Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik  (Przeczytany 62712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Krzysztof Przywara - kazdy silnik EURO IV rozpoznaje zaslepienie EGRa i adoptuje dawki paliwa i powietrza. Nie jest wiec tak, ze silnik jest "nieswiadomy".
Po drugie nie chodzi o mapy, a o dostarczanie goracych spalin ktore spowalniaja wybuch mieszanki i powoduja, ze silnik lagodniej pracuje.
Może coś w tym jest ale tak z fizyki jak pamiętam czym większa temperatura tym eksplozja większa, ewentualnie dwutlenek węgla z spalin może, tłumić wybuchy.
Tak czy siak jestem zwolenikiem zaślepiania EGR, (fap) jak najbardziej powinien być sprawny żeby jakoś dało się jeździć w mieście.
Szkoda tylko że podczas pracy silnika i odłączeniu wtyczki nie da się usłyszeć różnicy w działaniu silnika, to by dało jednoznaczną odpowiedz czy chodzi bardziej twardo czy nie.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Krzysztof Przywara - kazdy silnik EURO IV rozpoznaje zaslepienie EGRa i adoptuje dawki paliwa i powietrza. Nie jest wiec tak, ze silnik jest "nieswiadomy".
Po drugie nie chodzi o mapy, a o dostarczanie goracych spalin ktore spowalniaja wybuch mieszanki i powoduja, ze silnik lagodniej pracuje.
No nie zupełnie tak to nie działa. EGR ma za zadanie dostarczyć spaliny tak aby w komorze spalania zastąpić niewykorzystany tlen z którego powstają szkodliwe tlenki (głownie azotu) oraz co za tym idzie zmniejszyć temp spalania i tyle.

mati2642

  • Gość
A ja zauważyłem jedno nie szarpie i chodzi płynnie.  Nie zauważyłem żeby dłużej się nagrzewal Ale to pewnie temu że mamy lato a nie zimę. Miałem kupić nowy ale jestem tak zadowolony z zaslepienia ze tak to chuba zostawię. No nie mam pewności ze jak założę nowy to szarpanie ustanie.  Chociaż z drugiej strony to skoro go zaslepilem i jest lepiej to co by to mogło być innego jak nie egr? Jakiś sterownik co nim steruje ? Przepustnica jeżeli by się zacinala to zaślepienie nic by nie dalo .

Krzysiek a probowales coś robić u siebie z egr'em ? Bo jako jedyny masz dokładnie ten sam problem co ja. I po co go chcesz odłączać elektronicznie skoro po zwykłym zaslepieniu nie ma błędu i jest dokładnie taki sam efekt jak byś go odłączył. 

Nowy oryginalny oem nie jest taki drogi.
    http://allegro.pl/zawor-egr-2-0-16v-hdi-peugeot-citroen-oryginal-i5034410788.html
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2016, 14:53:47 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Ciagle nie bierzesz tez pod uwagę zrabanego przepływomierza, nie wiem dlaczego? Blad P2143 prędzej czy pózniej Cię dopadnie gdy tylko tolerancja 30% Twojego sterownika w danym momencie zostanie przekroczona. Nie lepiej to naprawić ...
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2016, 15:34:29 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Zakres pracy EGR

mati2642

  • Gość
Bo nie mam go jak sprawdzić . A do podmiany chętnych nie ma . Z tego co czytałem to one są dobrej jakości i bardzo rzadko się psują. Powiedz mi kto mi to sprawdzi i chetnie podjadę do krk  mam 20minut drogi A4

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Pożyczę Ci mój. Reszta na p.w.

mati2642

  • Gość
Dzięki ale za twoja namową kupiłem już używany na allegro za groszowe pieniądze. Podmienimy i dam znać.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Nie wiem czy nowego(innego ) przepływomierza nie trzeba przyuczyć.

tomekkaz

  • Gość
Trzeba przyuczać.

mati2642

  • Gość
Nawet jak jest dokładnie taki sam ? To tego nikt wcześniej mi nie powiedział :/

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Nawet jak jest taki sam, ale teoretycznie bez przyuczania powinien działać, jak jest nie przyuczony to raczej tylko falowanie obrotów może wystąpić.

mati2642

  • Gość
Jednak blad wyskoczył. Ale na szczescie dalo sie go skasować telefonem i kostką elm.  Odslepilem egr i czekam na przeplywomierz. Sprawdziłem też przepustnice i jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem to co jest w środku. O ile sama przepustnica w miarę czysta i sie nie blokowała o tyle zaraz za nią cały kolektor uwalony smola a wyjście z egr co w kolektorze jest to sam nagar aż nie chce myśleć jak zawory wyglądają  przez ten egr. Dzwoniłem przed chwilami do Vizkesa mechanik polecamy przez nasze śląskie forum i on twierdzi że to najprawdopodobniej niedomaganie któregoś wtryskiwacza i odpiecie któregokolwiek czujnika powoduje zmianę pracy silnika i dlatego nie szarpie ponieważ ogranicza wtedy moc. Co i tej tworu myślicie ?
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2016, 12:45:22 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
A masz słabszą moc?? bo u mnie moc jest a szarpania czasem się zdarzają, na przykład po trasie Opole-Zabrze-Opole (cały czas but w podłodze) przez tydzień szarpania nie było, pojeździłem do pracy po 15km w jedną stronę i po tygodniu się zaczęło ,
przepustnica jest w miarę czysta bo spaliny wlatują za przepustnicą,
jeśli masz moc to na bank układ wtryskowy jest ok, po za tym jakby było coś nie tak z wtryskami to błąd by wywaliło.
Ja czekam na wywalenie elektroniczne, ale jestem też ciekawy twojego przypadku czy podmianka przepływki pomoże,jak bym miał sprawną baterie w lapku to zrobił bym logi dynamiczne na pewno by to rozwiązało problem a przynajmniej wykluczyło czujniki pomiarowe typu przepływka mapsensor itp.

mati2642

  • Gość
A masz lexie? Czy jakimś innym programem ?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
ja mam lexie z alliexpres

mati2642

  • Gość
Wczoraj nad tym posiedzialem i tak mniej-więcej potrafię wywołać to szarpanie na 3 biegu turlajac się wciskam gaz tak do połowy i w momencie ok 1700 obr szarpie. Druga sprawa zauważyłem że nawet jeśli egr jest odpoety od kostki to i tak przepuszcza jakąś ilość spalin . Czy on nie powinien byc szczelny? Jedyne logi jaoe mogę zrobić to gdyby ktoś mi powiedział jakim programem który to zrobi bez interfejsu tylko na kostce elm . Jakieś robiłem ale to programem na androida ale to chyba za mało.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Teoretycznie po odłączeniu wtyczki EGR powinien się zamknąć, na 100% jeśli tak nie jest znaczy że jest zanieczyszczony albo przytarty.

tomekkaz

  • Gość
Mateusz Szweda jeśli nie przyuczałeś egr to błąd będzie wyskakiwał nawet po przekręceniu stacyjki. Jak wymieniałem przepływomierz to błąd wywalało za każdym razem. A wymieniłem na używany od znajomego, nowy prosto ze sklepu. Byłem w aso i po przyuczeniu jest ok.

mati2642

  • Gość
Egr był przyuczony zaraz po czyszczeniu .  A blad mi przecież wyskakiwal tylko jak był zaslepiony, gdy jest wpiety jest ok. Więc nie o to chodzi. Okazało się ze egr jest szczelny a to było zasysane powietrze przez ten przewód pomiędzy egr a kolektorem.

A teraz tak w momencie szarpania ilość przepływu powietrza rejestrowana przez przeplywomierz wzrasta nagle o ok20g/s w linku film nagrany podczas tego przyrostu w momencie szarpania. https://youtu.be/Q9_lyJ9q34M
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2016, 18:41:47 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
jakim to programem?

mati2642

  • Gość
Piston

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
możesz zrobić pomiary (opór) w wtyczce ECU brązowej 48 pin i podać?
B2(+) a B4
B2 a B4(+)
B2 a B3
B4 a B3
opór silniczka EGR między L3 a M4

mati2642

  • Gość
He to do mnie mówisz ? Bo nie rozumiem nic z tego:p ale wątpię bo telefonem to sobie mogę.... :) przydałby się ktoś z lexia.  Waldek a Ty nie masz może warsztatu mech?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Nie mam warsztatu. Jestem amatorem a lubię pogrzebać w aucie.