Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)  (Przeczytany 2752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Rogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Ślesin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2006r 1.6 Hdi 92 km
  • Miejscowość: Ślesin
Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« dnia: Kwiecień 25, 2016, 11:49:56 »
Witam,


Mam nadzieje, że wybaczycie mi to, że piszę o kilku rzeczach w jednym temacie. Nie chcę zakładać ich kilku a w wyszukiwarce nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania. Jestem nowym użytkownikiem a zbliża się pierwszy przegląd serwisowy.


- Jaki olej do 1.6 HDI 92 km? Obecnie mam zalany jakiś 5w40 jednak chciałbym go zastąpić totalem ineo ecs 5w30. W innych samochodach stosuję oleje 5w30 a z tego co czytałem do tego silnika również jest taki zalecany. Czy polecacie taką zmianę? Za poradą jednego z użytkowników forum chciałbym przed wymianą przepłukać silnik (97 000 km) preparatem Liqui Moly. Czy stosujecie u siebie takie specyfiki?


- Jakie filtry polecacie? Chciałbym oryginały jeżeli można je gdzieś tanio kupić w jakimś sklepie internetowym (znacie jakieś?). Jeżdżę również fordem i tam oryginalne filtry (przez internet) są minimalnie droższe niż filtron w sklepie stacjonarnym.


- Mam do wymiany świece żarowe (przy zerowych temp lekko telepie po odpaleniu) Chciałbym je wymienić przy okazji wymiany oleju itd. Wiem, że dostęp do nich jest mocno nieciekawy. Jak radzą sobie mechanicy z wymianą. Jeszcze nie rozmawiałem ze swoim. Jakie świece polecacie?


- Czasem wyświetla mi się check engine. Po odczytaniu błędów (ELM) widnieje błąd związany z EGR. Można go skasować. Pojawia się jak odpalę samochód i np tylko przejadę parę metrów, zgaszę go itd. Przy normalnej jeździe, gdzie odpalę i pokonam kilka km nie ma tego problemu. Chciałbym jednak wyczyścić EGR i tutaj też jest dostęp nieciekawy. Pytanie jak sobie z tym radzą mechanicy?


Z góry dzięki za wszelkie sugestie dla nowego użytkownika ;)




Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2016, 12:46:26 »
Czesc moj mechanik na dostep do egru nie narzekal jak go czyscil ale robil to przy wymianie rozrzadu profilaktycznie bo nie wyrzucal zadnych bledow, olej total 5w40 do wersji bez fap, do wersji z fap (ktorego ty nie masz) ineo ecs 5w30 jak go zalejesz do swojego to na pewno nie zaszkodzi tylko czy jest sens, co do plukanki to ja Ci pisalem i stosuje co kazda wymiane oleju, sitka z turbiny nie wyrzucalem. Filtry najlepiej jakis renomowanych marek purflux,mann itp. Co do wymiany swiec, rzeczywiscie kiepski dostep, sa dlugie i latwo sie ukrecaja ale jesli bylyby spalone to po podlaczeniu pod lexie wyjdzie blad (u mnie tak bylo).


Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2016, 13:05:19 »
Płukanka silnika przed wymianą oleju na pewno nie zaszkodzi, ja stosują od kilku lat właśnie tą LM. Teraz myślę o płukance Archoil AR2820. Co do oleju ja zalewam dwa auta Amsoilem 5W40 (pełny syntetyk) a dodatkowo dolewam modyfikatora tarcia Archoil AR 9100.
Co do filtrów od dawien dawna używam filtrów Filtrona i nie mam z nimi problemów
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Mateusz Rogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Ślesin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2006r 1.6 Hdi 92 km
  • Miejscowość: Ślesin
Odp: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2016, 13:13:15 »
Dzięki :) Właście Ciebie (Artur Bryński) miałem na myśli pisząc o płukance. Co do oleju to niby 5w30 jest Fuel Economy ;) Nie ma problemu żebym dołożył te 15 zł i kupił Ineo Ecs'a. Pod lexię nie podłączałem ale po objawach stwierdzam, że któraś jest padnięta. Przy mondeo w dieselu na jednej sprawnej świecy w okolicach zera stopni auto zachowywało się tak samo.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2016, 07:59:41 »
5w40 jest lepszy w wyższych temperaturach pracy i odporniejsze na zerwanie filmu olejowego. Jeśli nie ma wymogu 30(FAP) to zalej 40

Offline Mateusz Rogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Ślesin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2006r 1.6 Hdi 92 km
  • Miejscowość: Ślesin
Odp: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2016, 11:52:53 »
Będę zalewał 5w40 Totala :)

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2016, 19:00:33 »
Jak chcesz długo i bez problemowo jeździć to polecam ci VALVOLINE 5 W 40 long life.

Offline Mateusz Rogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Ślesin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2006r 1.6 Hdi 92 km
  • Miejscowość: Ślesin
Odp: Kilka pytań nowego użytkownika (świece żarowe, olej, filtry)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2016, 12:45:29 »
Olej wymieniony na Total 5w40. Wcześniej zalałem płukankę liqui-moly pro line. Olej był rzadki, bez żadnych widocznych stałych nieczystości. Dodatkowo zdjąłem miskę aby dać nowe uszczelnienie. W misce też nie było żadnego syfu, na smoku ani jedno ziarna brudu. Domniemam więc, że nawet jeżeli sitko w śrubie przewodu olejowego turbo nadal jest to jest czyste. Kiedyś może przy okazji wizyty u mechanika zlecę sprawdzenie tego elementu. Dla mnie za dużo rozbierania i kanał mam niewygodny.