Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa  (Przeczytany 11151 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Migdał

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 2002
  • Miejscowość: Kraków
[MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« dnia: Lipiec 24, 2016, 11:10:31 »
Witam Klubowiczów.
Po prawie dwuletniej bezawaryjnej jeździe zauważyłem że mój samochód od kilku tygodni jakoś dziwnie się zachowuje. Raz zgasł mi silnik podczas jazdy. Potem kilka razy miałem problem z odpalaniem. Zdarzyło się też raz że po uruchomieniu silnika i wciśnięciu pedału gazu obroty nie wzrastały. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu gaz zadziałał. Podczas jazdy ze stałą prędkością (na "trójce") czuję takie dziwne drgania jakby silnik miał dostarczane nierównomiernie paliwo. Podjechałem do mechanika aby to sprawdził. Poleciłem aby w pierwszej kolejności wymienił m i filtr paliwa bo wydaje mi się że dawno nie był wymieniany. Okazało się że w filtrze paliwa znajdują się drobne opiłki żelaza. Mechanik twierdzi że to pompa paliwowa wstępna. Wstępna czyli ta w baku?
Koszt takiej naprawy to 1250zł. (koszt pompy 450zł + czyszczenie całego układu paliwowego 800zł) Jak zaradzić temu problemowi nie wydając takiej sumy? Co to ta pompa wstępna? Czy konieczne jest czyszczenie układu paliwowego - filtr tego nie wyłapie?
Pozdrawiam
Darek
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2016, 11:39:15 wysłana przez Dariusz Migdał »

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2016, 11:18:49 »

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2016, 13:55:22 »
Witam też zauważyłem u siebie pare opiłków i pytanie czy owy olej nie pogorszy sprawy ? przeczytałem pare wątków na innych forach i jakos mnie to nie przekonuje. Prosze o jakąś dodatkową wypowiedź :)
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Dariusz Migdał

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 2002
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2016, 17:04:52 »
Od dłuższego czasu dolewałem do ropy KLEEN-FLO depresator.  Czy to źle?

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 24, 2016, 18:22:25 »
Patryk słabo czytałeś. Stosowanie odpowiedniego w odpowiednich ilościach oleju nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Same pozytywy.

Darek zaszkodziłeś jedynie swojemu portfelowi.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 24, 2016, 19:52:29 »
Darek - ja na twoim miejscu przyjrzałbym się w pierwszej kolejności pedałowi a raczej czujnikowi pedału gazu, a jeśli nie, to wszystkie inne objawy pasują do tych które ja mialem, i winny był regulator ciśnienia paliwa. Mi tak samo szarpało silnikiem, losowo gasł podczas jazdy, ale najlepiej połączyć lexię i zobaczyć jakimi błędami sypie.
Co do tego oleju, to wydaje mi się że wszyscy robią z igły widły. Skoro producent nic nie wspomina ani zaleca żeby dodawać do paliwa, to nie wydaje mi się żeby to miało jakiś zbawienny wpływ na pracę pompy paliwa, choć może i nie szkodzi gdy ktoś dodaje do paliwa.

damian.z1

  • Gość
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2016, 13:29:10 »
Okazało się że w filtrze paliwa znajdują się drobne opiłki żelaza. Mechanik twierdzi że to pompa paliwowa wstępna
Darek

to najgorsza wiadomość z możliwych
opiłki w paliwie mogą oznaczać konieczność wymiany całego układu paliwowego
płukanie nie daje 100% gwarancji usunięcia syfu
i ja tak bym zrobił, samochody HDI pierwszej generacji schodzą w tej chwili masowo na szrot
idzie coś tanio kupić
przyczyną opiłków w 99% jest wyjeżdżanie baku do pusta i kręcenie na sucho

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2016, 22:39:36 »
Już dość dawno , jakieś 60 tyś km temu, znalazłem opiłki na dnie obudowy filtra paliwa. Już wtedy czytałem fajną dyskusję na jakimś forum i tam jednak wskazywano na pompę wysokiego ciśnienia. Ogólnie winne okazywało się dość suche, jak na ON , paliwo dostępne na naszych stacjach.. Opiłki dostają się ponownie do zbiornika przelewem i stamtąd przechodzą przez filtr i na nim się osadzają. Cechą charakterystyczną świadczącą o pochodzeniu opiłków miał być ich kolor . Srebrne - pompa WC, miedziane, złote lub inne - pompa NC.  Poradą, jak wynikało z komentarzy - bardzo skuteczną - było dolewanie odpowiedniego oleju do baku przed tankowaniem ON.
W moim przypadku opiłki były srebrzyste, do dnia dzisiejszego silnik pracuje poprawnie, czy nadal się pojawiają ?przekonam się wkrótce przy okazji wymiany filtra:)
Najgorsza możliwość to opiłki, które dostają się do wtryskiwaczy, sama pompa WC podobno do mało trwałych nie należy
Floating on ;)

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2016, 10:28:11 »
Niewielką ilość opiłków widzę w filtrze przy każdej wymianie. I tak już od 7 lat, i 170 tys km. Filtr to zatrzymuje, wszystko działa. Ani mi w głowie płukanie zbiornika.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2016, 12:55:11 »
Niewielką ilość opiłków widzę w filtrze przy każdej wymianie. I tak już od 7 lat, i 170 tys km. Filtr to zatrzymuje, wszystko działa. Ani mi w głowie płukanie zbiornika.

I taki właśnie przekaz płynął z dyskusji o której wspominałem wyżej. Nie podejmować niepotrzebnych , nerwowych decyzji o wymianach, płukaniach itp. na podstawie opiłków odnalezionych w filtrze. Twoje 7 letnie doświadczenia zdają się to potwierdzać:)
Floating on ;)

Offline Konrad Pikiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2018, 15:43:52 »
Witam wszystkich, nie będę zakładał nowego tematu więc pobawię się w archeologa i odkopię stary :) Chodzi i silnik 2.2 hdi i opiłki w filtrze, od dawna przy każdej wymianie filtra były na dnie, ostatnimi czasy wymieniłem czujnik na listwie wtryskowej i dwa razy regulator na pompie (pierwszy raz używka, drugi raz nowy) i zregenerowalem jeden wtrysk, był po prostu zablokowany, mechanik jakoś go przedmuchał i działa, moje pytanie jest takie, czy te wszystkie problemy są związane z tymi opiłkami? Mechanik twierdzi że tak, ale te opiłki pojawiają się już kilka lat i wszystko było dobrze a od powiedzmy pół roku takie awarie. Nie bardzo wiem co robić, wysłać cytrynę na emeryturę czy jeździć dalej i obserwować co się będzie działo.

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2018, 10:10:23 »
Czujnik ciśnienia nie ma związku z opiłkami, proponuję wykluczyć go z dyskusji. Pozostaje regulator ciśnienia w pompie, a ponieważ był wymieniany na używkę w nieznanym stanie to on jest głównym podejrzanym.
Ale ja nie jestem mechanikiem, nie znam się. Jeżdżę z tymi opiłkami od blisko 10 lat, silnik ma już prawie 400 tys km i układ paliwowy działa bez zastrzeżeń.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2018, 18:02:12 »
Z tego co ja wiem to te opiłki to są z pomp na stacjach benzynowych a nie z naszych, jeśli te opiłki trafiły by dalej to znaczy że problem jest z filtrem, bo on ma za zadanie je zatrzymać.

Pytanie na jakiej stacji tankujesz, może problemem jest paliwo, czy początek występowania problemów nie wiąże się np z wymianą filtra paliwa na inny? Warto dolewać 2T do paliwa.
U mnie też odpukać bezproblemowo 370 tyś (jeśli wierzyć licznikowi) i nic się nie dzieje z układem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Janusz Karpaty

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Warszawa/LBN
  • Posiadany samochód: Citroen C3
  • Miejscowość: Warszawa/LBN
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2019, 14:06:20 »
Sorry, że odgrzewam, ale też coś takiego zauważyłem w swoim aucie - dokładnie opiłki żelaza w spuszczonym oleju silnikowym. Nie ma tego dużo - tylko zastanawiam się czy to normalne.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 06, 2019, 18:58:37 »
Opiłki w oleju to nie to samo co w paliwie.Skróc interwał wymiany oleju.

Offline Daniel Kowalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4 Picasso
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] 2002 2,0 HDI Problem z opiłkami w filtrze paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 07, 2019, 09:45:29 »
Tak, przyczyny powstania opiłków żelaza w silniku najczęściej pochodzą z tego, że nie ma dostatecznie dobrego smarowania (a więc olej silnikowy nie spełnia należycie swojej funkcji).
Proponuję tutaj jeszcze doczytać: http://olbromski.pl/opilki-w-olejuTematyka ta została tam trochę szerzej opisana.