Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jak wymienic sprzęgło Poradnik  (Przeczytany 2051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Jak wymienic sprzęgło Poradnik
« dnia: Sierpień 27, 2016, 10:46:41 »
Witam Serdecznie.Jako że jakiś czas temu wymieniałem sprzęgło chciałem napisać krótki poradnik dla osób które chcą lub bedą chciały wymienic je samodzielnie.Uprzedzam,że nie odpowiadam za wszelkie usterki spowodowane podczas wymiany !:DNo to zaczynamy :Pacjentem Xsara break 1.8i 16v 1999 Silnik typu XU7JP41 Na początek zabieramy sie za wyjmowanie akumulatora i półeczki która go w sumie trzyma :D  2 Następnie rozbieramy sterownik silnika <ja wyjąłem go z klapki i odłożyłem mniej więcej pod podszybiem aby nie przeszkadzał
3 Bierzemy sie za sciagnięcie filtra powietrza,jego puszki i przewody dopływy powietrza które sie łączą z puszką .Jak jestesmy przy powietrzu możemy przy okazji odkręcic przepustnice i odsunac ją maksymalnie na bok aby równiez nie przeszkadzała<przyda sie miejsce do odkręcenia rozrusznika>
4 Teraz musimy wyciągnąc półosie
a Podnosimy autko z obydwu stron ale przed tym spuszczamy olej  <jak podniesiecie wasza indywidualna sprawa ale rada odemnie aby był dosyc wysoko podniesiony i zabezpieczony > i sciągamy koła
b Odkręcamy nakrętke półosi <kolejna rada odemnie :poluzujcie ale nie odkrecajcie nakrętke kiedy koła są jeszcze na dole gdyz kiedy koła bedą u góry bedziecie mieli problem z poluzowaniem a unieruchamiac hamulcem nie bedzie dobrym pomysłem bo możecie sciąc sruby tarczy jak i tarcze> Wiadomo zawleczke i nakładke najpierw
c Odłączamy złącza ABS jesli macie ,sworzen wahacza wybic od zwrotnicy,odłączyc drązek stabilizatora od zwrotnicy <Nie bede opisywał w jaki sposob to sie robi ,bo mam nadzieje ze to znacie a jesli ktos nie wie w jaki sposób to zrobic niech sobie daruje całą zabawe bo może zrobic krzywde sobie i samochodowi> :D Lecimy dalej
d Półoś od strony skrzyni ,manewrując zwrotnicą wyciągamy półoś
e Przed wyjęciem drugiej półośki musimy powedrowac pod spód samochodu i odkręcic 2 sruby wspornika łożyska posredniego ,następnie obrócic sruby o mniej wiecej cwiartke obrotu żeby półoś wyszła ze wspornika .I Tak samo jak z poprzednią ,manewrujemy wszystkim i wyciągamy .
5 Półośki mamy na zewnątrz  więc lecimy dalej a dokładnie mówiąc odłączamy linke sprzęgła i cały mechanizm odsuwamy również na bok aby nie przeszkadzał
6 Pod silnikiem <mniej wiecej po srodku miski > ustawiamy podnosnik i leciutko ,dosłownie leciutko podnosimy silnik żeby poprostu oparł sie na podnosniku ponieważ teraz Wymontuwujemy wspornik skrzyni biegów patrząc naprzeciw samochodu po prawej stronie bedzie widac taką długą srube .Wszystkie elementy wymontuwujemy .
7 Zabieramy sie za rozrusznik <gdzie on jest ,hmm... jest pod wtryskiwaczami na prawo od przepustnicy <stąd przepustnica została odsunieta abyscie mieli gdzie ręce włożyć hihi.Kiedy już znajdziecie odkrecamy przewodu i sruby które go trzymają <Kolejna moja rada:Dla wprawionych wystarczy odkrecic sruby bez przewodów i znalezc miejsce obok aby nie przeszkadzał>
8 Rozłączamy wszystkie wtyczki i przewody dołączone do skrzyni :masa,czujnik cofania itp..
9 Wymontowujemy wspornik obudowy przekładni kierowniczej <znajduje sie mniej więcej przy łączeniu skrzyni z półoską prawą u góry
10 Wymontuwujemy pokrywe obudowy <taki duży trójkąt na skrzyni >
11 Od skrzyni wybijamy pałągi do zmiany biegów <łom itp> Tylko ostroznie aby gum nie zerwac.
12 Jeśli wszystko zrobiliscie jak trzeba i wszystko jest powyłączane,powyciągane to skrzyni trzyma sie tylko na srubach
13 Teraz albo wsadzacie nastepny podnosnik pod skrzynie aby ją oprzeć albo sposobem jaki ja użyłem to użycie pasów transportowych odkręcacie sruby od skrzyni i manewrując pasami albo podnosnikiem wyjmujecie skrzynie od dołu
14 Kiedy skrzynia jest wyjęta ,wymieniacie sprzęgło odkrecajac je i srodkujecie sprzegło .
15 Najlepszym pomysłem jest również przy okazyjne wymiana uszczelnienia
16 Analogicznie wszystko robicie spowrotem .
                    Pozdrawiam serdecznie !
Załączam kilka zdjec poglądowych ...Nie wiedziałem czy można pod tekstem bezposrednio wklejac na bieżąco dlatego tak musiałem zrobic
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2016, 11:00:53 wysłana przez Marcin Markiewicz »