Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4  (Przeczytany 5353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« dnia: Lipiec 02, 2016, 17:51:00 »
Powoli przymierzam się do montażu instalacji LPG w swoim XMie. Na razie stoi na planach, ale muszę się powoli rozeznać w temacie.  Temat dotyczy instalacji do silnika V6 24V ES9J4. Jeżeli ktoś z Was ma auto z tym silnikiem i nie sprawiające problemów LPG na pokładzie, to proszę dać znać (info czego NIE montować też będzie przydatne).

Interesuje mnie jakie elementy siedzą u Was w instalacji oraz polecane przez Was firmy najlepiej na śląsku. Z góry dzięki. Nie jestem zbyt obeznany w temacie, bo zawsze było ON albo Pb. Kiedyś ojciec w BXie miał lpg, ale to było lata temu i najtańsza instalacja.


Kierowałym się raczej w stronę sekwencji.

Z góry dzięki za wszelkie info.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2016, 23:34:01 »
Witam. Proponuję kumatego gazownika kto będzie chciał pojeździć i ustawić to na drodze podczas jazdy (najlepiej taki co montował gaz w ES9J4 i wie co i jak).
Kolektor trzeba ściągnąć żeby pod odpowiednim kątem nawiercić i syfu do silnika nie wepchnąć (3 cylindry da się zasilić od "góry" w lini prostej jest ok 20cm do zaworów ale do pozostałych 3 trzeba ściągać pod kolektorem rozgałęźnik powietrza i zdemontować listę wtryskową wtedy da radę nawiercić się 1cm obok wtrysku benzyny, 5cm przed zaworem). Jak wszystkie wkrętki będą od góry wwiercane bez demontażu rozgałęźnika (dużo łatwiej dla gazownika) to 3 wtryski będą pluły gazem w ścianę kolektora. Ja tak przejeździłem ponad 100k km i auto niby dalej trzyma seryjną moc czyli szkody nie wyrządziło znaczącej.
Szybkie wtryskiwacze to podstawa i późniejsza oszczędność moim zdaniem (czasy na noPB na wolnych mają 2,5ms a schodzą nawet do 1,7ms). Przy wolnych/wydajnych wtryskach może "pływać" na wolnych obrotach i ładnie jechać do odcięcia, a na szybkich/mniej wydajnych będzie ładnie na wolnych obrotach i pewnie pętlić przed odcięciem.
Reduktor, który utrzyma ciśnienie bez dużych spadków pod koniec obrotomierza. Jak nie utrzyma to też będzie pętlić. Reduktor gdzieś nisko zamontować (u mnie jest obok zbiornika LHM i delikatnie zapowietrza najprawdopodobniej układ chłodzenia cały czas). Nie oszczędzaj przy zakładaniu bo skończysz tak jak ja na wymianie praktycznie wszystkiego żeby to działało w miarę bezawaryjnie i tanio jeździło.

U siebie mam zamontowane:
-zbiornik bochmet 630/225 55l w kole
-wielozawór tomasetto rozwiercony
-przewód elastyczny faro
-reduktor LR IG1 przerobiony, cisnienie 0,9bar
-wtryski pojedyncze Matrix HS 211.20 z dyszami aktualnie chyba 2,3mm
-komputer stag300+/Tech516 (pracują zamiennie na tych samych wtyczkach)
+ kabel do strojenia/sprawdzania samemu instalacji.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2016, 09:13:32 »
Właśnie o to mi chodziło, dzięki wielkie. Tak z ciekawości spytam - ile mniej więcej Ci łyka LPG na 100? Mój mi teraz pochłania 16l benzyny (bez klimy...) i to przy jeździe ok 70% przy prędkościach 80-90km, reszta miasto, ale nie samo centrum. Nie zdarza mi się raczej stać w korkach. Przy jeździe emeryckiej udało mi się zejść do 14l benzyny i się zastanawiam czy tyle ma palic na Pb, bo niektórzy wyskakują, że zeszli nawet do 10,5l/100km w co mi się kompletnie wierzyć nie chce, bo to przecież 3-litrowa "fałka". Owszem równe 10 to mi spalił, ale na autostradzie przy prędkości 120km/h.


 Tak pytam, bo fajnie by było sie zmieścić w 20l lpg na 100 :D

PS. Mam automat, więc lekko +1l też pewnie wchodzi.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2016, 12:38:51 »
A jak ci powiem że mi udało się zejść w trasie do 7,4/100 według wskazań komputera to uwierzysz? Automat w breaku, przypominam.

Miałem LPG. Sterownik Diego G3, reduktor KME RED1 silver, wtryski to jakieś czerwone Valteki. Działał dobrze, to znaczy nie czuć było w normalnej jeździe różnicy. Spalania nie znam, bo wyrwałem to zaraz po kupnie.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2016, 13:28:14 »
Uwierzę. Skoro da się zejść tak nisko, to chyba mój zbyt dużo pochłania.

Ja próbowałem naprawdę delikatnie nim jeździć, na trasie też tak jak pisałem max 120 i w sumie cały czas w tej granicy bez deptania w podłogę, gwałtownego wyprzedzania itp. Spokojna jazda bez szaleństw. Wyszlo 10l na trasie, a na miejscu minimum 14. Wychodzi na to, że coś u mnie chyba jest nie tak. Wymienię kable i świece, potem się zobaczy, bo na wolnych obrotach jest efekt jakby delikatnego wypadania zapłonu. Podczas jazdy nic nie szarpie, ładnie idzie.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2016, 16:10:23 »
Tak niskie spalanie to była jazda na najwyższych biegach od niskich obrotów, często w cieniu aerodynamicznym za tirami, nie szybciej niż 100 km/h, a zwykle 85-95.

Przy 120 km/h 10 litrów jest normalne.

Nierówna praca to może być też zespolona cewka zapłonowa. Podobno jak popęka to może być taki objaw. Tak mi mówił kiedyś jeden posiadacz laguny z tym silnikiem.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2016, 19:18:22 »
U mnie właśnie jest trochę popękana. Będzie trzeba zakupić nową.

Wracając do tematu - nadal wszelkie info odnośnie LPG mile widziane.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2016, 21:09:59 »
Efekt wypadania zapłonu może powodować mały elektryczny czujnik na którejś pokrywie zaworów głowicy bliżej chłodnicy jak zdejmiess osłonę.  Kwadrat plastikowy przykrecany na jedną śrubę.  On jest często luźny i pęka i daje taki efekt
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2016, 21:23:55 »
Średnie spalanie ze 130tyś km mam 12,2 LPG. Moim zdaniem masz coś nie tak z tym spalaniem. Teraz na weekend byłem nad morzem i kręcąc się po Gdyni i okolicach z przejazdem do Łeby przez jakieś wioski (ok 230km łącznie) i staniem w czterech kilkukilometrowych korkach (auto pracowało cały czas od godziny 10 rano do 15 bo klima musiała chodzić) + do tego 90km z trasy z dzisiaj spalił 13,3l lpg (komputer pokazał 10,5l PB) po przejechaniu 320km.
Trasa Głogów- Gdynia jadąc do 110km/h drogami krajowymi i niżej (zwiedzanie miasta z przerwą na jedzenie) i wyprzedzanie każdego kto jechał wolniej (bo nie lubię za kimś jeździć) auto spaliło równo 10l LPG (jechałem aż skończył się gaz żeby mieć miarodajny wynik po ostatnim grzebaniu przy LPG). Jechałem raczej delikatnie.
Dzisiaj wracałem Z Gdyni trochę szybciej i więcej wyprzedzania to wyszło 10,4l LPG. Średnia prędkość z 400km miałem 73km/h na drogach krajowych i "wioskowych". W aucie były 2 osoby + ok 150 km rzeczy + ok 0,2bar więcej w kołach.
Jak jeżdżę na co dzień to średnia na komputerze jest 9-10,5l PB (żeby pokazał więcej to tylko jak grzebię coś przy aucie i chodzi na wolnych obrotach sporo czasu).
W trasie na benzynie ostatnio jechałem do wrocławia (inne zębatki 5 biegu były zamontowane - niższe obroty niż oryginalnie) A4 130km/h poza miastem do 120km/h z duża iloscią wyprzedzania + po wrocławiu jakies 40km i droga powrotna tak samo (łącznie ok 340km). Spalił 8,64l benzyny a komputer pokazał 8,5l. Automat ma trochę niższe obroty niż oryginalny manual także na trasie nie powinieneś mieć problemów żeby przy delikatnej jeździe zejść na 8-10l benzyny.
Cewkę tez miałem popękaną i po wymianie nic się nie zmieniło odnosnie spalania ale warto spróbować. Sprawdź czy ręczny Ci odbija. U mnie linka się zapiekła i jakiś czas jeździłem z trochę większym spalaniem.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2016, 21:47:52 »
Ręcznego na razie nie mam wcale, bo uszkodzona jest jedna linka. Obydwie są zdemontowane z dźwigienek na zaciskach, a same dźwigienki są sprawne, nie zatarte. No to widzę, że faktycznie coś dużo tej benzynki pochłania. Będę walczył, a o efektach napiszę w temacie o swoich autach.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2016, 08:22:37 »
Wymieniałeś kiedyś sondę lambda? One wieczne nie są. :-)

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 04, 2016, 08:54:09 »
W tym aucie jeszcze nic nie robiłem. Na razie stoi, bo skończył się przegląd, a ja jeżdżę sobie xud11. Trochę temat się zmienił w rozmowę o problemach ze spalaniem, a nie typowo o lpg, więc jak moderatorzy też tak uważają, to można to przenieść do mojego tematu o xmach, albo zostawić jak jest..

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 04, 2016, 19:19:47 »
Niekoniecznie. Nie ma sensu zakładać LPG to niesprawnego samochodu, dlatego wspominam o tej sondzie; większość benzynowych wiekowych autek, które miałem, miało jeszcze oryginalną i już niesprawną sondę lambda.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 04, 2016, 23:22:30 »
Ok. Oczywiście masz rację, że lpg nie ma sensu montować do niesprawnego auta. Sprawdzę to, o czym wspominaliście i dam znać czy się poprawiło

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2016, 10:23:01 »
Czy sonda lambda do es9j4 jest taka sama jak do c5 v6? Z opisu na Alledrogo niby tak wynika...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 05, 2016, 20:27:57 »
Ja teraz jeżdżę na Boschowskiej uniwersalnej za 200zł i działa już od kilku lat.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Pytanie do posiadaczy LPG i ES9j4
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 05, 2016, 23:04:07 »
Ogólnie przy wyborze sondy trzeba patrzeć na następujące jej parametry: ilość przewodów, ich kolory, moc grzałki w sondzie, rodzaj (0-1v lub 0-5v) i oczywiście gwint. Wtyczkę idzie przełożyć, a tak to wsio równo. Ja w swojej Xantii mam sondę od C3, bo była tańsza.