Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro  (Przeczytany 8085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« dnia: Październik 20, 2016, 20:01:45 »
Witam !!
Mam problemik mianowicie odebrałem od blacharza auto i zauważyłem ze tył samochodu jest bardzo wysoko niż przód.
Jeździ sie okrutnie nim.
Wygląda to tak że ustawiając go na poszczególne wysokości 1,2,3,4 auto podnosi sie przodem.. za to tył podnosi sie na max. juz przy pozycji 3.
Ustawiając w położenie normal i puszczając ręczny ...tył idzie do pozycji normal.
Zakładam ze nic sie nie popsuło tylko rozregulowało.
Zaraz lexia spuszcze ciśnienie i zobacze czy coś to da.
Zapewne blachasz odłaczył akumulator bez podniesienia auta na max"a. i jakiś kalkulator sie rozregulował


z góry dziękuje za podpowiedzi


Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2016, 20:55:02 »
Poinformowałeś blacharza, że nie może podnosić samochodu bez wcześniejszego ustawienia go do górnego serwisu?

W twoim przypadku najprawdopodobniej został przestawiony lub uszkodzony korektor wysokości. Do tylnego korektora jest bardzo dobry dostęp. Sprawdź jak wygląda. Czy nie jest zatarte lub zamalowane cięgno. Tak czy inaczej, bez regulacji wysokości raczej się nie obejdzie. Z grubsza można to zrobić mierząc wysokość od osi koła do rantu błotnika ale ja radzę zrobić to porządnie Lexią. Od prawidłowej wysokości zależy komfort i bezpieczeństwo.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2016, 21:42:46 »
To prawda.Raczej auto byłło podnoszone bez zastosowanej procedury.Jak wyregulowć zobacz tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=9Kz00x7oU7Q

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2016, 22:11:41 »
Właśnie jestem po:
- spuszczeniu ciśnienia - lds wporządku ale nic się nie poprawiło po ponownym "podpompowaniu"
- diagbox wykrył :
- błąd U118 - brak komunikacji z BSI
- bład U218 - Wzbudzenie (nieprawidłowy odbiór korekcji wysokości)
- U2005 - nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu


Pawle a co do tego tylniego korektora wysokosci to on dokładnie gdzie się znajduje ?


Co co do blacharza jutro będę dzwonił bo już nie pracował :) kurka - A ZAZNACZYŁEM ABY PODNOSILI AUTO W NAWYŻSZE POŁOŻENIE


A takie pytanko czy mogę jeżdzić (oczywiśnie nie szalejac) puki zajadę do jakiegoś mechaniora ????


Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 20, 2016, 23:45:36 »
Korektor znajdziesz na drążku stabilizatora, mniej więcej na środku, pomiędzy tylnymi kołami. Tomek wrzucił film ze starszej wersji C5 ale w twojej jest podobnie.
Możesz jeździć ale nie przekraczał bym 50km/h i uważaj na wyboistych miejscach.

mati2642

  • Gość
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2016, 01:20:31 »
Czy przy wymianie kół Tak samo powinno się auto ustawic w górnym położeniu ?

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2016, 05:47:02 »
Czy przy wymianie kół Tak samo powinno się auto ustawic w górnym położeniu ?
Tak,  zawsze gdy jest podnoszone

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2016, 07:34:37 »
Korektor znajdziesz na drążku stabilizatora, mniej więcej na środku, pomiędzy tylnymi kołami. Tomek wrzucił film ze starszej wersji C5 ale w twojej jest podobnie.
Możesz jeździć ale nie przekraczał bym 50km/h i uważaj na wyboistych miejscach.


Witam
Efekt jest taki jakby brakowało sprężyn.... nawet "wlane" tory się odczuwa .....czuć w aucie i nawet w żołądku.


A co do 50 km/h to trudno w trójmieście tak jeździć ale przeboleje przez chwile puki nie wyreguluje.


A czy na forum ktoś zna warsztat z trójmiasta który się zna na hydro wozach ? 


pozdrawiam

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2016, 07:58:09 »
Trudno powiedzieć cokolwiek o ich kompetencji, ale zawias za około 200pln ustawią ci w ASO.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Kazimierowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2009
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2016, 08:13:48 »
Może głupie pytanie (dopiero od kilku dni mam c5), ale czy po zgaszeniu silnika zawieszenia nie opuści się w dół? Czyli najlepiej przed wymianą opon samemu podnieść budę i zajechać do warsztatu?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2016, 08:52:33 »
Po wyłączeniu silnika auto nie opuści sie z pozycji serwisowej, co innego z pozycji normalnej gdzie przód opada 15 mm.

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 21, 2016, 11:48:27 »
Trudno powiedzieć cokolwiek o ich kompetencji, ale zawias za około 200pln ustawią ci w ASO.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Zgadza sie w trójmieście 230 zł za regulacje oraz jakby potrzeba było kopa podłączyć też 230 zł


pozdrawiam

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 21, 2016, 12:30:10 »
Zgadza sie w trójmieście 230 zł za regulacje oraz jakby potrzeba było kopa podłączyć też 230 zł


Podczas regulacji (tej zgodnej z instrukcją serwisową) zawsze trzeba podłączyć do kompa. Przypilnuj sobie tego, jeżeli już będziesz płacił za pełną regulację. Serwisant powinien użyć specjalnych serwisowych miarek i wprowadzać korekty przez Lexię. To nie tajemnica, że mogą Cię skasować za precyzyjną regulację, a zrobić to linijką w kilka minut. Tak, to sobie sam zrobisz.

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 04, 2016, 07:39:17 »
Witam
Wczoraj dopiero zakończyłem regulacje zawieszenia przy mojej cytrynie ...na szczeście wszystko skończyło się bez kosztowo i w serwisie citroena.
C5 jeździ ładnie..."wybiera" nierówności jak na swoje możliwości.
Po takiej akcji wiadomo jest kiedy jest brak hydro a kiedy to hydro jest :)

Dzięki za podpowiedzi
Jakby ktoś był z Trójmiasta i potrzebował DB pisać na PW

pozdrawiam

ps.

A tak na przyszłość trzeba by sie nauczyć samodzielnej regulacji żeby nie było latania po serwisach

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 08, 2016, 08:01:35 »
Witam
I czas prysł.
Zawieszenie zrobiło sie mniej komfortowe po tym ja zmieniłem opony zimowe 225/60 R16 z R18
Dla mnie taka sytuacja jest trochę dziwna ...tak jak bym musiał przy każdorazowej wymianie opon regulować zaiweszenie.
Nie jest to taki brak komforu jak by było totalnie rozregulowanym zawieszenie ale wybieranie nierówności doskwiera.
Czytałem że to samo wrażenie mają inni użytkownicy po zmianie opon.
Czy to jest możliwe ?
Kolega z forum Piotr Osiński zaktualizował zawieszenie ale nie wiem jak może tu jest jakieś wyjście ?
pozdrawiam


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 08, 2016, 11:30:52 »
Sprawdź ciśnienie po wulkanizatorze.Często przesadzają i biją nawet po 2.5.
Być może są inne wrażenia z jazdy po zmianie opon.Auto i my sie przyzwyczajamy.Dlatego nie zaleca sie zmiany opon miejscami czy kierunkami.Każda opona się układa czyli dociera inaczej.Ważna jest też data produkcji opon tj.twardość i to co pisałem wyżej czyli ciśnienie.Przy takim balonie zrób 2.2.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2016, 11:42:56 wysłana przez Machoński Tomasz »

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 08, 2016, 12:32:34 »
Tak tez zrobię bo wg rozpiski na drzwiach powinno być 2.4 i taką nabili.
Spuszczę i zobaczę
 

mati2642

  • Gość
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 08, 2016, 15:51:06 »
Dokładnie takie samo mam wrażenie po zmianie opon na zimowe  jest dużo gorzej z wybieraniem nierówności, konkretne na progach zwalniających na początku to wogole myślałem że coś przestawiki lub pokrzywili przy dzwiganiu auta . Samochód aż skakał ale okazało się ze mądry wulkanizator nabil mi 2.8 Bara po spuszczeniu jest zdecydowanie lepiej ale nie tak komfortowo jak na letnich. Dziwne ze opony mają aż taki wpływ przy tym zawieszeniu.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 08, 2016, 18:44:27 »
A ja zawsze mam wrażenie, że to na zimówkach jest bardziej miękko/komfortowo. Opony lato Michelin, zima Kleber.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 08, 2016, 18:53:04 »
Ja też

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Tomek Milewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Krakow-Wilno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi 163km 2010
  • Miejscowość: Krakow-Wilno
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 08, 2016, 19:34:58 »
Ja mam zawsze większy komfort na zimowych. Żona zawsze lubi prowadzić zimą bo auto po prostu płynie.

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 09, 2016, 07:35:51 »
Sprawdź ciśnienie po wulkanizatorze.Często przesadzają i biją nawet po 2.5.
Być może są inne wrażenia z jazdy po zmianie opon.Auto i my sie przyzwyczajamy.Dlatego nie zaleca sie zmiany opon miejscami czy kierunkami.Każda opona się układa czyli dociera inaczej.Ważna jest też data produkcji opon tj.twardość i to co pisałem wyżej czyli ciśnienie.Przy takim balonie zrób 2.2.


Witam
Faktycznie wulkanizator nabił mi po ok 3.0 bara więc upuściłem do ok 2.2.
Zrobiło się bardziej komfortowo. ale nie jest to jakbym jeździł na letnich. :)
Po za tym odległości pomiędzy rantem błotnika z przodu mam ok 41cm a tył mam ok 42.5cm nie wiem czy to dobrze.
Jestem umówiony z mechanikiem od hydrowozów we wtorek mam nadzieje że wyjaśni mi kilka rzeczy i poustawia

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen c5 x7 Rozlegulowane zawieszeni hydro
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 09, 2016, 07:37:11 »
Dokładnie takie samo mam wrażenie po zmianie opon na zimowe  jest dużo gorzej z wybieraniem nierówności, konkretne na progach zwalniających na początku to wogole myślałem że coś przestawiki lub pokrzywili przy dzwiganiu auta . Samochód aż skakał ale okazało się ze mądry wulkanizator nabil mi 2.8 Bara po spuszczeniu jest zdecydowanie lepiej ale nie tak komfortowo jak na letnich. Dziwne ze opony mają aż taki wpływ przy tym zawieszeniu.


wiec mamy podobne odczucia co do jazdy hydrowozem


poza tym kolega Piotr z posta http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=103011.0 aktualizował zawieszenie zobaczę również co przyniesie zmiana.