Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III]Tarcze hamulcowe przód  (Przeczytany 50983 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
[MK III]Tarcze hamulcowe przód
« dnia: Maj 15, 2016, 16:40:14 »
Witam


Panowie nadszedł czas na wymianę przednich tarcz i klocków. (tarcze mają już bicie i odbija się to na kierownicy podczas jazdy).


Zaproponowano mi


Tarcze hamulcowe (ATE 24.0128-0269.1)
Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe z przodu (ATE 13.0460-7252.2)
Co o tym sądzicie ?
Citroen C5 Tourer, maj 2010, 2.0 diesel, 160KM, automat
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2016, 17:01:34 wysłana przez Okrynski Daniel »

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2016, 19:07:53 »
Ate dba o jakosc. Sam zamawiam klientom z tej firmy i reklamacji brak
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2016, 20:24:22 »
Ate dba o jakosc. Sam zamawiam klientom z tej firmy i reklamacji brak


OK. To postanowione.
Tylko jeszcze małe pytanie. Ten zestaw klocków który podałem powyżej to są 4 szt ? W moim odczuciu tak, ale czy możesz potwierdzić.


Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2016, 20:33:06 »
Tak.Jest to komplet klocków na przednią oś.
Zestaw dobry.
W lutym zakładałem kompletne hamulce ATE na obu osiach.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2016, 21:51:34 »
Czy ktoś z Kolegów stosował w swoich autach klocki ceramiczne? Teraz są dostępne do aut popularnych, nieco droższe od zwykłych. Do C5 - dostępne też. Pytam dlatego, że moje fabryczne popiskują, nie wiem jakiej są marki na pierwszy montaż, zaś w opiniach o klockach ceramicznych czyta się same dobre rzeczy: są ciche, nie brudzą, są mniej agresywne dla zużywania tarcz.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2016, 23:15:10 »
Witam


Panowie nadszedł czas na wymianę przednich tarcz i klocków. (tarcze mają już bicie i odbija się to na kierownicy podczas jazdy).


Zaproponowano mi


Tarcze hamulcowe (ATE 24.0128-0269.1)
Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe z przodu (ATE 13.0460-7252.2)
Co o tym sądzicie ?
Citroen C5 Tourer, maj 2010, 2.0 diesel, 160KM, automat
Ja też jestem na etapie kompletowania zestawu tarcz i klocków.Z racji iż użytkuje klocki TRW i jestem bardzo zadowolony,postawiłem na tę firmę.Klocki na przód i tył już mam,zostały tarcze.

Offline Jan Wojtkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 16, 2016, 14:38:19 »
Czy ktoś z Kolegów stosował w swoich autach klocki ceramiczne? Teraz są dostępne do aut popularnych, nieco droższe od zwykłych. Do C5 - dostępne też. Pytam dlatego, że moje fabryczne popiskują, nie wiem jakiej są marki na pierwszy montaż, zaś w opiniach o klockach ceramicznych czyta się same dobre rzeczy: są ciche, nie brudzą, są mniej agresywne dla zużywania tarcz.
Tak, pół roku temu założyłem takie ATE. Bardzo dobrze się spisują: dobrze hamują, nie piszczą i praktycznie nie brudzą felg. Polecam.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2016, 17:17:10 »
Czy ktoś z Kolegów stosował w swoich autach klocki ceramiczne? Teraz są dostępne do aut popularnych, nieco droższe od zwykłych. Do C5 - dostępne też. Pytam dlatego, że moje fabryczne popiskują, nie wiem jakiej są marki na pierwszy montaż, zaś w opiniach o klockach ceramicznych czyta się same dobre rzeczy: są ciche, nie brudzą, są mniej agresywne dla zużywania tarcz.
to że piszczą to nie wina producenta klocków.Poprostu wpadaja w rezonans.Można zastosować smar przeciwpiskowy lub dowolny smar do układów hamulcowych.Wystarczy posmarować klocek na styku z tłoczkiem.

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 16, 2016, 23:07:14 »
Czy ktoś z Kolegów stosował w swoich autach klocki ceramiczne? Teraz są dostępne do aut popularnych, nieco droższe od zwykłych. Do C5 - dostępne też. Pytam dlatego, że moje fabryczne popiskują, nie wiem jakiej są marki na pierwszy montaż, zaś w opiniach o klockach ceramicznych czyta się same dobre rzeczy: są ciche, nie brudzą, są mniej agresywne dla zużywania tarcz.


Czytałem właśnie na temat klocków ceramicznych. I zamówiłem je dla siebie z firmy ATE wraz z tarczami ATE. Pewno będę wymieniał w najbliższą sobotę, więc mogę napisać o swoich odczuciach i spostrzeżeniach.


Pozdrawiam

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2016, 14:35:39 »
Witajcie


Dziś właśnie wymieniłem tarcze hamulcowe z przodu wraz z okładzinami hamulcowymi
Tak jak pisałem zastosowałem zestaw firmy ATE. Klocki wybrałem ceramiczne.


Efekt
Rewelacja. Tarcze i klocki sprawują się wyśmienicie. Klocki są naprawdę ciche.Do pełnego efektu muszę zrobić jeszcze trochę kilometrów aby się ułożyły.  Co do efektu mniejszego pylenia to za wcześnie coś mówić bo najpierw muszę doczyścić swoje alu.

Offline Krzysztof Kreczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8
  • Zainteresowania: podróże / fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2016, 19:18:05 »
Mam zestaw ATE na tylnej osi i jest dobrze - czasem potrafiły zapiszczeć ale ostatnio nie zauważyłem by się powtarzało.
Za tydzień taki sam komplet będzie na przedniej osi.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 24, 2016, 00:02:07 »
Czy ktoś może podesłać nr klocków ceramicznych ATE?

Offline Krzysztof Kreczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8
  • Zainteresowania: podróże / fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 24, 2016, 09:13:22 »

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 24, 2016, 09:17:59 »
Mam pytanie odnośnie tych klocków do C5.
Czy rzeczywiście ceramiczne są o wiele trwalsze od tradycyjnych?
Sprzedający auto wsadził ceramiczne i zalecał mi także w dalszej eksploatacji gdyż zwykłe starczały mu do 10 tyś. km.
Czy rzeczywiście tradycyjne na tyle starczają ze względu na masę pojazdu czy raczej mogło chodzić o kiepskie tradycyjne klocki bądź styl jazdy obciążający hamulce? Na  ile Wam starczają zwykłe klocki???

Po przesiadce do C5 nie mogę się jeszcze przyzwyczaić do hamowania. W poprzednim aucie czy też w służbowym auto momentalnie reaguje i hamulce są " mocne". W cytrynie muszę brać poprawkę na wcześniejsze hamowanie gdyż mam wrażenie jakby hamulce się ślizgały i działały słabiej. Czy to ze względu ma masę pojazdu czy takie jest uczucie przy klockach ceramicznych?

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 24, 2016, 10:02:19 »
Czy ktoś może podesłać nr klocków ceramicznych ATE?


ATE 13.0470-7252.2

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 24, 2016, 10:20:42 »
Mam pytanie odnośnie tych klocków do C5.
Czy rzeczywiście ceramiczne są o wiele trwalsze od tradycyjnych?
Sprzedający auto wsadził ceramiczne i zalecał mi także w dalszej eksploatacji gdyż zwykłe starczały mu do 10 tyś. km.
Czy rzeczywiście tradycyjne na tyle starczają ze względu na masę pojazdu czy raczej mogło chodzić o kiepskie tradycyjne klocki bądź styl jazdy obciążający hamulce? Na  ile Wam starczają zwykłe klocki???

Po przesiadce do C5 nie mogę się jeszcze przyzwyczaić do hamowania. W poprzednim aucie czy też w służbowym auto momentalnie reaguje i hamulce są " mocne". W cytrynie muszę brać poprawkę na wcześniejsze hamowanie gdyż mam wrażenie jakby hamulce się ślizgały i działały słabiej. Czy to ze względu ma masę pojazdu czy takie jest uczucie przy klockach ceramicznych?


Co do tego na ile starczają to chyba nikt Ci do końca nie odpowie. Zależy to od wielu czynników, między innymi o tych o których piszesz. Przyjmuje się że starczają na około 20 % a nawet do 50% (też się z tym spotkałem gdzieś w necie) więcej niż tradycyjne.  Ja się zdecydowałem bo w necie czytałem testy na temat tych klocków i opinie użytkowników tych klocków. Są same pozytywy.
Co do hamowania to hamują bardzo dobrze i nie trzeba się doszukiwać czy lepiej czy gorzej jak tradycyjnie, bo testy wykazują że tak samo.
Różnica jest w długości eksploatacji, wytrzymują większe temperatury hamowania (to dobre dla tych którzy mieszkają na górzystych terenach) i w bardzo ograniczonym pyleniu co pozostawia na dłużej czystsze felgi.


Co do Twojego problemu, to coś jest nie tak. Cytryny hamują przynajmniej moja bardzo dobrze. Pytanie czy twoja droga hamowania jest długa, bo załącza się często ABS, wtedy winy bym szukał w jakości opon, lub amortyzatorach.  Kolejną przyczyną może być taka sprawa, że ktoś wymienił tylko same okładziny hamulcowe pozostawiając tarcze stare i klocki muszą się ułożyć. (raz też tak zrobiłem i plułem żywym ogniem, można tak zrobić ale wtedy daje się tarcze do przetoczenia jeśli ich grubość na to pozwala). Pozostaje jeszcze kwestia czy układ nie jest zapowietrzony.
To hamowanie to może być też Twoje subiektywne odczucie. Najlepiej to sprawdzić jadąc z autem do stacji diagnostycznej i poprosić o sprawdzenie siły hamowani. Zrobią to bez problemu za kilka groszy, u mnie to robiono nawet za darmo jak poprosiłem. Ponadto będziesz dokładnie widział które koło jak bierze i czy mieści się w normie

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 24, 2016, 11:06:08 »
Poniżej klocki TRW przód po 67 tyś. mojej normalnej jazdy (z lewej nowe).
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2016, 11:18:37 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Łukasz Jacheć

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2,7 HDI 2008r.
  • Zainteresowania: elektronika
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 05, 2016, 11:41:45 »
Ja osobiście mam klocki trw i są ok .
Cała flota nasza w firmie jeżdzi na nich.W moim c5 też przód mam trw ale przy wymianie poszukam coś lepszego.
lecz trzeba się liczyć że niskobudżetowe klocki zużywają się szybciej

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 05, 2016, 15:24:41 »
lecz trzeba się liczyć że niskobudżetowe klocki zużywają się szybciej


Z tym to może być bardzo różnie. Często dobre klocki (zwykle droższe od "średniej półki") o podwyższonej skuteczności zużywają się dużo szybciej. Bardziej brudzą felgę ale oszczędzają tarcze hamulcowe. Używałem takich w Oplu Astrze, który miał dość słabe hamulce.


Jeżeli chodzi o budżetowe klocki to ja akurat zauważyłem że piszczą, mają mniejszą skuteczność i niektóre bardziej (lub nierównomiernie) zużywają tarcze hamulcowe.

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 05, 2016, 16:07:23 »
Panowie


Jest już 20 dni po wymianie tarcz hamulcowych i klocków.
Co do tych ceramicznych klocków. Hamują bardzo dobrze, rzeczywiście nie słychać ich jak tradycyjnych, hamowanie jest skuteczne, nie zauważyłem wydłużonej drogi hamowania. Jeśli chodzi o to nie pylenie. Powiem tak,  REWELACJA. Specjalnie po wymianie umyłem dobrze alu. Jeździłem przez 20 dni. Przednie alu gdzie są zamontowane klocki ceramiczne, czyste, natomiast tył już znacząco brudny. Oczywiście że są lekko zakurzone, ale jak spadł deszcz to pięknie je obmył, a na tyle został brud. Tak więc nie jest to fikcja z tym brakiem pylenia. Napewno zastosuje taki sam zestaw na tylną oś


Pozdrawiam
Daniel

Offline Tomek Wasilewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V PB+LPG (2008) / Skoda Roomster MY08 1.6 16V PB+LPG
  • Zainteresowania: Elektryka i mechanika
  • Miejscowość: Chorzów
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 02, 2017, 14:36:53 »
odgrzewam temat.
Chciałem zamówić tarcze hamulcowe na przednia oś do C5X7 2008r. 2.0i LPG i jest mały problem.
Nie wiem jaka średnica tarczy..jedni sprzedawcy mówią że 283mm a drudzy ze 304mm
Czy ktoś się orientuje jaka jest średnica tarczy.


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 02, 2017, 14:47:34 »
304mm

Offline Tomek Wasilewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V PB+LPG (2008) / Skoda Roomster MY08 1.6 16V PB+LPG
  • Zainteresowania: Elektryka i mechanika
  • Miejscowość: Chorzów
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 02, 2017, 15:12:01 »
konkret. dzięki. masz browar.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 03, 2017, 13:13:30 »
Właśnie stoję przed wyborem tarcz i klocków na przód.
ATE idą tarcze i klocki jako oryginał na pierwszy montaż?
Czy użytkownicy klocków ceramicznych ATE mogliby podzielić się opiniami na ich temat?
Jak wypadają pod względem hamowania z tradycyjnymi klockami? Czy rzeczywiście hamują tak samo czy lepiej/gorzej?
Fajnie, że mniej pylą, ale to jednak bezpieczeństwo jest najważniejsze, a jak już mam dopłacić więcej to chciałbym wiedzieć czy warto je kupić.
Styl jazdy raczej dynamiczny, więc jak się sprawdzają przy takiej jeździe?
Jak wygląda ich zużycie jak i tarcz z nimi w porównaniu do tradycyjnych klocków?
Rzeczywiście barwią tarcze na fioletowo? Chyba niezbyt to ciekawie wygląda od strony wizualnej? 

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [MK III]Tarcze hamulcowe przód
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 03, 2017, 18:09:20 »
pytałem na forum mkII,ale nik nic nie napisał.Może tutaj ktoś zakładał klocki ebc?podobno maja wiekszy wspołczynnik tarcia:podstawowe blac-0,46 a ebc grenn .0,55.gdzie markowe klocki maja w granicach 0,4.pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005