Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III]Tarcze hamulcowe przód  (Przeczytany 14293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #225 dnia: Styczeń 09, 2019, 12:41:39 »
Teoretycznie ATE na początku podawało (obecnie już nie ma takich informacji), że parametry hamowania są takie same dla wersji tradycyjnej i "Ceramic". Natomiast wielu ludzi sądzi, że "Ceramic" ma zwiększać wydajność hamulców i to jest podstawowy błąd przy zakupie a potem rozczarowanie.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 225
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #226 dnia: Styczeń 09, 2019, 14:27:38 »
Ja na szczęście nie dałem się poinieść emocjom. Prawie wszyscy pisali, że CERAMICZNE to ach i ech jakie świetne. Co z tego, że nie brudzą felg jak nie hamują bo są trwarde.
Ja osobiście kupiłem tarzcze Zimmermann i klocki ATE ( zwykłe ). Felgi od klocków sa dość mocno zapylone, ale hamulce żyleta.


Sorry, że to napiszę, ale daliście się nabrać na chwyt marketingowy.
Szczerze mówiąc to szukałem jakiś czas klocków i nigdzie nie znalazłem marketingu o wyższości ceramiki pod innym względem niż pylenie, tylko z tego względu kupiłem na tył i przód "ceramikę".Zobaczymy jak to wygląda w praktyce  ;)

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 550
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #227 dnia: Styczeń 09, 2019, 15:25:00 »
Teoretycznie ATE na początku podawało (obecnie już nie ma takich informacji), że parametry hamowania są takie same dla wersji tradycyjnej i "Ceramic". Natomiast wielu ludzi sądzi, że "Ceramic" ma zwiększać wydajność hamulców i to jest podstawowy błąd przy zakupie a potem rozczarowanie.
Andrzeju, to ja tak, jak pisałem - tylko o walory estetyczne mi chodziło, nie liczyłem  na nic więcej jeżeli chodzi o hamowanie, zużycie itp. Nie spodziewałem się jednak pogorszenia jakości hamowania. :/

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #228 dnia: Styczeń 09, 2019, 16:36:21 »
Panowie jestem pod wielkim, to naprawdę wielkim wrażeniem jak podeszliście do mojej " krytyki " na temat klocków ceramicznych. Myślałem, że mnie zaraz zjecie, zbluzgacie, a tu faaaaaantastyczna reakcja.


Jesteście wielcy :)


Jednak  forum Klub Cytrynki  to klasa  :)
Pozdrawiam

Povagowany

  • Gość
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #229 dnia: Styczeń 09, 2019, 17:53:55 »
Robert przestań 🤣

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 550
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #230 dnia: Styczeń 09, 2019, 18:34:44 »
Robert, zjedz Snickersa, bo gwiazdorzysz! ;)

Co mam się obrażać, taka prawda, że nie jestem do końca zadowolony ale tylko przez wzgląd na słabsze hamowanie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Eugeniusz Krasowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 270
  • Skąd: Chojnów
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010, 2.0 HDI sedan
  • Miejscowość: Chojnów
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #231 dnia: Styczeń 09, 2019, 22:43:44 »
Czy ktoś z Was pojechał przed wymianą na stację diagnostyczną sprawdzić hamulce przed i po wymianie klocków i tarcz. Lub choćby wziąć podczas przeglądu wydruk testu hamulców i podczas następnego przeglądu porównać wydruki?
 Napisać że słabiej hamują można ale to jest wyłącznie subiektywne odczucie.
 Nie bronię tu ceramiki. 
 

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 046
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2012 163km.
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #232 dnia: Styczeń 10, 2019, 12:27:04 »
Po założeniu klocków cer.róznica w hamowaniu i zatrzymaniu auta jest wyraźnie zauważalna,jak się dużo jeździ to moja noga czuje zmianę żeby wychamować z danej prędkości muszę mocniej naciskać pedał hamulca.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2019, 16:13:01 wysłana przez Henryk Guzicki »

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 550
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #233 dnia: Styczeń 10, 2019, 16:06:54 »
Hamują mi równo, bo 3.01 miałem przegląd i obserwowałem. Natomiast tak, jak u Henryka, wcześniej troszkę mocniej wystarczyło przydusić hamulec i stawało dęba autko. Teraz muszę zdecydowanie mocniej nacisnąć, żeby osiągnąć ten sam efekt. Na stacji tego nie porównasz, bo nie zmierzysz siły nacisku na pedał hamulca względem skuteczności hamowania. Ja bym chciał porównać tak przód i tył: w którym momencie łapie i z jaką siłą. Bo mam niefajne wrażenie, że mi łapał tył tuż przed przodem (w kontekście skuteczności). A to bardzo niedobrze.

Jeżeli chodzi o skuteczność na osi, lewa względem prawej strony, to jest OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #234 dnia: Lipiec 29, 2019, 21:27:55 »
Trochę pobawię się w archeologa ;)

Za jakiś czas będę musiał wymienic tarcze i klocki. Zastanawiam się nad tarczami nawiercanymi. Czy ktoś zakładał u siebie takie? I czy ktoś mi może powiedzieć jaki maksymalny rozmiar tarcz wchodzi w standardowe zaciski w 2.0 HDI 163km? Przód 330mm wejdzie, czy to tylko w 2.2/3.0? Bo tył z tego co szukałem to 290mm?

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #235 dnia: Lipiec 29, 2019, 22:28:35 »
Bez zmiany zacisków nie zmienisz średnicy tarcz w żadnym aucie. Klocki w danym zacisku pracują z konkretną tarczę i nie ma dowolności w tym temacie. Poza tym jeśli zaczynasz przygodę z tarczami nawiercanymi to czeka cię kilka niespodzianek. Proponuję najpierw zgłębić dobrze temat tarcz nawiercanych/nacinanych i doboru odpowiednich klocków a dopiero potem poczynić zakupy. Generalnie pytanie zadane przez ciebie od razu pokazuje, że jesteś "zielony" w temacie hamulców więc proponuję nie kombinować bo sprawne i wydajne hamulce to podstawa bezpiecznej jazdy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2019, 23:20:43 wysłana przez Andrzej Makowski »
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #236 dnia: Lipiec 29, 2019, 22:44:41 »
Trochę pobawię się w archeologa ;)

Za jakiś czas będę musiał wymienic tarcze i klocki. Zastanawiam się nad tarczami nawiercanymi. Czy ktoś zakładał u siebie takie? I czy ktoś mi może powiedzieć jaki maksymalny rozmiar tarcz wchodzi w standardowe zaciski w 2.0 HDI 163km? Przód 330mm wejdzie, czy to tylko w 2.2/3.0? Bo tył z tego co szukałem to 290mm?
jedyna skuteczna (nie rujnująca portfela) metoda na poprawę wydajności układu hamulcowego to swap zestawu z 2.2/3.0 lub 508gt są to zestawy 340mm. Potrzebujesz zmienić zaciski/tarcze/klocki/przewody elastyczne. Wszystko pasuje p&p. Weź tylko pod uwagę że takie układ hamulcowy jest sporo drożdży od standardowego 304mm ale skoro przymierzasz się do wymiany tarcz i klocków to za dodatkowe 500zl powinieneś już zmienić na większe.

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #237 dnia: Lipiec 29, 2019, 23:20:22 »
Pod warunkiem, że ma się felgi min. 17 cali, bo 340mm do 16-tek nie wejdzie
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #238 dnia: Lipiec 30, 2019, 05:27:44 »
Słuszna uwaga

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #239 dnia: Lipiec 30, 2019, 07:59:34 »
Ok, dzięki za odpowiedź. Generalnie w C5 jeszcze nie wymienialem hamulców, a w poprzednich autach nie było sensu kombinować. Oczywiście dałbym sobie auto na warsztat na wymiane, tylko się zastanawiałem czy ma to sens.

Czy przeskok z 304 na 340 jest aż tak duży, żeby wymieniać cały osprzęt?

Ps. Felgi mam 18, także pod tym względem spoko.

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 624
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #240 dnia: Lipiec 30, 2019, 08:47:55 »
Czy przeskok z 304 na 340 jest aż tak duży, żeby wymieniać cały osprzęt?
Zaciski i jarzma zawsze się wymienia przy zmianie rozmiaru tarcz, elastyczne przewody trzeba wymienić bo te do zacisków z 304-ek są za krótkie o 2-3 cm i mają inne blokady na zaciskach więc nie pasują.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #241 dnia: Lipiec 30, 2019, 08:54:42 »
To rozumiem, chodziło mi o to, czy efektywność hamowania na 340 jest na tyle lepsza od 304, że opłaca się inwestować w wymianę, czy pozostać przy oryginale? Bo nawiercane sobie odpuszczam, nie ma sensu pakować tego.

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #242 dnia: Lipiec 30, 2019, 10:52:12 »
Przy codziennej jeździe różnicy nie czuć, moje 304 hamowały bardzo poprawnie, skoro narzekasz na swoje to może masz jakiś problem z układem. Charakter 340tek czuć w sytuacjach awaryjnych. Według mnie warto! A jeśli interesuje cię bajer to polecam brembo od 407 coupe, ale nie wiem jaka tam jest średnica czy 340 czy 330mm ale to już są droższe gadżety.

Offline Maciej Dudziak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #243 dnia: Lipiec 30, 2019, 11:17:23 »
Ale te brembo pasują też P&P czy trzeba jakąś rzeźbę robić?

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #244 dnia: Lipiec 30, 2019, 11:58:10 »
Tobiasz, to nie tak, że moje źle hamują, tylko ostatnio miałem auto na warsztacie i poprosiłem o sprawdzenie stanu tarcz i klocków. No i mechanik mówił, że jeszcze mogą być, ale trzeba sie przygotować na wymianę. Dlatego się zacząłem zastanawiać, czy zmienić na oryginalny rozmiar, czy może doinwestować i zapodać większe. Chociaż jak tak patrzę, to ceny nowych zacisków do małych nie należą.

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #245 dnia: Lipiec 30, 2019, 12:17:25 »
Zakładam że pasuje, chociaż nie zgłębiałem tematu- trzeba było by w serwisówce porównać zwrotnicę ale nie sądzę by było inne mocowanie. C6,c5,607,508,407 ("cywilna") - we wszystkich ww elementy są zamienne dlatego zakładam że w coupecie 407 nie jest inaczej. Ale zastanów się czy gra warta jest świeczki, zaciski brembo są 3-4 razy droższe, do tego będą sporo starsze, strzelam że 407c  produkowany był gdzieś do 2010r (to i chyba będą tam tarcze  330), ewentualną ich regeneracja będzie droga w porównaniu do ATE340. A wątpię by były skuteczniejsze. Od 508gt lub c5  możesz wyrwać całkiem świeże. Aha jeśli będziesz szukał od c5 to z wersji 2.2-204 bo słabszy 2.2 miał 330mm, albo po prostu po 2010 roku, zdaje się że w 2.0bluehdi 180 też ma 340mm.
Piotrze, mnie zabawa ze zmianą na 340 kosztowała w granicach 1kzl, w tym tarcze i klocki za 700zl- wziąłem textar pro- nie polecam bo piszczą. Na dniach chce wymienić klocki na inne.

Offline Maciej Dudziak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #246 dnia: Lipiec 30, 2019, 12:31:58 »
Pytałem bo tutaj https://www.olx.pl/oferta/zaciski-brembo-peugeot-607-3-0-v6-po-regeneracji-CID5-IDAk9ug.html gość sprzedaje zaciski w śmiesznej ce ie a jestem przed wymianą kompletu z przodu i szukam jakiegoś ładnego i sprawnego rozwiązania.

Offline Maciej Dudziak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #247 dnia: Sierpień 30, 2019, 17:23:38 »
Finalnie zakupiłem komplet 340mm z Peugeota 508 GT. Ktoś się orientuje czy jest możliwość zakupu reperaturek takiego zacisku jaki idzie na pierwszy montaż lub chociaż, które zamienniki są warte uwagi? Chodzi mi wyłącznie o wymianę gumek bo zaciski idą do piaskowania i malowania więc przy okazji chcę to złożyć na nowych częściach.

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #248 dnia: Wrzesień 01, 2019, 07:39:40 »
444b92, 443914

Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #249 dnia: Wrzesień 11, 2019, 09:26:34 »
Witam
wymieniłem tarcze na ZIMMERMANN do  tego klocki ATE ceramic po przejechaniu około 5 tyś na tarczach widać duży rant na jednej około 8 mm na drugiej 5 mm (fotki poniżej). Rozebrałem jeszcze raz hamulce wszystko ponownie wyczyściłem przesmarowałem ale nic się nie zmieniło. na klocku widać że w miejscu rantu nie jest wycierany. Co może być przyczyną takiej sytuacji.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2019, 09:53:49 wysłana przez Artur Menkiewicz »