Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik  (Przeczytany 57843 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

mati2642

  • Gość
Hej , sprawa ma się następująco mam problem z c5 silnik 2.0 hdi 136 KM 2011r .
 Auto czasami podczas przyspieszania lubi sobie szarpnąć tak jakby go coś na sekundę przydławiło , po odpięciu kostki od EGR ten objaw się nie pojawia i ot moje pytanie czy czyszczenie takiego ustrojstwa ultradźwiękowo coś da , czy założyć nowy gdzie znowu nasuwa się dylemat czy kupić oryginalny czy zamiennik np. Delphi nr tego EGR to 1618GZ
Może coś symulować taki objaw że po odpięciu EGR auto przestało szarpać ale to nie wina samego EGR tylko jakiegoś sterowania lub czujnika? ogólnie auto chodzi dość płynniej po odpięciu EGR nawet myślałem go zaślepić ale trochę to nie "etycznie" 
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2017, 04:35:54 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Mój kolega miał tez te same objawy, 20 min. z Diagboxem na kolanach podczas jazdy wyjaśniło wszystko winny był przepływomierz, wymiana na inny (bez przyuczania) załatwiła sprawę. Nie znaczy to że u Ciebie będzie to samo ale możesz brac pod uwagę, może masz dostep do innego podmień i sprawdz dostęp prosty lepszy od EGR..
Odepnij na próbę wtyczkę od przepływki też szarpanie powinno ustapić, tylko nie wchodz więcej niż 3000obr.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2016, 16:18:45 wysłana przez Marc Waldemar »

mati2642

  • Gość
No nie mam do podmiany . Tylko jeżeli to przepływomierz to czemu odpiecie egr pomaga ?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
No nie mam do podmiany . Tylko jeżeli to przepływomierz to czemu odpiecie egr pomaga ?
EGR, Dozownik i przepływomierz sa ścisłe ze sobą powiązane. Odpinając  wtyczkę EGR zamknales go na "sile", to samo uzyskasz odpinając przeplywke (tez zamkniesz EGR). W normalnej eksploatacji jeżeli przepływka wariuje to otwiera EGR w złym momencie wpuszczając spaliny do dolotu lub przymyka dozownik i dławi silnik.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
U mnie jest to sama przy gwałtownym przyśpieszaniu czasem szarpnie zauważyłem że po trasie szarpania nie ma, więc w moim przypadku to raczej EGR, rozumując że odpinając przpływkę, EGR się zamknie, to i tak nie będzie wiadomo czy winny jest przepływomierz czy EGR.
Chciałem też na próbę przeczyścić ten zawór ale nie umiem odkręcić kolanka doprowadzającego powietrze do turbiny, z tyłu jest bardzo mało miejsca..

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
 Kopiowanie EGR w momencie przyspieszanie powinno wynosić 0%, oznacza to zamknięty zawór. Dzięki czujnikowi kopiowania EGR, możemy sprawdzić jego położenie względem wymaganego. Brak zgodności lub duża rozbieżność oznaczać będzie konieczność wyjęcia EGR i wyczyszczenia. W menu Diagboxa w teście elementów wykonawczych można sobie "pomachać" zaworem EGR np. na postoju i sprawdzić różnicę w pracy silnika.

mati2642

  • Gość
No niestety nie mam dojścia do diagboxa a mechanik podejrzewam nie będzie jeździł pół dnia z podpięty kompem i czekał na szarpniecie. Od czegoś muszę zacząć poszukiwania . Dlatego albo wyczyszcze albo wymienię na nowy egr kosztowo to czyszczenie to 150zł a nowy egr to 520zł Plus montaż i programowanie ok 100zł więc przebicie w cenie jest ale tylko wymiana da pewność że egr jest sprawny lub nie chyba że ktoś na jakiś pomysł co zrobić można jescze ? Wracjac teraz z pracy odpialem przepływomierz a wpialem egr i szarpni nie było.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 02:52:36 wysłana przez Mateusz Szweda »

tomekkaz

  • Gość
A może ktoś dać zdjęcie, albo schemat gdzie znajduje się zawór egr w tym silniku?

mati2642

  • Gość
Na końcu tego metalowego przewodu

tomekkaz

  • Gość
Na pewno ciężko się do niego dostać.

mati2642

  • Gość
Czy ktoś z was czyści go kiedys? Pomogło? Ma to sens czy lepiej wymienić ?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Według mnie lepiej usunąć na stałe z sterownika  robiłem takie coś w corsie d 1,3cdti i po 4 latach spokój, C5 na razie obserwuję zachowanie silnika z odłączonym egr i wygląda to na razie BDB, i wypalanie dpf też działa (dioda w lusterku).

Offline Tomasz Hurkała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 81
  • Skąd: szczecin
  • Posiadany samochód: c5 combi 2.0hdi 2006 FAP
  • Miejscowość: szczecin
Temat z szarpnięciami przerabiałem w mk1fl 2.0hdi 16v szarpnięcia pojawiały się w zakresie 1800-2000 obr doprowadzało mnie to szewskiej pasji.Zanim temat rozwiązałem auto było u kilku mech niby od cytryn i nic tylko by wymieniali ba jeden chciał ściągać głowicę jak to usłyszałem to mówię chłopie zabieraj konia od kowala. A aż wkoncu trafiłem na kumatego mech.Odłączenie przepływki powodowało iż autko jechało idealnie mech wytłumaczył mi że po odpięciu przepł. egr jest zamknięty .  A ja wcześniej kupiłem używaną przepływkę  i problem nie ustąpił tylko zmienił się zakres szarpnieć 1300- 1600obr Odłączenie przewod€w z egr też powodowało że autko jechało płynnie bez szarpnięć.Kumaty mech sprawdził kompem podczas jazdy prace egr wiedział kiedy mnie szarpie pokazał mi historię pracy i tak w momencie szarpnięć ciśnienie spalin zadane było znacznie większe niż wymagane.Problem ustąpił po wymianie egr niestety używka mech mówił że tylko orginał żadnych zamienników. Miał klijęta z c5 3 gość zadowolony kupiłem nowy zawór 600 kosztował mech mówi że nie będzie działał klijęt mówi wsadzać i co kupa.Więc klijent leci po nowy za 1600zeta do aso zawór po wymianie działa. Odnośnie mojego egr to cytrynka miała nowy egr  niestety delphi mech się zdziwił nowy i znów ta sama historia niesprawny niesprawny mechanicznie lub elektrycznie żadnych błędów na desce ani na kompie wymiana na używkę rozwiązała problem poszedłem po najtanszej lini 300 zł z wymianą miałem obawy kupię nowy  a jak znów nie będzie dzałał tylko koszta więc trzeba znależć kumatego mech.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 16:49:09 wysłana przez Tomasz Hurkała »

tomekkaz

  • Gość
W aso citroen poinformowano mnie, że oni montują egr delphi 1618 GZ  na allegro to koszt około 600 za nowy. Piszesz że ten za 600 zł nie działał, a ten z aso tak. Może chodzi o to że egr trzeba przyuczać do samochodu?
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 17:13:37 wysłana przez Tomasz Kazimierski »

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Raczej ASO też montuje delphi tylko z znaczkiem citroena

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
a co powiecie w takim właśnie silniku na wolnych obrotach lekkie przydławienie i błąd p1162. Brak checka auto normalnie jeździ.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
a co powiecie w takim właśnie silniku na wolnych obrotach lekkie przydławienie i błąd p1162. Brak checka auto normalnie jeździ.
błąd kopiowania EGR powinien być zamknięty w tym momencie a on zawiesił się w pozycji otwartej

mati2642

  • Gość
Jutro auto idzie do mechanika na czyszczenie egr tak zdecydowałem bo nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi czy wymienić czy czyścić . Więc widocznie będę pionierem w tym temacie i podzielę się po odebraniu auta

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK

EGR w tych silnikach da sie wyczyscic, ale nie jest to warte w przypadku kiedy mechanizm jest uszkodzony lub sworzen zaworu wytarl obudowe. Osobiscie nie mialem takiego prztypadku.
EGR mozna wyjac w C5 dosc latwo przy uzyciu klucza 10, imbusa i kombinerek. Wyczyscic trzeba powierzchnie styku grzybka z obudowa, ale bardzo dokladnie, oraz prowadnice sworznia. Niestety nie mozna rozebrac EGRa aby wyjac sworzen (wlasciwie mozna, ale najczesciej skonczy sie to uszkodzeniem mechanizmu, wiec czyszczenie mozna przeprowadzic polewajac plyn rozpuszczajacy osady na sworzen od strony mechanizmu i otwierac zawor.

mati2642

  • Gość
Mechanik powiedział że przejedzie się autem przed czyszczeniem z komputerem i potem jak wyczysci żeby zobaczyć czy coś się zmieniło . Czyścić ma jakąś chemią i ultradzwiekami . Brzmi konkretnie a jak będzie zobaczymy.

mati2642

  • Gość
A więc auto wróciło do mnie wczoraj .Jest znaczna poprawa auto plynniej chodzi o rzadko szarpnie ale niestety jednak szarpnie tyle że teraz tak lekko nie jak wcześniej . Podobno zawór był cały zalepiony i się przycinal . Teraz co zauważyłem że po zgaszeniu silnika słychać co jak kilka razy cyka. Nie mam już Pomysłu . Może wadliwy jest cały egr ? Myślałem jeszcze o tym przeplywomierzu,może ktoś z kolegów by miał jakiś do podmiany ?

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
EGR ma "cykac" po zgaszeniu silnika, bo wtedy sie czysci i kalibruje.
Pamietaj, ze jezeli nie wyczysciles kalibracji zaworu to adaptacja zajmie troche czasu.
W jaki sposob Ci szarpie silnik? W jakiej sytuacji (pod obciazeniem czy normalna jazda itp)?
Nie slyszalem o problemach z przeplywomierzami w tych silnikach. Szybciej bym sprawdzil podcisnienia do turbo i przepustnicy.

mati2642

  • Gość
Marcinie podczas przyspieszania przy różnych obrotach niestety mimo wielu prób nie potrafię wywołać tego efektu na zawołanie . Gdy egr był odpiety  to chodziło wszystko cacy . Teraz tak jak mówię po czyszczeniu jest dużo lepiej ale jednak sobie szarpnie .Kiedyś udało mi się wywołać to szarpniecie gdy od niskich obrotów 1100obr. Wcisnalem gaz do połowy i przy ok 1500 szarpnal niestety już tak się nie da

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Ja bym sprobowal skalibrowac EGR jeszcze raz.
Mialem kiedys auto ktore na zimno lekko poszarpywalo i gwizdalo. Jak sie okazalo ktos wstawil nowszy EGR (akurat to byl Ford, wiec stary model byl z 2005 roku), ale nie zmienil kalibracji.
Wstawiony stary model EGRa rozwiazal problem, ale pewnie ustawienie kalibracji nowego tez dalo by ten sam ekekt.
Jezeli nie masz dostepu do testera to sprobuj pojezdzic przez jakis czas, a EGR powinien ustawic sam kalibracje.


Przepustnice sprawdziles?

mati2642

  • Gość
Co konkretnie z przepustnica ? Czy jest czysta ? Trop jest taki ze po odpieciu egr wszystko działa poprawnie .
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2016, 17:25:52 wysłana przez Mateusz Szweda »