Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III]Tarcze hamulcowe przód  (Przeczytany 51053 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #250 dnia: Wrzesień 11, 2019, 09:53:51 »
Klocki, są za twarde i nie dopasowują się do tarczy, dodatkowo widać, że szybko niszczą tarczę. Teraz to trzeba tarczę lekko przeszlifować, aby usunąć te ranty i założyć zwykłe klocki np. Ferodo, które są miękkie, dobrze hamują i nie niszczą tarczy.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #251 dnia: Wrzesień 11, 2019, 11:54:22 »
Po obu stronach tarczy lewej i prawej tak się dzieje czy tylko od zewnątrz?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #252 dnia: Wrzesień 11, 2019, 12:34:43 »
Dzieje się tak po obu stronach tarczy z obydwu stron, chodź rant od wewnątrz tarczy jest trochę mniejszy. Już się zastanawiałem czy sprzedali mi klocki które zamówiłem ale numery się zgadzają.

Offline Tomasz Szczurek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2010 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #253 dnia: Wrzesień 11, 2019, 18:17:24 »
Dzieje się tak po obu stronach tarczy z obydwu stron, chodź rant od wewnątrz tarczy jest trochę mniejszy. Już się zastanawiałem czy sprzedali mi klocki które zamówiłem ale numery się zgadzają.
niestety mam podobnie; do nowych tarcz założyłem te same ceramiki i jest jak u Ciebie;
koniec końców kolejnych ceramików nie będzie

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #254 dnia: Wrzesień 12, 2019, 10:29:13 »
ATE ceramic podobno lepsze od Jurid White, a tu taka jazda widzę..? Ja miałem (mam w sumie dalej - w piwnicy) Jurid White do 2.0HDi i nie polecam. Czyste felgi co prawda są, ale nie hamuje to to jak należy. Opisywałem wcześniej już moje przygody i wrażenia - można poczytać. :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #255 dnia: Wrzesień 18, 2019, 19:28:06 »
Wklejam artykuł o producentach klocków/tarcz i twórcach systemów hamulcowych:


https://www.motofakty.pl/artykul/kto-produkuje-klocki-hamulcowe.html


Ja na przykład byłem przekonany, że ATE wytwarza klocki tarcze, zawsze takich używałem, a tu się okazuje że dla nich robi to ktoś inny. Pomijając artykuł, to samo dzisiaj powiedział mi faceta w sklepie z częściami motoryzacyjnymi (mieszkam w DE), jak chciałem kupić klocki do C5.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #256 dnia: Wrzesień 19, 2019, 09:15:54 »
Koncerny działają w kooperacjach, często należą do jednej grupy, a ma to na celu obniżenie kosztów produkcji. Podam dla przykładu koncern Goodyear. W jego skład chodzą między innymi Polska Dębica ale i Dunlop Sava czy Fulda. I chyba w każdym z wymienionych zakładów produkuje się powyższe marki ale nie w każdym wszystkie rozmiary. I tak kilka rozmiarów opony Dębicy produkuje się w Polsce, kilka w Słowacji jeszcze inne w Niemczech. Strzelam teraz, że w Polsce produkują opony 15" i 16" dla wszystkich wymienionych wyżej a pozostałem mniejsze i większe są produkowane za granicą i importowane do kraju. Polska Dębica w rozmiarze  np 17" pochodzi z Niemiec i jest produkowana przez Fulde, a Niemiecka Fulda  16" pochodzi z polski i jest produkowana przez Dębice. Porównajcie np Dębica HP2 Frigo do Sava Eskimo HP2- nawet nazwę mają wspólną :D


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #257 dnia: Wrzesień 19, 2019, 13:09:13 »
Z oponami jest jeszcze ciekawiej. NP opony UHP przywołanego koncernu mają niemal jednakowy wzór bieżnika.
Ja mam Savy z niemiec

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #258 dnia: Wrzesień 19, 2019, 17:42:41 »
Z oponami jest jeszcze ciekawiej. NP opony UHP przywołanego koncernu mają niemal jednakowy wzór bieżnika.
Ja mam Savy z niemiec
To na pocieszenie Panowie jeszcze dodam, pracuje w pewnym koncernie i na produkcie gotowym jest napisane made in Swiss. Takie to czasy.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #259 dnia: Marzec 18, 2021, 19:45:33 »
Ja następne kupię po raz drugi Juridy lub Zimmermann, sprawdź stronę Autodoc.pl mają duży wybór w dobrej cenie.
Ciągle draże temat tarczi klocków. Na tą chwilę odrzucam tarcze ate i brembo, zbyt dużo negatywnych opinii. Na polu bitwy zostają trw-520zl, textar-650zl, zimmerman-prawie 700zl, i przedstawione jako oe psa za 711zl. (Ceny z klockami)
Witam,czy przy wymianie na zestaw 340mm potrzeba wymienić przewody hamulcowe?
Na jakich tarczach ostatecznie staneło?
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #260 dnia: Marzec 20, 2021, 00:42:01 »
Ktoś już tu wymieniał na taki zestaw 340 i przewody też trzeba wymienić.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #261 dnia: Marzec 20, 2021, 11:15:40 »
Tak, trzeba wymienić przewody, stare są za krótkie. U siebie wymieniałem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie