Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy  (Przeczytany 26600 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 02, 2018, 10:55:48 »
Tu macie cały temat o przypadkach zdławienia przy przyśpieszaniu.

https://peugeotklub.pl/showthread.php?58670-Zdlawienie-podczas-przyspieszania-1-2-THP-130-KM
Moje spalanie

Offline Maciek Lipiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Grodzisk Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso II
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 07, 2018, 14:08:22 »
Może i mamy - tyle, że trzeba się tam zarejestrować żeby czytać.

A wracając do tematu - u mnie też się dławienie pojawiało, ale po zmianie świeć (miesiąc temu) nie miałem ani jednego przypadku.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 07, 2018, 15:28:58 »
Może i mamy - tyle, że trzeba się tam zarejestrować żeby czytać.

Nie trzeba. Nikt nikomu nie każe. Jednak warto :)
Moje spalanie

Offline Marcin Basiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Sieraków
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.2 Puretech
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #178 dnia: Maj 07, 2018, 15:53:09 »
Z drugiej strony ciekawe, że wcześniej nie było u nas na forum tego tematu. Ja wyszedłem z założenia że ten silnik udał się Citroenowi i dlatego nie ma wątków dotyczących jakiś bolączek tego silnika...

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline Maciek Górski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.2 EAT6
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #179 dnia: Maj 07, 2018, 16:03:56 »
Była o tym kiedyś już wzmianka, nie rzuciła się w oczy bo wygląda ze to był sporadyczny problem z osprzętem. Chyba wystąpiło przy wysokich temperaturach.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #180 dnia: Maj 08, 2018, 08:48:33 »
Była o tym kiedyś już wzmianka, nie rzuciła się w oczy bo wygląda ze to był sporadyczny problem z osprzętem. Chyba wystąpiło przy wysokich temperaturach.

Zgadza się. Ponoć świecie nie wytrzymują wysokich temperatur.

Jest też ciekawa dyskusja na francuskie.pl
http://www.francuskie.pl/1-2-puretech-nagroda-silnik-roku-2017/
Moje spalanie

Offline Maciek Lipiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Grodzisk Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso II
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #181 dnia: Maj 08, 2018, 14:00:43 »
Ja wiem czy ciekawa. Wynika z niej natomiast, że należy jak najszybciej sprzedać Cytrynę, bo świece się rozpadają, a paski rozrządu zapychają elektrozawory. Dziwne, że nikt tu o tym nie pisze - chyba, że już nikt nie został, a wszystkie cytryny sprzedane ;)

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #182 dnia: Maj 08, 2018, 14:17:15 »
Ja wiem czy ciekawa. Wynika z niej natomiast, że należy jak najszybciej sprzedać Cytrynę, bo świece się rozpadają, a paski rozrządu zapychają elektrozawory. Dziwne, że nikt tu o tym nie pisze - chyba, że już nikt nie został, a wszystkie cytryny sprzedane ;)

Bo nie są to jakieś nagminne problemy raczej.
Moje spalanie

Offline Maciek Górski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.2 EAT6
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #183 dnia: Maj 08, 2018, 14:20:41 »
Ja wiem czy ciekawa. Wynika z niej natomiast, że należy jak najszybciej sprzedać Cytrynę, bo świece się rozpadają, a paski rozrządu zapychają elektrozawory. Dziwne, że nikt tu o tym nie pisze - chyba, że już nikt nie został, a wszystkie cytryny sprzedane ;)
Czyli byłby już niezły rumor, silniki od paru lat są w Peugeot-ach obecnie też już w Oplach. Nie słychać o fali wymiany silnikow, większość sprzedaży koncernu PSA to teraz właśnie te jednostki. Czyli wg mnie większego problemu nie ma, być może problem był z jakąś partią świec.


Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Borowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2016 1.2 Puretech 130 KM
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #184 dnia: Maj 08, 2018, 16:59:01 »
Też bym obstawiał te świece.
Kiedyś były dostepne świece o numerze: BOSCH. - 0 242 145 535
które teraz nie są już nigdzie dostępne i na stronie Bosch'a też piszą że produkcja zakończona, natomiast dostępne są teraz tylko o numerze:
BOSCH. - 0 242 140 543
które są pewnie poprawione (tak się łudzę :-))

Takie zamówiłem i będę niedługo montował.
Zmieniał ktoś samodzielnie te świece ?
Nie wygląda na trudną pracę.
 

Offline Arkadiusz Oleksiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4GP 1.2 EAT6, & Roomster
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #185 dnia: Czerwiec 02, 2018, 19:14:54 »

Co do zamówienia to radzę się spieszyć bo własnie w okolicach września będzie już GPF w 1.2PT i może być różnie.

Możecie rozwinąć ten wątek? nie bardzo wiem o co chodzi?


A jak wyglądają koszty usług serwisowych dla 1.2 PT w ASO? chodzi mi o przeglądy serwisowe wykonywane raz w roku (oleje, filtry itp.)
Czy przy automatycznej skrzyni biegów nie są droższe?


GPF to odpowiednik DPF (FAP) w dieslach. Czyli filtr cząstek stałych. W dieslach jest z tym różnie w zależności od implementacji - od mokrych jak w citroenach, które są raczej bezproblemowe do mega upierdliwych, które zatykają się od samego patrzenia na nie. Do tej pory w benzynach był spokój ale któraś norma spalania wymusza zastosowanie filtra w benzynach. Temat jest nowy i jak nie chcesz być świnką doświadczalną to należy się pospieszyć z zakupem. Wg infolinii citroena GPF trafi do picasso (grandtourer) we wrześniu / październiku.


Automat nie podraża przeglądu w ASO. Chcesz zbić ceny to kup wszystkie graty oryginalne gdzieś indziej (jakaś hurtownia albo zaprzyjaźniony sklep) i weź od aso tylko usługę.


trochę mnie ten GPF zastanawia....w przyszłym tygodniu chcę zamówić C4GP, normalna produkcja to 3 miesiące, plus przerwa urlopowa w zakładach, to auto może byc produkowane nawet 4 miesiące......
i teraz pytanie, czy sprzedawca będzie miał wiedzę czy otrzymam auto z GPF czy bez?




drugie pytanie, do użytkowników 1.2, jakie macie już nalatane przebiegi? satysfakcja nadal jest? :)


odnośnie konfiguracji, w cenniku nie ma 1.2 EAT6 Shine, może być max More Life, natomiast na stronie Citroena można skonfigurować Szajna z automatem w 1.2 ... o co kaman?


i ostatnie pytanie, ktoś wie coś więcej czy i kiedy wejdą do produkcji silniki 1.6 PT ?

Offline Sergiusz Pęczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C4 GP II - Exclusive 130 PureTech
  • Zainteresowania: Fotografia, modelarstwo redukcyjne
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #186 dnia: Czerwiec 13, 2018, 07:25:42 »
Kiedyś pisałem o sporadycznym szarpnięciu podczas dynamicznego przyspieszania. Problem występował sporadycznie i 3x w ASO nic nie stwierdzili. W końcu okazało się, że to właśnie świeca „pękła” kiedy auto już mocno szarpało. Wymienili wszystkie przy 36k mam naszieję, że już na jakieś inne świece. Także wczoraj wgrano mi nowe sterowniki silnika w ramach akcji Citroena.

Offline Michał Fieńko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XP '03 1.8 (była), C3 Picasso '15 1.6 (od święta), C4 Picasso '17 1.2 (w dni powszednie)
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #187 dnia: Czerwiec 13, 2018, 22:14:05 »
Kiedyś pisałem o sporadycznym szarpnięciu podczas dynamicznego przyspieszania. Problem występował sporadycznie i 3x w ASO nic nie stwierdzili. W końcu okazało się, że to właśnie świeca „pękła” kiedy auto już mocno szarpało. Wymienili wszystkie przy 36k mam naszieję, że już na jakieś inne świece. Także wczoraj wgrano mi nowe sterowniki silnika w ramach akcji Citroena.

Przy jakim przebiegu pojawiły się pierwsze objawy o których piszesz?
U mnie nalot bliski 17 kkm i czasem lubi się zadławić.  :(
Pozdrawiam.
Michał


Offline Sergiusz Pęczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C4 GP II - Exclusive 130 PureTech
  • Zainteresowania: Fotografia, modelarstwo redukcyjne
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #188 dnia: Czerwiec 14, 2018, 11:07:41 »
Kiedyś pisałem o sporadycznym szarpnięciu podczas dynamicznego przyspieszania. Problem występował sporadycznie i 3x w ASO nic nie stwierdzili. W końcu okazało się, że to właśnie świeca „pękła” kiedy auto już mocno szarpało. Wymienili wszystkie przy 36k mam naszieję, że już na jakieś inne świece. Także wczoraj wgrano mi nowe sterowniki silnika w ramach akcji Citroena.

Przy jakim przebiegu pojawiły się pierwsze objawy o których piszesz?
U mnie nalot bliski 17 kkm i czasem lubi się zadławić.  :(


Zdaje się, że przy 10-15k km. Byłem z tym ze 3-4 razy zawsze odsyłali mnie z kwitkiem. W końcu jak świeca poszła na dobre i autem trzęsło jak dzikim to znaleźli przyczynę. Od wymiany póki co jest spokój - przynajmniej już wiadomo na co wskazywać.

Offline Michał Fieńko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XP '03 1.8 (była), C3 Picasso '15 1.6 (od święta), C4 Picasso '17 1.2 (w dni powszednie)
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #189 dnia: Czerwiec 14, 2018, 16:02:59 »
Kiedyś pisałem o sporadycznym szarpnięciu podczas dynamicznego przyspieszania. Problem występował sporadycznie i 3x w ASO nic nie stwierdzili. W końcu okazało się, że to właśnie świeca „pękła” kiedy auto już mocno szarpało. Wymienili wszystkie przy 36k mam naszieję, że już na jakieś inne świece. Także wczoraj wgrano mi nowe sterowniki silnika w ramach akcji Citroena.

Przy jakim przebiegu pojawiły się pierwsze objawy o których piszesz?
U mnie nalot bliski 17 kkm i czasem lubi się zadławić.  :(

Byłem z tym ze 3-4 razy zawsze odsyłali mnie z kwitkiem. 

Które ASO?
Rzgowska czy Limanowskiego?
Pozdrawiam.
Michał


Offline Sergiusz Pęczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C4 GP II - Exclusive 130 PureTech
  • Zainteresowania: Fotografia, modelarstwo redukcyjne
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #190 dnia: Czerwiec 16, 2018, 11:52:28 »
Kiedyś pisałem o sporadycznym szarpnięciu podczas dynamicznego przyspieszania. Problem występował sporadycznie i 3x w ASO nic nie stwierdzili. W końcu okazało się, że to właśnie świeca „pękła” kiedy auto już mocno szarpało. Wymienili wszystkie przy 36k mam naszieję, że już na jakieś inne świece. Także wczoraj wgrano mi nowe sterowniki silnika w ramach akcji Citroena.

Przy jakim przebiegu pojawiły się pierwsze objawy o których piszesz?
U mnie nalot bliski 17 kkm i czasem lubi się zadławić.  :(

Byłem z tym ze 3-4 razy zawsze odsyłali mnie z kwitkiem. 

Które ASO?
Rzgowska czy Limanowskiego?

Syguła na Limanowskiego

Offline Marek Borowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2016 1.2 Puretech 130 KM
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #191 dnia: Lipiec 03, 2018, 20:53:53 »
Witam
Takie pytanko:
Czy u użytkowników 1.2 purtech podczas uruchamiania zimnego silnika np. po 6 godzinnym postoju w obecnej aurze czyli w temperaturze około 25 stopni Celsjusza, obroty jałowe silnika przez około minutkę lub dwie utrzymują sie na poziomie około 1200 - 1300 obrotów na minutę ?
Poczas kolejnych odpaleń w ciagu dnia w krótkich odstępach czasu od razu wskakuja na prawidłowe ok. 800 obrotów na minutę.
Czy to jest normalne ?

Offline Maciek Lipiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Grodzisk Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso II
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #192 dnia: Lipiec 04, 2018, 14:21:17 »
Normalne w każdym silniku z wtryskiem. Na gaźniku musiałbyś sam podnieść obroty.

Offline Marcin Obrębski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Jaktorów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 1,2 Puretech '15
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #193 dnia: Lipiec 04, 2018, 16:06:18 »
Witam
Takie pytanko:
Czy u użytkowników 1.2 purtech podczas uruchamiania zimnego silnika np. po 6 godzinnym postoju w obecnej aurze czyli w temperaturze około 25 stopni Celsjusza, obroty jałowe silnika przez około minutkę lub dwie utrzymują sie na poziomie około 1200 - 1300 obrotów na minutę ?
Poczas kolejnych odpaleń w ciagu dnia w krótkich odstępach czasu od razu wskakuja na prawidłowe ok. 800 obrotów na minutę.
Czy to jest normalne ?

U mnie obroty po odpaleniu na zimnym praktycznie nie rosną (jeśli już to może o jakieś 100obr/min max). Zimą chyba trochę się podnosiły.

EDIT: A jednak obroty trochę wyższe jednak są, ale tak bliżej 1000obr/min i na dość krótko
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2018, 22:06:29 wysłana przez Marcin Obrębski »

Offline Paweł Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2016, 1.2 puretech 130hp
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #194 dnia: Lipiec 15, 2018, 09:23:33 »
Witam mam do was pytanie odnośnie działania klimatyzacji w silnikach 1.2PT. Czy podczas temp powyżej 25 st przy załączaniu klimatyzacji słychać u was o wiele głośniejszą pracę sprężarki?Byłem z tym w ASO w Bielsku - Białej porównali głośność pracy  w moim samochodzie i w salonowym i stwierdzili, że rzeczywiście uznali, że sprężarka pracuje głośniej i wymienili na nową.Pomimo wymiany nie zauważyłem różnicy i dalej po załączeniu podczas upałów słychać ewidentnie głośniejszą pracę. W serwisie w lublinie powiedzieli z kolei, że z uwagi na duże obciążenie tego małego silnika tak po prostu jest.
Druga kwestia przy skręcaniu kierownicą w lewo słychać skrzypienie, dochodzące albo z układy kierowniczego albo z zawieszenia.Występuje to tylko przy skręcie w lewo. Na szczęście samochód jest jeszcze do września na gwarancji. Czy coś takiego występuje u was?
Trzecia kwestia czy podczas zamykania przednich szyb, pod koniec domykania trzeszczą wam? Zgłosiłem to w serwisie przeczyścili, oczywiście był komentarz, że było sporo piachu ciekaw skąd. Już miałem im powiedzieć, że to moje ulubione zajęcie jeżdżenie po bezdrożach. A sytuacja z szybami nasila się standardowo jak w przypadku klimatyzacji podczas upałów, jak jest spora wilgoć szyby chodzą w miarę cicho
 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 6 252
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #195 dnia: Lipiec 15, 2018, 11:57:54 »
Pawle, mógłbyś nie powielać tych samych wiadomości w różnych wątkach, ponadto nie mających
związku z tematami tychże?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 151.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil

Offline Paweł Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2016, 1.2 puretech 130hp
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #196 dnia: Lipiec 15, 2018, 12:11:32 »
W jakim dziale mam zawrzeć temat, nie otwierając nowego wątku. Szczególnie, że opisywany przeze mnie problem dotyczy akurat silnika 1.2 

Offline Błażej Banisz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 036
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6HDI 110KM bez FAP 2005r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #197 dnia: Lipiec 15, 2018, 12:54:20 »
Paweł trzeszczenie szyb przy zamykaniu ma związek z silnikiem? Skrzypienie przy skręcaniu też? o głośnej sprężarce można by dyskutować bo jak silnik się tłucze to inne odgłosy się gubią. Poruszasz 3 różne tematy, zupełnie nie związane z tym o czym traktuje ten wątek.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Michał Fieńko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: XP '03 1.8 (była), C3 Picasso '15 1.6 (od święta), C4 Picasso '17 1.2 (w dni powszednie)
Odp: 1.2 puretech 130 doświadczenia z jazdy
« Odpowiedź #198 dnia: Sierpień 25, 2018, 16:41:40 »
Witam
Takie pytanko:
Czy u użytkowników 1.2 purtech podczas uruchamiania zimnego silnika np. po 6 godzinnym postoju w obecnej aurze czyli w temperaturze około 25 stopni Celsjusza, obroty jałowe silnika przez około minutkę lub dwie utrzymują sie na poziomie około 1200 - 1300 obrotów na minutę ?
Poczas kolejnych odpaleń w ciagu dnia w krótkich odstępach czasu od razu wskakuja na prawidłowe ok. 800 obrotów na minutę.

W przypadku mojej maszyny jest dokładnie tak samo. ;) Jak tylko silnik "złapie" temperaturę, obroty spadają z 1200 na 800.
Pozdrawiam.
Michał