Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku  (Przeczytany 14184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« dnia: Kwiecień 28, 2016, 17:11:02 »
Jak sprawny silnik powinien zachować się po odkręceniu korka wlewu oleju?
Zdania w necie podzielone.
U jednych silnik chodzi normalnie a u innych potrafi zganąć.

Offline grzegorz zakrzewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: citroen c5 exclusive sedan 2008r. x7 2.0 lpg
  • Zainteresowania: góry.samochody
  • Miejscowość: kraków
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2016, 19:49:17 »
U mnie a mam taki silnik jak ty nic sie nie dzieje po odkreceniu korka .podobnie mialem we wszystkich autach  :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2016, 19:55:36 »
u mnie strasznie kuleje i telepie.Wywala błąd ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym.
Czytałem po różnych forach i twierdza,że silnik ma tak żle chodzić i nawet może gasnąć.Świadczy to o szczelnym układzie powietrza.

Offline grzegorz zakrzewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: citroen c5 exclusive sedan 2008r. x7 2.0 lpg
  • Zainteresowania: góry.samochody
  • Miejscowość: kraków
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2016, 20:02:40 »
Wyszedlem teraz do auta i zrobilem próbe taką dłuższą i rzeczywiscie po jakis 10sek.silnik zaczął świszczec i szarpac i wywalilo jajiś błąd .

Ostatnio jak wymienialem olej to przez chwilke mialem zdjęty korek i stąd moja pierwsza odpowiedz.
Więc chyba wszystko ok z naszymi silnikami :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2016, 20:11:57 »
Czyli jest OK.
Cytat:
GDY ODKRĘCISZ WLEW OLEJU NA WOLNYCH OBROTACH, OTWIERASZ DROGĘ KTÓRĄ SILNIK MOŻE ZASYSAĆ POWIETRZE Z POMINIĘCIEM PRZEPŁYWOMIERZA. PONIEWAŻ POWIETRZE PŁYNIE PRZEZ WLEW OLEJU ZAMIAST PRZEZ FILTR POWIETRZA I PRZEPŁYWOMIERZ, PRZEPŁYWOMIERZ WYKAZUJE SPADEK ILOŚCI ZASYSANEGO POWIETRZA W WYNIKU CZEgo ZMNIEJSZA SIĘ ILOŚĆ PODAWANEGO PALIWA I SILNIK GAŚNIE

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 28, 2016, 20:22:37 »
Cytat:
GDY ODKRĘCISZ WLEW OLEJU NA WOLNYCH OBROTACH, OTWIERASZ DROGĘ KTÓRĄ SILNIK MOŻE ZASYSAĆ POWIETRZE Z POMINIĘCIEM PRZEPŁYWOMIERZA. PONIEWAŻ POWIETRZE PŁYNIE PRZEZ WLEW OLEJU ZAMIAST PRZEZ FILTR POWIETRZA I PRZEPŁYWOMIERZ, PRZEPŁYWOMIERZ WYKAZUJE SPADEK ILOŚCI ZASYSANEGO POWIETRZA W WYNIKU CZEgo ZMNIEJSZA SIĘ ILOŚĆ PODAWANEGO PALIWA I SILNIK GAŚNIE

Zauważ , że "korkiem" powietrze wylatuje....
Mapsensor mierzy podciśnienie, które zostaje mocno zaburzone po odkręceniu korka oleju. I w tym parametrze należy upatrywać "błędu"....

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2016, 20:32:29 »
Zauważ , że "korkiem" powietrze wylatuje....
Mapsensor mierzy podciśnienie, które zostaje mocno zaburzone po odkręceniu korka oleju. I w tym parametrze należy upatrywać "błędu"....

Chyba wlatuje.Czyli silnik przez odmę zasysa powietrze.Jeśli juz dmucha spod korka to raczej nie za dobrze.

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2016, 22:44:14 »
Czyli jest OK.
Cytat:
GDY ODKRĘCISZ WLEW OLEJU NA WOLNYCH OBROTACH, OTWIERASZ DROGĘ KTÓRĄ SILNIK MOŻE ZASYSAĆ POWIETRZE Z POMINIĘCIEM PRZEPŁYWOMIERZA. PONIEWAŻ POWIETRZE PŁYNIE PRZEZ WLEW OLEJU ZAMIAST PRZEZ FILTR POWIETRZA I PRZEPŁYWOMIERZ, PRZEPŁYWOMIERZ WYKAZUJE SPADEK ILOŚCI ZASYSANEGO POWIETRZA W WYNIKU CZEgo ZMNIEJSZA SIĘ ILOŚĆ PODAWANEGO PALIWA I SILNIK GAŚNIE

Kto to napisał ale bzdury....

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2016, 22:57:34 »
Tomek, zrób sobie sam eksperyment, otwórz korek wlewu oleju. Wyciągnij wniosek....

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2016, 15:46:11 »
Tomek, zrób sobie sam eksperyment, otwórz korek wlewu oleju. Wyciągnij wniosek....
robiłem tak i właśnie objawy opisałem wcześniej.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2016, 17:20:32 »
Tomek, zrób sobie sam eksperyment, otwórz korek wlewu oleju. Wyciągnij wniosek....
robiłem tak i właśnie objawy opisałem wcześniej.

Czyli w która stronę leciało "powietrze" przez otwarty korek wlewu oleju. (niedokładnie "czytam" Twoje objawy ) Słowo odmę zostaw w spokoju i co w niej się dzieje... Niedobrze jak silnik wciąga powietrze do komory korbowej.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2016, 17:26:47 »
silnik zasysa powietrze przez odkręcony korek  i przez odme dostaje się do kolektora dolotowego.
W efekcjie silnik zaczyna telepać i pokazuje się błąd ciśnienia powietrza w kol.dolotowym.
Czyli tak samo jak u Grzegorza.Uspokoiłem się czytając internet i różne fora.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2016, 23:07:52 »
Odma służy do odpowietrzania skrzyni korbowej. Po odkręceniu korka oleju gazy powstające w skrzyni korbowej są uwalniane w postaci przezroczystej mgiełki (wysoka temperatura), a jak zakręcisz korek zacznie to znów robić odma.
Fantômas se déchaîne...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 30, 2016, 18:28:32 »
Odma to również wąż łaczący pokrywę zaworów z kolektorem dolotowym.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 30, 2016, 20:47:19 »
Odma to również wąż łaczący pokrywę zaworów z kolektorem dolotowym.

Błąd...rura pozostaje rurą. Odma to urządzenie odseparowywujące opary oleju, znajduje się zwykle w pokrywie zaworów.

tomekkaz

  • Gość
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 30, 2016, 21:02:30 »
Po odkręceniu korka oleju zawsze mi się wydawało, że silnik wydycha powietrze. W poniedziałek będę w firmie to sprawdzę 4 kije dwie astry 3 , Zafirę 2 i 3 punto najnowsze. Ps w mojej cytrynie c5 x7 2.0 hdi 198000 136km też mi się wydaje, że 'wydycha" auto wtedy chodzi jak należy. Pozdrawiam z Nysy.

gienas

  • Gość
Odp: mk3 Odkręcenie korka wlewu oleju na pracującem silniku
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 30, 2016, 21:28:07 »
Odma służy do odpowietrzania skrzyni korbowej. Po odkręceniu korka oleju gazy powstające w skrzyni korbowej są uwalniane w postaci przezroczystej mgiełki (wysoka temperatura), a jak zakręcisz korek zacznie to znów robić odma.
Jak miło poczytać mądrego.
 Skrzynia korbowa to komora zamknięta, teoretycznie  ciśnienie nie powinno się zmieniać podczas pracy tłoków, jednak pierścienie tłoków nie zapewniają 100% szczelności przy pracy stąd teoria nie ma zastosowania.
 Im silnik ma większy przebieg tym większe przedmuchy do komory... a po otwarciu korka tym większe zmiany pracy silnika... odma filtruje nadmiar mgły olejowej aby nie "zaśmiecić" zbytnio powrotu spalin do spalania.
 Kiedyś było prościej z silnikiem...