Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?  (Przeczytany 15171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kristo79

  • Gość
[MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« dnia: Wrzesień 01, 2016, 10:46:14 »
Cześć,

Od 3 miesięcy jestem użytkownikiem C5 jak w podpisie z rocznika 2010, jednak nie do końca szczęśliwym, ponieważ raz na jakiś czas auto potrafi zgasnąć komunikując przeważanie błędy związane z ESP/ASR oraz Antipollution Fault. Przeważnie dzieje się to kilka sekund po odpaleniu, jednak dwa razy zdarzyło się, że auto zgasło na wolnych obrotach, stojąc w korku. Nie napotkałem tego problemu pod obciążeniem.

Samochód od pewnego czasu jest diagnozowane w warsztacie specjalizującym się w Citroenach i Peugeotach.
Błędy jakie zgłaszał komputer, dotyczyły:
- czujnika położenia wału oraz
- obwodu przekaźnika zasilania układu wtryskowego (błąd P0215).

Na pierwszy błąd został wymieniony najpierw czujnik położenia wału, a ponieważ błąd dalej występował to również wiązka elektryczna tego czujnika (podobno Citroen wypuścił zmodyfikowaną wiązkę z inną konstrukcją kostki).

Drugi błąd przekaźnika to (jak stwierdzono) najczęstszy objaw uszkodzonego BSM, więc również został on wymieniony na nowy.
Została również sprawdzona instalacja elektryczna, głównie wszystkie złącza czujników oraz przejścia na niektórych odcinkach.
Przeczyszczono także pompę wtryskową oraz wymieniono czujnik/regulator ciśnienia na pompie.
Oczywiście wszystkie filtry i płyny eksploatacyjne wymienione na nowe.

Obecnie sytuacja jest taka, że pojawia się cały czas błąd przekaźnika P0215 i auto niestety dalej gaśnie.
Po wejściu w szczegóły zapisanego błędu programem diagnostycznym, pojawiają się jakieś dziwne wartości, np. zapisana temperatura płynu chłodzącego w momencie wystąpienia błędu to -10 stopni Celsjusza, albo ciśnienie na pompie wtryskowej ok. 1400 bar.
Ze względu na zapisywanie takich dziwnych parametrów, aktualnie podejrzenie padło właśnie na sterownik silnika i jest propozycja, żeby zakupić używkę i przeprogramować.

W tym miejscu pytanie do Was, bo być może ktoś spotkał się z tak upierdliwą usterką w C5?
Czy sterownik silnika może powodować tego typu objawy? Posłuchać mechaniorów i zaryzykować z tym sterownikiem?
Przyznam, że powoli kończą się mi (a co ważniejsze to chyba mechanikom) pomysły na wyleczenie tego samochodu.

Pozdrawiam,
Krzysiek
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2016, 11:23:09 wysłana przez Krzysztof Ambroziak »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2016, 17:57:20 »
A masz możliwość podłączenia Lexi i logowania parametrów podczas jazdy? Może wtedy coś wyjdzie.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2016, 18:20:31 »
Cześć,

Od 3 miesięcy jestem użytkownikiem C5 jak w podpisie z rocznika 2010, jednak nie do końca szczęśliwym, ponieważ raz na jakiś czas auto potrafi zgasnąć komunikując przeważanie błędy związane z ESP/ASR oraz Antipollution Fault. Przeważnie dzieje się to kilka sekund po odpaleniu, jednak dwa razy zdarzyło się, że auto zgasło na wolnych obrotach, stojąc w korku. Nie napotkałem tego problemu pod obciążeniem.

Samochód od pewnego czasu jest diagnozowane w warsztacie specjalizującym się w Citroenach i Peugeotach.
Błędy jakie zgłaszał komputer, dotyczyły:
- czujnika położenia wału oraz
- obwodu przekaźnika zasilania układu wtryskowego (błąd P0215).

Na pierwszy błąd został wymieniony najpierw czujnik położenia wału, a ponieważ błąd dalej występował to również wiązka elektryczna tego czujnika (podobno Citroen wypuścił zmodyfikowaną wiązkę z inną konstrukcją kostki).

Drugi błąd przekaźnika to (jak stwierdzono) najczęstszy objaw uszkodzonego BSM, więc również został on wymieniony na nowy.
Została również sprawdzona instalacja elektryczna, głównie wszystkie złącza czujników oraz przejścia na niektórych odcinkach.
Przeczyszczono także pompę wtryskową oraz wymieniono czujnik/regulator ciśnienia na pompie.
Oczywiście wszystkie filtry i płyny eksploatacyjne wymienione na nowe.

Obecnie sytuacja jest taka, że pojawia się cały czas błąd przekaźnika P0215 i auto niestety dalej gaśnie.
Po wejściu w szczegóły zapisanego błędu programem diagnostycznym, pojawiają się jakieś dziwne wartości, np. zapisana temperatura płynu chłodzącego w momencie wystąpienia błędu to -10 stopni Celsjusza, albo ciśnienie na pompie wtryskowej ok. 1400 bar.
Ze względu na zapisywanie takich dziwnych parametrów, aktualnie podejrzenie padło właśnie na sterownik silnika i jest propozycja, żeby zakupić używkę i przeprogramować.

W tym miejscu pytanie do Was, bo być może ktoś spotkał się z tak upierdliwą usterką w C5?
Czy sterownik silnika może powodować tego typu objawy? Posłuchać mechaniorów i zaryzykować z tym sterownikiem?
Przyznam, że powoli kończą się mi (a co ważniejsze to chyba mechanikom) pomysły na wyleczenie tego samochodu.

Pozdrawiam,
Krzysiek



Może.
Jeśli nie ma sygnału z czujnika wału, to też chyba komputer nie ma jak wtryskiwać paliwa. Tak mnie się wydaje, oczywiście wpływają na to róźne inne czynniki.


Myślę że przyczyną jest ten czujnik wału może, jakaś wiązka ?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2016, 18:50:56 »
Łukasz przecież Krzysztof napisał że wymienił czujnik położenia wału i wiązkę do niego, potem wymienił na NOWE BSM, ponieważ był błąd przekaźnika pompy.
Mimo tego problemy nadal występują. Czytanie ze zrozumieniem się kłania :)

Krzysztof sprawdź masy, możesz też sprawdzić masę między silnikiem a nadwoziem, jaka jest różnica potencjałów. Może brak którejś masy powoduje takie błędy i problemy.
Lexia, VCDS, MPPS

Kristo79

  • Gość
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 07, 2016, 19:25:05 »
Cześć,
dziękuję wszystkim za sugestie.


Problem prawdopodobnie został już wyeliminowany.
Straciłem cierpliwość do pierwszego warsztatu i zawiozłem samochód do ASO.


Winnym okazała się instalacja przy czujniku wałka rozrządu. Jak stwierdził mechanik, sygnał ginął na pinach w złączce.
Po wymianie kawałka wiązki wraz ze złączką czujnika, komputer przestał zgłaszać błędy.
Zastanawiam się tylko, czy tego typu usterka może spowodować sianie błędu P0215?


No w każdym razie póki co auto jeździ i ma się dobrze.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 07, 2016, 19:56:06 »
Łukasz przecież Krzysztof napisał że wymienił czujnik położenia wału i wiązkę do niego,[...]. Czytanie ze zrozumieniem się kłania :)

Winnym okazała się instalacja przy czujniku wałka rozrządu.


Nie wiem jak to skomentować ?

Kristo79

  • Gość
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 07, 2016, 20:04:08 »
Łukasz, wcześniej wymieniono wiązkę czujnika położenia wału korbowego.


Teraz napisałem o wiązce innego czujnika - czujnika wałka rozrządu.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 07, 2016, 22:34:06 »
Odpalalem w centrum miasta New beatla 1.8t wysialo błędy sondy i przeplywki a wina była na wtyczkach wtryskow tak jakby ktoś umyl silnik mocnym detergentem i styki utlenilo. No cóż ja wizę ze sobą pół warsztatu
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2016, 21:57:37 »
Dlatego silnika i rzeczy elektrycznych nie myje się chemią.
Co najwyżej benzyna ekstrakcyjna i smar silikonowy.
Po chemioterapii potrafią zgnić piny pozłacane.

Odpalalem w centrum miasta New beatla 1.8t wysialo błędy sondy i przeplywki a wina była na wtyczkach wtryskow tak jakby ktoś umyl silnik mocnym detergentem i styki utlenilo. No cóż ja wizę ze sobą pół warsztatu
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 09, 2016, 21:59:14 »
Coś nie wyszło a z telefonu pisałem.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Kristo79

  • Gość
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 31, 2016, 17:14:03 »
Niestety, po ok. 7 tys. km problem powraca :-(
Znowu wyskakuje magiczny błąd 0215. Czyżby drugi BSM umarł?
Aktualnie auto stoi w ASO i próbują je reanimować. Dam znać jak coś się wyjaśni.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 31, 2016, 17:19:43 »
Podobnie miałem w punto po tygodniu kopania się z autem w końcu kupiłem drugi sterownik i pomogło
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Kristo79

  • Gość
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 31, 2016, 17:43:01 »
Zobaczymy. Ściągną następny BSM, podmienią i się zobaczy. Oby pomogło, bo już trochę tracę nerwy do tego auta :-(

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 31, 2016, 20:27:26 »
Krzysztof, czujnik wałka rozrządu z nim miałeś problem, sprawdź jego położenie. Zdejmij pokrywę ozdobną silnika, poluzuj śrubę mocującą kluczyk 10 i przesuń go trochę w stronę akumulatora, czyli odsuń od koła rozrządu. Jeżeli będzie zbyt blisko mogą być problemy z pracą silnika, gaśnięciem, lub uruchamianiem. Przerabiałem to.
Lexija Citroen Peugeot.

Kristo79

  • Gość
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 31, 2016, 21:58:43 »
Artur, problem z czujnikiem wałka polegał na uszkodzonej wtyczce tego czujnika.
Po wymianie tej wtyczki z kawałkiem instalacji, błędy czujnika już nie występują.


Mimo wszystko dzięki za sugestię - podpowiem asom z ASO  ;)

Offline Adam Gruszkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 307
  • Zainteresowania: Elektryk-Mechanik aut Francuskich
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 31, 2016, 22:14:47 »
Dziwne bo jeszcze nie widziałem uszkodzonej wiązki od czujnika wałka...ale nie wnikam ;)
Najczęściej pada czujnik wału i wtedy auto losowo gaśnie...wywala głupie błędy lub nawet wcale...wymieniam nie kostke a czujnik i jest OK! ;)
Twój ostatni błąd miałem niedawno w 307 z 2.0hdi 136hp ktoś tak pięknie umył silnik, że dostało się wtryskiwaczom, zaryzykowałem i dalem wtryski do boscha do sprawdzenia, przeczyścili itd (nie było ani korekcji ani śladów zalania, jedynie świeżo umyty silnik, problem z gaśnięciem auta i błąd zasilania wtryskiwaczy), od tamtej pory zero problemów.
Ale to tylko sugestie ;) jak to naprawy przez internet.
Powodzenia!

Kristo79

  • Gość
Odp: [MkIII] 2.0 HDI gaśnie losowo - P0215. Sterownik do wymiany?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2016, 00:08:10 »
Wygląda na to, że problem został w końcu rozwiązany.
Przyczyną okazał się regulator ciśnienia na pompie. W lipcu wymieniałem go w innym serwisie (nie ASO) i wsadzili mi taki, który konstrukcyjnie różnił się od oryginału (a był to również DELPHI). Efekt był taki, że po odpaleniu auta było zbyt duże ciśnienie w układzie wtrysku i dlatego ECU nie wydawał zgody na uruchomienie silnika.


Po wymianie regulatora na oryginał samochód odpala poprawnie, a wcześniejsze błędy już nie wracają.
Mam nadzieję, że tak już pozostanie, bo trochę siwych włosów już dostałem  :P




EDIT:
Dwa tygodnie minęły i ponad 2 tys. km zrobione. Póki co auto chodzi bez problemu. Żadne błędy się nie pojawiły.
Temat uznaję za zamknięty. Uffff :-)
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2016, 00:03:59 wysłana przez Krzysztof Ambroziak »