Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III]Tarcze hamulcowe przód  (Przeczytany 12851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 363
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #225 dnia: Styczeń 09, 2019, 12:41:39 »
Teoretycznie ATE na początku podawało (obecnie już nie ma takich informacji), że parametry hamowania są takie same dla wersji tradycyjnej i "Ceramic". Natomiast wielu ludzi sądzi, że "Ceramic" ma zwiększać wydajność hamulców i to jest podstawowy błąd przy zakupie a potem rozczarowanie.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #226 dnia: Styczeń 09, 2019, 14:27:38 »
Ja na szczęście nie dałem się poinieść emocjom. Prawie wszyscy pisali, że CERAMICZNE to ach i ech jakie świetne. Co z tego, że nie brudzą felg jak nie hamują bo są trwarde.
Ja osobiście kupiłem tarzcze Zimmermann i klocki ATE ( zwykłe ). Felgi od klocków sa dość mocno zapylone, ale hamulce żyleta.


Sorry, że to napiszę, ale daliście się nabrać na chwyt marketingowy.
Szczerze mówiąc to szukałem jakiś czas klocków i nigdzie nie znalazłem marketingu o wyższości ceramiki pod innym względem niż pylenie, tylko z tego względu kupiłem na tył i przód "ceramikę".Zobaczymy jak to wygląda w praktyce  ;)

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #227 dnia: Styczeń 09, 2019, 15:25:00 »
Teoretycznie ATE na początku podawało (obecnie już nie ma takich informacji), że parametry hamowania są takie same dla wersji tradycyjnej i "Ceramic". Natomiast wielu ludzi sądzi, że "Ceramic" ma zwiększać wydajność hamulców i to jest podstawowy błąd przy zakupie a potem rozczarowanie.
Andrzeju, to ja tak, jak pisałem - tylko o walory estetyczne mi chodziło, nie liczyłem  na nic więcej jeżeli chodzi o hamowanie, zużycie itp. Nie spodziewałem się jednak pogorszenia jakości hamowania. :/

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 804
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #228 dnia: Styczeń 09, 2019, 16:36:21 »
Panowie jestem pod wielkim, to naprawdę wielkim wrażeniem jak podeszliście do mojej " krytyki " na temat klocków ceramicznych. Myślałem, że mnie zaraz zjecie, zbluzgacie, a tu faaaaaantastyczna reakcja.


Jesteście wielcy :)


Jednak  forum Klub Cytrynki  to klasa  :)
Pozdrawiam

Povagowany

  • Gość
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #229 dnia: Styczeń 09, 2019, 17:53:55 »
Robert przestań 🤣

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #230 dnia: Styczeń 09, 2019, 18:34:44 »
Robert, zjedz Snickersa, bo gwiazdorzysz! ;)

Co mam się obrażać, taka prawda, że nie jestem do końca zadowolony ale tylko przez wzgląd na słabsze hamowanie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Eugeniusz Krasowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Chojnów
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010, 2.0 HDI sedan
  • Miejscowość: Chojnów
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #231 dnia: Styczeń 09, 2019, 22:43:44 »
Czy ktoś z Was pojechał przed wymianą na stację diagnostyczną sprawdzić hamulce przed i po wymianie klocków i tarcz. Lub choćby wziąć podczas przeglądu wydruk testu hamulców i podczas następnego przeglądu porównać wydruki?
 Napisać że słabiej hamują można ale to jest wyłącznie subiektywne odczucie.
 Nie bronię tu ceramiki. 
 

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2012 163km.
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #232 dnia: Styczeń 10, 2019, 12:27:04 »
Po założeniu klocków cer.róznica w hamowaniu i zatrzymaniu auta jest wyraźnie zauważalna,jak się dużo jeździ to moja noga czuje zmianę żeby wychamować z danej prędkości muszę mocniej naciskać pedał hamulca.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2019, 16:13:01 wysłana przez Henryk Guzicki »

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #233 dnia: Styczeń 10, 2019, 16:06:54 »
Hamują mi równo, bo 3.01 miałem przegląd i obserwowałem. Natomiast tak, jak u Henryka, wcześniej troszkę mocniej wystarczyło przydusić hamulec i stawało dęba autko. Teraz muszę zdecydowanie mocniej nacisnąć, żeby osiągnąć ten sam efekt. Na stacji tego nie porównasz, bo nie zmierzysz siły nacisku na pedał hamulca względem skuteczności hamowania. Ja bym chciał porównać tak przód i tył: w którym momencie łapie i z jaką siłą. Bo mam niefajne wrażenie, że mi łapał tył tuż przed przodem (w kontekście skuteczności). A to bardzo niedobrze.

Jeżeli chodzi o skuteczność na osi, lewa względem prawej strony, to jest OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka