Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100  (Przeczytany 2725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Bełz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Dąbrówki
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2008 136km MK III
  • Miejscowość: Dąbrówki
[MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
« dnia: Wrzesień 08, 2016, 10:55:55 »
Witam wszystkich szanownych forumowiczów.
Przedwczoraj podczas mocniejszego wyprzedzania auto szarpnęło nastąpił spadek mocy i zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika.
Błąd wykasowałem i na drugi dzień ta sama sytuacja podczas wyprzedzania.
W załączniku przesyłam zrzut ekranu z lexi może ktoś z was miał podobną sytuację.
Niepokojąca jest różnica pomiędzy zleconym a zmierzonym wydatkiem powietrza.
Błąd nigdy wcześniej nie występował.


Dodam że od dłuższego czasu mam problem z nadmiernym dymieniem na czarno podczas większego obciążenia silnika.
Zdemontowany został ostatnio kolektor ssący bo miał mnóstwo nagaru w sobie. Został wyczyszczony w myjce ultradźwiękowej, po czyszczeniu wyglądał jak nowy. Przeczyszczony tez został egr chociaż na nim nie było dużo osadów. Po zmontowaniu wszystkiego dymienie jest mniejsze, odczuwalny jest wzrost mocy i szybsze wchodzenie na wysokie obroty. Tylko po tej operacji na drugi dzień podczas wyprzedzania wywaliło błąd P0100.
Niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa, korekcja wydatku wtryskiwacza cylindra 1 (parametry sczytane były na postoju na wolnych obrotach) - czyżby wskazywało na lejący wtryskiwacz?


Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję tym którzy poświęcili swój czas przy tym poście.



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2016, 11:27:56 wysłana przez Tomasz Bełz »
Moje autka:
Ax 1.0 94r
Xantia 1,6 93r
Xantia 1,8 93r
C5 2.0 HDI 2001 110km MKI
C5 2.0 HDI 2008 136km MK III

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2016, 12:31:34 »
Czy masz zaślepiony EGR? Z dymienia wychodzi że masz usuniętego FAPa. Co do dymienia sprawdź jakie jest ciśnienie turbo. Ewentualnie wlej środek czyszczący do wtrysków. Jeśli błąd wyrzuca podczas jazdy i jest powtarzalny to loguj parametry podczas jazdy.

Co do wtryskiwacza to korekta na 1 wcale nie musi oznaczać że to z nim jest problem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Bełz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Dąbrówki
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2008 136km MK III
  • Miejscowość: Dąbrówki
Odp: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2016, 13:05:42 »
EGR nie jest zaślepiony. Co do FAPa to wydaje mi się że jest bo lexia go wykrywa sczytuje parametry. Przy FAPie jest komunikat że zbyt często się regeneruje. Według lexii na FAPie przejechane jest 64tys. i przewidywana wymiana za 32tys.
Moje autka:
Ax 1.0 94r
Xantia 1,6 93r
Xantia 1,8 93r
C5 2.0 HDI 2001 110km MKI
C5 2.0 HDI 2008 136km MK III

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: [MKIII] C5 2.0 HDI 2008 Błąd P0100
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2020, 21:17:41 »
Odgrzewam kotleta. Mam podobnie jak autor posta. EGR dziś wyjąłem, wyczyściłem i dalej to samo. Czy po czyszczeniu trzeba go adaptować w DB?
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.