Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305  (Przeczytany 1712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Bukowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: C5 I 1,8
  • Miejscowość: Oslo
[MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« dnia: Lipiec 08, 2016, 20:18:08 »
Witam proszę o pomoc z moimi wynikami lexii,
Jest kilka defektów tj.
1. wyskakuje błąd komunikacji ze sterownikiem wentylatora chłodnicy, -defekt stały wentylator chłodnicy, nie pokazuje żadnego kodu tylko opis,  chodzi     jak włączę klimę a inaczej na razie nie mam możliwości zagrzania silnika bo u mnie jest zimno a jadę ok 10 km dziennie.
2. defekt kalkulatora wtrysku (S2000P) C2305 pisze że odległy oraz przelotny brak komunikacji z kalkulatorem silnika - brak sygnału.
     to dziwne bo defekt nie daje się skasować po skasowaniu dalej się pokazuje z tym samym oznaczeniem (może moja lexia nie kasuje tego defektu a pisze że skasowała)
3. defekt odległy i przelotny - nie właściwa prędkość obrotowa silnika,  ten daje się skasować ale po ponownym podłączeniu lexii pojawia się znowu tak samo jako odległy i przelotny.
4. sterowanie ogrzewaniem sondy lambda sprawdziłem woltomierzem kable i nam tam pomiędzy 12,2 a 13.4v to nie wiem co nie pasuje
 zarówno w 1 , 3 , 4 pokazuje błąd ale nie mam kodu błędu jest puste pole z wykrzyknikami.

dajcie jakieś info co z tym zrobić, bo auto jeździ normalnie więc nie wiem czy grzebać bo "LEPRZE jest wrogiem DOBREGO"

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2016, 20:39:49 »
Co do wentylatora chłodnicy masz możliwość sprawdzenia wentylatora w opcjach LEXI. Sonda Lambda to że dostaje 12V nie oznacza że działa. Przypuszczalnie masz przerwę w obwodzie sondy (grzałki) i komputer nie wykrywa przepływu prądu. Sonda z jednej strony ma 12V z akumulatora a sterowana jest masą z komputera/sterownika...

Co do pozostałych błędów rozepnij może złącze sterownika silnika i sprawdź czy przypadkiem nie zrobiło się tam zielono. Możesz doraźnie spryskać złącze/gniazdo preparatem do styków...

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2016, 21:07:04 »
dajcie jakieś info co z tym zrobić, bo auto jeździ normalnie więc nie wiem czy grzebać bo "LEPRZE jest wrogiem DOBREGO"
Lepiej tego nie ruszaj... LEPRZE zepsuje ałto...
W LEPSZYCH wersjach wyposażeniowych te usterki nie występowały.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Bukowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: C5 I 1,8
  • Miejscowość: Oslo
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2016, 22:02:20 »
Wentylator sprawdzony w Lexii i nie rusza ale jak przy włączonej klimie działa to chyba prąd dostaje tylko nie wiem czy dostaje też zasilanie podczas normalnej pracy ze sterownika silnika, mam pomysł żeby odpiąć na chwilkę wtyczkę od termostatu i zobaczyć czy ruszy. chyba że termostat padł to był by duży kłopot  bo mam w planach jechać do Polski a to tak z 1000k,
ciekawe czy jak bym jechał cały czas na klimie to będzie chłodziło silnik?


co do sondy to sprawdziłem napięcie pomiędzy dwoma kablami w kostce i napięcie pokazało więc chyba masa też jest, ale masz rację może sonda padła bo jest od nowości (tutaj gdzie mieszkam naprawy są ogólnodostępne więc zamówiłem raport szczegółowy i mam odnotowaną każdą naprawę w tym egzemplarzu.

swoją drogą jakie sondy polecacie do tego modelu bo w znanym portalu na A... ceny są różne do ok 100 do 300 a nawet 400 zł a przy dwóch to już robi różnicę,

Zawsze patrze na tą "LEPRZOM stronę" ale dość uszczypliwości nie lubię dyskutować z ludźmi którzy mówią i mówią a mają nie wiele do powiedzenia, wolę racjonalizm.

Mam nadzieję to nie wina termostatu lub coś równie paskudnego,  może tak jak pisał Jacek to tylko zielone piny  przy BSI.

Offline Artur Bukowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: C5 I 1,8
  • Miejscowość: Oslo
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2016, 22:06:00 »
Swoją drogą kolega admin ma fajną fotkę Che Guevary, jakby troszkę ewoluował.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2016, 23:16:21 »
Ja w mk1 mam 2 wiatraki klima i silnik
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Artur Bukowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: C5 I 1,8
  • Miejscowość: Oslo
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2016, 00:40:34 »
Wmo im MkI 1,8 2002r mam jeden duży wiatrak.

Offline Artur Bukowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: C5 I 1,8
  • Miejscowość: Oslo
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 09, 2016, 01:21:22 »
Sprawa się wyjaśniła,
Przeglądałem logi w kompie i lexii i okazało się że jakiś 2 tygodnie temu wyczyściłem pamięć flash sterownika silnika (tego co daje te błędy) nie bardzo sobie to przypominam ale mam info o telekodowaniu zdalnym tego kalkulatora. Wychodzi na to że wgrałem czyste oprogramowanie i coś nie współdziała z pozostałymi dwoma kalkulatorami.  Poradźcie co z tym zrobić jak zaadaprować sterowanie wentylatorem chłodnicy i sterowanie zawieszenia (choć zawieszenie działa dobrze) 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2016, 13:16:23 »
Zawsze patrze na tą "LEPRZOM stronę" ale dość uszczypliwości nie lubię dyskutować z ludźmi którzy mówią i mówią a mają nie wiele do powiedzenia, wolę racjonalizm.
Nie dotarło...
Staramy się dbać o poprawność języka polskiego. "niewiele" pisze się razem.
Cytuj
Mam nadzieję to nie wina termostatu lub coś równie paskudnego,  może tak jak pisał Jacek to tylko zielone piny  przy BSI.
Jeśli termostat zaciął się w pozycji otwartej, to pół biedy. Najwyżej silnik będzie niedogrzany.
Gorzej, jeśli to usterka BSI. A bywało, że przekaźniki w nim ulegały uszkodzeniu.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Bukowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: C5 I 1,8
  • Miejscowość: Oslo
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 09, 2016, 13:40:48 »
Mniejsza o słowne utarczki,
 Termostat już działa dla potomności można opisać przyczynę,
nowy, jak się okazało soft, nie miał zaadoptowanego sterownika wentylatora po procesie adaptacji w Lexii wentylator działa.
Z innym problemem walczę dalej.
Pojawił się komunikat ANTIPOLLUTION FAULT,
Błąd jest stary z dziennika wynika iż pojawił się 2 tyś km temu ale lampka silnika była zgaszone i nie było zapalonej kontrolki silnika ani napisu service, czy można w lexii zgasić ten napis i kontrolkę
Wiem że muszę wymienić obje sondy ale tu koszt chińskich zamienników jest taki jak w Polsce markowych części. wolał bym wymienić w Polsce na oryginalnych częściach,
Jest możliwość zgasić lampki bez wymiany??

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 09, 2016, 14:40:25 »
Można wykodowac sondę ale lexia tego nie zrobisz
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Artur Bukowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: C5 I 1,8
  • Miejscowość: Oslo
Odp: [MkI] kilka spraw po podłączeniu lexii oraz błąd C2305
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 09, 2016, 17:53:03 »
Problem z sondami rozwiązany,
Okazało się że wystarczyło pokasować błędy i spryskać styki kostek środkiem do złącz elektrycznych i nowych błędów niema więc lampki zgasły.
Błąd komunikacji ze sterownikiem wentylatora dmuchawy pozostał jako stały (kiepsko) jak będę w Polsce wstawię go do elektryka i zobaczymy.
Wentylator działa, włącza się więc na razie nie będę kombinował.

O sondach lambda jeszcze  myślę, raczej do  wymianiy, Ma ktoś wiedzę ile powinny wytrzymać bo w katalogu BOSH jest iż należy "sprawdzić" przy przebiegu 160 tyś km.