Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] kilka drobnych problemów  (Przeczytany 1766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
[MKI] kilka drobnych problemów
« dnia: Kwiecień 25, 2016, 08:58:15 »
Jak już pisałem w wątku powitalnym, niespełna miesiąc temu stałem się posiadaczem C5 Break z 2004r. z benzynową 136 konną 2 litrówką. Polubiliśmy się dość szybko, jest wygodnie, choć spodziewałem się, że będzie jak na latającym dywanie - widocznie za dużo oczekiwałem, ale tak czy siak, jest o niebo bardziej komfortowo, niż w moim poprzednim japończyku. Mechanicznie prawie udało się już osiągnąć bardzo dobry stan. Zostało poprawić zbieżność (to w ramach tej, która była ustawiana w ubiegłym tygodniu, po wymianie elementów zawieszenia), wymienić poduszkę silnika (jeszcze nie wiem którą), poczyścić przepustnice oraz uporać się z dzwoniącymi klockami w jednym kole. Muszę do nich zajrzeć, blaszka lata w zacisku luźno - kosmetyka.  Do wymiany jeszcze panel sterowania szybami i lusterkami - o ile szyby po przeczyszczeniu ruszyły (prócz kierowcy, która pięknie się otwiera, ale zamyka dopiero za którymś razem) tak część odpowiedzialna za lusterka jest zwyczajnie zniszczona.To tyle tytułem wstępu. Do sedna.


Zauważyłem wczoraj wieczorem, że ogrzewanie kabiny od strony kierowcy działa słabiej, niż po stronie pasażera. Z chłodzeniem nie ma problemu, sprawdzając organoleptycznie po obu stronach jednakowo. Gdzieś kiedyś przewinęło mi się coś o jakichś klapach? Czy to może mieć z tym związek?


Kolejny problem to tempomat. Zwyczajnie nie działa. Nikt nie dokładał samej manetki, został założony w fabryce, więc działał, ale wg. poprzedniego właściciela, niedawno przestał. Sprawdziłem kostkę nad pedałem hamulca, rozpinając jedynie i wpinając na miejsce ponownie, ale poprawy brak.


Wycieraczka tylnej szyby. Cóż, podobnie jak tempomat, działała i już nie działa. Przy próbie włączenia, słychać pyknięcie i nic więcej, pomyślałem - silniczek. Ale, co ciekawe, zerknąłem któregoś razu na wstecznie lusterko (nie włączając wcześniej wycieraczki), a tam podniosła się ona o ok. 45 stopni ???


Nie ma tez światła w komorze bagażowej, ale to już temat do pomierzenia przez elektryka. Może to tez być włącznik tegoż oświetlenia, myślę. Nie wiem jednak gdzie on się znajduje. W zamku?


Ps. ubolewam nad brakiem podziału forum na część nadwoziową, podwoziową i silnikową - trudno tu coś znaleźć w tym ogólnym chaosie.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] kilka drobnych problemów
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2016, 11:09:07 »
1 gniazdo klapy jest wyrobione naprawa niby prosta Nowa zebatka na motoreduktorze lub trwanie deski rozdzielczej i wymiana klapy.
2 zdemontuj manetke i przeczysc styki
3 wycieraczka najnormalniej się zatarla
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Kamil Halinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 2011r 1,6 HDI 92KM, Citroen C4 Grand Picasso I 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: [MKI] kilka drobnych problemów
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2016, 11:39:13 »
Cytuj
uporać się z dzwoniącymi klockami w jednym kole. Muszę do nich zajrzeć, blaszka lata w zacisku luźno

A jak ci się to objawia? Stuka czy jak? Ciągle, czy na dołkach? Pytam bo chcę coś u siebie sprawdzić.
Cytuj
Ps. ubolewam nad brakiem podziału forum na część nadwoziową, podwoziową i silnikową - trudno tu coś znaleźć w tym ogólnym chaosie.

 ;D No niestety, również nad tym ubolewam. No ale to nie mazdaspeed. Jestem zarejestrowany na różnych forach motoryzacyjnych, ale w sensie organizacyjnym jednak forum mazdy jest najlepiej ogarnięte.
Jest:
-Citroen C4 II (B7) 2011r 1,6 HDI 92KM
-Citroen C4 Grand Picasso I (UA) 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive

Było:
-Citroën C5 I 2002r liftback 2.0 16v LPG   
-Mazda MPV 2004r 2.0 CiTD

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] kilka drobnych problemów
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2016, 12:39:16 »
Odnośnie tych klap, jest możne gdzieś jakaś fotorelacja, lub chociaż opis? Czytam trochę o tym i mój problem wydaję się odrobinę inny niż problem z zębatką motoreduktora. Wszystkie przypadki znalezione to "zawsze wali gorącym od kierowcy". U mnie chłodzi cacy, ale ciepłego idzie sporo mniej niżu pasażera.

Aby rozbebeszyć manetkę trzeba zdjąć całe koło kierownicy?

Kamil, jeśli miałbym określić dźwięk, to nazwałbym to metalową grzechotką, która odzywa się na nierównościach. Wczoraj paluchem poruszałem klocek i rusza się swobodnie dochodząc do tarczy, a wątpię, że tak ma być :)

Offline Kamil Halinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 2011r 1,6 HDI 92KM, Citroen C4 Grand Picasso I 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: [MKI] kilka drobnych problemów
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2016, 13:10:23 »
Aaaa. To u mnie jest taki bardziej głuchy. Coś jak łącznik stabilizatora, tylko że z tyłu i też szukam przyczyny. Najgorzej jeśli stuka z przodu, a słychać z tyłu bo i tak kiedyś było w maździe. Ojciec przeszukiwał co tam z tyłu w zawieszeniu może stukać, a okazała się jakaś głupota z przodu i po prostu słychać było jakby dochodziło z tyłu.
Jest:
-Citroen C4 II (B7) 2011r 1,6 HDI 92KM
-Citroen C4 Grand Picasso I (UA) 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive

Było:
-Citroën C5 I 2002r liftback 2.0 16v LPG   
-Mazda MPV 2004r 2.0 CiTD

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] kilka drobnych problemów
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 05, 2016, 10:45:22 »
Podbijam.


Czy żeby rozbebeszyć manetkę tempomatu, trzeba zdejmować całe koło? (chociaż osobiście wątpię czy to wina manetki).

Gdzie znajduje się krańcówka bagażnika oraz kable do jego oświetlenia?

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [MKI] kilka drobnych problemów
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2016, 13:46:38 »
Podbijam.
Czy żeby rozbebeszyć manetkę tempomatu, trzeba zdejmować całe koło? (chociaż osobiście wątpię czy to wina manetki).

Manetka tempomatu jest po prostu wsuwana, ale zatrzaśnięta.
Wystarczy zdjąć osłony kolumny, a być może (ale głowy nie dam) samą dolną, przycisnąć zatrzaski i wyjąć.

Natomiast bez żadnych ingerencji możesz zrobić test manetki leksją.
wald0