Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara I 1.4 99' Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika  (Przeczytany 1073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Mielewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 99' 1.4 B/G
  • Miejscowość: Wejherowo
Xsara I 1.4 99' Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika
« dnia: Marzec 18, 2016, 22:39:46 »
Witam, na początek chciałem się przywitać :)
Kupiłem xsarę i wiem że mają delikatną elektronikę i że lubi szwankować, ale spotkał mnie dziwny problem i nie wiem jak go interpretować.
Najpierw kilka słów wstępu, licznik najprostszy, z zegarkiem, kiedyś odpalany na zbyt niskim napięciu przeskoczył z prędkością do 100 km/h i tak jest cały czas.
Chodzi mi o wskaźnik temperatury płynu chłodniczego, im większe obciążenie elektyczne w aucie jest, np światła dmuchawa radio tym wyżej wędruje wskaźnik temperatury, gdy włącze tylko światła utrzymuje się na poziomie ~ 93 stopni, gdy włączę dmuchawe na 1 temperatura wędruje o kilka stopni w górę, natomiast gdy mocno go obciążę, czyli dmuchawa na 4, radio, światła mijania + długie, wtedy temperatura wędruje nawet za kolejną kreskę, czyli jakieś 110 stopni. Gdy zgaszę silnik i włączę zapłon wskazówka swoi w miejscu na 90 stopniach, odpalam auto i wskazówka od razu idzie w górę i zachowuje się tak jak opisałem to wcześniej.
Teraz pytanie, czy winny jest zegar który ma uszkodzony już procesor czy czujnik temperatury, przecież niemożliwe jest aby w ciągu kilku sekund temperatura silnika wzrosła o 10 stopni po czym nagle zmalała i znowu wzrosła i tak w kółko, prawda?
I mam rozumieć że temperatura jaką ma mój silnik to ta którą pokazuje mi na samym zapłonie?
Z góry mówię że auto się nie gotuje, pracuje równo, wentylator działa i włącza się gdy trzeba, jednak gdy temperatura na zegarach to nawet 110 stopni wentylator stoi, co wskazywałoby na to że sam wskaźnik przekłamuje.
Przesyłam link do filmiku gdzie dokładnie widać co się dzieje.


https://www.youtube.com/watch?v=l620rNKkQQY&feature=youtu.be


Pozdrawiam

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 629
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Xsara I 1.4 99' Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2016, 22:56:32 »
Witam, dziwna sprawa, mierzyłeś napięcie na klemach pod obciążeniem i bez obciążenia? Może regulator napięcia szwankuje? Powinno być pomiędzy 13,8 a 14,4V i w zasadzie nie powinno się zmieniać wraz ze wzrostem obciążenia.

EDIT: Ewentualnie po prostu uszkodzenie związane z odpalaniem na rozładowanym aku.

Offline Kamil Mielewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 99' 1.4 B/G
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: Xsara I 1.4 99' Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 18, 2016, 23:03:11 »
Nie mierzyłem gdyż nawet nie mam czym tak na prawdę na chwilę obecną, wątpię żeby to to ponieważ chodzi stabilnie pod obciążeniem czy bez, akumulator już jest nowy, Centra 53 aH.
Wydaje mi się że to sprawa samych zegarów lub ew. czujnika temperatury, tylko nie wiem które kupić najpierw, ale chyba zegary, za jednym zamachem dokupię te z obrotomierzem od razu.
Wiesz może, skąd dokładnie trzeba poprowadzić sygnał na obrotomierz i na który pin w kostce licznika podpiąć kabel?


EDIT: mam do kupienia zegary tylko ze skalą do 200 km/h, obecnie mam skale 220km/h, czy zegary są same w sobie skalibrowane i nie będzie problemu ze wskazaniami?

Offline Czesław Małek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: R-rz
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.4 SX IV.1998r.
  • Miejscowość: R-rz
Odp: Xsara I 1.4 99' Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2016, 21:12:30 »
Miałem kiedyś to samo. Pokazywał 90, po włączeniu świateł szedł na 100, itp. Okazało się, że przy wymianie akumulatora mechanikowi brakowało przewodu (zamiast prawidłowego akumulatora zamontował aku z elektrodami na opak) to sobie dosztukował. Od tego czasu zegary zwariowały. Musisz sprawdzić, czy ktoś nie próbował kombinować...

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka