Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik  (Przeczytany 62666 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Robert Formicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v 2007r był Opel Kadett, Opel Vectra, Mercedes Viano, Ford Galaxy
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Bytom
Radzę sprawdzić przewody od EGR, miałem ostatnio taki sam przypadek z autem mojego sąsiada już biegł do serwisu żeby wymienić na nowy a po otwarciu wiązki okazało się że jeden z przewodów powodował zwarcie i dławienie się silnika oraz utratę mocy.

mati2642

  • Gość
Pytanie za 100pkt co jeszcze może się wyłączać w momencie odpiecia egr ? Jakoś zawór ?zmienia się mapa zapłonu wtrysku czy coś innego ?

mati2642

  • Gość
Spróbuję zrobić taki myk ze gada zaslepie i zobaczymy jak jeździ i czy wywala błąd. Pytanie czy ktoś się orientuje ktora to będzie z tych co w linku .? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=2.0+hdi+egr+zaslepka&bmatch=base-relevance-uni-1-3-0510

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Pytanie za 100pkt co jeszcze może się wyłączać w momencie odpiecia egr ? Jakoś zawór ?zmienia się mapa zapłonu wtrysku czy coś innego ?
Nic

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Spróbuję zrobić taki myk ze gada zaslepie i zobaczymy jak jeździ i czy wywala błąd. Pytanie czy ktoś się orientuje ktora to będzie z tych co w linku .? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=2.0+hdi+egr+zaslepka&bmatch=base-relevance-uni-1-3-0510
Wywali check w "pewnym momencie " gdy zabraknie spalin aby dopełnić komorę spalania

mati2642

  • Gość
Przerabiales ten temat ?można to jakoś w komputerze wyłączyć zeby nie było bledu ?Chce sprawdzić czy dalej wtedy szarpie

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Przerabiales ten temat ?można to jakoś w komputerze wyłączyć zeby nie było bledu ?Chce sprawdzić czy dalej wtedy szarpie
Nie przerabiałem tematu u mnie EGR działa jak należy więc nie było potrzeby.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Cena wyłączenia w kompie ok 300zl , spalanie spada o 0.5l. Filtr fap działa po takim zabiegu jak należy.

mati2642

  • Gość
A gdzie takie coś robią .?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Każda jedna firma zajmująca się chip tuningiem

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
np. k-sport Opole cena 369zł wyłączenie elektroniczne, ewentualnie zaślepienie mechaniczne trzeba zapłacić extra.

mati2642

  • Gość
Dzisiaj go zaślepiłem we własnym zakresie przejechałem 30km i jak na razie jest extra nie szarpie, auto równo przyśpiesza , pojeżdżę parę dni i zobaczymy jaki będzie efekt, obecnie błąd nie wyskoczył.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Cena wyłączenia w kompie ok 300zl , spalanie spada o 0.5l. Filtr fap działa po takim zabiegu jak należy.
Przerabialem w kilku autach i po wylaczeniu / zaslepieniu  sprawnego EGRa spadku spalania nigdy nie zauwazylem. Zauwazylem za to w kazdym glosniejsza prace silnika, szczegolnie na zimno. Kazdy jednak kto zyje z zaslepiania oraz Ci ktorzy zaplacili po kilka stowek za taka usluge za kazdym razem przekonuja, ze to nie prawda.
Pewnie jak sie zacina lub stoi otwarty to bedzie roznica po zaslepieniu, ale przy sprawnym wg mojego doswiadczenia jest gorzej niz lepiej.


Mateusz - sprawdz czy przepustnica sie rusza i czy sie nie blokuje. Wiem, ze u niektorych sie wyrabiala i zacinala powodujac podobne problemy.


mati2642

  • Gość
Jutro sprawdzę . Dziwne że nie pokazuje błędu  żadnego . Czyżby przepływomierz był zepsuty i nie widział różnicy ?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Cena wyłączenia w kompie ok 300zl , spalanie spada o 0.5l. Filtr fap działa po takim zabiegu jak należy.
Przerabialem w kilku autach i po wylaczeniu / zaslepieniu  sprawnego EGRa spadku spalania nigdy nie zauwazylem. Zauwazylem za to w kazdym glosniejsza prace silnika, szczegolnie na zimno. Kazdy jednak kto zyje z zaslepiania oraz Ci ktorzy zaplacili po kilka stowek za taka usluge za kazdym razem przekonuja, ze to nie prawda.
Pewnie jak sie zacina lub stoi otwarty to bedzie roznica po zaslepieniu, ale przy sprawnym wg mojego doswiadczenia jest gorzej niz lepiej.


Mateusz - sprawdz czy przepustnica sie rusza i czy sie nie blokuje. Wiem, ze u niektorych sie wyrabiala i zacinała powodując podobne problemy.
Ja narazie elektronicznie nie byłem usunąć, dopiero się umówiłem wstępnie na piątek, ale mam odłączoną wtyczkę od EGR. I rządnej różnicy w twardości działania nie ma.
Co do błędu wyskakuje po paru dniach, tak samo jest po podłączeniu egr , błąd znika po paru dniach.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Mateusz - nie widzialem jeszcze uszkodzonego przepywomierza w tych silnikach. Przepustnica sie wyrabia i zacina.


Krzysiek - postaw kolo siebie dwa te same silniki, jeden z zaslepionym, drugi sprawnym EGR to uslyszysz roznice. Problem polega na tym, ze silnik staje sie glosniejszy stopniowo, wiec wielu ludzi nie widzi roznicy. Spaliny dostajace sie do silnika powoduja jego lagodniejsza prace, wiec dlatego zaslepienie zaworu daje glosniejsza prace.


Ostatnio szukalismy powodu buczenia w Megane 1.5 dci. Buczalo prawie jak lozysko, ale "operator" nie czul tego, bo "ten silnik tak pracuje". Po wyjeciu zaslepki EGRa kierowca cieszy sie cisza.
W silnikach DW jest troche lepiej i nie ma tak ogromnej roznicy, ale wlasciwie w kazdym ukladzie CR zamkniecie EGRa powoduje bardziej klekoczaca prace silnika,. 

mati2642

  • Gość
Krzysiek błąd kasuje się i pojawia zawsze po 3 uruchomieniach silnika. Jak sprawdzić tą przepustnice ? Zebyn miał pewność że to egr to z miejsca kupuję i wymieniam oryginlny kosztuje 470zł

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Pewnie jak sie zacina lub stoi otwarty to bedzie roznica po zaslepieniu, ale przy sprawnym wg mojego doswiadczenia jest gorzej niz lepiej.

Szczególnie pożądany jest mazut, który się odkłada w kolektorze ssącym i wokół zaworów. Nadto w procesie spalania im mniejsza zawartosć tlenu w stosunku do paliwa, tym lepiej. Fantastyczne wnioski.





Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Czy ktoś mi może sensownie wytłumaczyć, dlaczego samochód z wyłączonym egr ma pracować głośnej? Tzn jakie są techniczne uwarunkowania dla takiej sytuacji? Pytam z ciekawości.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Mateusz - nie widzialem jeszcze uszkodzonego przepywomierza w tych silnikach. Przepustnica sie wyrabia i zacina.


Krzysiek - postaw kolo siebie dwa te same silniki, jeden z zaslepionym, drugi sprawnym EGR to uslyszysz roznice. Problem polega na tym, ze silnik staje sie glosniejszy stopniowo, wiec wielu ludzi nie widzi roznicy. Spaliny dostajace sie do silnika powoduja jego lagodniejsza prace, wiec dlatego zaslepienie zaworu daje glosniejsza prace.


Ostatnio szukalismy powodu buczenia w Megane 1.5 dci. Buczalo prawie jak lozysko, ale "operator" nie czul tego, bo "ten silnik tak pracuje". Po wyjeciu zaslepki EGRa kierowca cieszy sie cisza.
W silnikach DW jest troche lepiej i nie ma tak ogromnej roznicy, ale wlasciwie w kazdym ukladzie CR zamkniecie EGRa powoduje bardziej klekoczaca prace silnika,.
Tu się zgodzę, ale według mnie dzieje się tak w tedy kiedy zaślepiasz zawór zaślepką i nic więcej nie robisz komputer myśli że EGR działa jak należy i załóżmy otwiera go w 30% adekwatnie do tego otwarcia, komputer dobiera dawkę i ilość powietrza z turbiny, jednak w rzeczywistości, spaliny nie trafiają ponownie do komory spalania i dlatego może występować twardsza praca silnika , a jeśli usunie się go z elektroniki system nie otwiera w ogóle  egr, bo jego mapa zostało wyzerowana, i adekwatnie do tego że jest zamknięty komputer miesza sobie dawkę, dlatego silnik nie zmienia dźwięku pracy.
ps. u żony w corsie d 1,3 cdti usunołem egr z 4 lata temu, i do dziś silnik pracuje tak samo jak każdy inny 1,3cdti.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Czy ktoś mi może sensownie wytłumaczyć, dlaczego samochód z wyłączonym egr ma pracować głośnej? Tzn jakie są techniczne uwarunkowania dla takiej sytuacji? Pytam z ciekawości.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Tak jak napisałem wcześniej jeśli zaślepisz i oszukujesz sterownik to może chodzić głośniej,  jeśli usuniesz elektronicznie nie ma prawa się takie coś dziać.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
U mnie na razie wyłączony programowo bez zaślepki. Ja nie zauważyłem ani glosniejszej pracy silnika ani problemów z nagrzewaniem, jak to mi sugerował ktoś wcześniej. Pytanie czy konieczna jest zaślepka czy można jeździć bez? Wylaczalem w zimie i przejechałem 5kkm do tej pory nic się nie dzieje.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Pytanie , czy jeśli wyłączamy programowo EGR to dozownik powietrza zostaje w pozycji kompletnie otwartej?

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Krzysztof Przywara - kazdy silnik EURO IV rozpoznaje zaslepienie EGRa i adoptuje dawki paliwa i powietrza. Nie jest wiec tak, ze silnik jest "nieswiadomy".
Po drugie nie chodzi o mapy, a o dostarczanie goracych spalin ktore spowalniaja wybuch mieszanki i powoduja, ze silnik lagodniej pracuje.


Michal Nowakowski - nie chodzi o problemy z grzaniem, a o szybsze nagrzewanie sie silnika. Spaliny idace do EGRa przechodza przez chlodniczke wody i grzeja silnik jak EGR jest otwarty. Przy jezdzie miejskiej robi to roznice w szybkosci nagrzania silnika.


Waldek - to pewnie zalezy od tego jak programowo jest wylaczany EGR. Jezeli ktos ma "dziewicze" mapy bez EGR to pewnie bedzie, ale jak "szpece" tylko wylacza kontrole EGRa to pewnie przepustnica dalej bedzie pracowala. Niestety wiekszosc tych co wylacaja dostaja gotowce i je wrzucaja. Ciekawy temat.

mati2642

  • Gość
Marcin o jakiej przepustnicy mowa bo już nie wiem? O normalnej w klektorze dolotowym czy o jakiejś innej typowo od egr ? Bo chciałbym dzisiaj to sprawdzić . Ktoś kiedyś wspominał że szybciej się fap zapycha jak nie ma egr ale nie wiem ile w tym prawdy. Jeżeli mi żadnego bledu po zaslepieniu nie wywali to nie widzę sensu wyłączania elektronicznie. Wtedy gdy coś się będzie działo to wywalasz zaslepke i wraca do normy (czyt. szarpie ) mialem kiedys ibize 1.9tdi tak samo szarpalo okazalo sie ze winny jest egr , wypialem podcisnienie i cieszyłem się jazda przez 50kkm dlatego z doświadczenia jakoś jestem przekonany do wyje...nia tego ustrojstwa . Choć pewnie teraz egr odgrywa większą rolę niż w starszych dieslach. Swoją drogą to mój drugi diesel i borykam  się z szarpaniem.  Nie lubią mnie te klekoty coś.