Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Gwałtowne opadnięcie z hukiem  (Przeczytany 4613 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mieczysław Targosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: 2.0i kat. z gazem 90 r.
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Łódź
Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« dnia: Lipiec 22, 2016, 23:45:40 »
Ruszyłem z parkingu i po 20 metrach tył zachował się, jakby koła wpadły w poprzeczny głęboki rów z dużym hukiem. Wysiadłem z auta, sprawdziłem pod autem z przodu i z tyłu - brak wycieku. Ujechałem na parking pod sklep i zaraz po ustawieniu sie znowu to samo - ale jakby obie osi. Musiałem gdzieś jechać, wiec zrobiłem parę rundek po osiedlu i już było jak trzeba. Pojechałem w trasę, wróciłem i już się to nie powtórzyło. LHM w normie. Aha - konżektor cyka przy 2000 obr - co 5 sekund
citroen

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2016, 09:29:26 »
Na wysokość zawieszenia wpływają korektory wysokości. Natomiast jeśli chodzi o tył, to istotne znaczenie ma też stan zaworu hamulcowego. Jeżeli będzie w stanie agonalnym, to tył może bardzo szybko siadać na glebie. Pierwsze objawy, to siadanie tyłu, podczas gdy noga oparta jest o pedał hamulca, np stojąc na skrzyżowaniu (silnik pracuje). Kolejny objaw kończącego się zaworu, to jego syczenie słyszalne w kabinie podczas wciskania pedału hamulca.

Cykanie konżektora co 5 sekund jest moim zdaniem zbyt częste. Sprawdziłbym na Twoim miejscu akumulator ciśnienia, czyli sferę/gruszkę przykręconą do konżektora (czy  jeszcze jakiś azot w nim jest, czy już wszystko zeszło) i jeżeli jest pusty, to trzeba dobić azotu albo po prostu wymienić akumulator na nowy.

Sprawdź też na powrotach do zbiornika co się dzieje. Jeżeli nic nie leje, to poproś kogoś o pomoc - żeby naciskał i puszczał pedał hamulca. Te zawory czasem się lubią zacinać i nie domykać powrotu, co skutkuje natychmiastowym siadaniem tyłu i strumieniem  LHMu na powrocie do zbiornika. Może być tak, że raz na X naciśnięć pedału hamulca - zawór nie domyka powrotu i płyn leci do zbiornika. Miałem coś takiego w swoim pierwszym XMie z 91 roku.

Offline Mieczysław Targosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: 2.0i kat. z gazem 90 r.
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2016, 17:47:07 »
Wszystko się zgadza. Na parkingu tył siada w 5 minut a przód pól dnia. Mam takie skrzyżowanie, gdzie stoi się lekko pod górkę, czasem ponad minutę. Gdy zmienią się światła, widzę w lusterku wstecznym jak tył idzie mocno do góry, a włąścicielom beemek opada szczęka. Oni podziwiają i zazdroszczą, a ja mam zgryzoty. Jak długo w takim stanie hydrauliki można jeszcze pojeździć ?.
citroen

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2016, 18:12:43 »
Tak długo, dopóki nie masz problemu z hamowaniem. Opadanie tyłu to normalka niestety w naszych autkach, szczególnie w wersji MK1 bez zaworów antyopadowych. Nowego zaworu hamulcowego nie da się już kupić. No chyba, że ktoś ma wtyki gdzie można jeszcze takowy dostać, ja niestety nie mam, a sam bym przygarnął chętnie.

Spróbuję Cię pocieszyć - w moim pierwszym XMie tego typu akcje działy się przez dobrych kilka lat i wszystko działało do samego końca (aż poszedł na żyletki). Nie wiem ile km robisz rocznie XMem, ale w moim przypadku jest to 10-12tys i taki przebieg powinien pozwolić pojeździć jeszcze autem dobrych parę lat. Przynajmniej w moim przypadku mimo problemów z zaworem - do samego końca działał dobrze (prócz tego opadania) i nawet mam go dalej na półce jako zapas.


W moim obecnym 2.1TD też mam problem z zaworem. Tzn siadanie tyłu po kilku minutach na wyłączonym silniku nie zaliczam już jako "problem", a raczej "ten typ już tak ma i będzie miał". To w zasadzie nie przeszkadza. Gorsze jest natomiast opadanie tyłu podczas stania na skrzyżowaniu z nogą na hamulcu. Zauważyłem jednak, że pomaga prosty zabieg - zwolnić na ułamek sekundy pedął hamulca, dosłownie chwilka i zaraz nacisnąć. W moim przypadku tył wraca na swoje miejsce i już stoi jak należy.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2016, 22:25:46 »
Nie lepiej używać na skrzyżowaniu hamulca "ręcznego"? Co do poziomowania tyłu na skrzyżowaniu proponuję dokładnie odpowietrzyć tylne hamulce (przednie też nie zaszkodzi). Często po takim zabiegu "tyłek" przestaje siadać po dojechaniu do skrzyżowania i nie jest potrzebne późniejsze poziomowanie zawieszenia.

Offline Mieczysław Targosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: 2.0i kat. z gazem 90 r.
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2016, 16:16:21 »
No to zaczynam się bać. Mój iksemik ma 25lat, a do tego zawsze stoi przez całą zimę pod chmurką, czasem po pas w śniegu. Jeżeli pęknie jedna z tych licznych rurek, to od razu gleba. Nie da się holować, a praktycznie wszystkie lawety są za krótkie dla leżącego XM-a. Co robić?!?
citroen

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2016, 16:36:46 »
Wymienić je na nowe, miedziane. Oczyścić i zakonserwować podwozie, podłużnice, progi. Dbać, dbac i jeszcze raz dbać, jeśli nie chcesz, żeby skończył w krainie wiecznych autostrad.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2016, 17:02:56 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Mieczysław Targosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: 2.0i kat. z gazem 90 r.
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 02, 2016, 18:57:50 »
To ile jest tych ważnych rurek i ile mają setek metrów? Oraz fi zewn. i wewn.?
citroen

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Gwałtowne opadnięcie z hukiem
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2016, 23:03:55 »
To ile jest tych ważnych rurek i ile mają setek metrów? Oraz fi zewn. i wewn.?

Najbezpieczniej jest rozebrać i pomierzyć, a potem porównać z katalogiem części i zamówić odpowiednie.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'