Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik  (Przeczytany 62706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #100 dnia: Grudzień 29, 2016, 23:12:18 »
wskazania masz dobre gdy masz wyższe obroty egr się zamyka, dla tego parametry przepływki wyrównują się z wartością zadaną, po odczepieniu przepławki nie powinno być odczuwalnej różnicy.

Offline Paweł Trawiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Nowa Dęba
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 2.0 16V 137KM
  • Miejscowość: Nowa Dęba
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 15, 2017, 21:48:00 »
Panowie mam następujący problem: rok temu zaślepiłem EGR, niedługo po tym pojawiła się kontrolka check engine. Ale niedawno postanowiłem pozbyć się drażniącej kontrolki i postanowiłem wyczyścić EGR. Podłączyłem go ponownie, jazda testowa, przez kilka kilometrów było ok, ale nagle silnik zaczął delikatnie szarpać a po paru kilometrach auto przestało reagować na pedał gazu tylko utrzymywało falujące obroty około 1500 obr. Zjechałem z drogi, zgasiłem silnik, ponownie odpaliłem i było ok, ale tylko przez kilka minut, po tym znowu brak reakcji na pedal gazu i obroty okolo 1500. Kupiłem używany EGR, założyłem, jazda testowa i ... auto tak samo się zachowuje. Więc to chyba nie wina EGRa. Czy macie jakieś sugestie. Dzięki za pomoc.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 16, 2017, 09:06:21 »
Jesteś pewien ze ten używany też nie był padnięty ? podepnij pod DB i sprawdź jak zachowuje się egr czy się nie otwiera wtedy kiedy nie trzeba .  Może być problem ze sterowaniem nim , ja też dlugo walczylem i na szczęście dziada się pozbylem. Z drugiej strony może być wina w czymś innym a to ze odpinasz egr i auto jeździ to może być spowodowane tym że auto przechodzi w tryb awaryjny. Taka rada: jsk kupic egr to tylko oryginalny bi nawet z zamiennikami  jest problem a co dopiero z używanym.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 17, 2017, 09:13:38 »
Panowie mam następujący problem: rok temu zaślepiłem EGR, niedługo po tym pojawiła się kontrolka check engine. Ale niedawno postanowiłem pozbyć się drażniącej kontrolki i postanowiłem wyczyścić EGR. Podłączyłem go ponownie, jazda testowa, przez kilka kilometrów było ok, ale nagle silnik zaczął delikatnie szarpać a po paru kilometrach auto przestało reagować na pedał gazu tylko utrzymywało falujące obroty około 1500 obr. Zjechałem z drogi, zgasiłem silnik, ponownie odpaliłem i było ok, ale tylko przez kilka minut, po tym znowu brak reakcji na pedal gazu i obroty okolo 1500. Kupiłem używany EGR, założyłem, jazda testowa i ... auto tak samo się zachowuje. Więc to chyba nie wina EGRa. Czy macie jakieś sugestie. Dzięki za pomoc.
Nie wiem czy przyuczałeś nowy EGR, moze pomoże.

Offline Paweł Trawiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Nowa Dęba
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 2.0 16V 137KM
  • Miejscowość: Nowa Dęba
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 18, 2017, 22:27:12 »

Nie wiem czy przyuczałeś nowy EGR, moze pomoże.
Waldemar na czym polega przyuczenie EGR? Do tego potrzebuję jakiś program?


J Jesteś pewien ze ten używany też nie był padnięty ? podepnij pod DB i sprawdź jak zachowuje się egr czy się nie otwiera wtedy kiedy nie trzeba .  Może być problem ze sterowaniem nim , ja też dlugo walczylem i na szczęście dziada się pozbylem. Z drugiej strony może być wina w czymś innym a to ze odpinasz egr i auto jeździ to może być spowodowane tym że auto przechodzi w tryb awaryjny. Taka rada: jsk kupic egr to tylko oryginalny bi nawet z zamiennikami  jest problem a co dopiero z używanym.


Mateusz nie podpinałem pod DB (mógłbyś rozwinąć nazwę?) popytam okolicznych Speców, może ktoś ma. Ale szczerze mówiąc to najchętniej zostałbym jednak przy zaślepieniu bo auto jeździ bez najmniejszego szwanku. A ten EGR co kupiłem to oddam. Tylko pytanie, czy wiecie kto na podkarpaciu mógłby trwale usunąć check engine związany z EGR?

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 19, 2017, 01:11:29 »
DB to Diagbox  czyli program,do przyuczenia egr właśnie taki program wraz z specjalnym interfejsem potrzeba.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 19, 2017, 01:48:09 »
Na Podkarpaciu polecam RS Motorsport

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 75
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 19, 2017, 14:57:27 »
Widzę że macie a co niektórzy mieli podobny problem, z który jak się teraz borykam. Mianowicie jak zacznę mocniej przyśpieszać odpuszczę gaz i znów zacznę, to czasem mam taką sekundę przestoju, szarpnięcie i po tym szarpnięciu samochód zaczyna normalnie przyśpieszać.
Zauważyłem ze teraz przy niższych temperaturach prawie wcale nie poszarpuję, już się zastanawiałem nad czyszczeniem bądź wymianą egru.
Ale widzę że z waszych poczynań to raczej najlepszym rozwiązanie jest usunięcie egr, ale jak to się ma do Fapa?
Pewnie skraca to jego żywotność i wymusza czyściejsze wypalanie.

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz

Odgrzeje kotleta,  u mnie też sporadycznie pojawia sie bardzo lekkie przydławiane podczas delikatnego przyspieszania na 2 i 3 biegu. Moze wypowiedza się osoby które faktycznie pozbyly się tego problemu i co konkretnie zrobiły z egr? Samo wyłączenie elektroniczne a moze wymiana na nowy lub zaslepienie?

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz
2.0 hdi 136

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Ja mam RHR i zaślepiam teraz, błędów nie wywali ;) RHF 140KM napewno wyrzuca ;)

Sprawdzane w przeciągu 2tyg na jednym i drugim silniku

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka


Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski

Odgrzeje kotleta,  u mnie też sporadycznie pojawia sie bardzo lekkie przydławiane podczas delikatnego przyspieszania na 2 i 3 biegu. Moze wypowiedza się osoby które faktycznie pozbyly się tego problemu i co konkretnie zrobiły z egr? Samo wyłączenie elektroniczne a moze wymiana na nowy lub zaslepienie?


To wcale nie musi być wina samego EGR. robiłeś jakieś odczyty błędów?

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Witam.
W czwartek montowałem używany zawór egr, następnie kalibracja diagbox i wszystko skończyło się pomyślnie. Autem jeździłem jeszcze w czwartek, piątek i sobotę. Dzisiaj jadąc wszystko było O. K aż nagle na wyświetlaczu pokazał się komunikat: system ograniczenia emisji spalin silnika uszkodzony. Auto dalej jechało bez zmian ale świeci się kontrolka silnika. Przejechałem tak z 200km, wszystko działa ale check się świeci. Czym to może być spowodowane?
Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 21, 2018, 15:31:04 »
Witam. Poprzedni błąd dotyczący wpisu wyżej zniknął sam. Jeździłem autem codziennie. Po ostatnim tankowania 10.06 myślę sobie, że pojeżdzę ekonomicznie, spalanie wyszło 6.1 i wczoraj tankowanie do pełna,wyjazd do pracy, wyprzedzam ciężarówkę, redukcja do IV biegu i ten sam błąd :system ograniczenia emisji spalin silnika uszkodzony. Świeci się tylko check, auto nie straciło mocy ani żadne inne podobne negatywne zjawiska. Jakieś pomysły?
Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 21, 2018, 22:06:41 »
Pojechałem do garażu podpiąć Lexię, mam dwa błędy:
1.usterka 2563- sygnał położenia zaworu turbosprężarki , Wartość większa od wartości zadanej
2.usterka 0238- sygnał ciśnienie z turbo, zwarcie z plusem
 od czego zacząć?
pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwiec 21, 2018, 22:13:35 »
U mnie po takim komunikacie mechanik obstawial jeden z czujników turbo. Okazala się winna wiązka pomiędzy turbo a ecu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwiec 21, 2018, 23:27:11 »
Dzisiaj jechałem do pracy i oczywiście check zgasł, przegoniłem auto ile fabryka dała i żaden check się nie zapalił.

Jutro zacznę od sprawdzania czujnika od turbo, ten chyba na przepustnicy.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #117 dnia: Luty 18, 2020, 00:29:05 »
Witam,odkopię temat ponieważ i u mnie zdycha pomału egr i mam pytanie a mianowicie czy musi być o takich samych numerach czy wystarczy że jest od 2.0 163 km.? chcę kupić używkę i jest tego trochę np.od forda,peuegota i oczywiście od cytryny.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #118 dnia: Luty 18, 2020, 15:01:32 »
Mógłby ktoś podać ścieżkę w diagbox do przyuczenia EGR?

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #119 dnia: Luty 27, 2020, 23:18:24 »
Pytanie do tych co wyciągali egr,czy montowaliście z powrotem na stare uszczelki czy dawaliście nowe? Jeśli nowe to tylko aso albo jakieś inne źródło.