Aby dorobić kluczyk trzeba mieć:
- samochód
- pin
- lexie/DB
- nowy nie programowany kluczyk (raz już zaprogramowany można jedynie przypisać lub wypisać z IMMO do którego był zaprogramowany)
Jeśli nie mamy PIN'u udajemy się do ASO z dowodem rejestracyjnym i zamawiamy część o numerze 6160.86 (numer taki sam chyba dla wszystkich cytryn, ale na 100% nie jestem pewien). Pod tym numerem kryje się naklejka zawierająca treść niezbędną do zaprogramowania lub przypisania już zaprogramowanego kluczyka.
Nowy kluczyk kupujemy po numerze (np:
CE0536) jaki jest wybity na oryginalnym w miejscu gdzie chowa się metalowa część (wersja scyzoryk). Tak jak już wspominałem numer nie identyfikuje jednoznacznie całego kluczyka, należy też zidentyfikować jakiego typu jest metalowa "blade" np VA2, HU83...
Następny krok to wizyta u "Smith'a" który wzorując się na oryginalnym kluczyku wyfrezuje nowy kluczyk. Doświadczyłem że za tą usługę można zapłacić od 10 do 150pln
Do dalszego procesu będzie potrzebny samochód, lexia oraz WSZYSTKIE kluczyki jakie mamy do tego samochodu.
Odpalamy interface i postępujemy zgodnie z tym co podpowiada program.
Zapyta się ile kluczyków chcemy przypisać do samochodu oraz o podanie PINu. Każdy z kluczyków (również stare) trzeba będzie włożyć do stacyjki. W jakiej kolejności je włożymy nie ma znaczenia, jeśli trafi na nowy to nawet tego nie pokaże tylko zaprogramuje i przypisze do IMMO. Jeśli któryś z kluczyków nie włożymy do stacyjki to zostanie on wypisany z IMMO i samochodu nim nie odpalimy. Aby go dopisać trzeba proces powtórzyć ze wszystkimi kluczykami.
Jeśli klucz był programowany już z innym IMMO to się go nie da przypisać (np przełożenie elektronicznej części kluczyka od innego klucza)
To co mogę dodać to że kluczyki Citroena i Peugeot'a to to samo. Zazwyczaj po zaprogramowaniu j.w. działa kluczyk i pilot. Jeśli pilot nie zadziała należy postępować jak przy wymianie baterii (ja nie miałem takiego przypadku zawszy było OK)