Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem po wymianie sprężyn help  (Przeczytany 25918 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 24, 2016, 23:06:45 »
Tomku ale jak sprezyna uniesie bude do góry to wahacz względem budy. Jest odchylony o wiekszy kąt. Stad złe katy koła. Koła kładą sie gora na zewnątrz. Półosie pracuja pod większym kątem i stad wibracje.
Chyba że tak człowiek uczy się całe życie niestety.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 09, 2017, 20:17:54 »
Ostatecznie uleczyłem temat sprężyn, prawdę mówiąc leżało to (czytaj - jeździło i stukało) bo po prostu nie miałem kiedy odstawić auta do mechanika. Na szczęście jakoś dużo km nie zrobiłem w tym czasie, auto sporo stało. Pojechałem niedawno na poprawkę poprawki poprawki. Tym razem sprężyny zostały wymienione na innego producenta i problem zniknął. Cały czas mam raz kiedyś jakieś delikatne popukiwania, takie jakby delikatne metaliczne klikanie, np. przy szybszym przejeżdżaniu przez 'policjanta'.  Ale nie takie 'drążkowe', jak typowo stuka zawieszenie. Będę macał jeszcze na szarpakach przy najbliższym przeglądzie. Poza tym zero problemów typu prowadzenie, drżenie czy inne takie. Auto przetestowane na majówce - 2500km, prędkości do 170km/h. Bez uwag. Ewentualnie mam wrażenie że przód ciut wyżej niż tył teraz stoi, może nie na pustym aucie, ale jak załadowałem to miałem wrażenie że usiadło bardziej niż zazwyczaj. Chyba że więcej ciuchów załadowałem ;-)
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Pawel Dienwebel

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Poznan
  • Posiadany samochód: Bylo: Picasso 1.8 Exclusive/2003 (LPG Sequent24 BRC)<BR> Toyota Sienna 2007
  • Miejscowość: Poznan
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 15, 2018, 22:54:59 »
Jesli chodzi o KYB to powiem tak - 3 lata, 50 kkm i znowu pekla mi sprezyna. Wlasnie KYB.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 16, 2018, 00:11:39 »
Jesli chodzi o KYB to powiem tak - 3 lata, 50 kkm i znowu pekla mi sprezyna. Wlasnie KYB.
Zdecyduj się. Raz piszesz, że 3 lata, raz ze cztery. I w ilu tematach jeszcze będziesz się w ten sposób chwalić?
Moje spalanie

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 17, 2018, 22:19:13 »
Biorąc pod uwagę, że u mnie fabryczne były pęknięte po ok 90kkm, to jeśli tani zamiennik wytrzymuje 50kkm to nie jest aż tak źle.
Co do tematu - to u mnie ciągle puka, ale problem został zlokalizowany i jest doraźnie usuwany. Puka plastikowe nadkowe, niby jest zapięte, ale jednak pracuje i potrafi stukać. Na razie nie miałem okazji grzebnąć przy tym, żeby to jakoś bardziej konkretnie przymocować. Czasem wystarczy że wcisnę ręką mocniej i przez miesiąc jest ok, aż znowu "wyskoczy". Samo zawieszenie  jest ok.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Krzysztof Dorynek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Stoke on Trent Wielka Brytania
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive/Peugeot 206 1,6 16v/Fiat scudo/Expert hdi(dw10cd)
  • Zainteresowania: naprawa komputerów,filmy sf
  • Miejscowość: Stoke on Trent Wielka Brytania
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 08, 2018, 03:21:19 »
Witam podobny problem wystąpił w moim pikusiu,w pl robił mi mechanik poduszki i łożyska (febi 22130) i po robocie nastała błoga cisza,nawet kierownica lżej chodzi,ale po powrocie do uk zaczęło coś stukać głuche dudnienie słyszalne po lewej stronie pierw myślałem o drążkach stabilizatora bo maja już prawie 40 tys mil,ale zero luzu,wahacze robione w sierpniu są dobre,na sprężynach nie widać obtarć,zbieznosc trzyma nawet przy teście prędkości w Niemczech (170),po oglądaniu i macaniu i jeździe testowej opinia mechanika albo amor albo poducha nie weszła na swoje miejsce i nie jest dokręcona,czy ktoś przerabiał taki temat,amory jeszcze org na pl maja 220 tys sprężyny tez jeszcze org,zbieznosc robiona w sierpniu u fachowca do którego mam zaufanie poparte 3 samochodami,mechanik w pl tez ma moje zaufanie,i jestem w kropce za 2 tygodnie rusza mi sezon kurierski i pikus będzie harował po 8 godzin i nie będzie czasu na mechaników muszę to zrobić w przyszłym tygodniu,prosze o sugestie,dzięki hej.
Skoda 120 89r w trakcie renowacji

Diagbox

Offline Piotr Borzemski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Chisholm
  • Posiadany samochód: C4 Picasso II Exclusive+ 1.6 HDi DV6C 115
  • Zainteresowania: Moto
  • Miejscowość: Notts
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 21, 2018, 09:50:36 »
Ja walcze od kilku miesiecy. Sprezyna mi pekla z prawej wiec zdecydowalem sie na wymiane amorow+sprezyn+laczniki stab+mocowania gorne.


Kupilem amory monroe( 2,5cm dluzsze niz oryginaly :o ) i sprezyny KYB. Mocowania gorne rowniez monroe.


Po zamontowaniu auto przod patrzyw niebo (tak podniesiony). Oddalem KYB i dostalem mniej twarde.


Stuki pojawily sie od razu. Do dzis walcze ze stukaniem z obu stron. Wyczytalem na angielskim forum zeby zalozyc krotsze sruby do mocowan amorow albo podlozyc podkladki (ponoc dziala). Udalo mi sie zdobyc sprzezyne od kolegi (oryginal uzywany).


Nastepny weekend poprobuje. Wlozyc stary amor z nowa sprezyna itd....
Nigdy nie kłóć sie z idiotą bo zniżysz sie do jego poziomu a wtedy on pobije Cie doświadczeniem...

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 21, 2018, 14:43:22 »
Ja walcze od kilku miesiecy. Sprezyna mi pekla z prawej wiec zdecydowalem sie na wymiane amorow+sprezyn+laczniki stab+mocowania gorne.


Kupilem amory monroe( 2,5cm dluzsze niz oryginaly :o ) i sprezyny KYB. Mocowania gorne rowniez monroe.


Po zamontowaniu auto przod patrzyw niebo (tak podniesiony). Oddalem KYB i dostalem mniej twarde.


Stuki pojawily sie od razu. Do dzis walcze ze stukaniem z obu stron. Wyczytalem na angielskim forum zeby zalozyc krotsze sruby do mocowan amorow albo podlozyc podkladki (ponoc dziala). Udalo mi sie zdobyc sprzezyne od kolegi (oryginal uzywany).


Nastepny weekend poprobuje. Wlozyc stary amor z nowa sprezyna itd....
Zrobiłeś prawdopodobnie dwa błędy. Kupiłeś sprężyny z którymi na forum widać że są problemy oraz masz złe poduszki.
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fklubcytrynki%2Epl%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D100819%2E0&share_tid=100819&share_fid=1006330&share_type=t

Odgłosy z przedniego zawieszenia

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:07:46 »
Słuchajcie czy za to trzeszczenie/ocieranie mogą odpowiadać te niewłaściwe poduszki?


Niedawno wymieniłem sprężyny i poduszki. Trzeszczenie nadal występowało. Dosłownie tydzień temu wymieniłem kompletne wahacze i łączniki stabilizatora i dalej trzeszczy. To co mi zostało to końcówki drążków lub właśnie te poduszki. Jutro będę zaglądał jak te moje sprężyny tam siedzą i czy nie obcierają.


Na maglownicy luzów nie mam w żadnych. Niestety nie wiem jakie sprężyny mi wsadzili, ale poza tym trzeszczeniem auto prowadzi się dobrze, trzyma z przodu ładną wysokość, nie łupie w zawieszeniu na dziurach.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:18:15 »


Słuchajcie czy za to trzeszczenie/ocieranie mogą odpowiadać te niewłaściwe poduszki?


Niedawno wymieniłem sprężyny i poduszki. Trzeszczenie nadal występowało. Dosłownie tydzień temu wymieniłem kompletne wahacze i łączniki stabilizatora i dalej trzeszczy. To co mi zostało to końcówki drążków lub właśnie te poduszki. Jutro będę zaglądał jak te moje sprężyny tam siedzą i czy nie obcierają.


Na maglownicy luzów nie mam w żadnych. Niestety nie wiem jakie sprężyny mi wsadzili, ale poza tym trzeszczeniem auto prowadzi się dobrze, trzyma z przodu ładną wysokość, nie łupie w zawieszeniu na dziurach.

Może tylna belka Ci skrzypi?
Sprawdź jeszcze czy amortyzatory założyli Ci w ten sposób że jego spłaszczona strona jest zwrócona do koła, ja miałem źle  ale było słychać strzelającą sprężynę.
Poduszka jeżeli jest zła to niby powinna głucho stukać.
Możesz na próbę drogową odłączyć łączniki stabilizatora, ale one też powinny stukać głucho lub metalicznie.
Na postoju podczas kręcenia kierownicą też Ci trzeszczy?

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:26:21 »
Zwłaszcza na postoju. Podczas jazdy, nawet wolnego toczenia, prawie w ogóle. Belka delikatnie poskrzypuje ale to trzeszczenie jest ewidentnie z przodu i im większy opór przy kręceniu kołami tym bardziej to słychać (najgorzej na postoju) przy czym żadnych drgań na kierownicy, wspomaganie działa prawidłowo. I jeszcze jedno - na postoju im szybciej kręcę kierownicą tym słabiej to trzeszczy, jak kręcę bardzo powoli to wtedy słychać najmocniej przy czym tak generalnie nie jest to jakoś bardzo głośno słyszalne.


Żona, jak zwykle, nic nie słyszy ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:31:13 »
Zwłaszcza na postoju. Podczas jazdy, nawet wolnego toczenia, prawie w ogóle. Belka delikatnie poskrzypuje ale to trzeszczenie jest ewidentnie z przodu i im większy opór przy kręceniu kołami tym bardziej to słychać (najgorzej na postoju) przy czym żadnych drgań na kierownicy, wspomaganie działa prawidłowo.
To ja miałem tak jak Ty przed wymianą plus zatarte łożyska mc persona, podczas kręcenia kierownicą czuć było drgania i przeskoki.
Czy jesteś przekonany że części były wymienione.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:32:40 »
Na bank! Co więcej - po wymianie mam wrażenie, że trzeszczy duuuużo ciszej, ale nadal trzeszczy.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:39:28 »
Na bank! Co więcej - po wymianie mam wrażenie, że trzeszczy duuuużo ciszej, ale nadal trzeszczy.
Ciężka sprawa.
Możesz reklamować poduszki ale wiąże się to z dodatkowymi  kosztami  demontażu, montażu, zbieżności, kupnem drugich.
Najgorsze jest to że gwarancji żadnej nie będzie a koszty spore.
Jeżeli mechanik kazał to wymienić aby zlikwidować skrzypienie to może spróbuj zareklamować naprawę, niech się wykaże.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:46:19 »
Nie, nie ma szans. Wymiana była przy okazji, bo mi pękła sprężyna i stwierdziłem, że jak już będą wyciągać sprężyny to łożyska i poduszki też do wymiany. Zobaczę jeszcze jak to u mnie wygląda z wysokością tego rantu w poduszce.


Generalnie przywykłem do tego. Auto jedzie jak po sznurku, nic mu się nie dzieje tylko to delikatne skrzypienie.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 27, 2018, 18:49:54 »
Chyba na skręconych nie zobaczysz ile tam rantu.
Może słabo dociągnięte?
Nie, nie ma szans. Wymiana była przy okazji, bo mi pękła sprężyna i stwierdziłem, że jak już będą wyciągać sprężyny to łożyska i poduszki też do wymiany. Zobaczę jeszcze jak to u mnie wygląda z wysokością tego rantu w poduszce.


Generalnie przywykłem do tego. Auto jedzie jak po sznurku, nic mu się nie dzieje tylko to delikatne skrzypienie.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 27, 2018, 19:50:07 »
Chyba na skręconych nie zobaczysz ile tam rantu.
Może słabo dociągnięte?
Nie, nie ma szans. Wymiana była przy okazji, bo mi pękła sprężyna i stwierdziłem, że jak już będą wyciągać sprężyny to łożyska i poduszki też do wymiany. Zobaczę jeszcze jak to u mnie wygląda z wysokością tego rantu w poduszce.


Generalnie przywykłem do tego. Auto jedzie jak po sznurku, nic mu się nie dzieje tylko to delikatne skrzypienie.
Pozwólcię że sie wypowiem ,zdejmij podszybie i powinienieś widzieć czy masz te wyższe prawidłowe poduszki,jeśli masz założone te niższe to niestety ale cicho nie będzie,co do trzeszczenia o którym piszesz to na bank obcierają ci sprężyny o kielichy amortyzatorów,poprostu podczas kręcenia kołami w mewnym położeniu sprężyna haczy o kielich i stad słyszysz te trzeszczenie ,niestety (stety)jestem zahartowany akurat w tym temacie heh  możesz w dość łatwy sposób sprawdzić teorie z obcierającą sprężyną weż latarkę w dłoń wpuść kumpla za kierownicę i niech kręci a ty świeć na sprężynę i obserwuj w którym momencie zahacza o kielich,jeśli to co piszę się sprawdzi to rozwiązanie jakie ja znalazłem na tą bolączkę to oryginalne sprężyny nowe bądz używane byle oryginały...daj znać co i jak przy oględzinach
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 30, 2018, 21:05:31 »
No więc tak. Sprężyny siedzą na kielichach nieruchomo podczas kręcenia na postoju. Poduszki wyglądają na takie z wysokim rantem, ale pewności nie mam. Nie ma tam zauważalnej szpary.

Co ciekawe - wczoraj jechałem samochodem i wpadłem w zagłębienie w asfalcie, takie płynne, miękkie, jakby coś podmyło pod asfaltem i się lekko zapadło. Coś strzeliło w przednim zawieszeniu - dość głośno, "metalowo-dźwięcznie", a odgłos taki jakby mocno naprężony metal nagle przeskoczył i dostał luzu. Przestało trzeszczeć przy skręcaniu. Byłem na SKP, sprawdzili zawieszenie i niczego nie widzą niepokojącego.


No chyba, że to był jakiś kamień, który walnął w coś metalowego i stąd taki odgłos.

Poczekam na suche dni, bo może to zbieg okoliczności, że nie trzeszczy, bo od wczoraj jest bardzo wilgotno.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 07, 2018, 12:14:15 »
Do wczoraj borykałem się z głuchym klekotem z lewego McPersona - obstawiałem górne mocowanie a do tego doszedł łącznik - zamontowany 6 miesięcy temu - "Febi".
Mam obecnie zamontowane górne mocowania Sasic 0385935 odpowiednik OE503893 + łożyska Sasic 0355275, sprężyny Kayaba 1750 i łączniki Hart - obie strony - dzisiaj cisza w samochodzie - żadnych stuków, zgrzytów itp.
Przód Pikusia na odpowiedniej wysokości - tj bez zmian.
Sprężyny wymieniałem ze względu na to że nie były identyczne, poprzedni właściciel wymieniał doraźnie, pojedynczo i Pikuś miał trochę nierówne ugięcie na nich.
Nie wiem czemu u niektórych, po zamontowaniu sprężyn Kayaba 1750 Pikuś patrzy w niebo, u mnie jest OK.

Co do jakości samych sprężyn wypowiem się jak je trochę zmaltretuję :) U mnie pod firmą mam taki fajny poligon drogowy :)

Offline DamianGórski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16v 2001r KRX
  • Miejscowość: Świnoujście
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 04, 2018, 01:11:05 »
Chyba na skręconych nie zobaczysz ile tam rantu.
Może słabo dociągnięte?
Nie, nie ma szans. Wymiana była przy okazji, bo mi pękła sprężyna i stwierdziłem, że jak już będą wyciągać sprężyny to łożyska i poduszki też do wymiany. Zobaczę jeszcze jak to u mnie wygląda z wysokością tego rantu w poduszce.


Generalnie przywykłem do tego. Auto jedzie jak po sznurku, nic mu się nie dzieje tylko to delikatne skrzypienie.
Pozwólcię że sie wypowiem ,zdejmij podszybie i powinienieś widzieć czy masz te wyższe prawidłowe poduszki,jeśli masz założone te niższe to niestety ale cicho nie będzie,co do trzeszczenia o którym piszesz to na bank obcierają ci sprężyny o kielichy amortyzatorów,poprostu podczas kręcenia kołami w mewnym położeniu sprężyna haczy o kielich i stad słyszysz te trzeszczenie ,niestety (stety)jestem zahartowany akurat w tym temacie heh  możesz w dość łatwy sposób sprawdzić teorie z obcierającą sprężyną weż latarkę w dłoń wpuść kumpla za kierownicę i niech kręci a ty świeć na sprężynę i obserwuj w którym momencie zahacza o kielich,jeśli to co piszę się sprawdzi to rozwiązanie jakie ja znalazłem na tą bolączkę to oryginalne sprężyny nowe bądz używane byle oryginały...daj znać co i jak przy oględzinach
No niestety zamienniki robią jakie robią w 2k11 wymieniałem sprężyny na kyb było wszystko ok nic nie stukało nie pukało rok temu wymieniłem bo pękła i te same objawy aż kupiłem drugie monroe i to samo biją o budę masakra :D

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 04, 2018, 18:23:48 »
Chyba na skręconych nie zobaczysz ile tam rantu.
Może słabo dociągnięte?
Nie, nie ma szans. Wymiana była przy okazji, bo mi pękła sprężyna i stwierdziłem, że jak już będą wyciągać sprężyny to łożyska i poduszki też do wymiany. Zobaczę jeszcze jak to u mnie wygląda z wysokością tego rantu w poduszce.


Generalnie przywykłem do tego. Auto jedzie jak po sznurku, nic mu się nie dzieje tylko to delikatne skrzypienie.
Pozwólcię że sie wypowiem ,zdejmij podszybie i powinienieś widzieć czy masz te wyższe prawidłowe poduszki,jeśli masz założone te niższe to niestety ale cicho nie będzie,co do trzeszczenia o którym piszesz to na bank obcierają ci sprężyny o kielichy amortyzatorów,poprostu podczas kręcenia kołami w mewnym położeniu sprężyna haczy o kielich i stad słyszysz te trzeszczenie ,niestety (stety)jestem zahartowany akurat w tym temacie heh  możesz w dość łatwy sposób sprawdzić teorie z obcierającą sprężyną weż latarkę w dłoń wpuść kumpla za kierownicę i niech kręci a ty świeć na sprężynę i obserwuj w którym momencie zahacza o kielich,jeśli to co piszę się sprawdzi to rozwiązanie jakie ja znalazłem na tą bolączkę to oryginalne sprężyny nowe bądz używane byle oryginały...daj znać co i jak przy oględzinach
No niestety zamienniki robią jakie robią w 2k11 wymieniałem sprężyny na kyb było wszystko ok nic nie stukało nie pukało rok temu wymieniłem bo pękła i te same objawy aż kupiłem drugie monroe i to samo biją o budę masakra :D
Poduszki masz dobre?

Offline Wojciech Studzińąki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Strzelectwo, komputery.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 20, 2019, 20:41:44 »
Witam.


Mam pytanie, ponieważ pękła mi sprężyna w prawym kole muszę wymienić ją i przy okazji amorek bo ma już swoje lata. W zasadzie chciałbym wymienić wszystko jak leci ( łożysko amora itp). Ale jak czytam Wasze wpisy to nie wiem sam co wybrać. Jakie amorki i jakie sprężyny do nich polecacie żeby to grało ze sobą. No i te nieszczęsne poduszki bo wyczytałem, że jakieś różne są.


Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 20, 2019, 22:01:57 »
Witam.


Mam pytanie, ponieważ pękła mi sprężyna w prawym kole muszę wymienić ją i przy okazji amorek bo ma już swoje lata. W zasadzie chciałbym wymienić wszystko jak leci ( łożysko amora itp). Ale jak czytam Wasze wpisy to nie wiem sam co wybrać. Jakie amorki i jakie sprężyny do nich polecacie żeby to grało ze sobą. No i te nieszczęsne poduszki bo wyczytałem, że jakieś różne są.


Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
Hej tutaj masz link do prawidlowych poduszek
https://www.centercar.pl/partscatalogue/0385935-sasic-mocowanie-amortyzatora-teleskopowego,11-0385935-0260-01180--0385935.aspx?gclid=EAIaIQobChMI0-Gksc2R4QIVEomyCh280wF1EAUYAiABEgJj4vD_BwE amorki wybierz jakies ze znanych producentów ,sam założyłem kyb i w sumie nie polecam są mega twarde przód cytryny wywalony w górę, co do sprężyn to nie bierz kyb ,na kyb podczas kręcenia kierą sprężyna ociera o kielich,stosowałem już na przodzie kyb i magnuma i w obu przypadkach spręŻyna wadzi o kielich dopiero na oryginałach jest cisza i spokój więc sprężyny oryginały jak już,nie muszą być nowe ja szukałem używek w dobrym stanie ,założylem oryginały uzywane juz w 2 cytryny latam od 2 lat i nic sie nie dzieje nic nie puka i nie stuka
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Wojciech Studzińąki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Strzelectwo, komputery.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 21, 2019, 10:18:20 »
Ok. Podziękował za szybką odpowiedź.
Czy te poduszki z linka pasują do amorka każdej firmy ( myślałem o KYB, Maxgear lub TRW ).
Tu jest link do tych TRW: https://www.czesciauto24.pl/citroen/xsara-picasso-n68/11873/10221/amortyzator?criteria%5B100%5D=VA


Ale są dwie wersje: na zawieszenie wzmocnione i niewzmocnione. Ktoś wie co za różnica? Oprócz długości samych amorków ( 2 cm różnicy jest ).


No i pytanie do Ciebie Tomaszu: gdzieś w Bydgoszczy dostanę takie sprężyny używane czy nie ma szans?


Pozdrawiam

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Problem po wymianie sprężyn help
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 21, 2019, 14:57:50 »
Ok. Podziękował za szybką odpowiedź.
Czy te poduszki z linka pasują do amorka każdej firmy ( myślałem o KYB, Maxgear lub TRW ).
Tu jest link do tych TRW: https://www.czesciauto24.pl/citroen/xsara-picasso-n68/11873/10221/amortyzator?criteria%5B100%5D=VA


Ale są dwie wersje: na zawieszenie wzmocnione i niewzmocnione. Ktoś wie co za różnica? Oprócz długości samych amorków ( 2 cm różnicy jest ).


No i pytanie do Ciebie Tomaszu: gdzieś w Bydgoszczy dostanę takie sprężyny używane czy nie ma szans?


Pozdrawiam
w Bydgoszczy będzie ciężko. Ja
szukalem na olx i Alle, poproś o fotki sprężyn przed kupnem i najwyżej podeslij obejrzymy razem. trw jeszcze nie stosowałam, moga być dobre  ,jak pisałem na kyb sie zawiodlem.Poduszki pasuja do każdego amorka.

Edytowano, pisownia!!
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2019, 17:55:22 wysłana przez Jacek Welz »
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg