Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi  (Przeczytany 2907 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Sabat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2.0 HDI 163KM Exclusive
  • Miejscowość: Kraków
urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« dnia: Kwiecień 25, 2016, 17:57:21 »
witam, urwał się łącznik mocujący czujnik ciśnienia klimy który montowany jest do chłodnicy klimy. Sama klima jak i czujnik jest ok - czy jest opcja zakupu/wymiany nowego łącznika bez konieczności kupna nowych gratów (czujnika, chłodnicy) gdzie takie cudo kupić?


Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2016, 21:20:04 »
Nie spotkałem się żeby to było sprzedawane luzem jako nowe elementy, jesteś w stanie ocenić czy to jest w ogóle rozbieralne? całkiem często uszkodzenie chłodnicy nie jest w części metalowej, tylko w plastikowej, i trzeba wymieniać całość.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Grzegorz Sabat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2.0 HDI 163KM Exclusive
  • Miejscowość: Kraków
Odp: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2016, 21:55:44 »
No właśnie wygląda jakby to był osobny element bo nawet na klucz 14 jest nacięcie ale jutro dopiero bede sie z tym siłował, na pewnej aukcji widziałem czujnik w sprzedaży z tym łącznikiem ale to do 1.6hdi jest i wygląda deko inaczej (nie wiem jak parametrowo się przedstawia). W środku tego łącznika jest zaworek cos na wzór zaworu w dętkach i urwał się na końcu gwintu (podczas jazdy mocno sykło pod maską i uszło sporo pary/dymu - a po otwarciu maski widok ubabranego silnika w jaskrawo zielono żółtej substancji)

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2016, 08:18:19 »
Zawartość klimy poszła.... to co możesz na szybko zrobić to wykręć parownik (taki cylinder z oczkiem) i zatkaj szczelnie końcówki. Ta czesc nie może jeździć na "pusto" bez czynnika, łapie bardzo szybko wilgoć z otoczenia. Praktycznie - jeśli czynnik uciekł - to się powinno wymieniać.
Ale skoro czynnik uciekł, to możesz bez skrupułów dobrać się do tego łącznika i zobaczyć czy to się da wymontować. Sam zawór/czujnik ma uniwersalny gwint, więc nawet gdybyś kupił z innym czujnikiem to może wkręcić swój. Jak już wyjmiesz to zrob dokładne zdjęcia i wyślij do paru handlarzy z netu, może mają w szufladach, nie wszystko jest wystawione na aukcjach.
Ale najpierw sprawdź że to co potrzebujesz wymienić jest demontowalne. Jak zamontujesz, to obowiązkowo próba ciśnieniowa, przed napełnieniem, szkoda kosztów gdyby miało nie zadziałać.
Spróbuj może podjechać gdzieś do mechanika od klimy, niech obejrzy i podpowie
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Grzegorz Sabat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2.0 HDI 163KM Exclusive
  • Miejscowość: Kraków
Odp: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2016, 10:21:47 »
Niestety element ten nie jest demontowalny, próbowałem z użyciem znacznej siły i skończyło się  pęknięciem chłodnicy... Dziś wymieniają właśnie na nową z 2 letnią gwarancją. Koszt u znajomego: chłodnica 320, robota 100, serwis 100. Wiec i tak nie ma lipy, dowiedziałem się ze to nacięcie pod klucz służy do podtrzymania 2gim kluczem aby można było spokojnie dokręcić czujnik klimy.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:14:48 »
Pozostaje się pocieszyć, że teraz będzie na dłużej spokój. Klima ważna rzecz, i warto żeby działała, szczególnie że kiedyś ta zima się skończy i wtedy się przyda.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Grzegorz Sabat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2.0 HDI 163KM Exclusive
  • Miejscowość: Kraków
Odp: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2016, 17:16:41 »
Witam, autko odebrane ale... Pomimo wymiany chłodnicy i nabicu czynnika słabo chłodzi, przed nabiciem lepiej dmuchała niż teraz. Wie ktoś ile czynnika powinno być nabite bo u mnie wprowadzili 550g i nie wiem czy tak powinno być czy coś mało.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: urwany czujnik ciśnienia klimatyzacji 2.0hdi
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 11, 2016, 00:08:06 »
Jakby mało, ale nie wiem ile powinno być dokładnie, kojarzy mi się ze 650g. W ZXie wchodziło 900, a też miałem magików którzy przy 700 przestawali. Natomiast jeśli wyraźnie słabiej dmucha to niekoniecznie jest od czynnika, bo klima potrafi działac nawet z 30% wartości, a przecież nie ma jeszcze takich upałów. Zainteresuj się tym czujnikiem ciśnienia, który był przy urwanym elemencie. One potrafią padać, przepuszczać, albo reagować na inne niż nominalne ciśnienia (np. za szybko wyłączają sprężarkę). Poobserwuj pracę sprężarki, czy nie za często się włącza/wyłącza.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)