Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI 140km chip tuning  (Przeczytany 5927 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
2.0 HDI 140km chip tuning
« dnia: Czerwiec 13, 2016, 17:52:59 »
Witam Wszystkich!
Chciałbym się dowiedzieć jak sprawuję się chip tuning w C5 2.0hdi 140km z fapem?
 Kupiłem niedawno to auto i brakuję mi trochę mocy, we wcześniejszym aucie 1.9tdi 131km miałem zrobiony chip tuning na 161km i świetnie się zbierał.
 Dlatego postanowiłem zapytać was jakie są wasze odczucia po zrobieniu takiego chip tuningu w tej odmianie silnikowej.
 Czy ma to jakiś znaczący wpływ na Fap, katalizator, egr, dwumese bądź wtryski? Wiem że na pewno przyśpieszy to życie pewnych podzespołów, ale nie sądzę żeby przy 170tyś coś strasznego się miało wydarzyć.
Bo sam silnik jest bardzo udaną konstrukcją wiec wątpię żeby podniesienie mocy o max. 20% wyrządziło mu wielką krzywdę. Smile
 
 Dodam że nie zamierzam robić chip tuningu u Pana Franka tylko w profesjonalnym zakładzie tuningowym, typu VTG bądź kreator mocy. Nie zamierzam oszczędzać na tego typu zabiegu.

Offline Michał Jelski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była Xantia Break 1.9 TD '98 bez HA, była Fiesta 1.4 TDCi, a jest C5 2006r 2.0HDi 16V
Odp: 2.0 HDI 140km chip tuning
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2016, 06:27:31 »
Polecałbym z urzędu na dzień dobry usunąć FAP, bo tak czy inaczej zapcha się, nie wspominając o dolewaniu płynu (w 508-ce z takim silnikiem musieliśmy dolać ponad 4 litry płynu do fap-a, za sam płyn ponad 800pln).

Osobiście posiadam nieco starszą wersję tego silnika, oczywiście po tuningu i jedyne do czego się przyczepić mógłbym to pompa wysokiego ciśnienia- ma jakąś bolączkę i czasem mam dostępne 360Nm a czasem 410Nm. Generalnie silnik może znieść dużo, gorzej np. z dwumasą. Z tego co mój doktor prowadzący mówił, to w tych silnikach dwumasa lubi postukiwać jak przekroczy się próg 400Nm. Oczywiście wyekploatowana dwumasa. Patrząc na przebieg Twojego auta proponowałbym zwrócić uwagę na sprzęgło- jeśli zaczną się objawy ślizgania zmienić na wzmacniane ze sztywnym kołem zamachowym.
Co do samego chipowania- z głową to zrobić. Nie robić eko-czipa bo według mnie to głupota płacić właściwie tyle samo za max 10% momentu więcej. Z drugiej strony nie robić +40% bo coś nie wytrzyma. Polecam max 420Nm. U mnie sprawdza się pięknie. Zakres do 2000obr/min podnieść o 25Nm, żeby jednak sprzęgło miało lżej, a potem przyrost i miło byłoby zrobić moment płasko od 2500 do 3500 obr/min, czyli tam gdzie zazwyczaj momentu braknie. W razie pytań na PW

Offline Łukasz Gawik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2.0 HDI 140km + FAP 185tys. Wersja - Bieda Edyszyn :)
Odp: 2.0 HDI 140km chip tuning
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2016, 14:10:24 »
Jaki zakład zajmujący się chip tuningiem polecił byś mi w okolicach Wawy jeśli się orientujesz?
Co do samego chipa to chciałbym uzyskać jakieś 160-170km i około 370-390Nm max. nie chce go bardziej żyłować. Eko tuning to też nie jest, przyrost 20% mi wystarczy, i nie obciąży tak silnika i innych podzespołów. :)
Co do dwumasy to nie zauważyłem jakiś niepokojących oznak, prawdę mówiąc całkiem ładnie chodzi.
Co do Fapa to usunięcie to raczej ostateczność, na razie nie chcę kombinować. Choć usunięcie FAPa jest podobno prostsze od DPFa.
Z tego co mi wiadomo to ostatnio miał dolewany płyn do FAPa.
Na razie się tak przymierzam i orientuje czy warto, a że brakuje mi trochę mocy to korci. :)

Offline Jacek Kaleta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + kura na masce
Odp: 2.0 HDI 140km chip tuning
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2017, 11:05:55 »
Witam !
Aby nie śmiecić , podepnę się pod istniejący watek.
Nie znalazłem podobnej informacji.


Czy jest w ogóle możliwe , że silnik 2.0 140 ( taki jak autora wątku )  ma wgraną mapę na 163, która sobie "śpi" ?
Czy te dwa motory i graty są konstrukcyjne identyczne ?


Przepraszam, jeśli piszę głupoty, proszę o łagodny wymiar kary .....  ;D




Offline Piotr Kniaź

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C5 citroen 2010 r 2.0 HDI Fap 163km tourer
  • Zainteresowania: film
Odp: 2.0 HDI 140km chip tuning
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2018, 13:24:51 »
ktoś z forum usuwal Fapa , EGR  i robi chip tuning w 2.0 163 km i jaki wynik uzyskał ?i jak to się ma do tej pory ? z góry dziękuje  za odpowiedz

Offline Krzysiek Morowiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8
Odp: 2.0 HDI 140km chip tuning
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2018, 13:30:16 »
O ile się dobrze orientuję to w fordach tdci to identyczny motor i tam w sterowniku są trzy mapy 115 140 163 zwiększenie mocy jest przez aktywacje fabrycznie wgranej mapy, poźniej wirusują to na 190-200KM i 400Nm

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
Odp: 2.0 HDI 140km chip tuning
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2018, 06:29:37 »
O ile się dobrze orientuję to w fordach tdci to identyczny motor i tam w sterowniku są trzy mapy 115 140 163 zwiększenie mocy jest przez aktywacje fabrycznie wgranej mapy, poźniej wirusują to na 190-200KM i 400Nm
nie wiem jak ford, ale w cytrynie 140 i 163 to inne silniki.
Po co chcecie usunąć fap, jeszcze chwila i będzie problem zrobienia przeglądu z usuniętym, i co wtedy 4 tyś trzeba wyłożyć na nowy i go ożywić.
Ze 163KM bezpieczne robi się w okolice 200.