Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Twardy pedał hamulca  (Przeczytany 3750 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Twardy pedał hamulca
« dnia: Luty 01, 2016, 20:13:08 »
Czy po kilkugodzinnym postoju auta normą jest twardy pedał hamulca? Twardość ustępuje po odpaleniu silnika.

luckyboy

  • Gość
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2016, 09:31:44 »
Nie. Schodzi podciśnienie z serwa.

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2016, 12:17:01 »
pedał hamulca może stwardnieć gdybyś na postoju, przy wyłączonym silniku, nacisnął na niego kilka razy.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2016, 16:20:39 »
A ja mysle ze nic w tym dziwnego ze po kilku godzinach tak się dzieje. Jezeli zaraz po uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy to czym sie martwic?. Jak wylacYsz silnik to po ilu nacisnieciach pedal znow jezt taki twardy?

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2016, 16:46:47 »
A ja mysle ze nic w tym dziwnego ze po kilku godzinach tak się dzieje. Jezeli zaraz po uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy to czym sie martwic?. Jak wylacYsz silnik to po ilu nacisnieciach pedal znow jezt taki twardy?
Rozmawiałem dziś z mechanikiem z Peugeota i twierdzi,że takie sytuacje mają miejsce.Podjadę jeszcze dla pewności do znajomego mechanika aby przyjrzał się sprawie.  Po zgaszeniu silnika pedał mocno twardnieje po 3-4 depnięciach. Po odpaleniu wraca do normy.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 02, 2016, 20:46:27 »
3-4 depniecia to calkiem akceptowalne minimum. Pozwala w awaryjnej sytuacji na skuteczne wspomaganie hamulca. Wiekszosc ukladow hamulcowych tak ma. Kierowca ma czas na kilkukrotne hamowanie aby awaryjnie zatrzymac pojazd. Tak jest wvosobowkach, ciezarowkach i maszynach budowlanych.
Mozesz ewentualnie sprawdzic szczelnosc przewodow podcisnieniowych w komorze silnika. Mozesz na biegu jalowym odpiac zlaczke od vacumpompy i sprawdzic jak z jaka sila zassie palec. Podobnie przy serwie. Moim zdaniem nie masz sie o co martwić.
Dodam ze diesle maja podcisnienie z dodatkowej pompy, natomiast benzyniaki z zasady dzialania silnika. Wiec wydajnosc obu ukladow jest znaczaco różna. W dieslach wspomaganie ukladu hamulcowego nigdy nie dorowna wydajnością temu z benzyniaka.
Odpal zilnik i na biegu jalowym szybko wcisnij hamulec 5-10 razy. Gwarantuje ze za ktoryms razem pedal stanie pod wierzchem a dopiero po chwili pompa wytworzy odpowiednie podcisnienie i wciagnie serwo. W benzyniaku silnik moze kulec ale raczej nie braknie podcisnienia na pracujacym silniku.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 02, 2016, 21:12:13 »
Byłem u mechanika i po oględzinach wyszło,że minimalna nieszczelność może być na gumowej przelotce przez którą wchodzi zawór do serwa-wygląda jakby ta guma była już mniej elastyczna. Podjadę do ASO i zapytam o tę przelotkę/uszczelkę.
Kolejne pytanie-zdarzyło mi się to pierwszy raz- podczas awaryjnego gwałtownego hamowania zadziałały światła awaryjne.Przestały działać dopiero po całkowitym  zatrzymaniu auta i puszczeniu pedału hamulca. XP ma jakiś moduł ostrzegający o gwałtownym hamowaniu?

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 02, 2016, 21:19:34 »
światła awaryjne przy gwałtownym/awaryjnym hamowaniu to normalna rzecz, po prostu tak ma być.
w C3 ten układ był bardziej czuły, XP musi praktycznie stanąć dęba by awaryjne zamigały.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2016, 19:22:43 »
XP musi praktycznie stanąć dęba by awaryjne zamigały.
Hamowanie musiało być hard -dziś rano zauważyłem wysuniętą szufladę spod fotela pasażera,pomimo,że opiera się o wycieraczkę na podłodze .

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Twardy pedał hamulca
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 29, 2016, 17:26:23 »
Podepnę się pod temat  otóż mam taką przypadłość serwa, po postoju odpalam samochód pedał miękki wspomaganie działa a po kilku chwilach pedał twardnieje, wspomagania brak by znów po kilku kilometrach i hamowaniach wszystko wróciło do normy ?.....