Witam
Posiadam C5 III 1.6 THP z 2011 roku. Auto było zchipowane do 170 KM (śmigało super i bez problemów), jednak ostatnio pojawiła się informacja o problemach z rozrządem.
Auto zostało odstawione do ASO - wymieniono (rozciągnięty) rozrząd i zaktualizowano oprogramowanie (nie pytając się o zgodę).
Po tym jak odebrałem auto, okazało się, że stało się strasznie mułowate.
Na hamowni zamiast dawnych 170 KM czy chociaż 156 KM (seryjnie) pojawił się wynik 130 KM!
Auto prawie nie przyspiesza, do 100 km/h około 15 sekund, szarpie przy przyspieszaniu (wypada zapłon), wzrosło spalanie o około 10-15%
W ASO twierdzą, że sprawdzili jeszcze raz wymieniony rozrząd i jest dobrze ustawiony, sprawdzili parametry silnika i też jest OK, podobnie z zapłonem. Popisali maile do centrali i na razie nie mają zielonego pojęcia co robić dalej.
Czy Szanowne Koleżanki i Koledzy z forum mieli podobne przygody? Moglibyście coś podpowiedzieć? Gdzie szukać przyczyn takiego zachowania auta?
Z góry dziękuję za pomoc.
Problem został rozwiązany
Okazało się, że przyczyną problemów ze spadkiem mocy i wypadaniem zapłonów był nagromadzony nagar w układzie dolotowym i zaworach.
Zdecydowałem się na ich przeczyszczenie i wszystkie dolegliwości zniknęły jak ręką odjął.
Wg, mnie przy chip tunningu spadek mocy nie był aż tak odczuwalny.
Przy powrocie do standardowego oprogramowania Citroena spadek mocy i wypadanie zapłonów dawały się bardziej we znaki (moc. ok 130KM)
Mam tylko pretensje do ASO Citroena, że nie potrafili zdiagnozować problemu mimo, że 1.6 THP jest już trochę na rynku a objawy z "zasyfionymi" dolotami i zaworami przy bezpośrednim wtrysku paliwa jest standardem.
Poniżej fotki przed i po operacji czyszczenia.