Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.  (Przeczytany 17833 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« dnia: Czerwiec 19, 2016, 08:56:50 »
Witam. Chciałem sprawdzić wartości korekcji wtryskiwaczy w moim C5 ale po wejściu w Lexie mam tylko takie parametry jak na załączonym zdjęciu:


Wersja DiagBox  7.44 ale sprawdzałem na innych i jest to samo. Dlaczego mam parametr zaznaczony na zdjęciu:"stan aktywacji strategii korekcji..."-strategia nieaktywna?
 Poniżej tego parametru powinny być normalnie korekcje na poszczególnych wtryskach tak jak tutaj:

U mnie tak nie ma. Poradzicie coś koledzy?

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2016, 09:26:19 »
Nie jest kolorowo ale jeszcze w normie. Wyczyszczenie końcówek wtryskow w myjące ultradzwiekowej pomaga. Korekcja najlepiej jak jest delikatnie na minusie
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2016, 09:48:44 »
Nie jest kolorowo ale jeszcze w normie. Wyczyszczenie końcówek wtryskow w myjące ultradzwiekowej pomaga. Korekcja najlepiej jak jest delikatnie na minusie
To nie są moje korekcje. Wkleiłem zdjęcie dla przykładu jak w lexia powinien wyglądać ekran z korekcjami. Ja mam ten problem jak na pierwszym zdjęciu, nie mogę wyświetlić wartości korekcji. W czym może być haczyk. Zastanawia mnie właśnie dlaczego mam parametr  "Stan aktywacji strategi korekcji"-nieatywny.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2016, 09:51:10 »
A stara lexia zobacz. Lub innym kablem, miałem już tak,  ze naprawialem komuś kabel oryginał z chin i nie szło nawiązać dialogu z hydro
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

matil80

  • Gość
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2017, 14:46:32 »
Witam Koledzy . Podepnę się pod temat . Zimą przy temperaturze - 10 C auta ma problem z odpaleniem odpali za trzecim razem a jak odpali to rzuca go na boki i strasznie dymi na siwo  . Świece żarowe nowe napięcie do nich dochodzi . Zrobiłem korekcje wtrysków i próbę przelewową oto wyniki korekcji . A próba przelewowa 3 minuty na wolnych obrotach liczone od rozrządu 1 wtrysk 59ml 2 wtrysk 69ml 3 wtrysk 70ml 4 wtrysk 19ml . Drugi test 2 minuty na 2,5 tys obr/min 1 wtrysk 77ml 2 wtrysk 80ml 3 wtrysk 85ml 4 wtrysk 30ml . Co wy koledzy sądzicie o tych wtryskach ?

matil80

  • Gość
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2017, 10:11:03 »
Co koledzy nikt się nie orientuje czy jest ok ? Dodam jeszcze ze pare razy wyskoczył mi depolution system fault błąd P0094 obwód paliwa - niespójność dotycząca ciśnienia paliwa z regulatorem wydatku zbyt otwarty .

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2017, 11:26:30 »
Korekcje masz ok. Poszukaj w DB masz procedurę jak wykonać próbę przelewową, auto zaczyna na wolnych pózniej  samo podnosi obroty do 1500 by zejść na wolne, wydatek 32 ml na wtryskiwacz. Robi sie 2 próby w odstępach jednej minuty.

matil80

  • Gość
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2017, 12:10:32 »
Czyli jak korekcja jest dobra to wtryski na tłok nie leją ? A próbe przelewową robiłem tradycyjnie z przelewów do kubeczków z tego co wiem  powinno być w 3minuty 30ml ewentualnie +30% to znaczy maks 39ml a u mnie wychodzi na to ze tylko 4 wtrysk miesci się w normie . Ale skoro mówicie ze korekcje są dobre to znaczy że leją w przelewy ? A może to mieć związek z tym że przy -10 c ciężko palił ?

tomekkaz

  • Gość
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2017, 13:28:27 »
Szymon ty masz filmik z testem Twojego silnika https://www.youtube.com/watch?v=dpxf4KWcjYQ

matil80

  • Gość
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2017, 14:41:34 »
To ja właśnie taki sam test robiłem . No i właśnie chodzi o to że mam na trzech wtryskach za dużo tylko na czwartym jest dobrze i mam pytanie czy to mogło być powodem ciężkiego odpalania przy temperaturze - 10 c ?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2017, 01:50:16 »
Korekty są do wyrównania pracy silnika na wolnych obrotach, przestają działać powyżej 1800-2000obr/min wtedy komputer silnika leci z map, wcześniej masz mapę rozruchową która też nie patrzy na żadne korekty.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2017, 20:59:00 »
masz podane korekcje w mikro S, u mnie wydatek wtryskiwania jest około 4 mg/wtrysk u Ciebie ponad 9mg/wtrysk

Offline Kamil Sroka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Jarosław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi 163 Tourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2017, 19:30:10 »
Witam. Podpinam się pod temat autora - u mnie również brakuje korekcji wydatków wtryskiwaczy w Diagbox (v 7.62).
Kilka miesięcy temu miałem awarię układu wtryskowego: została zregenerowana pompa wtryskowa (opiłki), wymienione wszystkie wtryskwiacze Delphi (na rzekomo nowe) oraz przeczyszczony cały układ paliwowy (u Adamczyka w Piekarach). Samochód pali prawidłowo, ma moc i nie ma błędów. Problem jest taki, że po zagrzaniu odczuwalne są wibracje całego nadwozia (najbardziej czuć je na kierownicy i pedałach). Zastanawiam się czy problemem nie jest właśnie brak tych korekcji i przez to silnik może nie pracować do końca równo.
Poniżej wydruk z obwodu paliwa:


Czym objawiała Ci się walnięta pompa?  Załatwiło od razu wszystkie wtryski? Mam ten sam silnik i czy olej 2T rzeczywiście pomaga?

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2017, 22:10:24 »
Na filmie słychać łańcuch rozrządu sprawdź​ czy nie jest rozciągnięty lub czy nie uszkodzony napinacz. To może być powodem nierównej pracy

Offline maciej zurawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: podlaskie
  • Posiadany samochód: ds 5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: podlaskie
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 25, 2017, 14:08:30 »
naprawiłeś już autko ,jestem ciekaw bo mam podobne objawy i już pomysłów brak.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 18, 2020, 21:47:53 »


Nie jest kolorowo ale jeszcze w normie. Wyczyszczenie końcówek wtryskow w myjące ultradzwiekowej pomaga. Korekcja najlepiej jak jest delikatnie na minusie

To nie są moje korekcje. Wkleiłem zdjęcie dla przykładu jak w lexia powinien wyglądać ekran z korekcjami. Ja mam ten problem jak na pierwszym zdjęciu, nie mogę wyświetlić wartości korekcji

Uwaga - świadomy odkop. Nie raz przewinęły się na forum posty w stylu "u mnie nie ma korekt w diagboxie", dlatego zostawiam tu swoją wypowiedź.
Temat tego jak bogaty zestaw informacji wyświetla diagbox nie zależy od wersji samego oprogramowania, ale również od wersji softu w ECU. Kupując auto miałem wersję softu 96 672 642 80 i w diagboxie pokazywało mi tylko czas wtrysku. Na dniach robiłem update ECU (i przy okazji BSI) i sterownik teraz melduje się jako DCM 3.5 Branch 2 i softy diagnostyczne (w tym apka FAP) pokazują więcej i lepiej (na przykład w FAPie mam podgląd wartości z sondy lambda oraz czas wtrysku pokazywany z rozdzielczością 1/100 ms, a nie pełnych ms jak to było przed aktualizacją). Fotka z diagboxa w załączniku.

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 18, 2020, 21:59:09 »
Witam. Chciałem sprawdzić wartości korekcji wtryskiwaczy w moim C5 ale po wejściu w Lexie mam tylko takie parametry jak na załączonym zdjęciu:


Wersja DiagBox  7.44 ale sprawdzałem na innych i jest to samo. Dlaczego mam parametr zaznaczony na zdjęciu:"stan aktywacji strategii korekcji..."-strategia nieaktywna?
 Poniżej tego parametru powinny być normalnie korekcje na poszczególnych wtryskach tak jak tutaj:

U mnie tak nie ma. Poradzicie coś koledzy?
Możesz mi podpowiedzieć jak sprawdzić takie korekty w DB?

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 19, 2020, 08:18:02 »
Trzeba jechać na update softu do ASO. Wczesne wersje dcm 3.5 (sterownik wtrysku) nie pokazują tych parametrów w diagnostyce. Dotyczy to właśnie silnika 163km dw10c rhh.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 20, 2020, 09:11:54 »
Korekty wtrysków często są ukryte i trzeba je sobie samemu wywołać wchodząc w pomiar parametrów wybranych a nie standardowych, tam wybierasz z listy te parametry które cię interesują i już

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2.0HDI 163KM 2010r. Korekcje wtryskiwaczy - Lexia.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 20, 2020, 16:15:18 »
Korekty wtrysków często są ukryte i trzeba je sobie samemu wywołać wchodząc w pomiar parametrów wybranych a nie standardowych, tam wybierasz z listy te parametry które cię interesują i już
Niestety, nie zobaczysz korekt również w parametrach spersonalizowanych, mówimy tu o wczesnych wersjach 163km, na nic kopanie w DB i szukanie innych wersji DB. Tylko updated oprogramowania w ASO lub ogarnięty tuner.