Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin sukowski dnia Kwiecień 22, 2024, 12:32:08 »
Jak dobrze pamiętam miałem check świecącego, kod bledu P0420. Coś tam z kątem. Ale mechanik usunął mi to i długo był spokój aż do razu który opisałem w początkowym poscie
22
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr Puścian dnia Kwiecień 22, 2024, 12:30:39 »
Rano odpaliłem auto i pojechałem sprawy załatwić. Check samoistnie zgasł, i nawet trakcja się nie zapaliła. Może to od wilgoci?
Szczerze wątpię.Komunikację z ABS/ESP zwykle zrywa dopiero wypadanie zapłonu. Nowe świece będą dobrym początkiem.
Warto też ustalić który konkretnie silnik 1.8 masz. Teoretycznie powinien być EW7A (125koni) jednak auta z 2005 roku miewały EW7J4 (118 koni) nie wiem dokładnie jak wyglądał początek 2006 roku. Te silniki miały mimo dużych podobieństw spore zmiany w kwestii osprzętu.
23
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Błażej Banisz dnia Kwiecień 22, 2024, 12:15:06 »
W tym roczniku i w benzynie to co najwyżej katalizator jest, tam nic więcej spalin nie oczyszcza a i "oczyszczanie" w przypadku katalizatora jest wątpliwe... numer błędu masz? Jak byś miał HDI, to mógł by być FAP, ale on ma swoje komunikaty do wyświetlenia w przypadku problemów. Pisząc tester miałem na myśli Lexię, wśród błędów jest cała grupa numerów zarezerwowana dla producentów i błąd interpretowany po rozpisce z jakiegoś np. VW ma opis zupenie nieadekwatny do problemu występującego w grupie PSA.
24
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin sukowski dnia Kwiecień 22, 2024, 10:22:50 »
A propos podłączenia do testera, otóż odczytało błąd jako awaria jednego z systemów oczyszczania spalin
25
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin sukowski dnia Kwiecień 22, 2024, 10:20:51 »
Rano odpaliłem auto i pojechałem sprawy załatwić. Check samoistnie zgasł, i nawet trakcja się nie zapaliła. Może to od wilgoci?
26
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Błażej Banisz dnia Kwiecień 22, 2024, 09:35:14 »
To nie jest błąd, tylko komunikat informujący o nieprawidłowości w przebiegu procesu spalania... komunikat jest ten sam a przyczyn może być wiele, tak jak i objawów towarzyszących. Nie można więc założyć, że zapalenie kontrolki check engine z komunikatem "depollution system faulty" oznacza ten sam błąd co poprzednio - trzeba podpiąć tester diagnostyczny i błąd odczytać. W nowszych autach PSA zastąpiła ten feralny komunikat o depollution na "usterka silnika - napraw silnik".
27
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin sukowski dnia Kwiecień 22, 2024, 08:04:46 »
Jedynie to miałem problem kiedyś co check mi się zaświecił to był komunikat i awarii jednego z systemów oczyszczania spalin. Ale mechanik skasował i był spokój. Ostatnio co w poście pisałem to wywaliło ten sam błąd, razem z trakcja
28
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin sukowski dnia Kwiecień 22, 2024, 07:30:55 »
Właśnie nie jechałem na rezerwie i coś takiego się stało. Co zrobić w zaistniałej sytuacji?
29
MK II / Odp: EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr Puścian dnia Kwiecień 22, 2024, 06:19:21 »
Przy poważniejszych błędach silnika wywali też ABS/ESP. Sterownik silnika wtedy nie przekazuje danych do sterownika ABS/ESP.

 Jako ciekawostka, długa jazda na rezerwie paliwa (150-200km) też wywali błąd ABS/ESP.
30
MK II / EPS/ARS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin sukowski dnia Kwiecień 21, 2024, 23:51:47 »
Dobry wieczór, mam problem taki, otóż parę dni temu odpaliłem auto. Check powinien zasnąć ale został zapalony i oprócz tego kontrolka od trakcji też nie zgasła. Pojrchalem do roboty. Na drugi dzień odpaliłem i wszystko było jak powinno, CHECK i trakcja nie świeciły się. Po paru dniach jadąc do pracy  zapalił się check oraz kontrolka trakcji ale do tego na wyświetlaczu pojawił się komunikat że jest awaria systemu EPS/ARS  szarpnęło autem i zgasł. Odpali ponownie i już że świecącymi checkiem oraz trakcja zajechałem do pracy. Wracając po pracy check nie zgasł ale nie zapaliła się kontrolka trakcji. I teraz mam pytanie czy to czujnik się psuje czy coś innego. Auto to citroen C5 2006 r. 1.8 16V
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10