Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.  (Przeczytany 14751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Dziś spotkała mnie niemiła przygoda. W pewnym momencie, stojąc na światłach autem zaczęło szarpać. Przy ruszaniu ze świateł zgasł. Odpaliłem, więcej gazu i zaczął jechać, ale poszarpując. Przy wyższych obrotach mniej, ale także odczuwalnie. Wracając do domu to samo, plus wywaliło Antipolution. Szarpało co raz bardziej. W drodze powrotnej zaobserwowałem, że przy większym obciążeniu (np. klima) szarpie bardziej. Na gazie także troszkę bardziej to czuć, ale na PB problem występuje także. W drodze w zaprzyjaźnione miejsce wywaliło Catalytic Converter Fault i szarpanie i dławienie nasiliło się jeszcze bardziej. Auto jedzie jakby na 3 cylindrach. Po podłączeniu pod Delphi wywaliło wypadanie zapłonu. Sprawdziliśmy świece, są suche, białe, wyglądają ok. Sprawdziliśmy iskrę, na każdym cylindrze jest. Na cewce zapłonowej, na jednej z fajek, widać jedno małe przypalenie. Niestety, taki test nie jest w 100% miarodajny jeśli chodzi o sprawność cewki, a w sieci wyczytać można różne rzeczy. Od Katalizatora, przez cewkę, po brak kompresji. Osobiście chciałbym i życzyłbym sobie by była to cewka - ku temu się skłaniam. Coś możecie powiedzieć na ten temat? Może ktoś z Wawy/okolic ma takową i mógłby pożyczyć celem sprawdzenia? Ewentualnie ktoś z takim silnikiem na szybką podmiankę?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2016, 03:14:32 »
Na szybko to sprawdził bym kompresję, oby to nie wypalony zawór.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2016, 06:10:36 »
Dziś rano, musiałem dojechać do kolejki 2km, więc odpaliłem auto, i owszem, troche prychalo, ale znacznie mniej, w miarę normalnie przyspieszało. Pojawił się tylko Antipolution, Catalytic nie.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2016, 06:12:48 »
Miałem podobnie w poprzedniej cytrynie....u mnie cewka dawała takie objawy. Później zaczął pojawiać się tylko Antipolution....cały czas....okazało się że sonda za katem była padnięta...wymiana i wszystko wróciło do normy.
Sprawdź od najtańszych:
1. podmiana cewki
2. kompresja

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2016, 07:32:21 »
Od tego właśnie chciałbym zacząć. Tym bardziej, że jak pisałem, widać na jednej fajce przypalenie. Mimo, że nie jestem mechanikiem, to wydaje mi się, ze brak kompresji objawiałby się stałą kiepską pracą, a tu dzis delikatna poprawa. Delikatna, ale zdecydowanie zauważalna. Nie powinno być także wtedy chmury z wydechu?
Ciekawe czy w AutoMazowszu będą skłonni dać na podmiankę cewkę. Oczywiście kupię ją, gdy okaże się, że moja jest wadliwa.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2016, 15:39:48 »
Niestety, ani w AutoMazowszu, ani na Drobiarskiej nie mają używanej cewki...

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2016, 17:38:39 »
Kolejne obserwacje. Auto stalo 10h na parkingu. Ze stacji mam do domu 2.5km więc nie pałowałem, ale auto jechało normalnie, bez szarpnięć. Teraz pod domem robiąc przegazówkę, raz na jakiś czas parsknie w dolnej partii obrotów (tak było wcześniej), na jałowym raz na jakiś czas parsknie z wydechu. Jedzie normalnie. Cewki w okolicy na podmiankę używanej brak...

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Offline Przemek Kamiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 530
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Break, C4 1.2 130 KM, ZX 2.0 16V
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2016, 20:05:15 »
Miałem podobne objawy, po odpaleniu od razu było słychać że coś jest nie tak, wyskoczył błąd Catalytic Converter, auto chodziło ma 5 cylindrach. Na lexi pokazało wypadanie zapłonow, sprawdzalem na którym cylindrze. Kupilem cewkę i wymieniłem. Jak ręką odjął. W 2.0 rozumiem że jest gorzej bo jest cały moduł cewek.
Citroën C5 3.0 V6 Break manual
Citroën ZX 2.0 16V Fotki
Citroën C4 1.2 130 KM
Citroën Xsara 1.6 Prestige 599294 km i... odeszła :(
Peugeot 307 SW 1.6

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 04, 2016, 21:36:01 »
Kolejny test przed chwilą. Po ruszeniu delikatne szarpanie i Antipolution, bez Catalytic. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu szarpanie troche mocniejsze, szczególnie w niższych partiach obrotów ale błędy pogasły. Bez obciążenia prądowego objawy minimalnie maleją.

Już nie chodzi o to, że jest cały zespół cewek. Chodzi o to, że nie mam pewności, czy to rzeczywiście cewka. No nic, zamawiam.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2016, 07:07:05 »
Heh... Dziś, to, że zaspałem zmusiło mnie do jazdy Cytryną. Głupieje już. Błędów brak, da się wbmiarę normalnie jechać. Poszarpuje delikatnie na jałowym i podczas ruszania na 1/2 biegu, praktycznie tylko między 1/2k obrotów.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2016, 09:58:16 »
Cewka na podmiankę może by też z 1.8 jest ta sama
wald0

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2016, 10:07:56 »
Jasne, tak tylko wypisuję swoje przemyślenia. Z podmianką jest kłopot, w okolicy brak używki. Zamówię używkę na znanym portalu, najwyżej oddam.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2016, 10:50:13 »
W podobnej sytuacji podjechałem do szwagra (miał 2,0 ja 1,8) i wyjąłem cewkę na moment od niego do mojego.
Okazało się, że na jego cewce chodzi bezbłędnie, więc diagnoza była jasna.
wald0

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2016, 14:19:33 »
Czy mógłby ktoś potwierdzić, czy z C4P 1.8 2007r. jest taka sama cewka?

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2016, 15:51:38 »
Na 99,9% ta sama.
Tam siedzi silnik EW7.
Ja mam silnik EW7 a cewkę podkładałem akurat z c4 EW10.
wald0

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 05, 2016, 19:45:23 »
Miarka się przebrała. Zrobiło się mokro i od razu co raz gorzej i ponownie Catalytic. Nie dam rady nawet podjechać podmienić cewki. Więc jutro kupuje nową, trudno, najwyżej zostanę z cewką.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 05, 2016, 20:40:42 »
Jak przy wilgotności problem wzrasta to na 99% cewka

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2016, 09:18:23 »
Patryk, wpadnij do mnie (mam C5 II 2.0 benzyna - EW10A) ....jezeli cewka bedzie pasowala ... bedziesz mogl ja przetestowac.
Mieszkam w Falenicy.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2016, 09:31:41 »
Bardzo dziękuję za propozycję, ale wilgotno jest i nie jestem w stanie jechać Cytryną :( Ledwo się dziś doczłapałem na SKM.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2016, 10:40:13 »
Szukanie dziury w całym. Przecież to od razu cewka do wymiany.
Generalnie w benzynowych Citroenach komunikat "antipollution fault" na ekranie to błędy składu mieszanki (np. od źle ustawionego gazu - kiedyś i na podłej benzynie wywaliło mi taki błąd a Lexia potwierdziła za ubogą mieszankę) ale to też błędy sondy lambda (kończąca się sonda lub słynne zestarzenie katalizatora - większość V6 ma komunikat o starzeniu się katalizatora).
Natomiast "catalytic converter fault" to praktycznie zawsze cewka zapłonowa do wymiany (wypadający zapłon). Jak wypada zapłon to i spaliny są takie sobie wiec i wywali pierwszy błąd.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2016, 15:36:31 wysłana przez Tomasz Ferdek »
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 06, 2016, 18:12:41 »
Problem zażegnany po... Wymianie cewki, dla odmiany ;) Jest jeszcze Antipolution, ale nie miałem czym skasować. Bardzo Wam dziękuję za pomoc!

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 06, 2016, 18:52:13 »
Wpadnij
Problem zażegnany po... Wymianie cewki, dla odmiany ;) Jest jeszcze Antipolution, ale nie miałem czym skasować. Bardzo Wam dziękuję za pomoc!

Wpadnij we wtorek na spota to się skasuje ;-)
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=92942.0
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [MKI] Antipolution Fault + Catalytic Converter Fault - dławienie, szarpanie itd.
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 20, 2016, 18:34:26 »
Ze spotami to ciężko, moja lepsza połowa pracuje w tych godzinach, a ja siedzę z synem.
Po kilku dniach błędy poznikały ;)
Jednak cytryna deczko nie domaga na zimnym coś. Raz, że obroty jadąc na luzie przez pierwsze ok. 8km lubia sobie dość mocno podskoczyć, nawet do 1.5k RPM, a dwa - i to jest gorsze, po ruszeniu i wrzuceniu drugiego biegu auto sie zamula, wręcz zatrzymuje, by po chwili zacząć przyspieszać. Zacznę chyba od filtra paliwa.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka