Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30  (Przeczytany 21266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« dnia: Sierpień 19, 2016, 00:21:21 »
Szanowni koledzy z racji nabycia nowego auta chce wymienić olej jednak zamiast zalecanego przez koncern PSA oleju Total mam tutaj zastosowany olej Motul 5w30 - wiem, ze jest to syntetyk lecz pierwsze słyszę o takim oleju.

Czy możecie doradzić czy zostać przy tym Motulu czy wymienić na Total.  Macie jakieś opinie odnoście tego oleju.
Wyczytałem tylko, że zalecany do aut z Fapem  z racji zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, odpowiednich do ich układów oczyszczania spalin. Oleje te są przystosowane do długich przebiegów międzywymianowych.

Dziękuje za wszystkie wskazówki.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2016, 06:45:18 »
Motul to bardzo dobra firma...moim zdaniem lepsza od Totala....zostań przy Motulu. A jeśli chcesz zmienić na Total to przy wyborze oleju trzymaj sie tego co napisałeś.....jesli masz FAP....."zalecany do aut z Fapem  z racji zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, odpowiednich do ich układów oczyszczania spalin. Oleje te są przystosowane do długich przebiegów międzywymianowych."
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2016, 06:55:22 wysłana przez Adam Madejski »

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2016, 10:35:36 »
U mnie też nadeszła pora wymiany oleju i zastanawiam się nad przejściem z totala 5w30 na motul 5w30 lub 5w40 silnik to 2.0hdi 136km z fapem lecz fap prawdopodobnie usunięty bo lexia pokazuje mi różnice ciśnień 0mbar. Co myślicie o takiej wymianie?

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2016, 10:50:16 »
No właśnie między innymi zacząłem ten temat, bo tez dość dobrego naczytałem sie na temat tego oleju Motul ale... Wiemy ze ludzie od marketingu teraz działają dobrze więc zapytałem kolegów z doświadczeniem co o tym sadzą.

Czy ktoś może też mi powiedziec ile wchodzi oleju do C5X7 2.0 hdi 140KM
 

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 19, 2016, 11:58:35 »
od 3 wymian leję Motul 5w30 X-Clean
jest dramatyczna różnica, na totalu silnik chodził jak stara snopowiązałka, od zalania Motula silnik pracuje zdecydowanie ciszej i bardziej delikatnie.
do RHR wchodzi 5L oleju + filtr paliwa jakieś 200-400ml
 

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 19, 2016, 12:18:27 »
Witam,
jaki Motul - X-clean czy dedykowany do PSA eco-clean?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 19, 2016, 13:49:35 »
X-Clean jest o wiele tańszy od eco-clean a ma wyższe parametry dokładnie klasę lepkości
a skoro jest lepszy a tańszy to po co przepłacać ? :)

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 19, 2016, 13:56:26 »
X-Clean jest o wiele tańszy od eco-clean a ma wyższe parametry dokładnie klasę lepkości
a skoro jest lepszy a tańszy to po co przepłacać ? :)
I tu jest pytanie dedykowany do PSA jest eco-clean i faktycznie X-clean jest tańszy dlaczego czy warto go zalać.
U mnie w książce serwisowej jest napisane Motul 8100 c2 czyli wychodzi, że był lany eco. nowszy nie zawsze lepszy jak to mówią więc pytanie jaki kupić.

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 19, 2016, 14:06:34 »
Dedykują Motul 8100 C2 bo jest energooszczędny a x-clean juz nie- norma C3

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2016, 14:23:23 »
ja leję x-celan i nie widzę sensu kupowania eco-clean
szwagier jest dobrym mechanikiem i mówi to samo
niemniej jednak każdy robi co uważa za słuszne :)
dla ciekawostki kupiłem ten samochód z wlanym castrolem, po przebiegu 27k km. auto serwisowane w ASO a interwał wymian to 30k i silnik pracował bardzo cicho. po wlaniu totala myślałem że coś się zepsuło bo zaczął klekotać. myślę że total zrobił się ostatnio bardzo syfiaty
Wojtek,
nie mam zmienionego programu, robiłem pomiary na hamowni i wydmuchał 181KM
olej wymieniam co 15k
w Warszawie bardzo rzadko bywam
nic nie stoi na przeszkodzie żebyś sam spróbował Motula krzywdy nie zrobisz silnikowi

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2016, 14:42:15 »
ja straciłem zaufanie do Total już kilka lat temu jak miałem C5 II. co butla to inne historie, na jednym oleju szybko się grzał olej i szła wysoko wskazówka na drugim głośno silnik pracował kolejna zaś wolno się grzał olej
w C5 III raz tylko wlałem i nigdy więcej.
ja też mam krótkie trasy, wcześniej wymieniałem co 10k ale mój szwagier mechanik powiedział że przy moim sposobie jazdy zaleca co 15k. tego się trzymam i nie ma żadnych problemów. dwie wymiany oleju zamiast trzech rocznie to na plus. zawszę mogę spróbować nagrać dźwięk silnika z zamkniętą maską aczkolwiek to chyba mało miarodajne :) 

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2016, 16:15:16 »
Do C5 III 1.6 hdi FAP leje Motula EcoCleanC2 od 3 lat,wymiana co 10-12tyś,jestem mega zadowolony.Zrobiłem już 100tyś na Motulu i z  pewnością nie przejdę na inny olej.W Citroenie C3 leje również Motul,silnik 1.4hdi bez FAP więc olej MOTUL 8100 X-Cess 5W40,co najlepsze przy przebiegu 170 tyś jakiś amator przeszedł na półsyntetyk,szybciutko po zakupie zamieniłem i wszystko gra.Obawy były przed razszczelnieniem ale dostałem odpowiedź od dystrybutora na PL że mogę być spokojny,nic złego nie będzie się działo.O zaletach nie będę pisał bo każdy wie.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 21, 2016, 08:25:03 »
A ma ktoś jakieś pewne źródło na olej motul? Bo wiadomo, że allegro to loteria.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 21, 2016, 10:38:22 »
Do C5 III 1.6 hdi FAP leje Motula EcoCleanC2 od 3 lat,wymiana co 10-12tyś,jestem mega zadowolony.Zrobiłem już 100tyś na Motulu i z  pewnością nie przejdę na inny olej.W Citroenie C3 leje również Motul,silnik 1.4hdi bez FAP więc olej MOTUL 8100 X-Cess 5W40,co najlepsze przy przebiegu 170 tyś jakiś amator przeszedł na półsyntetyk,szybciutko po zakupie zamieniłem i wszystko gra.Obawy były przed razszczelnieniem ale dostałem odpowiedź od dystrybutora na PL że mogę być spokojny,nic złego nie będzie się działo.O zaletach nie będę pisał bo każdy wie.
Nie.
Mam dużą wiedze na temat olei, ale powiedz mi Ty, przeciętny użytkownik auta....


Jak lepiej się czujesz używając Motula ? Sa oleje o wiele lepsze. AMS Oil, Millers, Penrite, AMS Oil i inne.

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 21, 2016, 13:04:06 »
Do C5 III 1.6 hdi FAP leje Motula EcoCleanC2 od 3 lat,wymiana co 10-12tyś,jestem mega zadowolony.Zrobiłem już 100tyś na Motulu i z  pewnością nie przejdę na inny olej.W Citroenie C3 leje również Motul,silnik 1.4hdi bez FAP więc olej MOTUL 8100 X-Cess 5W40,co najlepsze przy przebiegu 170 tyś jakiś amator przeszedł na półsyntetyk,szybciutko po zakupie zamieniłem i wszystko gra.Obawy były przed razszczelnieniem ale dostałem odpowiedź od dystrybutora na PL że mogę być spokojny,nic złego nie będzie się działo.O zaletach nie będę pisał bo każdy wie.
Nie.
Mam dużą wiedze na temat olei, ale powiedz mi Ty, przeciętny użytkownik auta....


Jak lepiej się czujesz używając Motula ? Sa oleje o wiele lepsze. AMS Oil, Millers, Penrite, AMS Oil i inne.
We wcześniejszych postach ktoś prosił o opinie o Motulu,więc tak ową wyraziłem,gdyby pytał o inny olej z pewnościa bym nie pisał że Motul jest najlepszy,poprostu taki leje i dla mnie jest ok,tym bardziej że opinia o Totalu zrobiła się kiepska.Według Ciebie są lepsze oleje to oczywiscie masz prawo je używać.Przypominam że post jesto konkretnej marce oleju.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 21, 2016, 13:40:56 »
Jasne. 
Ja nie sugeruje sie opiniom Polakow i proponuje tego nie robic innym.

Polacy lubia ploty, szpan przez sasiadami,  respekt mechaników itp.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 22, 2016, 15:49:12 »
Widzę, że jeździsz mocnym samochodem, więc pewnie lejesz jakiś super olej? Napisz co wg Ciebie jest najlepsze i czego używasz? Wykorzystujesz tą moc regularnie, czy tylko na hamowni?
Wyczułem mega sarkazm ale spoko, lubie to.

Caly czas korzystam z tego co daje auto.
Olej przy wymianie byl taki jak zalecil producent. Total 5w30 do silnika z FAP. Nastepnym razem naleje coś lepszego, ale bez przesady.
To tylko C5, który ma już 7 lat.


Nie wiem co jest najlepsze, gdyż nie robiłem badań, ale na niemieckim forum BMW są wyniki badań labolatoryjnych (na zlecenie klubowiczów/forumowiczów) i tam widać który olej jest najlepszy.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 22, 2016, 19:47:51 »
Gdzie sarkazm? Serio pytam. Widziałeś moje testy oleju napędowego/opisy? Akurat pracuję głową i lubię rzetelną wiedzę, proszę napisz coś.
Bo niestety póki co napisałeś o FAP parę dość niemądrych rzeczy (przede wszystkim go usunąłeś - mam nadzieję, że nigdy nie pojadę za Tobą), a oleju tylko tyle, że wiesz lepiej.
Czemu niemądrych rzeczy o FAP'ie ?
Pisałem to co myślę tylko. Nie zawsze myślę poprawnie, ale...


Nie chcesz ze mną jechać, bo rzekomo teraz kopce ? Po chipie nie wiem jak się wartości zmieniły, ale jak byłem na SKP po wycięciu FAP'u, diagnosta powiedział że nadal spełniam normy spalin Euro5 - więc co się dla Ciebie zmieniło ?
Drugi temat, jak by mi się wypalał FAP, a byś jechał za mną, to dopiero byś miał 'szkodliwe powietrze'.


C5 x7 (mój egzemplarz/rocznik) nie jest autem o wartości 100 tysięcy, więc nie widzę sensu mycia, wymiany FAP'u.
Tym bardziej że negatywnie może wpływać na silnik (niedokończone procesy rozrzedzają olej).


Takie jest moje podejście do tematu. W Renault miałem trzy auta z DPF'em i tam ani myśl mi przeszła aby go wycinać, nawet po mocnym programie, ale tam filtr jest mniej problematyczny.


A ja w jednej z powyższych wypowiedzi po prostu się chciałem dowiedzieć po czym użytkownik wnioskuje że dany olej jest lepszy?
Wiele tanich olejów 'syntetycznych' jest "hydrokrakami"...




Tutaj jest ten test olejów silnikowych o którym wspominałem:
http://www.wykop.pl/ramka/2367418/bardzo-ciekawy-test-olejow-silnikowych-zdjecia-mowia-same-za-siebie/

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 22, 2016, 20:33:32 »

Co do FAP - diesle bez FAP dymią czarnym dymem, może go nie widzisz w lusterku, ale tak zwyczajnie jest. Wygląda to biednie i taka chmura leci nawet przy lekkim przegazowaniu w korku. A wypalanie - nie zauważyłem dymu poza jedną sytuacją - jak nie miałem eolysu i filtr był wypalany po kilku tysiącach km.
Jeśli są sprawne, to nie. Nie i jeszcze raz nie.
Wytłumacz mi proszę, jaka jest róźnica dla Ciebie między:
1. Laguna III 2.0dCi 150KM z DPF (norma Euro IV)
2. Laguna III 2.0dCi 150KM bez DPF (norma Euro IV) ??
Poza tym nie wszystkie zanieczyszczenia widać, więc nie ma co się sugerować 'czarnym dymem' - ale jasne, jak jest już 'czarny dym' to jest źle.
Cytuj
Ja kocham samochody i nawet nastoletnie serwisuje jak roczne, więc się nie dogadamy. Mnie bardziej kręci idealny IFL niż c5 v6 z dymem z rury podczas wyprzedzania. A co do Laguny III, miałem w nią mały wkład i to naprawdę super samochód. Nie znalazłem żadnej ładnej Laguny GT (szukałem hatchbacka, nie czarnego, z dieslem 180 KM - 3 lata temu to był biały kruk, nowych już nie było z tym silnikiem a i rabaty były słabe), więc kupiłem c5. W sumie trochę się dziwię Twojej zmiany, chyba że latasz autostradami i chciałeś być na 500 km kwadrans szybciej.
Dziwne podejście, ale każdy ma swoje. Również kocham swoje auta, myślę że gdybyś widział moje tematy na forum klubowym RLKP to byś inaczej na to patrzał. Ale jeśli kochasz swoje auto, to czemu dajesz ekologom szkodzić jemu? Mniejsza - tu się po prostu nie dogadamy i tyle.
Moja Laguna III miała 207KM i 430NM, nie zmieniłem jej dla 'szybkości', bo Citroen nadal jest wolniejszy od mojej Laguny III więc w czym rzecz?
Zmieniłem auto na Citroena, bo chciałem poznać coś nowego. Wcześniej miałem przez 3 tygodnie 2.0HDI 163KM (ale ze słabszym wyposażeniem, żeby potestować sobie) i spodobało mi się wyciszenie auta. Postanowiłem że chce coś z ładnym dźwiękiem i lepszym wyposażeniem.
No i jest. Tyle.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 22, 2016, 21:59:24 »
Jak będziesz w Warszawie daj znać, pojadę za Tobą i depniesz, pokazę Ci filmik. BTW jakoś w Niemczech nie widziałem chmur przy zwiększaniu prędkości na autostradzie - w Polsce nawet roczniki 2016 tak dymią (ostatnio nawet nowy Tuareg z 3.0 TDI, wczoraj nowa BMW 3, widziałem też nową A8 robiącą siarę).
Wycinając FAP szkodzisz samochodowi (sprawiasz, że jest głośniejszy wycinając ten tłumik), a przede wszystkim ludziom.
Dużo wyjaśniam tłumacząc biedą Polaków, ale w nowych samochodach to tylko bieda umysłowa i przesądy. Znasz kogoś, kto dbał o FAP/cały silnik i miał z tym problemy? Nie wiem ile masz lat, ale pamiętam hejt na common raila (młodsi mogą w to nie wierzyć, narzekano na nie bo nie znosiły jazdy na opale i innych olejach po frytkach) i na turbiny (przeszkadzało ludziom, że trzeba o nie dbać), a nawet na wtryski zamiast gaźników (już słabo pamiętam, ale hejt był identyczny jak dziś na FAP) i katalizatory (to się trzyma do dziś, w Szklarskiej Porębie pod lidlem zaparkowała ładna nowa Honda Type R Mugena (ostatnia wolnossąca) na podwarszawskich blachach, chciałem podejść i zagadać z właścicielem, ale mi przeszło - tak ten samochód toksycznie śmierdział). Z FAPem jest tak samo.
Przekonales mnie ze znasz to tylko z opowieści.
Pytalem kolege czy kopce jak jechał za mna.
A mierzyłem dzwiek decybelomierzem gdyz sam myślałem ze będzie glosniej,  jednak się  mylilem.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 22, 2016, 23:32:51 »
Jak będziesz w Warszawie daj znać, pojadę za Tobą i depniesz, pokazę Ci filmik. BTW jakoś w Niemczech nie widziałem chmur przy zwiększaniu prędkości na autostradzie - w Polsce nawet roczniki 2016 tak dymią (ostatnio nawet nowy Tuareg z 3.0 TDI, wczoraj nowa BMW 3, widziałem też nową A8 robiącą siarę).
Wycinając FAP szkodzisz samochodowi (sprawiasz, że jest głośniejszy wycinając ten tłumik), a przede wszystkim ludziom.
Dużo wyjaśniam tłumacząc biedą Polaków, ale w nowych samochodach to tylko bieda umysłowa i przesądy. Znasz kogoś, kto dbał o FAP/cały silnik i miał z tym problemy? Nie wiem ile masz lat, ale pamiętam hejt na common raila (młodsi mogą w to nie wierzyć, narzekano na nie bo nie znosiły jazdy na opale i innych olejach po frytkach) i na turbiny (przeszkadzało ludziom, że trzeba o nie dbać), a nawet na wtryski zamiast gaźników (już słabo pamiętam, ale hejt był identyczny jak dziś na FAP) i katalizatory (to się trzyma do dziś, w Szklarskiej Porębie pod lidlem zaparkowała ładna nowa Honda Type R Mugena (ostatnia wolnossąca) na podwarszawskich blachach, chciałem podejść i zagadać z właścicielem, ale mi przeszło - tak ten samochód toksycznie śmierdział). Z FAPem jest tak samo.

Mówisz, że śmierdzi.
W niedzielę byłem na zlocie starych ciągników.
Były tam Ursusy c-45 z silnikiem diesla, wolnossącym, dwusuwowym i średnioprężnym.
Zapach ich spalin był o wiele przyjemniejszy niż nowoczesnych diesli.
A co do fapa i dpfa to na razie odchodzą od tego producenci.
Robią uwarstwienie paliwa i mega ubogą mieszankę, dzięki temu jest brak sadzy, ale powstaje dużo NOX.
I są dwie opcje AdBlue i to co wymyślił VW Nox trap.
Przy AdBlue to dopiero spaliny śmierdzą. Powąchaj.
A w tym wszystkim chodzi nie o ekologię, ale o wyciągnięcie kasy z portfela użytkownika. "Ekologia" ma za zadanie skrócić żywotność silnika.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Dominik Poślednik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 381
  • Posiadany samochód: Citroen C3 Aircross
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 23, 2016, 12:57:48 »
Wracając do wątku oleju. Ja swoją C3 1.4 Hdi od 2008r.  zalewam olejem TOTAL 5W40 i auto sprawuje się na tym oleju.

Był:   Citroen C4 2009r. - 1.6 VTI 120KM (2014-2016) Citroen C4 Cactus 2016r. - 1.2 PureTech 82KM (2016-2019)
Jest:  Citroen C3 2004r. - 1.4 HDI 68KM (2008- teraz) Citroen C3 Aircross 2019r. - 1.2 PureTech 82 KM (2019 - teraz)

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 23, 2016, 21:52:48 »
A czy ktoś używa MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30? i czym on się różni od MOTUL 8100 X-CLEAN 5w30 i  MOTUL 8100 Eco Clean 5W30? czy to jest jakiś kompromis pomiędzy tymi dwoma olejami?

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 435
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 23, 2016, 21:55:58 »
Też mam zalane Cytryny Totalem 5W40 Quartz 9000 z tym że w nazwie ma jeszcze ENERGY. Teraz zwróciłem na to uwagę że są z napisem ENERGY i bez.

Wracając do Motula to też są dwie wersje dla każdego z tych co zostały tu wymienione:
Motul 8100 X-Clean +
Motul 8100 X-Clean
Motul 8100 ECO-Clean +
Motul 8100 ECO-Clean

Wiec dokładnie co lejecie z Motula?
 Motul się chwali że te z "+" są o niskiej lepkości HTHS (czyli do samochodu z DPF). A jak to jest z tym ENERGY?

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 435
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: MK III Wymiana oleju - Olej Motul 5w30
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 23, 2016, 22:00:27 »
.. i tak jak kolega słusznie zauważył jest jeszcze wersja "Fe" ale wtedy nie ma w wykonaniu "+" (chyba że źle rozpoznałem temat).