Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK I regulator zawieszenia  (Przeczytany 6686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
MK I regulator zawieszenia
« dnia: Marzec 28, 2016, 15:12:24 »
Witam Panowie i jest pytanie CZY regulator zawieszenia (wysokości) Od MK I jest taki sam jak od MK II? Bo wydaje mi się że coś mi się dzieje z regulatorem a znalazłem do kupienia od MK II za dobre pieniądze?
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2016, 18:38:54 »
Z tego co wiem to tak. Nawet z BXa powinien pasować. Mój brat jeździ BXem na korektorze z XMa obecnie i wszystko pasowało plug&play.


One są chyba wszystkie takie same, jeżeli się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2016, 18:58:30 »
Korektory są takie same w CX, BX, Xantia i XM. Mogą się jedynie różnić stroną, w jaką włożony jest tłoczek, i sworzniem na końcu tłoczka; ale tłoczek można odwrócić, a sworzeń zamienić (jest przykręcany).
Mechanizmy sterujące korektorem natomiast są różne w każdym wymienionym wcześniej modelu.

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2016, 19:25:13 »
Dziękuję za odpowiedź i rozumiem że mogę taki śmiało od MK II montować?

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2016, 19:26:04 »
Tak możesz śmiało montować :)

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2016, 12:59:16 »
Pojawił się kolejny problem, a mianowicie po zgaszeniu silnika bardzo szybko opada przód?? :(
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2016, 18:49:22 »
Korektor wysokości, zawór HA (cewka), zawór bezpieczeństwa lub ostatecznie siłowniki. Sprawdź z którego powrotu do zbiornika leje.

PS. Jak szybko opada?

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2016, 19:29:18 »
No szybko, z pozycji górnego serwisu 20min i przód gleba a tył ani drgnął

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2016, 19:41:44 »
Z górnego serwisu, a czy to samo dzieje się z pozycji "jazda", czyli tej standardowej? W moim 2.1TD też tak jest, że z górnego serwisu szybko siada, w ciągu może 5 minut, a w normalnej pozycji do jazdy stoi znacznie dłużej.




Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 30, 2016, 20:28:20 »
Jeszcze szybciej bo ma mniejszą odległości do pokonania

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 30, 2016, 20:32:46 »
No to ja bym zaczął od sprawdzenia powrotów, tj. z czego leje, a potem trzeba szukać dalej.

Tak na marginesie. Jeżeli nigdy nie czyściłeś korektora(ów) wysokości, to może mu się to przydać.

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 30, 2016, 21:03:32 »
Tak więc jutro kontrola, a tak na marginesie to na przełomie lutego i marca po dłuższej jeździe coś buczało pod samochodem po zgaszeniu silnika? podejrzewam że elektrozawór?

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 30, 2016, 21:44:21 »
To buczenie to zawór (a dokładnie cewka zaworu) HA, który po chwili powinien zamilknąć.

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2016, 21:58:06 »
Właśnie to nie jest jak cewka tylko raczej jak by nie domknięty zawór i ciśnienie schodziło?
Wracając do opadania przodu, teraz wstawiłem auto do garażu i o dziwo po 30 minutach przód nie opadł nawet o milimetr??
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 30, 2016, 22:12:42 »
Hmm może faktycznie któryś z zaworów się po prostu zacina. Najlepiej by było wejść pod auto (np do kanału) i posłuchać skąd to buczenie dochodzi dokładnie.


Jak nie masz kanału, to można wjechać na jakieś pustaki lub solidne, prostokątne bloki drewniane albo coś innego, dobrze podbudować auto, tak, żeby nie było opcji, że przygniecie i wczołgać się pod nie. Ja tak sobie radzę od zawsze...

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 30, 2016, 22:39:32 »
Buczy pewnie zawór ha w pozycji miękkiego zawieszenia zbyt długo np otwarte drzwi zawór lejacy nie zdąży się zamknąć czyli utwardzic auta i w miedzy czasie samochód opada. Zgas auto zamknij szybko drzwi i zawór strzeli i powinien już nie opadać.
Ja bym się tym nie przejmował normalne zachowanie Ha po tylu latach. Byle zawór konżektora za często nie strzelał :-)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 30, 2016, 22:40:21 »
Zrobił bym tak gdyby to było regularne a nie sporadycznie od przypadku do przypadku

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 30, 2016, 22:51:23 »
Buczy pewnie zawór ha w pozycji miękkiego zawieszenia zbyt długo np otwarte drzwi zawór lejacy nie zdąży się zamknąć czyli utwardzic auta i w miedzy czasie samochód opada. Zgas auto zamknij szybko drzwi i zawór strzeli i powinien już nie opadać.
To buczało po wyjściu z samochodu i zamknięciu drzwi. Ale teraz od dobrych kilku dni tego nie zauważyłem. A co do opadania przodu dziś to było tak że podniosłem go na maksa po około 20min przód gleba, suwakiem poziomu przestawienie do pozycji szosa i nie odpalając auta zostawiłem go na jakieś 6h wieczorem odpaliłem , szybko wstał tył a po chwili przód (choć zdarza mu się czasem nie podnieść przodu) wstawiłem auto do garażu i przód nie opadł tak jak w południe

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: MK I regulator zawieszenia
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 30, 2016, 22:52:34 »
Jak mu się zdarza nie podnieść przodu, to zacznij od tego korektora wysokości. Ja miałem podobnie i w końcu mi zaczął siadać przód podczas jazdy... wyciągnąłem, wyczyściłem porządnie, wydmuchałem kompresorem wszystkie kanaliki i problem ustąpił.