Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu  (Przeczytany 3875 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Witam,

Chcę się zabrać do czyszczenia przepustnicy powietrza ale nie wiem gdzie ona jest.
Czy ktoś mógłby mi zaznaczyć na zdjęciu gdzie ona się znajduje ?
Samochód jest z 2010 roku.


EDIT:
Wypadałoby dodać powód dla którego chcę wyczyścić przepustnicę.
Mianowicie kiedy silnik jest włączony i chodzi na ok 750rpm to nie mogę precyzyjnie wskoczyć na 850rpm - 950rpm bo obroty wskakują od razu na ok 1050rpm.
Podczas tego przeskoku słyszę cyknięcie spod maski, słyszalne szczególnie kiedy silnik jest zimny, np. rano albo po 8h pracy.
Oczywiście da się z tym jeździć ale ja chcę żeby wszystko było cacy.


Podejrzewałem jednego z trzech winowajców:


1. Potencjometr pedału gazu
2. Przepustnica
3. Zawór EGR


Pierwszych dwóch już wyleciało z zawodów, przepustnica wyczyszczona wczoraj a pedał gazu sprawdzony w interfejsie.
Dzisiaj planuję wyciągnąć zawór EGR, sprawdzić i go wyczyścić, choć z tego co widzę będzie troszeczkę ciężej się do niego dostać z racji tego że jedna śruba jest pod plastikową obudową silnika nad którą jest także listwa.
Nie chce mi się całej obudowy ściągać więc może się tam jakąś z kluczem dostanę.
Podczas testu zaworu EGR w DiagBox słychać wyraźnie cykanie, jednak nie mogę nigdzie znaleźć testu przepustnicy, chociaż ta jak wspomniałem, jest już sprawdzona po wyciągnięciu i wyczyszczona.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2016, 13:30:35 wysłana przez Tomasz Barczyński »

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Gdzie jest przepustnica powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2016, 22:55:36 »
Do przepustnicy wchodzą "węże" średnicy puszki od piwa
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Gdzie jest przepustnica powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2016, 00:12:39 »
Do przepustnicy wchodzą "węże" średnicy puszki od piwa


To wspaniale. Jest tam sporo węży średnicy puszki od piwa.
Prosiłbym jednak o bardziej precyzyjną informację, aczkolwiek podziwiam poczucie humoru kolegi.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Gdzie jest przepustnica powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2016, 08:36:55 »
Przepustnica jest zupełnie z przodu.
Jest z trzema wyjściami. Do góry bodaj w kolektor, i dwie grube rury w dół.


Jeśli nie potrafisz znalezc po takim opisie, nie probuj jej demontować.

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Gdzie jest przepustnica powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2016, 08:40:10 »
Troche wysiłku kolego ...
Pan Bartek ci powiedział ,szukaj wylotu powietrza i idz za ,,węzami,, do przepustnicy .
Jeśli nie potrafisz znalezc przepustnicy to lepiej znajdz kogos kto sie na tym zna bo stworzysz 10 postów w stylu ,, silnik szarpie,,

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Gdzie jest przepustnica powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2016, 09:01:48 »
Przepustnica jest zupełnie z przodu.
Jest z trzema wyjściami. Do góry bodaj w kolektor, i dwie grube rury w dół.


Jeśli nie potrafisz znalezc po takim opisie, nie probuj jej demontować.


Właśnie o to chodziło, dziękuję.
Mechanik mówił że jest z tyłu silnika, coś mi się wierzyć nie chciało dlatego wolałem się upewnić a kolega wyżej myślałem że żartuje bo ma w opisie zupełnie inny silnik.
Nie złośćcie się na mnie, po prostu prawie że każdy mechanik mnie okłamuje więc od jakiegoś czasu liczę tylko na siebie, oczywiście nie w takich grubych sprawach jak np. wymiana rozrządu.


Jeszcze cztery pytania:


1 - czy w DB można zrobić w razie czego adaptację przepustnicy ?
2 - jest sens robić adaptację po wyczyszczeniu ?
3 - gdzie jest umieszczony zawór EGR ?  :P
4 - gdzie w DB można zrobić test potencjometru pedału gazu i czy w ogóle można ?

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Gdzie jest przepustnica powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2016, 09:19:20 »
Masz zdjecie egr,spojrz na dół na te rury i pewnie znajdziesz u siebie zawór.
Co do adaptacji
Nie wiem jak w nowszych samochodach jaki masz ,ale ogólnie jeśli nie wypinałes wtyczek żadnych,czyszczenie odbywało sie wewnątrz pojazdu to raczej nie bedzie trzeba robic adaptacji.Kiedy czysciłem u siebie bez odpinania wtyczek nie musiałem robic jej a czysciłem również krokowca ale tak jak mówie .Nie wiem jak jest w nowszych samochodach .Może bedzie trzeba,może nie .
Co do potencjomatu może wypowiedzą sie inni .
Pozdrawiam i owocnej pracy !

Offline Krzysztof Kreczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8
  • Zainteresowania: podróże / fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Gdzie jest przepustnica powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2016, 11:02:09 »
4 - gdzie w DB można zrobić test potencjometru pedału gazu i czy w ogóle można ?


tutaj info: http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?p=65850#65850

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2016, 13:35:55 »
Dzięki wszystkim za pomoc !
Jako że dalej szukam rozwiązania mojego problemu, postanowiłem zmienić nazwę tematu i opisać w pierwszym poście co jest nie tak.
Jeśli wygram z gadem to opiszę tutaj co zrobiłem i jak do tego doszedłem.

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2016, 11:19:18 »
Powodzenia !
Oby sie szybko i sprawnie udało rozwiązać problem

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 16, 2016, 21:57:32 »
Wczoraj próbowałem wziąć się za odkręcenie zaworu EGR, niestety bezskutecznie, cały zawór jest tak osłonięty że trzeba by całą górę rozebrać, narazie średnio mi się to widzi.


Pomyślałem że sprawdzę sobie w DiagBoxie stan filtra FAP, wygląda na to że mam ok 35g masy i filtr jest zapchany w 65%.
Postanowiłem pojechać na A4 i wymusić ręczne wypalanie FAP'a.
Po włączeniu wypalania jechałem 130km/h przez 10 minut aż do skończenia wypalania, na A4 było tak dużo remontów że jak już znalazłem odpowiedni odcinek to po wypaleniu i tak już dojechałem z Katowic do Krakowa więc w tej sytuacji wypadało mi odwiedzić siostrę  ;D
Po zatrzymaniu się sprawdziłem ponownie stan FAP i niestety waga masy pozostała na takim samym poziomie, procentowe zapchanie też.
Nie wiem czy ten filtr się faktycznie wypalał czy nie, na komputerze nie zauważyłem większego spalania.
Poziom płynu do FAP'a ok 660ml, myślę że można by zrobić dolewkę ale z takim poziomem i tak powinno się wypalić, jednak mam wrażenie że to wymuszone wypalanie coś nie zadziałało, po DiagBox'ie wygląda na to że wypalanie powiodło się, ja jednak nie widzę żadnych efektów i zmian w odczytach jego stanu.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2016, 13:39:18 »
Jeśli dobrze kojarzę fakty z naszych c5 to 65% to stopień zapchania filtra cerem a nie sadzą. Tego nie usuniesz poprzez wypalanie filtra a jedynie przez mycie wodą lub jego wymianę. To na co musisz patrzeć to różnica ciśnień na filtrze. Dokładne wartości, które mówią o zapchanym fapie znajdziesz na necie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

tomekkaz

  • Gość
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 18, 2016, 19:22:46 »
 Odnośnie czyszczenia przepustnicy w silniku 2.0 hdi 136 km.https://youtu.be/RPVmXVRrMnE?list=LL4Hemp8SIomQpgEHSGhPyww Nie jest trudne. Ja 20.09. zaczynam urlop i profilaktycznie wykonam taką procedurę. Gość ma fajne porady na swoim kanale, tu jest pokazane czyszczenie EGR https://youtu.be/sP3cqr0ESiQ?list=LL4Hemp8SIomQpgEHSGhPyww pozdrawiam z Nysy.

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2016, 00:56:12 »
Witam ponownie, jeszcze raz dzięki serdeczne za odpowiedzi.
Jakiś czas woziłem w bagażniku przygotowaną benzynę ekstrakcyjną do wyczyszczenia EGR'u i postanowiłem w końcu coś z tym zrobić bo zaczęło mi śmierdzieć benzyną w samochodzie, pomyślałem sobie że jeżeli jeżdżę dieslem i wali mi benzyną to coś jest nie tak w mojej głowie.
Dlatego przyszła pora na samodzielne przyjrzenie się EGR'owi.

Sprawa wygląda tak, kolega Tomasz Kazimierski zaproponował video manuala, manual super, tylko że jest jedna różnica o której w sumie powinien wiedzieć każdy kto ma C5 X7 z silnikiem 2.0 HDI 136km lub 2.0 HDI 163km.
Różnica polega na tym że w 136 konnym silniku, EGR jest umieszczony od tyłu silnika od strony kabiny, natomiast w 163 konnym, EGR mamy od przodu zaraz za przepustnicą i jest to w dodatku EGR który całkowicie różni się kształtem od tego pierwszego.
Na necie jest kilka manuali na temat odkręcania EGR'u, natomiast nie ma nigdzie manuala do EGR'u w nowszych silnikach HDI.

Na pierwszy rzut oka można sobie pomyśleć że aby do niego się dostać trzeba odkręcić całą listwę common rail i potem całą górną plastikową obudowę silnika ( w kolejności: dekiel od listwy -> listwa -> górna plastikowa pokrywa silnika -> EGR widoczny od góry, co nam nic w sumie da więcej roboty ), ja jednak przyjrzałem się dokładniej i zauważyłem że z przodu przepustnica jest przykręcona do plastikowej obudowy która defacto jest jedyną przeszkodą która ogranicza nam dostęp do EGR'u z chłodniczką od przodu.

Jutro, a w sumie dzisiaj rano mam zamiar przystąpić do walki z gadem, czyli zdejmę przepustnicę a potem odkręcę plastikową część do której była przykręcona przepustnica, potem odczepię kilka przewodów z tej części, wyciągnę ją i będę miał dostęp do EGR'u od frontu.
Zabiezpieczyłem się też w silikon do wysokich temperatur bo z tego co doczytałem to mój EGR nie ma żadnych uszczelek.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 585
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 07, 2016, 21:25:05 »
Witam . Jak poszło  z demontażem EGR. Zrobiłeś coś, czy dałeś do mechanika?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 08, 2016, 19:55:38 »
Witam . Jak poszło  z demontażem EGR. Zrobiłeś coś, czy dałeś do mechanika?


Cześć, niestety przeszkodził mi urlop poza krajem i brak czasu, ale w zeszłym tygodniu zamówiłem uszczelki do EGR'u i niestety mimo że robi się coraz zimniej to będę musiał w końcu zacząć robotę.
Powinny przyjść najpóźniej jutro, koszt to ok 63zł, dwie metalowe uszczelki.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 585
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MK III] 2.0 HDI 163 - Problem z obrotami - przepustnica / EGR / pedał gazu
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 08, 2016, 21:55:12 »
W moim poprzednim aucie, swego czasu miałem sporo problemów z EGR. Co prawda był to nieco inny silnik( HDi 2.0 136 KM) , ale znając życie, to dziadostwo daje się we znaki prawie w każdym dieslu. Dlatego chętnie będę śledził Twoją walkę, bo nigdy nie wiadomo gdzie czai się zło(EGR) :)
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I