Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Witam  (Przeczytany 8556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Witam
« dnia: Maj 05, 2016, 20:04:00 »
Witam.

Otto nowy nabytek Xsara Picasso z listopada 2005 silnik 1.6 16V zmieniłem z Peugeota 307 więc zostałem przy francuzach ;D . Jak narazie jestem zachwycony pojemnością i ilością schowków tego samochodu.

Offline Artur Kudełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: LBL
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 2004r
  • Miejscowość: LBL
Odp: Witam
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2016, 10:38:16 »
ładny  :)
jajko fajne  ;)

Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2016, 20:51:37 »
fajne i coraz bardziej mi podoba przede wszystkim ilość miejsca i ilość schowków  ;D 

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Witam
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2016, 20:59:14 »
To masz prawdopodobnie pierwszy wypust tego silnika.
Gratuluję zakupu i życzę jak najmniej inwestycji.
Za ile wyrwałeś i w jakim jest stanie?

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2016, 21:11:18 »
kupiony za 13000, stan samochodu znałem bo kupiłem od kuzyna bo musiał się go pozbyć. W ciągu ostatniego roku (w sumie to pierwszy rok tego samochodu w Polsce)zrobił sprzęgło, rozrząd, regenerację alternatora, rozrusznika oraz tylnej belki + konserwacja podwozia. Jak by było małego tego założył instancję LPG. Miał to być jego samochodu na wycieczki rodzinne ale wyszło inaczej i musiał się go pozbyć a wolał go sprzedać swojemu. 


Ja mam do zrobienia 2 rzeczy:
- naprawa szklanego dachu urwane są 2 zaczepy które ciągną szybę (na szczęście urwały się gdy dach się zamknął)
- dokupienie kulki haka bo nie ma jej a jest to hak firmy brink

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Witam
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 11, 2016, 23:17:29 »
Odnośnie ceny - tak żeby sie można było pośmiać - dziś ubezpieczałem swojego, wycena wg Eurotax - 13500...
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2016, 09:01:41 »
Cóż Eurotax rządzi się swoimi prawami  ;) . Koledzy nie wiecie gdzie mógłbym dostać mechanizm szyberdachu albo cały dach? Sprawdzałem allegro ale wszystkie dachy są daleko a nie chce kupować z wysyłką tylko samemu podjechać i sprawdzić czy działa, bo chciałbym wymienić te urwane zaczepy od dachu żeby można było korzystać w pełni z szyberdachu.


Dysponuje ktoś może schematem jak rozebrać cały dach + mechanizm, do Peugeota miałem dostęp do takich schematów i było to duże ułatwienie.  :)

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Witam
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2016, 11:50:15 »
Na stronie serwisowej patrzyłeś?
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2016, 13:23:19 »
Tzn?  Jakie stronie?

Wysłane z mojego AMOI A920W przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 22, 2016, 08:59:50 »
Od wczoraj mogę się cieszyć działającym szyberdachem wymieniony został mechanizm szyberdachu.  Czas naprawy około 5 godz

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Witam
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 23, 2016, 18:21:19 »
Radość potrwa krótko w lecie szumi w zimie trzeszczy  :D

Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 23, 2016, 20:44:01 »
Szumiec szumi powyżej 120 ale da się to przeżyć

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Witam
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 24, 2016, 04:02:58 »
szumią przednie narożniki na styku ramki szyberdachu a blachy, jak się dobrze przyjrzysz zauważysz tam  niewielką szczelinę,
u mnie w tych miejscach można było włożyć kartkę z zeszytu.
Radą na to jest uszczelnienie silikonem tej szczeliny.

Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 24, 2016, 12:25:37 »
szumią przednie narożniki na styku ramki szyberdachu a blachy, jak się dobrze przyjrzysz zauważysz tam  niewielką szczelinę,
u mnie w tych miejscach można było włożyć kartkę z zeszytu.
Radą na to jest uszczelnienie silikonem tej szczeliny.
ak jedzie się do 100 to szumu nie słychać,  na autostradzie przy 140 słychać jak wiatr odbija się od owiewki :)  Mam pytanie twój szyberdach trzeszczy na nierównościach?

Wysłane z mojego P6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Witam
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 24, 2016, 17:32:41 »
Trzeszczy tylko w zimie przy mrozie poniżej -10 C.
Ale szum miałem dokładnie tak jak ty przy 120 - 140 km/h lub przy silnym wietrze.
po doszczelnieniu cisza nawet przy 170 km/h

Spróbuj umyć dokładnie prowadnice najlepiej wodą a po wysuszeniu benzyną ekstrakcyjną.
Zabezpiecz konstrukcję tzw. suchym smarem w spreju, który nie pozostawia tłustej warstwy.
Preparaty wielofunkcyjne wykluczone, ponieważ lepka warstwa przyciąga kurz.
Który z kolei powoduje tarcie i niszczenie prowadnic, do smarowania używaj np.  sylikon w spreju,
zmniejsza on tarcie i nie chłonie kurzu i piachu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2016, 22:01:48 wysłana przez robert alechandrowski »

Offline Artur Kudełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: LBL
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 2004r
  • Miejscowość: LBL
Odp: Witam
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 24, 2016, 18:29:22 »
tak szczerze powiedziawszy to te nasze cytryny sa ładniejsze w środku niż na zewnątrz  :P


Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 24, 2016, 21:48:51 »
Na zewnątrz to takie jajko
Prowadnice dokładnie  wyczyszczone  + smar w sprayu do przekladni przy wymianie mechanizm

Co do trzeszczenia to chwyciłem za tą czarna uszczelke która jest na zewnątrz oraz stelarz mechanizmu i poruszalem nim to słychać trzeszczenie.  Mechanizm jest dobrze dokręcony.  Ogólnie podczas jazdy trzeba wjechać w duże nierówności to słychać trzeszczenie.

Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 05, 2016, 21:04:02 »
Kula haka kupiona i zamontowana przez głównego mechanika (zdjęcie) ;D . Koszt kuli 350zł u producenta bo w sklepie wołali 650zł(marża sklepu jedyne 300zł  ??? )


Offline Tomasz Basta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Radziszów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V + LPG
  • Miejscowość: Radziszów
Odp: Witam
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 09, 2016, 21:09:39 »
10 tys za nami a w sumie to 188888 :D

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Witam
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 10, 2016, 11:20:36 »
Pogratulować :) u mnie podobnie tylko bez  jedynki z przodu. ;) Zreszta od początku użytkowania auta robię zdjęcia wszystkim "okrągłym" przebiegiem, czyli pełne 10-tysiące oraz wszystkie cyfry takie same.

Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)