Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności  (Przeczytany 17183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 24, 2016, 14:03:53 »
(...)Ja słuchałem, że źle kupiłem i citroeny się nie psują, tylko trupy z 400 000 km skręcone na polskie 160 000 km.(...)

Oj, wielokrotnie to słyszałem jakie to Citroeny bezawaryjne i wspaniałe. Wzorowa bezawaryjność dzięki której mam już drugą teczkę na faktury z napraw, a w portfelu bilet MPK w razie nagłego i niespodziewanego.
Co nie zmienia faktu, że C5 III bym chciał...
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Paweł Rakoca

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2.0 HDI 2011 Exclusive, poprzednio C5 Mk I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 24, 2016, 14:55:52 »
No bez przesady z awaryjnością. Jedynym przypadkiem, kiedy C5 (mój poprzedni - mkI) odmówił jazdy, była urwana rurka od hydro. Był duży mróz, bryła lodu oberwała się z jadącej przede mną ciężarówki i zrobiła rozwałkę pod podwoziem... Przez 3 lata jazdy nim wymieniłem łączniki stabilizatora, sworznie, klocki, tarcze, świece żarowe, sfery (na "comforty") i dwumas (był jeszcze fabryczny przy ok. 200 tys km). W obecnym aucie, w ciągu roku (22 tys. km przejechane) wymieniłem pocący się wysprzęglik (ok. 170 pln) i przednie łączniki stabilizatora. Obie te rzeczy nie były wcześniej ruszane, a auto ma 142 tys. km przebiegu. Kupując auto używane, trzeba liczyć się z tym, że pewne części po prostu w miarę eksploatacji będą wymagały wymiany. Od tego jak auto było wcześniej eksploatowane będzie zależało ile trzeba w nie inwestować. C5 to napewno nie Toyota, ale dramatu nie ma jak nie jest zaniedbane.

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 25, 2016, 09:25:27 »
Też bym nie przesadzał z awaryjnością. Moje MkII odmówiło tylko raz posłuszeństwa: pękła sprężyna w tarczy sprzęgła i odłamek uszkodził czujnik położenia wału. Efekt: samochód zgasł i laweta do serwisu. Nawet w tym przypadku bym nie stwierdził że to to typowa usterka. Raczej wada materiałowa sprzęgła. Wydarzyło się to przy przebiegu 170000 km od nowości (auto kupiłem z przebiegiem 30000 km). Typowe dla modelu usterki, które naprawiłem przez 4 lata: skraplacz klimatyzacji (oryginały są chyba z papieru - zamienniki 4 razy cięższe i trwalsze), przewód od sprężarki do skraplacza (ok 700 pln); klapy mieszalnika (całość z częściami i z robocizną za ok 700 pln); łożyska wahaczy z tyłu oraz tylne piasty z łożyskami (przy 180 000 km) (ok 500 pln); kompletne zawieszenie z przodu (przy 180 000 km) - ok 500 pln; przy ok 50000 km uszczelniana była pompa oleju (typowa usterka EW10A) - w drogim serwisie za ok. 700 pln.


C5 mkII jest tańsze od mkIII bo:
- przedni zawias ala McPherson (wymienne sworznie, tuleje - za grosze) a mkIII ma wielowahaczowy zawias
- tylne wahacze wleczone oparte na łożyskach igiełkowych (wymienia się tylko łożyska i lepiej robić to regularnie) a mkIII ma wielowahacz


W kwestii Laguny 3 - mój ojciec ma taką (Z silnikiem 2.0 benzyna Nissana). Zawieszenie również jest oparte o McPhersona z przodu i belkę z tyłu, także serwis musi być tańszy niż w C5 mkIII. Z usterek Laguny: 3 razy pompa paliwa, dwa razy wyciek z uszczelniacza wału korbowego, non stop problem z elektryką od airbagów (auto od nowości w jego rękach). Sprzęgło się zużyło przy przebiegu 130 000 km. Ogólne wrażenia są średnie: kiepskie materiały wykończeniowe i jakość montażu. Świerszcze itp to chleb powszedni. Słabe wyciszenie wnętrza (mam też porównanie z LIII 2.0 dCi z poprzedniej firmy) wymięka nawet w porównaniu z C5 mkII. Na  plus: praca skrzyni biegów, sprzęgła.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 25, 2016, 09:45:06 »
Też bym nie przesadzał z awaryjnością. Moje MkII odmówiło tylko raz posłuszeństwa: pękła sprężyna w tarczy sprzęgła i odłamek uszkodził czujnik położenia wału. Efekt: samochód zgasł i laweta do serwisu. Nawet w tym przypadku bym nie stwierdził że to to typowa usterka. Raczej wada materiałowa sprzęgła. Wydarzyło się to przy przebiegu 170000 km od nowości (auto kupiłem z przebiegiem 30000 km). Typowe dla modelu usterki, które naprawiłem przez 4 lata: skraplacz klimatyzacji (oryginały są chyba z papieru - zamienniki 4 razy cięższe i trwalsze), przewód od sprężarki do skraplacza (ok 700 pln); klapy mieszalnika (całość z częściami i z robocizną za ok 700 pln); łożyska wahaczy z tyłu oraz tylne piasty z łożyskami (przy 180 000 km) (ok 500 pln); kompletne zawieszenie z przodu (przy 180 000 km) - ok 500 pln; przy ok 50000 km uszczelniana była pompa oleju (typowa usterka EW10A) - w drogim serwisie za ok. 700 pln.


C5 mkII jest tańsze od mkIII bo:
- przedni zawias ala McPherson (wymienne sworznie, tuleje - za grosze) a mkIII ma wielowahaczowy zawias
- tylne wahacze wleczone oparte na łożyskach igiełkowych (wymienia się tylko łożyska i lepiej robić to regularnie) a mkIII ma wielowahacz


W kwestii Laguny 3 - mój ojciec ma taką (Z silnikiem 2.0 benzyna Nissana). Zawieszenie również jest oparte o McPhersona z przodu i belkę z tyłu, także serwis musi być tańszy niż w C5 mkIII. Z usterek Laguny: 3 razy pompa paliwa, dwa razy wyciek z uszczelniacza wału korbowego, non stop problem z elektryką od airbagów (auto od nowości w jego rękach). Sprzęgło się zużyło przy przebiegu 130 000 km. Ogólne wrażenia są średnie: kiepskie materiały wykończeniowe i jakość montażu. Świerszcze itp to chleb powszedni. Słabe wyciszenie wnętrza (mam też porównanie z LIII 2.0 dCi z poprzedniej firmy) wymięka nawet w porównaniu z C5 mkII. Na  plus: praca skrzyni biegów, sprzęgła.
Akurat 2.0 16V (silnik Nissan) to najgorszy silnik z całej palety L3. Wiąże się z tym także osprzęt. Problemy z odpalaniem, wysokie spalanie, problemy ze spalaniem (kiedyś, ciągłe reprogi). Ale za to silnik jest cichy, ale znow problem z regulacja luzow zaworowych.
Skrzynia mówisz że na plus, a jest dość awaryjna. Oby Was to nei spotkalo.
Wyciszenie fakt słabe.

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 25, 2016, 09:53:11 »
Nie nie, chłopaki, nie piszę, że Xsara sypie mi się jak choinka w lipcu. Po prostu co i rusz wychodzą zwykłe rzeczy do robienia. Jak myślę, że już wszystko jest w porządku, to nagle coś wyskoczy i trzeba gonić na serwis. Z wieloma rzeczami da się jeździć ale moje autko musi być w jak najlepszym stanie. Część z prac to sprawy konieczne jak rozrząd, sprzęgło, zawieszenie. Ale inne to w zasadzie moje "widzimisię" bo nie lubię mieć oleju pod samochodem, nie lubię jak centralny nie jest w 100% sprawny, itp. Na "już" do zrobienia mam ręczny i poduchy. Na "jutro" tylna belka i półoś / łożysko tejże. Ale trzeba trochę pieniążka na to.
Tak, cały czas narzekam jaki to mój Citroen zły i w ogóle (chwaliłem Xantię i źle to wyszło). Ale na tyle lubię Xsarę, że dołożę wszelkich starań by służyła mi jak najdłużej i w jak najlepszym stanie. Głupia cecha charakteru ale zżyłem się z tym autkiem...
Dawno temu kolega miał pierwsze A3 i tam naprawy naprawdę były kosztowne. W porównaniu do tego A3 moja Xsara jest zwyczajnie tania w utrzymaniu. Tak naprawy jak i zwykła eksploatacja.
Zobaczymy jak będzie z małym Renault. Póki co coś huczy (na 90% łożysko, 10%, że to zimowe Unirojale) i nie działa blokowanie drzwi od środka. Ważne, że auto Made in France :)
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 25, 2016, 13:20:30 »
Po za C5 mam BMW 735i - 18 letnią z przebiegiem prawie 340 tyś. km. I jeśli chodzi o koszty eksploatacji to sprawy typu: tarcze, klocki itp nie są porównywalne do C5. Schody się zaczynają przy bardziej skomplikowanych rzeczach - wymiana łańcucha rozrządu, Vanos do regeneracji, skrzynia ZF5HP24 choć po remoncie (mam fakturę) to czasem szarpnie. Dwa katalizatory, 4 sondy - sypią błędami. Ale przyjemność jazdy jest bezcenna. Komfort zawieszenia (jest miękkie) porównywalny do C5 X7. Wyciszenie - bajka. Dźwięk V8 - super. Wnętrze, fotele, audio i jakość wykończenia - bez zarzutu. Dla tego, moim zdaniem, warto czasem zapłacić więcej za serwis by cieszyć się tym czego konkurencja nie ma w ofercie :)


Odnośnie silnika 2.0 Nissana w LIII: problemy z rozruchem wynikają z awarii pompy paliwa, a ta z kolei jest pochodną jazdy na LPG (taka poroniona konstrukcja). Sam w sobie działa bez zarzutu.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

wowo13

  • Gość
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 26, 2016, 19:37:00 »
Czyli praktycznie wszystkie awarie L3 wynikają z LPG, sprzęgło siada zależnie od nogi kierowcy...

Właśnie tego obiektywizmu tak bardzo mi brakuje wśród różnych klubów.




Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 27, 2016, 05:57:53 »
Czyli praktycznie wszystkie awarie L3 wynikają z LPG, sprzęgło siada zależnie od nogi kierowcy...

Właśnie tego obiektywizmu tak bardzo mi brakuje wśród różnych klubów.
Większość.
Ale sa tez slabe szumiace juz przy 120 tys km. Skrzynie
i inne takie

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 28, 2016, 13:33:24 »
Czyli praktycznie wszystkie awarie L3 wynikają z LPG, sprzęgło siada zależnie od nogi kierowcy...

Właśnie tego obiektywizmu tak bardzo mi brakuje wśród różnych klubów.





Kiedyś miałem Xantię to sprzęgło wytrzymało 230 tyś. km (fabryczne) i rozpadł się docisk, choć Xantia w porównaniu do C5 znacznie więcej jeździła po mieście w korkach. W C5 sprzęgło wytrzymało 170 tyś. km i auto wróciło na lawecie (wada konstrukcyjna - pękła sprężyna i jej odłamek siłą odśrodkową od koła zamachowego urwał czujnik położenia wału. Sama tarcza i docisk były ok). W LIII sprzęgło starczyło na tyle pomimo prawidłowego traktowania - widać szybciej zużywają się okładziny cierne bo taki dali materiał. Generalnie zauważyłem prawidłowość, że im nowsze konstrukcyjnie auto, to tym na krócej starcza sprzęgło.

LPG często jest przyczyną problemów ale tylko dlatego, że mało któremu gazownikowi chce się porządnie zrobić instalacje a później ją wyregulować. Niektóre auta (jak np Laguna mojego ojca) w ogóle nie są przystosowane do zasilania LPG. Ojca auto ratuje jedynie to, że ma wtrysk fazy ciekłej (V generacja) i akurat to silnik znosi bez zarzutu, a jedynie upierdliwa jest pompa benzyny.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 02, 2016, 23:25:14 »
Zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym, RepSet DMF firmy LUK o nr: 600 0136 00: 1250 pln brutto


Dokładnie ten numer :) dla samochodów do końca 2006 wg VINu dedykowany jest inny komplet, droższy chyba o 400zl, lecz jeżeli wymieniamy komplet wraz ze sprzęgłem to oba te zestawy są zamienne - nawet w serviceboxie jest ta informacja.


Nie wiem Panowie skad bierzecie te ceny ? Sprawdzilem WSZYSTKIE hurtownie w mojej okolicy i NIGDZIE  nie mozna kupic tego towaru za taka cene. A dodam ze mam najwyzsze mozliwe rabaty. Podejrzewam ze jest to cena dla pracownikow ? Jesli tak, to jaki jest sens podawania takiej ceny jako odniesnienia dla innych kupujacych ? Jesli nie, to ponownie poprosze o podanie nazwy sklepu / hurtowni w ktorej mozna kupic w tej cenie...
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Gabriela Latoszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Piekielnik
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI
  • Miejscowość: Piekielnik
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 03, 2016, 07:30:56 »
Po wpisaniu tego numeru LUK pojawiła się pierwsza lepsza aukcja
http://allegro.pl/luk-kolo-dwumasowe-sprzeglo-307-308-407-2-0-hdi-i6534310480.html

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 04, 2016, 20:14:45 »
Wybacz Gabrielo, ale ceny na Allegro nie sa zadnym odniesieniem w stosunku do cen sklepowych czy hurtowni. Bardzo czesto taki towar pochodzi ze starych likwidowanych magazynow, albo zostal z jakis powodow przeceniony. Zycze powodzenia w egzekwowaniu gwarancji czy rekojmi od sprzedajacych na Allegro. Prosze o nazwe hurtowni , ktora regularnie sprzedaje ten towar w takiej cenie.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Yacus

  • Gość
Odp: C5 III - pytanie o techniczne dot. awaryjności
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 04, 2016, 20:42:01 »
Wybacz Gabrielo, ale ceny na Allegro nie sa zadnym odniesieniem w stosunku do cen sklepowych czy hurtowni. Bardzo czesto taki towar pochodzi ze starych likwidowanych magazynow, albo zostal z jakis powodow przeceniony. Zycze powodzenia w egzekwowaniu gwarancji czy rekojmi od sprzedajacych na Allegro. Prosze o nazwe hurtowni , ktora regularnie sprzedaje ten towar w takiej cenie.

Tomasz,

Zadzwoń pod podany numer - 33 879 20 26, podaj KONKRETNY numer części który masz u góry (600 0136 00) i zapytaj, miesiąc temu było nawet na miejscu dostępne od ręki. Cena: 1284zł, partnerzy -10% więc ceny powyżej nie są z kosmosu. Ostatnie brałem miesiąc temu, jak potrzebujesz to zeskanuję fakturę....

Dodatkowo to nie jest najtańszy sklep w okolicy, zaopatruję się u nich bo po prostu mam blisko i wygodnie, nie zawsze chce mi się zasuwać 15km do Wieliczki dla klienta...