Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MKIII) Zawieszenie, przód wysoko  (Przeczytany 21267 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radosław Dawidowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Zielona Góra
(MKIII) Zawieszenie, przód wysoko
« dnia: Sierpień 17, 2016, 17:01:11 »
Witam mam problem ze swoim citroenem nie dawno kupiony. (2008rok) Zdjęcia które są widoczne przedstawiają zawieszenie w położeniu normalnym i mam wrażenie że przód jest zbyt wysoko bo w innych egzemplarzach tego nie ma. Pytanie co to może być i czy jest to kosztowne ?
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 18:48:40 wysłana przez Dawid Jarecki »

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2016, 18:07:52 »
Tak cały czas jest ?
Od momentu jak kupiłeś?


Podnosi się do góry i na doł?


Jest regulacja przy belce i wahaczu zdaje się?

Offline Radosław Dawidowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Zielona Góra
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2016, 18:23:09 »
Tak cały czas tak jest
Jest od momentu kupna wszystkie regulacje działają prawidłowo wg mnie tylko ta normalna pozycja jest przód za wysoko ewidentnie . jaka regulacja ? Jestem trochę zielony odnośnie tego zawieszenia pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2016, 18:39:27 »
Tak cały czas tak jest
Jest od momentu kupna wszystkie regulacje działają prawidłowo wg mnie tylko ta normalna pozycja jest przód za wysoko ewidentnie . jaka regulacja ? Jestem trochę zielony odnośnie tego zawieszenia pozdrawiam
skoro jesteś zielony w tym temacie to nie kombinuj sam.Jedź do ASO na regulację wysokości.

Offline Radosław Dawidowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Zielona Góra
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2016, 18:41:53 »
Jaki jest koszt takiej usługi ?

Offline Krzysztof pawlowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Nadarzyn k Warszawy
  • Posiadany samochód: C4P 2.0hdi138, C6- 2006 2.7 HDI
  • Miejscowość: Nadarzyn k Warszawy
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2016, 19:30:18 »
Zalezy
Jesli nic poza regulacja to w granicach 200 w aso w Bydgoszczy
Mozesz miec cos do wymiany
Ja musialem wymienic wszystki mocowania czujnikow i jakies laczniki za tez 250
Ale mozesz miec jeszcze cos innego...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Marcin Łukawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 151
  • Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2011r 2.0 163km Diesel, Sedan exclusive. Dawniej: 307,Corolla,206
  • Zainteresowania: Muzyka,książka,motoryzacja,handel
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2016, 19:33:06 »
Co do kosztów to dokładnie Ci niepowiem, ale myślę ze w granicach 200 zł się zmieścisz. Jakiś magik w Aso podepnie go do kompa wejdzie w kalkulator zawieszenia, ustawi odpowiednie wartości i wsio :)
Citroën creative technology ;)

Offline Radosław Dawidowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Zielona Góra
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2016, 13:31:17 »
Umówiłem się w ASO mam na środę dam znać co to było, mam jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia gdy auto odstawiamy na noc na przykład to zostawiamy go w normalnym położeniu zawieszenia czy obniżamy na sam dół ?

Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2016, 14:28:03 »
Auto zawsze w pozycji "normal" czyli tej do jazdy. To system hydroactive decyduje o tym na jakiej wysokości utrzymać auto.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 18, 2016, 14:33:20 »
Auto zawsze w pozycji "normal" czyli tej do jazdy. To system hydroactive decyduje o tym na jakiej wysokości utrzymać auto.
nie system Hyrdoactive a stan zaworów, jak są już troszkę zużyte to puszczają ciśnienie i auto klepnie sobie po kilku godzinach postoju

Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2016, 14:38:01 »
@Michał Władyniak, też racja zakładam że zawory to element systemu i zakładamy że jest on sprawy jako całość ;)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 18, 2016, 14:51:09 »
A jak powinno byc?


Jak auto zamykamy to obniza sie po chwili delikatnie
A jak otwieramy auto lub wlaczamy zaplon podnosi sie troszke?


Czy to cos z zaworami?

Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 18, 2016, 14:51:52 »
Takie działanie jest poprawne. Możesz też zauważyć np podnoszenie się tyłu po otwarciu klapy bagażnika gdy coś wyjmujesz z wnętrzna i jego opuszczenie po zamknięciu klapy.
To o czym pisał Michał Władyniak to sytuacja gdy zawory są uszkodzone i np po nocy auto leży na glebie w pozycji serwisowej choć Ty zostawiłeś je w trybie do jazdy.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 19, 2016, 22:13:20 »
Tak cały czas tak jest
Jest od momentu kupna wszystkie regulacje działają prawidłowo wg mnie tylko ta normalna pozycja jest przód za wysoko ewidentnie . jaka regulacja ? Jestem trochę zielony odnośnie tego zawieszenia pozdrawiam
10 minut pracy dla kogos kto wie o co chodzi. Nie potrzebny komputer. Wchodzisz pod auto, popuszczasz obejme na stabilizatorze, przekrecasz ja delikatnie i natychmiast kontrujesz zanim komputer skoryguje wysokosc.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Rafał Morawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDI 136KM 2008 HA3+
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2017, 14:13:07 »
Tak cały czas tak jest
Jest od momentu kupna wszystkie regulacje działają prawidłowo wg mnie tylko ta normalna pozycja jest przód za wysoko ewidentnie . jaka regulacja ? Jestem trochę zielony odnośnie tego zawieszenia pozdrawiam
10 minut pracy dla kogos kto wie o co chodzi. Nie potrzebny komputer. Wchodzisz pod auto, popuszczasz obejme na stabilizatorze, przekrecasz ja delikatnie i natychmiast kontrujesz zanim komputer skoryguje wysokosc.


mozna jasniej? moze jakis schemat?

Offline Tomasz Borys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 hdi 109 km
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2017, 15:02:18 »
Takie działanie jest poprawne. Możesz też zauważyć np podnoszenie się tyłu po otwarciu klapy bagażnika gdy coś wyjmujesz z wnętrzna i jego opuszczenie po zamknięciu klapy.
To o czym pisał Michał Władyniak to sytuacja gdy zawory są uszkodzone i np po nocy auto leży na glebie w pozycji serwisowej choć Ty zostawiłeś je w trybie do jazdy.

a jak mamy interpretować stan zaworów gdy wyłączymy i zamkniemy auto w ustawieniu normal czyli  do jazdy, a powiedzmy po 24 godz auto siądzie ok, 2,3  cm ?? przód będzie delikatnie niżej od tyłu bardzo delikatnie niżej .... to co w takiej sytuacji zawory do wymiany ??

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2017, 15:21:54 »
Tak cały czas tak jest
Jest od momentu kupna wszystkie regulacje działają prawidłowo wg mnie tylko ta normalna pozycja jest przód za wysoko ewidentnie . jaka regulacja ? Jestem trochę zielony odnośnie tego zawieszenia pozdrawiam
10 minut pracy dla kogos kto wie o co chodzi. Nie potrzebny komputer. Wchodzisz pod auto, popuszczasz obejme na stabilizatorze, przekrecasz ja delikatnie i natychmiast kontrujesz zanim komputer skoryguje wysokosc.
Nie róbcie takich rzeczy od dupy strony, obejmą na drążku musi być zamocowana w ścisłe określonej pozycji (+-) aby korektor wysokości miał zakres pracy taki sam do góry i na dół. Owszem ruszając obejmę jesteśmy wstanie sztucznie ustawić auto na odpowiednia wysokość ale moze sie okazać ze tryb serwisowy bedzie nieosiągalny i pompa bedzie ładować cały czas aby podnieść auto, siłowniki bedą juz max wyciągnięte ciśnienie bedzie rosło aż do otwarcia zaworu bezpieczeństwa 180bar i tak w kółko aż spali sie bezpiecznik lub pompa.Dlatego sa pomiary które nalezy wykonać i one pokażą czy obejmą jest w miarę dobrze zamocowana, dopiero pózniej Lexia i ustawianie wysokości.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 06, 2017, 15:29:30 »
Takie działanie jest poprawne. Możesz też zauważyć np podnoszenie się tyłu po otwarciu klapy bagażnika gdy coś wyjmujesz z wnętrzna i jego opuszczenie po zamknięciu klapy.
To o czym pisał Michał Władyniak to sytuacja gdy zawory są uszkodzone i np po nocy auto leży na glebie w pozycji serwisowej choć Ty zostawiłeś je w trybie do jazdy.

a jak mamy interpretować stan zaworów gdy wyłączymy i zamkniemy auto w ustawieniu normal czyli  do jazdy, a powiedzmy po 24 godz auto siądzie ok, 2,3  cm ?? przód będzie delikatnie niżej od tyłu bardzo delikatnie niżej .... to co w takiej sytuacji zawory do wymiany ??
W X7 bardziej nieszczelność na regulatorach twardości powodują siadanie auta.

Offline Tomasz Borys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 hdi 109 km
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 06, 2017, 15:35:00 »
Takie działanie jest poprawne. Możesz też zauważyć np podnoszenie się tyłu po otwarciu klapy bagażnika gdy coś wyjmujesz z wnętrzna i jego opuszczenie po zamknięciu klapy.
To o czym pisał Michał Władyniak to sytuacja gdy zawory są uszkodzone i np po nocy auto leży na glebie w pozycji serwisowej choć Ty zostawiłeś je w trybie do jazdy.

a jak mamy interpretować stan zaworów gdy wyłączymy i zamkniemy auto w ustawieniu normal czyli  do jazdy, a powiedzmy po 24 godz auto siądzie ok, 2,3  cm ?? przód będzie delikatnie niżej od tyłu bardzo delikatnie niżej .... to co w takiej sytuacji zawory do wymiany ??
W X7 bardziej nieszczelność na regulatorach twardości powodują siadanie auta.

no to jak to się ma do mk1

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 06, 2017, 16:05:16 »
MKI nie znam za bardzo ale wydaje mi sie ze tam nieszczelność na siłownikach powodowała siadanie.

Offline Rafał Morawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDI 136KM 2008 HA3+
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 06, 2017, 16:49:33 »
jak wyregulować samodzielnie i mechanicznie przód - potrzebuję obnizyć o 5cm

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2017, 20:15:45 »
Zobacz załącznik.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Rafał Morawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDI 136KM 2008 HA3+
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 06, 2017, 20:42:51 »
widziałem to już ale: co to za przyrzad z pierwszego obrazka i gdzie go zdobyc?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 06, 2017, 20:51:19 »
widziałem to już ale: co to za przyrzad z pierwszego obrazka i gdzie go zdobyc?
Przyrząd idealnie wskazuje środek koła, myślę że i bez niego jesteś w stanie wyznaczyć środek :)
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Rafał Morawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDI 136KM 2008 HA3+
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Zawieszenie, przód wysoko 2008rok
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 06, 2017, 20:59:19 »
pewnie tak ale w tresci instrukcji jest np:
3.1. Pomiary wysokości z przodu
Zmierzyć : Promienie R1 i R1' Wysokości H1 i H1'
Obliczyc : K1 = R1 - H1 K1' = R1' - H1'
Obliczyć średnią z wysokości lewej i prawej : (K1 + K1')/2.
Ustawić wstępnie wysokość z przodu (Patrz paragraf 6) :
Jeżeli (K1 + K1')/2 wyższy od 190 mm
Jeżeli (K1 + K1')/2 jest niższy od 130 mm




Co to znaczy ustawić wstepnie wysokośc? muszą być jakieś wartości referencyjne, i teraz jakie ustawić jeśli wyzszy od 190 a jakie jesli nizszy niz 130? a co jesli jest wyzszy niz 130 a nizszy niz 190 - wtedy nic nie robimy?