Witam wszystkich szanownych forumowiczów.
Przedwczoraj podczas mocniejszego wyprzedzania auto szarpnęło nastąpił spadek mocy i zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika.
Błąd wykasowałem i na drugi dzień ta sama sytuacja podczas wyprzedzania.
W załączniku przesyłam zrzut ekranu z lexi może ktoś z was miał podobną sytuację.
Niepokojąca jest różnica pomiędzy zleconym a zmierzonym wydatkiem powietrza.
Błąd nigdy wcześniej nie występował.
Dodam że od dłuższego czasu mam problem z nadmiernym dymieniem na czarno podczas większego obciążenia silnika.
Zdemontowany został ostatnio kolektor ssący bo miał mnóstwo nagaru w sobie. Został wyczyszczony w myjce ultradźwiękowej, po czyszczeniu wyglądał jak nowy. Przeczyszczony tez został egr chociaż na nim nie było dużo osadów. Po zmontowaniu wszystkiego dymienie jest mniejsze, odczuwalny jest wzrost mocy i szybsze wchodzenie na wysokie obroty. Tylko po tej operacji na drugi dzień podczas wyprzedzania wywaliło błąd P0100.
Niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa, korekcja wydatku wtryskiwacza cylindra 1 (parametry sczytane były na postoju na wolnych obrotach) - czyżby wskazywało na lejący wtryskiwacz?
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję tym którzy poświęcili swój czas przy tym poście.