Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: HDI odpowietrzanie układku paliwowego  (Przeczytany 6759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Sternal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 90 KM, 2001 exclusive
  • Miejscowość: Poznań
HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« dnia: Marzec 17, 2016, 09:58:22 »
Witam,


Napiszę zwięźle i na temat: zabrakło mi oleju napędowego, zatankowałem, ale silnik nie odpala. Rozrusznik kręci jak głupi, a silnik stoi. Domyślam się, że się zapowietrzyły wtryski. Jak go teraz uruchomić? Jest to jakaś wiedza tajemna i bez mechanika się nie obędzie, czy też jest to banalnie proste? Proszę o możliwie łopatologiczną odpowiedź, bo samochód stoi na stacji benzynowej...
Wcześniej było Saxo 1.4

Offline Jarosław Sternal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 90 KM, 2001 exclusive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2016, 11:44:23 »
Czy xsara posiada jakiś samoodpowietrznik? rozrusznik kręci żwawo, ale nie chcę wykończyć akumulatora, więc pokilku próbach odpalenia odpuściłem. boję się też by czegoś nie uszkodzić z powodu niewiedzy. Czytałem, że inne marki samochodów tak mają. A może najprościej pociągnąć samochód na lince? W sumie to dziwne, że z powodu chwilowego braku oleju napędowego samochód jest uziemiony.
Wcześniej było Saxo 1.4

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2016, 11:45:08 »
Jeżeli masz układ wtryskowy bosch, czyli z pompą w baku, włączasz kilka razy pod rząd zapłon żeby podał paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.

Jeżeli masz układ wtryskowy Siemens, pod maską będziesz miał ręczną pompkę (gruszkę), musisz nią popompować kilkanaście razy tak żeby doprowadzić paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.

Obstawiam że masz Siemensa bo po kilku kręceniach Bosch by zaskoczył.

Układ odpowietrzy się sam w przypadku obu układów.

Offline Jarosław Sternal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 90 KM, 2001 exclusive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2016, 11:49:42 »
Dzięki za odpowiedź. Ta ręczna pompka jest gdzieś na wierzchu, czy trzeba zdjąć maskownicę silnika? Możesz podesłać jakiegoś linka ze zdjęciem jak ona wygląda? bylo by mi łatwiej, bo choć się staram sam sobie radzić z samochodowymi problemami to mechanikiem nie jestem...
Wcześniej było Saxo 1.4

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2016, 11:49:56 »
W sumie możesz podać VIN to powiem Ci której firmy masz układ wtryskowy jeśli nie wiesz 

Offline Jarosław Sternal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 90 KM, 2001 exclusive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2016, 11:57:00 »
To miłe :)
VF7N1RHYB73304702
Wcześniej było Saxo 1.4

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2016, 12:08:31 »
Tak, "system wtrysku Siemens". W związku musisz szukać pompki pod maską, będzie ona pod plastikową maskownicą bloku silnika (ta zapinaną na 4 spinki)
Na PW wysyłam Ci zdjęcie z opisem

Edit: dotarła ta wiadomość? bo u mnie zniknęła

Offline Jarosław Sternal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 90 KM, 2001 exclusive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2016, 12:21:22 »
Dzięki, dotarły obydwie. Po pracy podjadę do domu i zaopatrze się w troxy, by zdjąć tę maskownicę, bo chyba ona jest przykęcana na 4 śruby... Dziękuję za pomoc.
Wcześniej było Saxo 1.4

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2016, 12:31:28 »
Fabrycznie ta pokrywa powinna być mocowana na 4 plastikowe spinki i powinna być osadzona na takich gumowych "amortyzatorkach". Niestety one często pękały i ludzie zamiast nich wkręcali tam po prostu długie śruby, więc nie powiem Ci jakim kluczem to odkręcić :D . Jesli miałbyś jednak fabrycznie, to te spinki zdejmuje się bezproblemowo palcami.

Offline Jarosław Sternal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 90 KM, 2001 exclusive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2016, 00:32:58 »
Dziękuję za pomoc. Namordowałem się co nie miara z tą pompką. Małe to to jest, można zduszać tylko opuszkami palców, bo jest tak zamocowane że całą dłonią się nie da. Cała operacja zajęła mi 1,5 h, bo za czorta nie mogłem odpowietrzyć tego poziomego wężyka poniżej pompki. Jak mi się wydawało, że jest dobrze po 15 min. pompowania, to silnik ani myślał zapalić. Chyba każda próba odpalenia powodowała ponowne zapowietrzenie, więc robota od nowa. Po jakiejś godzinie silnik odpalił, ale chodził tylko z 30 sekund i zgasł. Więc się zawziąłem i w możliwie najszybszym tempie pompowałem dalej. Po kolejnych 20 min. jak już gruszka prawie nie dawała się ugnieść, a bombelki w poziomym wężyku miały wielkość dosłownie pyłu silnik zaskoczył i odpalił. Początkowo chyba na 2 lub 3 cylindrach, ale lekka przegazówka do 2 tys. obr./min uruchomiła pozostały/e cylindry i pełen sukces :)
Niezła lekcja pilnowania stanu paliwa, nie ma co. Opuszki palców tak mnie bolą, że drażni mnie nawet pisanie na klawiaturze. Masakra. Jedyny plus tej operacji jest taki, że wdaje mi się, że silnik pracuje jakby równiej. Może to wrażenie, ale poprawia mi humor.

Kolejne co mnie czeka to wymiana lewej żarówki H1 od świateł mijania i regeneracja przełącznika zespolonego, bo już do szału mnie doprowadza ciągłe pilnowanie, czy aby światła mi się palą.
W dalszej kolejce czekają do wymiany żarówki w konsoli środkowej i wyświetlaczu radia bo w nocy mam ciemno jak w piekle.
Wcześniej było Saxo 1.4

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: HDI odpowietrzanie układku paliwowego
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2016, 00:45:47 »
Cieszę się, że się udało. Od świateł mijania jest H7, H jedynka jest od drogowych :)

Myślę, że musiałeś pompować tyle razy dlatego, że trzeba było napełnić cały obwód wysokiego ciśnienia (poprzez kręcenie rozrusznikiem). Przy zwykłej wymianie filtra wystarczy kilkanaście pompnięć i wszystko działa. Z tym że wtedy do puszki z nowym filtrem wlewa się olej napędowy i nie ma jakby przerwy w dostawie paliwa.