Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MKII - P1471  (Przeczytany 4082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
MKII - P1471
« dnia: Czerwiec 27, 2016, 10:57:01 »
Mój Citroen czasem traci moc i zaczyna dymić na czarno - szaro.

Po podpięciu do komputera pokazało błąd P1471. Czy to jest wina samego EGR czy przepustnicy?
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2016, 11:52:18 »
Egr i przepływomierz trzeba wyczyścić. A przepustnice masz dwudrozna czy jednodrozna. Jak dwudrozna to odlacz i zaslep podciśnienie od górnej klapy
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2016, 14:28:07 »
Przepustnica dwudrożna.

Czym i jak wyczyścić EGR a czym przepływomierz?

Nie mam górnej klapy i dolnej, raczej środkową i lewą, jedna idzie przez IC, druga go omija.

Jeszcze jedno pytanie: mój przepływomierz (Siemiens - VDO) nie ma żadnej siatki w środku, czy to normalne?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2016, 14:44:09 wysłana przez Igor Zembrzycki »
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2016, 14:49:37 »
To unieruchom ta, ktora idzie z IC a do czyszczenia starczy zmywacz do hamulców k2
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2016, 15:03:48 »
ok, czyli IC otwarta na full, a ta druga jakkolwiek?

MAF też zmywaczem? Spsikać na mokro, odsączyć i zostawić do wyschnięcia?

No i ta siatka w MAF.
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2016, 15:24:22 »
P1471 otwarty EGR

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2016, 15:47:25 »
można z tym pojeździć kilka dni? dopiero w połowie lipca będę miał czas na to.
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2016, 18:35:52 »
Tak jak piszesz spsikac i zostawić do wyschnięcia. Nie używaj żadnych pędzli. A z tą przepustnica to nie koniecznie lepiej to sprawdzać pompka vac. Ale miałem też już takiego kopciucha puga i przy wypalaniu rap zamykał jedną a druga się nie otwierala a z tyłu z rury masakra autko zez zglaszalo egr
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 27, 2016, 19:19:09 »
Dzięki. Jakie wartości vacu powinny sterować przepustnicą? Spalanie tez dość wysokie. 7.6 w mieszanym.
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 28, 2016, 10:46:52 »
U mnie przy 15 mmHg vac są już całkowicie otwarte. Czyli jakieś - 0.02 atm
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2016, 20:50:43 »
Dzięki.
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII - P1471
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2016, 15:58:49 »
Nowe fakty i symptomy:
1. niska elastyczność - bardzo słaby na niskich obrotach
2. lekkie szarpnięcie pomiędzy puszczonym pedałem gazu a choćby lekko wciśniętym.
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)