejów niż zalecany przez fabrykę, potrzebna jest zmiana na lepszy.
Chyba więc skorzystam z powyższej podpowiedzi Henryka, bo najbardziej przypasował mi w pełni syntetyczny olej firmy „Millers Olis”- TRX SYNTH 75w80 GL5. Choć to Anglik :) .
-
A do skrzyni pięciobiegowej w 1,6hdi ,jaki olej i ile wlać? mój przebieg to 215kkm.
-
Ja millersa leje juz do trzeciego auta z koncernu psa pierwszym byl peuegot 407 gdzie po wymianie simmeringa na polosi zalali mi nowego totala skrzynia chaczyla a w zimie rano lewarek strasznie ciezko chodzil jak byl mroz przy czym w lecie wrecz odwrotnie chodzil bez zadnego wyczowalnego oporu co sprawialo co najmniej dziwne wrazenie,po przeczytaniu roznych for o sportach motorowych szczegolnie o autach klasy wrc ale nie tylko gdzie pisano o wlasciwosciach oleju millersa postanowilem go zapodac zamiast tego totala i skrzynia zaczela pracowac o niebo lepiej.drugim autem gdzie zalem ten sam olej byla 308-ka w ktorej pierdla skrzynia przy przebiegu ok.35-7 tys.km (polecialo kolo piatego biegu) kupilem druga uzywke i tez zalalem mill.zrobilem tym autem ponad 130.000 tys.km na tym oleju w skrzyni i jej praca caly czas byla nie naganna teraz tym autem jezdzi moj znajomy i w dalszym ciagu jest mega zadowolony z pracy skrzyni a ma porownanie bo przesiadl sie z 307-ki.Obecnie jezdze C5-tka i zaraz po kupnie wymienilem olej jakby inaczej tez na mill.i jak do tej pory zero problemow nic nie chaczy i biegi wchodza bardzo precyzyjnie nadmienie tylko ze wszystkie skrzynie byly piecio biegowe ale mysle ze to akurat nie ma zadnego znaczenia ile przelozen ma skrzynia.
-
A do skrzyni pięciobiegowej w 1,6hdi ,jaki olej i ile wlać? mój przebieg to 215kkm.
Tu na przykład masz linki do stron (http://motorsportoils.pl/index.php?action=podstrona&id=11) gdzie producenci olejów lub ich sprzedawcy poprowadzą Cię, jaki dobrać olej.
-
Koledzy ten korek oleju to czym podejść?? Na zdjęciu widzę jakiś przekrój kwadratowy jaki ma to wymiar?? Jest jakaś końcówka bit czy czym to ruszyć, bo z tego co pamiętam mało miejsca bo sanie blisko.
-
Korek spustu oleju odkręca się bitem kwadratowym 8 mm, mi było szkoda kasy na zakup takiego i sobie taki zrobiłem ze śruby pilnikiem. Miejsca na odlecenie jest pod dostatkiem, trochę gorzej jest z spuszczeniem oleju bo wylewa się na sanki. Ja poradziłem sobie wycinając rynienkę z rury PCV.
-
To i ja zapytam. Problem znany, miałcząca skrzynia, może wymiana oleju pomoże. Widzę że są tacy co wlali coś innego niż total zalecany przez producenta będący olejem mineralnym, czy w przypadku kiedy zmienię na syntetyk trzeba płukać skrzynie przed zalaniem ?
-
Ja mam millersa i nie wg.mnie skrzynia chodzi cicho.
-
Moim zdaniem jak skrzynia wyje to wymiana oleju czy dolewanie "magicznych" ceramizerów to słaby pomysł.
Tylko remont lub wymiana na inną. Jeździłem do tej pory kilkoma C5 X7 i nie miałem "szczęścia" trafić na wyjący egzemplarz. Problem na pewno istnieje i jest raczej z tych trudnych do ogarnięcia.
-
czyli rozumiem że nie trzeba płukać, co do wycia to są tu tacy którym wyła i w końcu doszło do uszkodzenia skrzyni ? A co do wyciszenia po zmianie oleju to nic nie zaszkodzi zaryzykować, gdzieś tu chyba na forum czytałem że komuś pomogło :)
-
Każda skrzynia X7 jaka widziałem wyla, tylko nie każdy to słyszy i nie każdy styl jazdy powoduje wycie. Np mój drugi kierowca jezdzi ostrzej a do usłyszenia trzeba delikatnie operować gazem. Ja sam pokazywalem to wielu ludziom i prawie nikt nie słyszy tego. Jest też kilka filmów na YouTube pokazukacych wycie i naprawdę trzeba się mocno wsłuchać zeby usłyszeć.
Auto jest dobrze wyciszone i pewnie dlatego to słychać,
Sent from my E6853 using Tapatalk
-
Wymiana oleju nie powinna zaszkodzić. Zastanawia mnie tylko czy polecany tu Millers 75w80 w klasie GL-5 nie będzie się gryzł ze skrzynią dla której producent specyfikuje olej w klasie GL-4?
-
Z tym GL-5 to bym uważał w skrzyniach gdzie zalecany jest GL-4. GL-5 posiada dużo większą liczbę dodatków uszlachetniających niż GL-4, ale w kontakcie z niektórymi metalami może w dłuższej eksploatacji powodować korozję. Więc może to być takie "zabicie skrzyni przez próbę zrobienia jej dobrze" ;D Choć pewnie usterki nikt nie będzie kojarzył z olejem, w końcu zalał lepszy olej niż powinien. ;)
-
wspomniany tu millers w specyfikacji posiada klasę gl-4 i gl-5 i w opisie napisane jest że może być stosowany do aut koncernu PSA wiec już sam nie wiem :)
-
Mi wymiana oleju nie pomogła, wydaje mi się że wyje jeszcze bardziej. Zalalem olej Millersa. Męczy mnie to wycie strasznie, gdzie ten exclusive?
-
ASO pewnie zna problem ale nie zna rozwiązania. Spróbuję uderzyć do ASO u mnie na wsi, mam tam człowieka który zrobi wywiad na serwisie.
-
Producent na 100% zna przyczynę ale nie koniecznie będzie chciał się podzielić swoją wiedzą. Z tego co można wywnioskować to problem jest popularny i na pewno kosztowny do ogarnięcia dlatego takie podejście Citroena bo pewnie jedynie skuteczną metodą jest wymiana skrzynki. Na gwarancji to pewnie jak klient mocno walczył o swoje mogli wymieniać skrzynię.
-
Spróbuj, choćby z ciekawości, i napisz co i jak :)
-
Odgrzeję kotleta, dolałem do swojej skrzyni niedawno mixturę: 150ml oleju + dwusiarczek molibdenu 50g i po przejechaniu około 1000km skrzynia jest cichsza ale pozostał jeden przedział prędkości przy której słyszę ten dźwięk tj. 68-72 km/h. I tu ciekawostka ten hałas występuje tylko przy tej prędkości nie ważne na jakim biegu, testowałem na biegach 3-4-5, według mnie świadczy to o jakimś defekcie już za drugą linią w skrzyni tj. dyferencjał - dobrze myśle?
-
To ja zaproponuję jeszcze fajny olej Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80. Są to świetne oleje syntetyczne, tylko w tym przypadku GL-5. To "gwizdanie" czy delikatne odgłosy tarcia przy minimalnym dodawaniu gazu lub hamowaniu silnikiem, to czytalem że może byc luz na łożysku podpory półosi i często sama wymiana pomaga na krótką metę. Ludzie stosują jeszcze patent z naniesieniem kleju na nowe łożysko i wtedy dopiero podobno jest spokój.
-
Pisałem już w innych wątkach, że moja skrzynia wyje od nowości, od pierwszego metra po wyjeździe z salonu. Nie będę już powtarzał, że spór z importerem nic nie dał. Na poczatek zalałem syntetycznego Fuchsa, o którym pisze Krzysztof wyżej, w miejsce Totala i pewna poprawa była. Potem poddałem wyciszeniu przód auta w profesjonalnej firmie we Wrocławiu - tu poprawa była wyraźna, nie tylko wycia skrzyni, ale też samego silnika i toczenia kół. Wyciszenie daje efekt głównie w zakresie tonów wyższych, a więc wycie nadaje się do tego zabiegu jak najbardziej. Wspomiałem w firmie wyciszającej o tym wyciu skrzyni i mechanik-akustyk, rzucił propozycję militecu. Mówił, na podstawie własnego doświadczenia, że od lat leje militec do wszystkich swoich aut, do wszystkich olejów, nawet do automatycznej skrzyni i zawsze jest dobry efekt akustyczny. Nie wyglądał na człowieka komercyjnie zainteresowanego tym militecem, w sumie mnie zachęcił i dodał, który militec uważa za podróbkę i żeby tego unikać. W końcu wlałem i jeżdzę, koszt prawie żaden, bo do skrzyni pół butelki czyli ok. 30 zł, a ryzyko, że coś się zepsuje w topornym manualu - żadne. Pierwsze kilometry - brak efektu zupełnie. Ale po długiej trasie 600 km zaskoczenie - w mojej ocenie to działa, z każdą setką km coraz lepiej. Zwłaszcza redukuje to co najbardziej uciążliwe czyli wycie po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem, to było takie szorstkie nieprzyjemne wycie jakby w skrzyni nie było w ogóle oleju, po tym militecu jest nadal słyszalne, ale cichsze i jak to nazwać - miękkie. Pojeżdżę dalej i zobaczę co będzie po 3 tys. km bo tyle trzeba czekać na pełny efekt. Tylko, że trzeba pamiętać, że moja skrzynia wyła od nowości, a więc nie ze zużycia. Mocno wątpię czy jakakolwiek chemia może pomóc skrzyni, która swoje przeszła, ma zużyte łożyska i wszystko co tam się wyciera, bo takich cudów to chyba nie ma.
-
To ja zaproponuję jeszcze fajny olej Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80. Są to świetne oleje syntetyczne, tylko w tym przypadku GL-5.
Z tym Fuchsem to jak piszą dystrybutorzy, jest tak, że ma specyfikację GL-5, ale jako jeden z nielicznych może być stosowany w skrzyniach z wymogiem GL-4 - nie niszczy synchronizatorów z żółtych metali.
-
Jeszcze taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=oL8M8B_6XJw (https://www.youtube.com/watch?v=oL8M8B_6XJw)
-
Krzysiek temat dotyczy manualnej skrzyni biegów, a na filmie jest automat, to są dwie różne konstrukcje
Raczej manual na filmie, w opisie ml6c to typ "naszej skrzyni" no i widać wajchę wybieraka biegów. Rozebrał bym to dziadostwo z ciekawości ale nie dysponuję wolnym czasem.
-
tak mnie korci wlanie do tej skrzyni oleju 75W-90, może wtedy zapanuje błoga cisza.
Do tej pory nie znalazłem lekarstwa na ten szum w przedziale 70-90 km.
-
Cześć! I mnie dopadł problem mialczacej skrzyni. C5 z 2011 140 KM z przebiegiem 160k. Hałas słychać w przedziale 70-90 mniej więcej, od 3 do 6 biegu, jednak najbardziej na 4. Odgłos miałczenia słychać tylko podczas przyspieszania, nawet lekkie muśnięcie pedału gazu powoduje pojawienie się tego dźwięku. Mysle o wymianie oleju na millersa z dwoma dawkami ceramizera, może coś pomoże? Najpewniej skończy się na wymianie skrzyni i tu pytanie... Czy są jakieś ulepszone wersje które podejda do 140KM? Obecną skrzynia to ta z żeberkami. Pozdro!