Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?  (Przeczytany 28905 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Saxo, C4, C5
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Rybnik
[MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« dnia: Wrzesień 27, 2016, 06:56:24 »
Witam, warto zaślepiać EGR w MKI 2.0 HDI - wszystko działa idealnie, pytam z czystej ciekawości.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2016, 09:02:26 »
Możesz zaslepic
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2016, 12:01:10 »
Możesz zaslepic

a skoro na tą chwilę NIE generuje ani problemów ani kosztów, to po co coś ruszać i być może wygenerować i jedno i drugie ?
Może wygenerować koszty jak nie ruszy.




EGR - zawór recyrkulacji spalin
Jego otwarcie powoduje że do komory spalania oprócz tlenu trafiają spaliny, by wypełnić komore.
Powoduje to obniżenie spalanie a dalej zmniejszenie ilości szkodliwych substancji wydostających się z naszego układu wydechowego.


Jeśli jest zamknięty, a jest np. pod większym obciążeniem - silnik dostaje cały czas świeże powietrze, a więc jest więcej cząstek stałych i innych w spalinach.


Krążą plotki że zaślepienie zaworu EGR powoduje wolniejsze nagrzewanie silnika. Nie do końca się z tym zgodzę, gdyż im większa ilość paliwa, tym większe straty co za tym idzie większa ilosć wydzielonego ciepła.


Rasumując, zaślepienie EGR'u, bądź jego wyłączenie może przynieść dla samochodu jedynie pozytywne efekty, dla środowiska już nie.
Zaślepienie EGR podwyższa temperature spalin / EGT i jest ułamek promila że może zaszkodzić turbosprezarce.
Spalanie podniesie się o około 0,5 - 5% - w zależności od stylu i warunków jazdy.


Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 27, 2016, 12:05:06 »
A co jeśli silnik się rozbiega? Czy egr w tym przypadku nie pomoże?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 27, 2016, 14:10:16 »
Właśnie oddaje dzisiaj puga z zaniedbanym zapomnianym egr. Kolektor ssący miał przepustowość słomki do picia. Warto zaslepic. Wiadomo jaki jest do niego dostęp szczególnie na siemensie. Później jest płacz i płać a spory kawałek nagaru  zassany narobi bałaganu
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 27, 2016, 14:25:20 »
Znasz zasadę "nie dotykaj g...a. bo zacznie śmierdzieć" ... ?
Przy sprawnym silniku nie dotyka się rzeczy które potencjalnie mogą, ale nie muszą wygenerować kosztów ...
To Twoja zasada.

Nie znasz zasady:
"Lepiej zapobiegać niż leczyć?"

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 27, 2016, 15:42:41 »
Bartek ma rację, w moim 406 2 hdi odlot powierza był tak zawalony że ledwo powietrze tam docierało. Po wyczyszczeniu tego,, mazutu,,  przybyło parę kucy, u auto zaczęło się zbierać i mniej palić..

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ps. auto ma najechane 450 tysięcy i nic mu nie jest
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2016, 16:03:33 wysłana przez tomasz jakubczak »

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 27, 2016, 15:52:54 »
Znasz zasadę "nie dotykaj g...a. bo zacznie śmierdzieć" ... ?
Przy sprawnym silniku nie dotyka się rzeczy które potencjalnie mogą, ale nie muszą wygenerować kosztów ...
To Twoja zasada.

Nie znasz zasady:
"Lepiej zapobiegać niż leczyć?"

Wiesz zasada zasadzie nie równa ....

Znasz "skórka za wyprawkę" ?
Jeśli zapobieganie ma się równać z wywalaniem kasy na wymianę, sprawnych, dobrze działających elementów no to sorry, nie będzie to moja zasada ...


Ale dlaczego wymianę sprawnych, dobrze działających elementów? Jakie elementy masz na myśli ?
Ale tak, EGR pożyje dłużej jak będzie zaślepiony.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 27, 2016, 17:57:22 »
Powrót spalin z EGR jest chłodzony płynem chłodniczym i włączony w obieg, więc może to powodować szybsze nagrzewanie się silnika.

A tak wygląda kolektor ssący przy działającym EGR.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2016, 18:28:45 »
Powrót spalin z EGR jest chłodzony płynem chłodniczym i włączony w obieg, więc może to powodować szybsze nagrzewanie się silnika.

A tak wygląda kolektor ssący przy działającym EGR.
No i co z tego. Zgodnie z myśleniem Pawła - przecież działa... po co to robisz?


Oczywiście ironizuje. Citroen to drapieżna maszyna więc zaślepiłem, wyłączyłem oba EGR'y i wywaliłem FAP gdyż i tak zdziera kase...
Niech chociaż silnik oszczędzi ;)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2016, 21:07:14 »
Spokojnie dyskusja pt Pb cz ON ale jak zacznie Ci kopcic to zaslepiaj póki jeszcze egr pracuje
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Tomasz Kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Saxo, C4, C5
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2016, 23:34:51 »
hmm... 12 odpowiedzi, kilka privów, 0 konkretów
tematem zaślepienia EGR interesuję się już dość długo
i kilka "diesel power" mam już za sobą

fakt 1: dostęp do EGR w C5 MKI nie jest najprostszy, ale nie jest tak źle
fakt 2: zaślepienie EGR przynosi same korzyści (poza ekologią)

ale wróćmy do tematu:

czy warto zaślepiać w tym konkretnym modelu C5 MKI 2.0 HDI
niektórzy napisali że tak, bo mają MK(X) 2.X i im pomogło...
i tu jest problem, bo nikt nie ma C5 MKI 2.0 HDI ;/

czy ktoś zaślepiał lub ma wiedzę czy można w C5 MKI 2.0 HDI zaślepiać ?
ale konkretnie w tym modelu C5 MKI 2.0 HDI








Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 28, 2016, 00:02:13 »
Mam odłączony EGR od początku jak kupiłem C5 więc nie jestem w stanie ci powiedzieć o ile jest lepiej.

W MKI to "najprostszy" EGR i komputer więc, można bezproblemowo zaślepić EGR, a nawet wystarczy tylko odłączyć wężyk podciśnienia sterujący EGR.
Oczywiście trzeba pamiętać o zaślepieniu drugiej strony tak aby nadal było podciśnienie do sterowania wspomagania hamowania i turbiny.

Z opinii innych po zaślepieniu EGR to że silnik równiej pracuje i lepiej przyśpiesza, a z minusów to że może trochę wolniej się nagrzewać.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 28, 2016, 05:51:50 »
Zasada działania egr jest taka sama czy to w mk1 czy w porsche panamera

Offline Tomasz Kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Saxo, C4, C5
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 28, 2016, 07:26:56 »
Mam odłączony EGR od początku jak kupiłem C5 więc nie jestem w stanie ci powiedzieć o ile jest lepiej.

W MKI to "najprostszy" EGR i komputer więc, można bezproblemowo zaślepić EGR, a nawet wystarczy tylko odłączyć wężyk podciśnienia sterujący EGR.
Oczywiście trzeba pamiętać o zaślepieniu drugiej strony tak aby nadal było podciśnienie do sterowania wspomagania hamowania i turbiny.

Z opinii innych po zaślepieniu EGR to że silnik równiej pracuje i lepiej przyśpiesza, a z minusów to że może trochę wolniej się nagrzewać.
Konkretna odpowiedź, zaślepiam w takim razie :> właśnie sporo słyszałem ze ludzie zapominają zaślepić drugą strone i są cyrki, ale jaką drugą stronę ? Gdzie ? Zdjęcie by było super, z góry wielkie dzieki za jakiekolwiek sugestię jeszcze jeśli ktoś też już to robił w mki

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 28, 2016, 11:30:51 »
Musisz zaślepić też wężyk którym podciśnienie doprowadzane jest do zaworu EGR.  Bez egr silnik w zimie będzie znacznie dłużej się nagrzewał gdyż spaliny z egr ogrzewają płyn chłodzący, który idzie do nagrzewnicy. U mnie w zimie po 2 km wskazówka jest już na ok. 60C. Kolega ma 2.0hdi z zaślepionym egr to po 5km jeszcze często się nie ruszy. Poza tymi mankamentami to podobno silnik lepiej pracuje - może kiedyś to sprawdzę.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 28, 2016, 12:24:33 »
Musisz zaślepić też wężyk którym podciśnienie doprowadzane jest do zaworu EGR. 

?? - tego nie słyszałem...

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 28, 2016, 12:34:16 »
To tak żeby on już zdechł i się nie ruszal
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 28, 2016, 15:57:29 »
Tak przez analogię jak z wodą, jeśli odłączyć wąż od kranu a go nie zakręcić to woda będzie dalej leciała.

Tutaj jest podciśnienie wytwarzane przez pompę, które jest wykorzystywane do sterowania EGR, turbiny, serwa hamulców, drugiej przepustnicy.

Arturowi pewnie chodziło jeśli dobrze zrozumiałem żeby zdjąć wężyk przy samym EGR i wtedy faktycznie trzeba go zaślepić z powodów jak powyżej.
Jeśli zdejmiemy przy zaworze to w stronę EGR oczywiście nie trzeba zaślepiać.
Zaślepienie nawet nieużywanego wężyka od EGR spowoduje że nie będzie się brudził w środku i ewentualne przywrócenie pracy zaworu będzie prostsze.

Prościej jest na zaworze sterującym wyjąć ten twardy czarny przewód z tego gumowego, a ten gumowy zaślepić.
Ja użyłem ucięty kawałek tego twardego czarnego wężyka sklejony na gorąco na końcu, rozgrzałem i kombinerkami ścisnąłem koniec i się ładnie zakleił.
Możesz też użyć np śrubki, jedyny warunek to ma być szczelne.

Tam powinieneś mieć 2 zawory, drugi do turbiny, sprawdź który jest od czego. Jeśli zaślepisz niewłaściwy to nie będziesz miał turbo.
Zobacz który wężyk idzie do EGR i zdejmij do z zaworu sterującego na podszybiu, i zaślep to wyjście zaworu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Saxo, C4, C5
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 30, 2016, 02:08:40 »
Analizując; przymierzam się do zaślepienia tych 2 miejsc, czy jest coś jeszcze co należało by zrobić ?

1. wsadzić tam pełną 2mm blachę
2. w ten wężyk idący do grzybka wsadzić śrubkę i uszczelnić


Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 30, 2016, 03:07:28 »
Dokładnie
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 30, 2016, 14:22:37 »
Jak zawór jest sprawny to samo zdjęcie i zaślepienie wężyka da ten sam efekt. Bez podciśnienia zawór jest stale zamknięty i spaliny nie idą do kolektora dolotowego.

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 30, 2016, 20:13:28 »
Ale należało by i zaslepic cienką rurkę wchodząca za przepustnicą żeby turbina nie dmuchala powietrza w wydech....

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 01, 2016, 09:56:24 »
Egr ma jeszcze kilka zadań do zrobienia.
Obniża temperaturę spalania przy jeździe z niskim obciążeniu silnika i redukcję NOX. Uboga mieszanka w cylindrze = wysoka temp, dużo NOX i możliwość dziury w tłoku, lub wypalenia głowicy.
Jeśli HDI ma kilka sekwencji wtrysku paliwa na jeden zapłon, to nie zaleca się zaślepiania EGR i to nie ze względu na ekologię, ale trwałość silnika.
Przy zaślepiani egr tak jak przy wycięciu fap trzeba zmodyfikować mapę wtrysku. Wtedy to ma sens i nie pogorszy kondycji silnika.
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2016, 10:06:27 wysłana przez rafał kaśkiewicz »
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 01, 2016, 10:16:42 »
Egr ma jeszcze kilka zadań do zrobienia.
Obniża temperaturę spalania przy jeździe z niskim obciążeniu silnika i redukcję NOX. Uboga mieszanka w cylindrze = wysoka temp, dużo NOX i możliwość dziury w tłoku, lub wypalenia głowicy.
Jeśli HDI ma kilka sekwencji wtrysku paliwa na jeden zapłon, to nie zaleca się zaślepiania EGR i to nie ze względu na ekologię, ale trwałość silnika.
Przy zaślepiani egr tak jak przy wycięciu fap trzeba zmodyfikować mapę wtrysku. Wtedy to ma sens i nie pogorszy kondycji silnika.
Dokładnie tak.