Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI  (Przeczytany 6183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tomekkaz

  • Gość
Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« dnia: Wrzesień 20, 2016, 18:35:48 »
Hej zamierzam wziąć się za czyszczenie przepustnicy w swojej c5 Obejrzałem sobie mnóstwo zdjęć i filmów na YouTube np.  https://www.youtube.com/watch?v=RPVmXVRrMnE jakież było moje zdziwienie po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika, jak zobaczyłem że mam pojedynczą przepustnice powietrza. Czujniki są dwa, jak w zwykłej przepustnicy. Ale jest tylko jedna rura. Co to znaczy? Dlaczego nie mam dwóch klapek? Dołączam zdjęcie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2016, 13:51:09 »
to by znaczyło, że nie masz FAP, ale w MK3 to chyba niemożliwe...Może napisz jaki masz kod silnika?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2016, 15:21:29 »
no proszę,
to chyba wersja robiona na Polskę  :)

tomekkaz

  • Gość
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 21, 2016, 16:40:42 »
Autko jest z Belgii. W dowodzie rejestracyjnym mam wbite 100kw. Nie wiem jaki mam kod silnika, ale podaję numer vin. VF7RWRHRJ54051904

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 21, 2016, 17:54:49 »
A to ciekawostka, ja mam HDI 163km i mam podwójną przepustnicę, z tym że po prawej stronie mam podłączone dwie wtyczki ( czujnik i sterowanie ) a po lewej stronie mam dwa gniazda na takie same wtyczki ale nic nie jest podłączone.
Obie rury są połączone poprawie i idą dalej tam gdzie powinny.

Moje auto także pochodzi z Belgii, natomiast u kolegi który też ma HDI 163 km z tym że ze Szwajcarii, jest jakby przepustnica z obudową taką jak u mnie czyli podwójną, ALE lewa strona jest zaślepiona i żadna rura tam nie dochodzi.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 21, 2016, 19:20:17 »
Jak ma rure zaślepioną, to znaczy że ktoś robił obejscia, bo może miał z tym problemy.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 21, 2016, 19:36:48 »
Ja mam tak samo  pojedynczą przepustnicę przy 2.0 hdi 138km Fap w dowodzie mam 103kw, też chciałem to wyczyścić ale już w tym roku raczej nie dam rady bo wjeżdżając do garażu nie umiem się w nim ruszyć a na dworze pogoda się pogorszyła. Jak rozbierzesz to wrzuć jakieś fotki czy mocno zasyfiona czy nie .

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 21, 2016, 19:56:07 »
Witam. Tomaszu z którego roku masz auto? Z tego co wiem to po faceliftingu już nie montowali "portek". Ten trójnik z całą armaturą jest elementem obejścia Intercoolera (niby że się ma szybciej nagrzewać?).  Ja mam 163km, 2010 rok i są portki. Czyściłem to przy okazji wyciągania rurki od bagnetu oleju ale nie było źle, lekki film olejowy.

tomekkaz

  • Gość
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2016, 11:56:13 »
Krzysztof Jarosz auto mam z 2008r. Co to są portki? Krzysztof Przywara dodaję fotki przepustnicy przed czyszczeniem. Myłem to benzyną ekstrakcyjną i dodatkowo czujnik temp. płynem do czyszczenia przepływomierzy. Mam zamiar jeszcze wyczyścić EGR lub wymienić na nowy jak się będzie zacinał. Ale jak patrzę na dostępność, to mnie trafia. Pozdrawiam z Nysy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2016, 18:47:09 wysłana przez Tomasz Kazimierski »

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2016, 21:15:18 »
ja mam RHR 100kw z 2008 r z niemiec i też na pojedyńczej przepustnicy. A Egr przykręcony na 3 śróby (niektórzy mają szczęście i mają na 2). Do egr to podstawa dobre narzędzia i znajomość rozmieszczenia wszystkich śrub, ja poszedłem na żywioł bez przygotowania i zajęło mi 10h,  teraz bym to ogarnął w 3.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 23, 2019, 21:02:51 »
Czy ktoś się orientuje czy można dostać samą uszczelkę - oring (u mnie zielony) przepustnicy? Mowa o łączeniu przepustnicy z kolektorem.

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 23, 2019, 22:05:38 »
2.2 hdi 170km 2009r. biturbo  pojedyncza przepustnica pierburg sterowana elektrycznie

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 26, 2019, 09:44:48 »
Czy ktoś się orientuje czy można dostać samą uszczelkę - oring (u mnie zielony) przepustnicy? Mowa o łączeniu przepustnicy z kolektorem.
Sam jestem tym zainteresowany. Jak będziesz coś wiedział, np. jakim oringiem to zastąpić, to daj znać. Bo chyba na zakup samego oringu w ASO nie ma co liczyć.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 26, 2019, 14:13:30 »
Czy ktoś się orientuje czy można dostać samą uszczelkę - oring (u mnie zielony) przepustnicy? Mowa o łączeniu przepustnicy z kolektorem.
Sam jestem tym zainteresowany. Jak będziesz coś wiedział, np. jakim oringiem to zastąpić, to daj znać. Bo chyba na zakup samego oringu w ASO nie ma co liczyć.

Dam znać jak uda mi się coś z tym zrobić,póki co jestem na urlopie. Zastanawia mnie wyciek oleju z okolicy przepustnicy, tyle że ciężko wzrokowo ocenić skąd ten wyciek. Pobrudzone olejem jest dół na przepustnicy na łączeniu z kolektorem, brudna jest też rurka egr na łączeniu z kolektorem, ciężko ocenić skąd leci. Zmylem to płynem do tarcz, pojeździem i dalej leci olej ale nadal brudne jest w kilku miejscach. Kiedyś czytałem że to może odmą iść ale nie wiem jak to sprawdzić.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 26, 2019, 19:14:55 »
Czy ktoś się orientuje czy można dostać samą uszczelkę - oring (u mnie zielony) przepustnicy? Mowa o łączeniu przepustnicy z kolektorem.
Sam jestem tym zainteresowany. Jak będziesz coś wiedział, np. jakim oringiem to zastąpić, to daj znać. Bo chyba na zakup samego oringu w ASO nie ma co liczyć.

Dam znać jak uda mi się coś z tym zrobić,póki co jestem na urlopie. Zastanawia mnie wyciek oleju z okolicy przepustnicy, tyle że ciężko wzrokowo ocenić skąd ten wyciek. Pobrudzone olejem jest dół na przepustnicy na łączeniu z kolektorem, brudna jest też rurka egr na łączeniu z kolektorem, ciężko ocenić skąd leci. Zmylem to płynem do tarcz, pojeździem i dalej leci olej ale nadal brudne jest w kilku miejscach. Kiedyś czytałem że to może odmą iść ale nie wiem jak to sprawdzić.
Ściągnij wąż od odmy, jeżeli jest tam olej to znaczy że leci przez odmę, wciąga go turbosprężarka i pcha do przepustnicy i kolektora dolotowego. Szybko złączka tego przewodu znajduje się w lewym górnym rogu silnika, przy ścianie godziwej.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 26, 2019, 21:01:38 »
Czy ktoś się orientuje czy można dostać samą uszczelkę - oring (u mnie zielony) przepustnicy? Mowa o łączeniu przepustnicy z kolektorem.
Sam jestem tym zainteresowany. Jak będziesz coś wiedział, np. jakim oringiem to zastąpić, to daj znać. Bo chyba na zakup samego oringu w ASO nie ma co liczyć.

Dam znać jak uda mi się coś z tym zrobić,póki co jestem na urlopie. Zastanawia mnie wyciek oleju z okolicy przepustnicy, tyle że ciężko wzrokowo ocenić skąd ten wyciek. Pobrudzone olejem jest dół na przepustnicy na łączeniu z kolektorem, brudna jest też rurka egr na łączeniu z kolektorem, ciężko ocenić skąd leci. Zmylem to płynem do tarcz, pojeździem i dalej leci olej ale nadal brudne jest w kilku miejscach. Kiedyś czytałem że to może odmą iść ale nie wiem jak to sprawdzić.
Ściągnij wąż od odmy, jeżeli jest tam olej to znaczy że leci przez odmę, wciąga go turbosprężarka i pcha do przepustnicy i kolektora dolotowego. Szybko złączka tego przewodu znajduje się w lewym górnym rogu silnika, przy ścianie godziwej.

Ściągnąłem wąż od odmy, jest tam olej. Może nie jakoś dużo ale palec można sobie ubrudzić. Co radzisz? Wąż idzie od odmy na pokrywie do przepustnicy, nie do końca rozumiem o jaką szybkozłączkę chodzi?

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 26, 2019, 21:40:22 »
Wąż od odmy jest zabezpieczony plastikowym klipsem, który trzeba nacisnąć żeby wyczepić wąż od pokrywy zaworów, wąż od odmy łączy się z wężem idącym od filtra powietrza, zaraz nad zaworem egr. Co radzę, jedni mówią że ten typ tak ma, inni że można spróbować wymienić odmę, tyle że ta jest razem z kolektorem dolotowym i jest nie rozbieralna, koszt średnio 900 PLN. Dopóki nie ubywa za dużo oleju to pewnie trzeba by to zostawić w spokoju.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 26, 2019, 23:25:42 »
Ok, pomyliłem przewody bo myślałem że chodzi o ten idący obok rurki od EGR (zaznaczyłem na foto) a nie ten co idzie z tyłu nad EGR. Ja wyciek mam w okolicy przepustnicy a ten przewód od odmy w żaden sposób się tam nie zbliża. Tego o którym piszesz nie zdejmowałem. Odchyliłem za to z ciekawości rurę od intercoolera idąca do przepustnicy i tam jest całkiem ok, minimalny osad na ściankach.


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 27, 2019, 01:31:55 »
Czy ktoś się orientuje czy można dostać samą uszczelkę - oring (u mnie zielony) przepustnicy? Mowa o łączeniu przepustnicy z kolektorem.

Ktoś podawał że kupił w fordzie, ale nie mogę namierzyć postu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Pojedyncza przepustnica mk3 2.0 HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 27, 2019, 06:23:54 »
Ok, pomyliłem przewody bo myślałem że chodzi o ten idący obok rurki od EGR (zaznaczyłem na foto) a nie ten co idzie z tyłu nad EGR. Ja wyciek mam w okolicy przepustnicy a ten przewód od odmy w żaden sposób się tam nie zbliża. Tego o którym piszesz nie zdejmowałem. Odchyliłem za to z ciekawości rurę od intercoolera idąca do przepustnicy i tam jest całkiem ok, minimalny osad na ściankach.
Tak on się tam nie zbliża, tylko że pary oleju są wciągane przez turbosprężarkę i lecą do przepustnicy i tam może już wyciekać skroplony olej.