Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Twarde zawieszenie  (Przeczytany 6812 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karol kwiatek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER 2.7 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Lublin
Twarde zawieszenie
« dnia: Marzec 22, 2017, 09:00:34 »
Witam wszystkich
Proszę o pomoc w problemie
C5 X7 2008r. 2.7 HDI
Jakiś czas temu zaczęło opadać mi tylne zawieszenie podczas jazdy na low z tej pozycji nie mogłem już podnieść tyłu do normal jedyne co dawało radę to podniesienie do hi i opuszczenie do normal. Wymieniłem z tyłu reduktorki i zawieszenie podnosi opuszcza się normalnie. Natomiast całość stała się sztywniejsza zaczęło się odczuwać dołki i tył jakby trochę uskakiwał na jakiś większych podskokach w DB pokazuje mi komunikat "brak wczytania wysokości odniesienia" czy to ma związek z tym i co to może być, a może przesadzam i zawieszenie po naprawie się usztywniło. Ale dla mnie to tak jakby cały czas był na sporcie.   

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2017, 13:14:32 »

Podczas jazdy na wprost po wybojach włączenie trybu sport nie jest odczuwalne. Powoduje tylko inną reakcję regulatora sztywności odcinającego dodatkowe sfery odpowiadające za zwiększenie komfortu. Chodzi głównie o reakcję na przeciążenia i prędkość.




Piszesz, że wymieniłeś "reduktorki". Domyślam się, że chodzi o czujnik wysokości (korektor wysokości). Nie wiem dlaczego piszesz w liczbie mnogiej, bo z tyłu (z przodu także) jest jeden korektor. Po wymianie korektora bezwzględnie konieczna jest regulacja wysokości. Nawet kilka mm daje odczuwalny spadek komfortu, a także pogarsza przyczepność w czasie jazdy. Mogę Ci podesłać instrukcję (potrzebna Lexia)

Offline karol kwiatek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER 2.7 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2017, 13:47:21 »

Podczas jazdy na wprost po wybojach włączenie trybu sport nie jest odczuwalne. Powoduje tylko inną reakcję regulatora sztywności odcinającego dodatkowe sfery odpowiadające za zwiększenie komfortu. Chodzi głównie o reakcję na przeciążenia i prędkość.




Piszesz, że wymieniłeś "reduktorki". Domyślam się, że chodzi o czujnik wysokości (korektor wysokości). Nie wiem dlaczego piszesz w liczbie mnogiej, bo z tyłu (z przodu także) jest jeden korektor. Po wymianie korektora bezwzględnie konieczna jest regulacja wysokości. Nawet kilka mm daje odczuwalny spadek komfortu, a także pogarsza przyczepność w czasie jazdy. Mogę Ci podesłać instrukcję (potrzebna Lexia)

Tak masz rację to oczywiście mój "skrót myślowy" co do liczy mnogiej to chodziło mi o korektor i czujnik w lewy tylnym kole sprawdziłem wartości w DB i są rozbieżności w zawieszeniu na jednej osi a na przodzie nawet 063 do 154 czyli trzeba ustawić. Możesz podesłać instrukcję jak się przestraszę to pojadę do osoby która się zna na tym. 

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2017, 13:51:04 »

Podczas jazdy na wprost po wybojach włączenie trybu sport nie jest odczuwalne. Powoduje tylko inną reakcję regulatora sztywności odcinającego dodatkowe sfery odpowiadające za zwiększenie komfortu. Chodzi głównie o reakcję na przeciążenia i prędkość.




Piszesz, że wymieniłeś "reduktorki". Domyślam się, że chodzi o czujnik wysokości (korektor wysokości). Nie wiem dlaczego piszesz w liczbie mnogiej, bo z tyłu (z przodu także) jest jeden korektor. Po wymianie korektora bezwzględnie konieczna jest regulacja wysokości. Nawet kilka mm daje odczuwalny spadek komfortu, a także pogarsza przyczepność w czasie jazdy. Mogę Ci podesłać instrukcję (potrzebna Lexia)

z tego co kojarzę to w silnikach V6 zawieszenie jest "trochę" inne jak w silnikach R4
tam przy kole są czujniki

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2017, 14:00:51 »
To poprawka, bo nie zwróciłem uwagi że to 2,7. 6-cylindrowe mają czujniki wysokości na każdym kole, przy wahaczach. Instrukcję mam, ale tylko do 4-cyl.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2017, 14:02:53 »
To poprawka, bo nie zwróciłem uwagi że to 2,7. 6-cylindrowe mają czujniki wysokości na każdym kole, przy wahaczach. Instrukcję mam, ale tylko do 4-cyl.
o tym właśnie Michał pisze :)

Offline karol kwiatek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER 2.7 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2017, 10:27:49 »
Zapomniałem dopisać że dodane zostały odbojniki bo okazało się że nie było, może tu tkwi problem z czytaniem poziomu zawieszenia?

Offline karol kwiatek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER 2.7 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2017, 19:38:37 »

Podczas jazdy na wprost po wybojach włączenie trybu sport nie jest odczuwalne. Powoduje tylko inną reakcję regulatora sztywności odcinającego dodatkowe sfery odpowiadające za zwiększenie komfortu. Chodzi głównie o reakcję na przeciążenia i prędkość.




Piszesz, że wymieniłeś "reduktorki". Domyślam się, że chodzi o czujnik wysokości (korektor wysokości). Nie wiem dlaczego piszesz w liczbie mnogiej, bo z tyłu (z przodu także) jest jeden korektor. Po wymianie korektora bezwzględnie konieczna jest regulacja wysokości. Nawet kilka mm daje odczuwalny spadek komfortu, a także pogarsza przyczepność w czasie jazdy. Mogę Ci podesłać instrukcję (potrzebna Lexia)

z tego co kojarzę to w silnikach V6 zawieszenie jest "trochę" inne jak w silnikach R4
tam przy kole są czujniki

Michał aż wstyd się przyznać ale dzisiaj wszystko się wyjaśniło chociaż nie wiem jak do tego doszło  :o sprawdziłem ciśnienie w oponach i tak:
przednia oś lewe 2.1, prawe 2.8
tylna oś lewe 3.0, prawe 3.1
poprawiłem z przodu na 2.4 a tył na 2.2 i po kłopocie.
Nie wiem jak to możliwe "ale są na tym świcie rzeczy o którym się fizionomom nie śniło" (KLASYK FERDEK KIEPSKI)

Offline Przemysław Dyrcz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wadowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2018, 15:26:11 »
Witam,


jestem aktualnie po wymianie wszystkich 4 amortyzatorów w mojej C5 z hydro. Niestety po wymianie zawieszenie jest o wiele twardsze niż poprzednio, przez co pogorszył się znacznie komfort jazdy  :-[
Czy to normalne?


Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2018, 15:35:26 »
Witam,


jestem aktualnie po wymianie wszystkich 4 amortyzatorów w mojej C5 z hydro. Niestety po wymianie zawieszenie jest o wiele twardsze niż poprzednio, przez co pogorszył się znacznie komfort jazdy  :-[
Czy to normalne?


Pozdrawiam
To nie jest normalne.Siłownik nie ma wpływu na komfort jazdy i wymienia się je tylko gdy ciekną.Za komfort odpowiadają sfery.To te kule dokręcaane do siłownika.Jest ich łacznie 7 sztuk.
Komfort zależy też od wysokości zawieszenia.Byc moze tutaj jest problem.Ustaw zapalony samochód w pozycji Normal i zmierz wysokości zawieszenia przedniego i tylnego.Mierz od środka felgi/dekielka do rantu błotnika.

Offline Przemysław Dyrcz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wadowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 08, 2018, 15:48:34 »
Cieknął prawy przód i lewy tył, więc wymieniłem wszystkie 4. Wszędzie jest taka sama odległość ~ 41,5cm

Offline Przemysław Dyrcz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wadowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2018, 16:00:20 »
Jaka jest prawidłowa wartość na tył?
W takim razie pozostaje mi podjechanie do mechanika, który wymieniał amortyzatory i poproszenie o właściwe ustawienie. Czy taka wartość na tyle, może mieć aż taki wpływ na twardość zawieszenia?

Offline Przemysław Dyrcz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wadowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 10, 2018, 14:28:40 »
Hmm po sprawdzeniu u mechanika, o dziwo, wartości przodu i tyłu wynosiły odpowiednio 41 i 39,7. Samochód nadal ma twarde zawieszenie, chociaż wydaje mi się że głównie chodzi o sam tył. Czy w grę wchodzą już tylko sfery? Sprawdzenie sfer w ASO to koszt 150 zł za sztukę, gdzie nowa kosztuje 200 zl.

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 21, 2020, 11:52:17 »
Od jakiegoś czasu w moim C5 2.0 HDI 163 z Hydro pojawił się problem z zawieszeniem. Samochód podczas jazdy po mieście, przy najeżdżaniu na krótkie nierówności dziwnie podskakuje, wiele stracił na komforcie, czuć takie "dobijanie". Szczególnie odczuwalne jest to na kostce brukowej (tzw. kocich łbach). Czy przyczyną może płyn w zawieszeniu? Z tego co wiem poprzedni właściciel nie wymieniał go od nowości samochodu.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Twarde zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 21, 2020, 12:00:46 »
Od jakiegoś czasu w moim C5 2.0 HDI 163 z Hydro pojawił się problem z zawieszeniem. Samochód podczas jazdy po mieście, przy najeżdżaniu na krótkie nierówności dziwnie podskakuje, wiele stracił na komforcie, czuć takie "dobijanie". Szczególnie odczuwalne jest to na kostce brukowej (tzw. kocich łbach). Czy przyczyną może płyn w zawieszeniu? Z tego co wiem poprzedni właściciel nie wymieniał go od nowości samochodu.
Płynu w to nie mieszaj.  ;) Prędzej sfery.
 Niewymienianie płynu może jedynie przyśpieszyć "zużycie" sfer i uszczelnień.