Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Padł automat  (Przeczytany 1535 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Padł automat
« dnia: Październik 21, 2020, 22:12:43 »
CześćDzisiaj moja małżonka zadzwoniła, że stanęła na poboczu, bo samochód dziwnie się zachowuje. Gdy poprosiłem o szczegóły, to stwierdziła, że w samochodzie ta strzałka po prawej stronie bardzo wysoko się podnosi a samochód nie przyśpiesza i pali się service i stop. Kazałem jej pomału przyjechać do domu. Gdy powtórnie odpaliła serwisu już nie było, ale objawy pozostały. Gdy wróciła zrobiłem jazdę próbną i rzeczywiście coś jest nie tak. Do trójki idzie dobrze. Później jakby uślizg sprzęgła w manualu i z szarpnięciem wchodzi czwórka. Na piątce to samo. Podpiąłem do diaga i wyskoczył błąd: mechaniczne, lub elektryczne uszkodzenie 5-go biegu. Błąd skasowałem. Jazda próbna i dalej tak samo, ale błędu już nie wyświetlił, ani w samochodzie, ani w diagu. Zadzwoniłem do serwisu skrzyń biegów(podobno najlepszy - w Gdańsku na Śnieżnej). Wstępna diagnoza przez telefon- pęknięty jakiś tłok w skrzyni i kompletny remont(ok 8-9 tyś zł). Nie wiem co robić? Szukać drugiej skrzyni, czy decydować się na remont. Samochód to X7 z 2008r 2.0 HDI 136KM. A może lepiej puścić jak stoi i szukać drugiego auta. Tylko szkoda, bo zadbany i doinwestowany. Ktoś coś doradzi?
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2020, 22:48:53 wysłana przez Dariusz Kłeczek »

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2020, 22:18:22 »
Ja bym szukał używki plus ew. warsztatu, który za mniejsze pieniądze zrobi dwie skrzynie z jednej...
Mnie to trochę śmieszą takie serwisy, gdzie przez telefon są już w stanie oszacować ile kasy trzeba wydać... Nie widząc auta na oczy.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2020, 07:12:27 »
Z tego co opisal serwis przez telefon  8) to chodzi chyba o tłok w bloku hydraulicznym. Tyle że on kosztuje 2 tyś a wymienić możesz sam jeżeli masz zdolności. Oczywiście taki serwis przez tel to smiech na sali więc warto podjechać do jakiegoś rozsądnego mechanika. Jeżeli źle jedzie od biegu 5 to kiedyś tu na forum był przypadek, że jedno z kół miało inną prędkość obrotową i ASB przechodziła w tryb awaryjny.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2020, 17:20:21 »
Przy jakim przebiegu to sie stało? Czy coś wymyśliłeś?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 28, 2020, 00:08:58 »
Przebieg to sprawa wtórna, ważniejszy jest sposób eksploatacji i interwał wymiany oleju. Podstawowym błędem użytkowników automatów jest przełączanie z D na N przy każdym postoju na włączonym silniku np. na światłach, bo wtedy mocno pracują ciśnienia w bloku hydraulicznym i zawory zostają w kość.

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 28, 2020, 08:48:24 »
Witam   
Przebieg ok. 440tyś. Samochód w moim posiadaniu - 2 lata. Od momentu zakupu biegi w górę skrzynia przełączała ładnie, praktycznie niezauważalnie. Natomiast przy zwalnianiu zrzucaniu biegów towarzyszyły szarpnięcia, gdy zapinały się biegi niższe. Jak eksploatowali poprzedni właściciele nie wiem. Olej wymieniony dynamicznie po zakupie, ale oprócz zatrzymania wyzerowanego licznika zużycia oleju, praca skrzyni nie uległa zmianie. Licznik zużycia nie podjął pracy do dziś.
Co do naprawy, oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu serwisującego citroeny. Mają poszukać jakiejś używanej skrzyni i ją wymienić. Wiem, że nie mam gwarancji co do stanu używki, ale za naprawę skrzyni profesjonalny warsztat zaśpiewał ok. 9000zł. To prawie wartość samochodu. Więc bez sensu. Wymiana będzie kosztowała mniej niż połowę, więc zaryzykuję. Co dalej poinformuję.Pozdrawiam

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 28, 2020, 09:54:58 »
Cześć,


Zadzwoniłem do serwisu skrzyń biegów(podobno najlepszy - w Gdańsku na Śnieżnej). Wstępna diagnoza przez telefon- pęknięty jakiś tłok w skrzyni i kompletny remont(ok 8-9 tyś zł).

ja tylko dodam z własnego doświadczenia, że ten serwis na pierwszy rzut oka tylko tak wygląda. Umówiłem sie kiedyś na wymianę oleju dynamiczną, to przez tel powiedzieli, że tak oczywiście, nie ma problemów.
Na miejscu same jaja - najpierw zahaczyli moim autem o podnośnik, potem okazało się, że jednak nie dadzą rady wymienić dynamicznie oleju, więc proponują 2 x statyczne, z podłączeniem komputera też był problem, nic nie działało.
Jedyny plus, że zaproponowali trzy rozwiazania zadośćuczynienia za uszkodzony zderzak, oraz, dobrali odpowiedni olej do ASB, ale to raczej powinno być w standardzie. Odnośnie rozwiazania problemu z moja skrzynią, to też zaproponowali odpowiednią sumę.
Ja sie już tam na pewno nie pojawię, a bardzo dobre odczucie odniosłem z rozmowy z właścicielem serwisu: http://www.plochec.com/ . ŚP. Kolega z naszego forum robił tam auto i bardzo polecał. Ja pomimo dużej odległości wybieram się do niego.

Pozdrawiam


Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 28, 2020, 10:45:51 »
Witam   
Przebieg ok. 440tyś. Samochód w moim posiadaniu - 2 lata. Wymiana będzie kosztowała mniej niż połowę, więc zaryzykuję. Co dalej poinformuję.Pozdrawiam


No, przy tym przebiegu to już cudów nie ma co wymagać. Tym bardziej, że nie pierwszy właściciel...
Ja za ok. 5000PLN to bym robił. Z jakąś używką kombinował.
Kolega fa znać jak poszło - na pewno innym się przyda...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 28, 2020, 14:31:08 »
Witam   
Przebieg ok. 440tyś. Samochód w moim posiadaniu - 2 lata. Od momentu zakupu biegi w górę skrzynia przełączała ładnie, praktycznie niezauważalnie. Natomiast przy zwalnianiu zrzucaniu biegów towarzyszyły szarpnięcia, gdy zapinały się biegi niższe. Jak eksploatowali poprzedni właściciele nie wiem. Olej wymieniony dynamicznie po zakupie, ale oprócz zatrzymania wyzerowanego licznika zużycia oleju, praca skrzyni nie uległa zmianie. Licznik zużycia nie podjął pracy do dziś.
Co do naprawy, oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu serwisującego citroeny. Mają poszukać jakiejś używanej skrzyni i ją wymienić. Wiem, że nie mam gwarancji co do stanu używki, ale za naprawę skrzyni profesjonalny warsztat zaśpiewał ok. 9000zł. To prawie wartość samochodu. Więc bez sensu. Wymiana będzie kosztowała mniej niż połowę, więc zaryzykuję. Co dalej poinformuję.Pozdrawiam

Proponuję jeszcze jedną opcję. Może ktoś na forum ma stary blok hydrauliczny który wymieniał na nowy. Przełożyć na chwilę do Twojej i sprawdzić czy zacznie jeździć. Akurat blok to najtańsza przyjemność bo nie trzeba zrzucać skrzyni. No chyba że skrzynia używka jest w kwocie do 2 tyś to nie ma co się zastanawiać.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Padł automat
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 29, 2020, 08:41:53 »
WitajcieWczoraj zadzwonili do mnie z informacją, że znaleźli jakąś skrzynię z takiego samego modelu jak mój. Skrzynia podobno jeździła do końca samochodu bezawaryjnie. Cena skrzyni 1600zł+robocizna 1500+ ewentualnie jakieś uszczelniacze i olej. Pytali, czy się zgadzam z taką ofertą. Oczywiście się zgodziłem, bo to jak dla mnie rozsądna oferta. Dalsze informacje po odbiorze samochodu po naprawie. No chyba, że się coś zmieni.
Pozdrawiam