Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!
Weź udział w reaktywacji Stowarzyszenia Klub Cytrynki. Zgłoś swoją kandydaturę już teraz!

Autor Wątek: [DS5] Pomoc przy zakupie  (Przeczytany 3038 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 23, 2016, 21:30:45 »
Silnik jest naprawdę niezły. Ja byłem pozytywnie zaskoczony. Bardzo dobra kultura pracy, do tego świetne wyciszenie auta, silnika w środku praktycznie nie słyszysz. Jednostka naprawdę niezawodna, do tego praktycznie bez turbodziury.
Jeśli chodzi o moc to nie spodziewaj się sportowych wrażeń. Przede wszystkim auta z 2012 i 2013 z manualną skrzynią mają 150 a nie 163km. Wystarcza to do sprawnego poruszania się i do swobodnego wyprzedzania, ale nic więcej. Wcześniej jeździłem autem, które miało 170km i niecałe 1300kg i po przesiadce na DS5 brakowało mi mocy. Teraz się już przyzwyczaiłem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2016, 21:44:56 wysłana przez Maciek Błaż »

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 29, 2016, 08:06:51 »
Dzięki za odpowiedź. Chyba mnie przekonałeś do tego Diesla. Poczytałem trochę o tych silnikach i chyba faktycznie może warto stracić parę koni na rzecz pewniejszego silnika.
Przy okazji czy to prawda, że w 2.0 HDI obie rury wydechowe są podłączone do silnika? Bo gdzieś wyczytałem, że słabszych wersjach podłączona jest tylko jedna.
Jeszcze coś. Jak z funkcjonalnością schowków. Bo nie ma ich za dużo z tego co widziałem. Schowek dość mały ten po stronie pasażera.

Tak przeglądałem sobie oferty i co powiedzielibyście o tej ofercie co prawda budżet chciałem ograniczyć do 60 kilu tysięcy zł ale może warto trochę dorzucić?
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-ds5-2-0-hdi-163-km-salon-pl-serwisowany-aso-ID6yqvLb.html

Samochód z polskiego salonu więc sądzę, że powinna być dostępna cała historia i przebieg wygląda sensownie. Co prawda w opisie jest wpisane 120 KM ale chyba to pomyłka bo nie ma silnika 120 KM o pojemności 2.0 jedynie 120 kW.

Pytanie, czy jest coś co polecalibyście wymienić po zakupie, oprócz standardowych rzeczy jak filtry i olej.

Czy korzystał ktoś z kolegów z pomocy "ekspertów" robiących oględziny auta na zlecenie? Koszt kilkuset zł w stosunku do utopienia kilkudziesięciu tysięcy w "złom" nie wygląda źle, ale na ile można wierzyć takiemu ekspertowi. Jak się ogląda TVN Turbo i tych mechaników w niektórych warsztatach to strach się bać  :P

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2016, 08:25:48 wysłana przez Grzegorz Szadkowski »

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 29, 2016, 09:04:55 »
To co widzisz z zewnątrz to nie są rury wydechowe, tylko takie ozdobne ramki wmontowane w zderzak. W dieslach tylko za jedną z tych ramek znajduje się wydech (podwójna rura, ale tylko z jednej strony).
Jeśli chodzi o schowki to w podłokietniku masz taki ogromniasty schowek, że zmieścisz co potrzebujesz. Minusem jest natomiast brak miejsca na telefon komórkowy. Ja sobie zrobiłem uchwyt w kieszeni w drzwiach.

To auto które podesłałeś nie jest zaznaczone jako bezwypadkowe, więc kwestia tego jak i gdzie było uderzone i jak zostało naprawione. Ma automatyczną skrzynię - przymierz się do tego auta i pojeździj z tym automatem, czy nie będzie dla Ciebie zbyt flegmatyczny. Dla mnie był i wybrałem manual.

Jeśli chodzi o moc to 2.0 miały 120kW a 1.6 miały 120KM. Teraz czy się pomylił w pojemności czy w mocy. Najlepiej załatw VIN i rozkodujemy.

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 29, 2016, 10:43:13 »
Dotychczas jeździłem automatem nie swoim. Toyota RAV 4 2.4 benzyna (175 KM) w automacie całkiem żwawa, Honda Accord 2.4 (205 KM) w automacie trochę powolna i trzeba przerzucać na tryb sport to jest trochę lepiej. Najlepiej mi się jeździło Mazdą 6 3.0 benzyna (225 KM) w automacie naprawdę szybkie autko duży moment obrotowy :)

Niemniej jednak dla siebie chciałem też manual, bo lubię coś robić z ręką a w automacie nie ma co :)

Spróbuję załatwić VIN i zobaczymy  ;D
Pozdrawiam

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 29, 2016, 11:54:12 »
Ja też jeździłem różnymi automatami w życiu i na przykład w Chevrolecie Cobalt 2,4 był całkiem fajny i taki bym zaakceptował. A z kolei w Fordzie Taurus 3,0 był fatalny i w czasie gdy się zastanawiał nad tym jaki wrzucić bieg można było sobie zaparzyć herbatę. W DS5 jest takie coś pomiędzy nimi. Nie jest tak fatalny, żeby się nie dało z nim jeździć, ale nie jest to też najszybszy automat z jakim jeździłem. Ot - taki średniak. Mnie to zniesmaczyło i kupiłem manuala (swoją drogą bardzo precyzyjnego i miłego w obsłudze).

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 02, 2017, 22:28:45 »
Witam,

znalazłem sobie takie o to ogłoszenie:

https://www.olx.pl/oferta/citroen-ds5-xenon-navi-skora-panorama-CID5-IDj9QwN.html#41cb3f49c9

VIN: VF7KFRHH8CS504430 (gdzie najlepiej rozszyfrować tego VINa wyposażenie itp.)

Co o tym sądzicie... 2.0 HDI manualna skrzynia biegów... Przebieg trochę większy niż chciałem, ale cena interesująca. Jednego nie rozumiem, w opisie jest, że samochód z polskiego salonu. Ale w polskiej bazie samochodów sprawdziłem historię i tam coś jest takiego:
 
06.03.2012 Pierwsza rejestracja za granicą
 
08.04.2015
 
Pierwszy właściciel w Polsce
Czyli z tego by wynikało, że w 2015 był sprowadzony do polski?

Pozdrawiam

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2017, 12:36:34 »
Pierwsza połowa 2012, czyli twarde zawieszenie i brak przycisku otwierania bagażnika w zderzaku (z jedym i drugim można sobie w miarę poradzić, pisałem o tym w innych tematach). Przebieg taki, że przygotuj się na dolanie płynu do FAPa. Do wymiany rozrządu jest jeszcze kilkadziesiąt tys.
Z wyposażenia to nie ma subwoofera ani korektora dźwięku. Wydawało mi się, że jeśli auto miało zestaw denon to zawsze miało subwoofer i korektor. A tutaj gośc twierdzi, że jest denon, a z wyposażenia ewidentnie wychodzi, że nie ma subwoofera i korektora. Dziwne.
Nie wiem tylko co oznacza to: CZYTNIK INFORMACJI DROGOWYCH: BEZ NADZORU BOCZNYCH ODCHYLEŃ TORU JAZDY. U mnie jest Z NADZOREM BOCZNYCH ODCHYLEŃ TORU JAZDY, ale nie mam pojęcia co to jest.

Rozkodowany VIN:
     
Dane pojazdu
     
Linia produktu     DS 5
Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)     12880 89 2 0006
Data Początku Gwarancji     15.03.2012
OPB     0017
NRE     e2*2007/46*0092*02
Informacje ogólne
RODZAJ PRODUKTU     POJAZD SPECJALNY
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU     CITROEN
LINIA PRODUKTU     DS 5
TYP NADWOZIA     HATCHBACK 5DRZW
WYKOŃCZENIE     GÓRNA ŚREDNIA
SILNIK     DIESEL TURBO DW10CTED4 FAP
PRZENIESIENIE NAPĘDU     SKRZYNIA MECHA 6
RODZAJ FARBY     LAKIER METALIZOWANY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA     EZR - LAKIER SZAROŚĆ ALUMINIUM
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ     SKÓRA CLAUDIA MISTRAL/LAMA "3J"
KOLOR OKŁADSZIN     "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)     BV ML6 CL
SILNIK (TYP)     SILNIK TYP EW/DW
Dane pojazdu
WYKOŃCZENIE     GÓRNA ŚREDNIA
RODZAJ FARBY     LAKIER METALIZOWANY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA     EZR - LAKIER SZAROŚĆ ALUMINIUM
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ     SKÓRA CLAUDIA MISTRAL/LAMA "3J"
KOLOR OKŁADSZIN     "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)     BV ML6 CL
Zasilanie silnika
SILNIK     DIESEL TURBO DW10CTED4 FAP
ZASILANIE     WTRYSK TURBO WYMIANA BEZPOŚR
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA     BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
BLOK SILNIKA (MATERIAŁ)     OBUDOWA CYLINDRÓW ŻELIWNA
PALIWO     OLEJ NAPĘDOWY
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK)     NORMA EMISJI SPALIN EURO 5(SILNIK)
SILNIK (TYP)     SILNIK TYP EW/DW
POJEMNOŚĆ SKOKOWA     2000 CM3
CHŁODZENIE OLEJU     WYMIENNIK WODA/OLEJ SILNIKOWY
ZBIORNIK GAZU LPG     ZBIORNIK PALIWA Z WYSTĘPEM USTALAJĄCYM
OPTYMALIZACJA ZUŻYCIA PALIWA     NORMALNE
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY     PODGRZEW OBIEGU GAZU OBUDOWA
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU     NORMA TECHNICZNA EMISJI SPALIN EURO 5
FILTR CZĄSTEK (FAP)     FILTR PRZECIWPYŁOWY
WENTYLATOR     1 WENTYLATOR 2 PRĘDKOŚCI 140W NAGRZ. BEZ CZERPN.
ODZYSK OPARÓW BENZYNY     BEZ POCHŁANIACZA OPARÓW PALIWA
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK     SYSTEM WTRYSKU DELPHI
SILNIK HYBRYDA     BEZ ŁAŃC.TRAKC. HYBRYDA
FILTR ZBIORNIKA     FILTR ZBIORN. WEWN.
STOP AND START     BEZ STOP AND START
Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU     SKRZYNIA MECHA 6
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)     BV ML6 CL
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE     CP 17 X 71
KOŁO STYLIZOWANE     KOŁO 19-CALOWE CAIRNS
SPRZĘGŁO     SPRZĘGŁO HYDRAULICZNE
UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA)     MECHANIZM RÓŻNICOWY ŚREDNICA 86
FELGA/OPONA/ WYMIARY     ZESTAW OGUMIENIA 19 CALI
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP)     OPONA 235/40 R19 96W WZMOCNIONA
KOŁA ZAMONTOWANE     KOŁO 8 CALI 1/2
KOŁO (TYP)     MONTAŻ KÓŁ STOP LEKKI 8
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU     WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP)     ML6C
Zawieszenie, Układ kierowniczy, Hamulce
ABS     ABS
STABILIZATOR POPRZECZNY TYLNY     DRĄŻEK STAB. TYLNY O ŚREDN. 27
STABILIZATOR PRZEDNI     DRĄŻEK STAB. PRZEDNI O ŚREDN. 23,5
ZAWIESZENIE     ZAW NORMALNE
DYNAMICZNA KONTROLA STABILNOŚCI     Z SYSTEMEM ESP
PODSTAWA PEDAŁU (TYP)     ZESP.PEDAŁÓW ALU
Nadwozie, Wyposażenie
HAK HOLOWNICZY     BEZ HAKA HOLOWNICZEGO
SYGNAŁ DŹWIĘKOWY     KLAKSON DOSTROJONY
ANTENA     ANTENA + GSM + GPS
TYLNY SPOJLER     ZE SPOILEREM TYLNYM GÓRNYM KLAPY
ZDOBIENIA BOCZNE (WYGLĄD)     ZABEZPIECZENIA BOCZNE CHROM
ZDOBIENIA BOCZNE (WYMIARY)     LISTWY BOCZNE CIENKIE + PRÓG CHROM
KOŁPAK (STYL)     KABOSZON OSŁONY PIASTY
ZABEZPIECZENIE SPODU NADWOZIA     BEZ OSŁONY POD PODWOZIEM
LAMPY SYGNALIZACYJNE     OŚW BOCZNE
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU     BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
OSŁONA DODATKOWA (POD SILNIKIEM)     BEZ DODATKOWEJ DOLNEJ OSŁONY SILNIKA
ZEWNĘTRZNY PIERŚCIEŃ MOCOWANIA (DOCZEPIANY)     PIERŚCIEŃ MOCUJĄCY ZEWN. ŁÓDKA
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.     LUSTERKO ZEWN SKŁADANE ELEKTRYCZNIE
WYCISZENIE OD STRONY SILNIKA     WYCISZENIE PRZEGRODA CZOŁOWA + MASKA + GMP KRÓTKA AKUST.
WYCIERACZKA PRZEDNIA     WYCIERACZKA PRZED Z CZUJNIKIEM OPADÓW
WYCIERACZKA REFLEKTORA     WYCIERACZKA REFLEKTORA
PRZEPUSTNICA PRZEDNIEGO PASA     BEZ ZAŚLEPKI W PASIE PRZEDNIM
SZYBA DACHU     ZE STAŁĄ SZYBĄ DACHU
ZDERZAKI     ZDERZAK PRZÓD/TYŁ STANDARD KOLOR NADWOZIA
OSŁONA PRZECIWBŁOTNA (CHLAPACZ)     BEZ OSŁON PRZECIW BŁOTYCH
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY     REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE Z CORNERING LIGHT
REFLEKTOR SPECJALNY (PODWÓJNA OPTYKA)     MASKA DWUKOLOROWA
KOŁO ZAPASOWE     BEZ KOŁA ZAPASOWEGO
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY     KLAMKA ZEWN. KOL.NADW + CHROM
MASKOWNICE ZDERZAKÓW     LISTWA ZDERZAKA LAKIEROWANA CZARNA
SZYBA (WYGLĄD)     SZYBA PRZ BARW+TLN PRZEBARW (TLN SŁ + DRZWI BAG)
DOSTĘP I ROZRUCH BEZDOTYKOWY     Z DOSTĘPEM/ROZRUCHEM NA KARTĘ
Wyposażenie wnętrza
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ     SKÓRA CLAUDIA MISTRAL/LAMA "3J"
ALARM ANTYWŁAMANIOWY     BEZ ALARMU ANTYKRADZIEŻOWEGO
ZAPALNICZKA     ZAPALNICZKA PRZEDNIA
ZAGŁÓWEK TYLNY     ZAGŁÓWEK TYLNY REGULOWANY
ZAGŁÓWEK PRZEDNI     ZAGÓWEK PRZED ODCHYLANY
WYKRYWANIE MARTWEGO POLA     BEZ NADZOROWANIA MARTWEGO POLA
PAS BEZPIECZEŃSTWA PRZEDNI     PAS BEZP PIROTECHNICZNY PODWÓJNY Z ALARMEM
KLIMAT (TEMP. ZEWNĘTRZNA)     KRAJE O ZIMNYM KLIMACIE
KLIMATYZATOR     Z NAGRZEWNICĄ AUTOM RECYRKULACJI
STOPNIOWANIE BIEGÓW     PODZIAŁKA W KM/H
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)     KIEROWNICA PO LEWEJ
OGRZEWANIE DODATKOWE     OGRZEWANIE DODATKOWE AUTOMATYCZNE
WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ     DESKA ROZDZIELCZA + OSŁONA SKÓRA
ŚWIATŁA WEW. RÓŻNE     OŚWIETLENIE WNĘTRZA
OKŁADZINA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ.     DYWANIK BAGAŻN. WYK. DYWAN.
TABLICA ROZDZIELCZA (CHARAKTERYSTYKA)     SKALA DO 260 KM/H 160 M/H MATRYCA KOLOROWA
OKŁADZINA DRZWI     STANDARD
GŁOŚNIK     4 GŁOŚ PRZED (2 TW + 2 PRZED) + 2 GŁ TYL
STEROWANIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY     STER ELEKTRYCZNE FOTELEM PRZED KIEROWCY
STEROWANIE SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA     STER ELEKTRYCZNE FOTELEM PRZED PASAŻERA
REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA     PODTRZYM. LĘDŹWIOW. PASAŻERA
ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH     BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD
SYSTEM NAWIGACJI     Z SYSTEMEM NAWIGACJI + INFO TRAFFIC
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW     ŻARÓWKA KSENONOWA
CZYTNIK INFORMACJI DROGOWYCH     BEZ NADZORU BOCZNYCH ODCHYLEŃ TORU JAZDY
WYŚWIETLACZ     WYŚWIETLACZ DG4
ZEGAR     ZEGAR ZE WSKAZÓWKAMI
PODNÓŻEK     PODNÓŻEK KIER. ALU
MATA GRZEJNA     FOTEL PODGRZEWANY
PODUSZKA POWIETRZNA BOCZNA PRZEDNIA     PODUSZKA POW BOCZNA TUŁOWIA + KURTYNA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA     OŚWIETL. WNĘKI NÓG KIER+PAS. PRZ.
LUSTERKO WSTECZNE ZEW. (PODGRZEWANE)     LUSTERKO ZEWN OGRZEWANE
BLOKADA PODUSZKI POWIETRZNEJ     RĘCZNE WYŁĄCZANIE PODUSZKI POWIETRZNEJ
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA     AUTOMATYCZNA REGULACJA REFLEKTORÓW
REFLEKTOR KIERUNKOWY     Z REFLEKTOR. KIERUNKOW.
WIFI     BEZ WI-FI
ODBIORNIK RADIOWY     RT6 RADIO/TELEFON - ODDZIELNY WYŚWIETLACZ
CHŁODZENIE KLIMATYZACJI     CHŁODZENIE AUTOMATYCZNE
NAKŁADKA NA DYWANIK     DYWANIK Z WYKŁADZINY DYWANOWEJ 1
SCHOWEK, PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA     BEZ KIESZENI W BAGAŻN.
WSKAŹNIK POZIOMU PŁYNU CHŁODZĄCEGO     BEZ KONTROLKI POZIOMU PŁYNU UKŁ CHŁODZ
WYKRYWANIE PRZESZKODY     RADAR PRZEDNI + TYLNA KAMERA
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU     WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
DOSTOSOWANIE WYKŁADZINY     GAŁKA DŹWIGNI CHROM + MIESZEK TEP
DYWANIK NA WYKŁADZINIE     Z DYWANIKIEM
WZMACNIACZ KOREKTORA     BEZ AMPLITUNERA
CZĘSTOTLIWOŚĆ RADIOWA     CZĘSTOTL. RADIOWA EUROPA ZACHODNIA
STEROWANIE RYGLOWANIEM     ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA + AUTOMATYCZNA
KIEROWNICA     KIEROWNICA POKRYTA GŁADKĄ SKÓRĄ
WENTYLATOR     1 WENTYLATOR 2 PRĘDKOŚCI 140W NAGRZ. BEZ CZERPN.
DODATKOWE  ZŁĄCZE  ZESTAWU  AUDIO     1 ZŁĄCZE JACK + USB
MODUŁ TELEMATYKI     MODUŁ TELEMATYKI AUTONOMICZNY
Elektryka
ALTERNATOR     ALTERNATOR KLASA 15
SYGNAŁ DŹWIĘKOWY     KLAKSON DOSTROJONY
AKUMULATOR     AKUMULATOR L3 720 LDC
ROZRUSZNIK     ROZRUSZNIK KLASY 6+
OŚWIETLENIE SPECJALNE     WŁĄCZANIE AUTOMATYCZNE ŚWIATEŁ
ŚWIATŁA WEW. RÓŻNE     OŚWIETLENIE WNĘTRZA
LAMPY SYGNALIZACYJNE     OŚW BOCZNE
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU     BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.     LUSTERKO ZEWN SKŁADANE ELEKTRYCZNIE
CZĘSTOTLIWOŚĆ ZDALNEGO STEROWANIA ZAMKIEM     433,92 MHZ SUPERHETERODYNA
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW     ŻARÓWKA KSENONOWA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA     OŚWIETL. WNĘKI NÓG KIER+PAS. PRZ.
POMIAR NAŁADOWANIA AKUMULATORA     Z POMIAREM NAŁADOWANIA AKUMULATORA
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY     REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE Z CORNERING LIGHT
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA     AUTOMATYCZNA REGULACJA REFLEKTORÓW
REFLEKTOR KIERUNKOWY     Z REFLEKTOR. KIERUNKOW.
REFLEKTOR SPECJALNY (PODWÓJNA OPTYKA)     MASKA DWUKOLOROWA
WŁĄCZANIE ŚWIATEŁ     AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE ŚWIATEŁ
Marki wyposażenia
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK     SYSTEM WTRYSKU DELPHI
Inne
KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA     STANDARD
ATMOSFERA     ATMOSFERA NORMALNA
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)     KIEROWNICA PO LEWEJ
PŁYTKA ZNAMIONOWA     TABLICZKA ZNAMION KRAJE UNII EUROP + NRE
ETYKIETA     BEZ ETYKIETKI
GNIAZDO GŁOŚNIKOWO-SŁUCHAWKOWE RADIA     GNIAZDO AKCESORIÓW
OD STRONY JEZDNI     RUCH PRAWOSTRONNY
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA     ZESTAW ANTYPRZEBICIOWY
TOCZENIE SIĘ     SZEROKIEJ DROGI
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY     KLAMKA ZEWN. KOL.NADW + CHROM
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2017, 13:03:31 wysłana przez Maciek Błaż »

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2017, 15:28:24 »
Pierwsza połowa 2012, czyli twarde zawieszenie
Tak czytałem, że wymiana amortyzatorów pomaga (350-400 zł komplet) na tył jeśli dobrze pamiętam, bo z przodu trochę bardziej skomplikowane.

i brak przycisku otwierania bagażnika w zderzaku (z jedym i drugim można sobie w miarę poradzić, pisałem o tym w innych tematach).
Tego nie widziałem, ale poszukam o tym trochę szkoda, że nie miałby mieć przycisku do otwierania klapy z tyłu.

Przebieg taki, że przygotuj się na dolanie płynu do FAPa. Do wymiany rozrządu jest jeszcze kilkadziesiąt tys.
No właśnie chciałem coś o przebiegu około 100-120 tyś km ale nie można mieć wszystkiego :)
Co ile się wymienia ten płyn w FAP? Znalazłem w internecie jakiś litrowy za 200 zł i tam pisało, że się go wlewa do zbiorniczka pod maską silnika, czy to prawda, a może chodzi o coś innego? Ew. z jakim kosztem muszę się liczyć?

A rozrząd co 200 tyś km się robi? Jakiego kosztu muszę się spodziewać mniej więcej?

Z wyposażenia to nie ma subwoofera ani korektora dźwięku. Wydawało mi się, że jeśli auto miało zestaw denon to zawsze miało subwoofer i korektor. A tutaj gośc twierdzi, że jest denon, a z wyposażenia ewidentnie wychodzi, że nie ma subwoofera i korektora. Dziwne.
To jeszcze mogę przeżyć, widziałem, że mogę kupić subwoofera na allegro ale czy to się opłaca zakładać to nie wiem.

Nie wiem tylko co oznacza to: CZYTNIK INFORMACJI DROGOWYCH: BEZ NADZORU BOCZNYCH ODCHYLEŃ TORU JAZDY. U mnie jest Z NADZOREM BOCZNYCH ODCHYLEŃ TORU JAZDY, ale nie mam pojęcia co to jest.
Brzmi jak asystent pasa ruchu ale bez tego też mógłbym żyć  ::)

Niemniej jednak dzięki bardzo za rozszyfrowanie VINu... To bardzo pomocne.

PS. Znalazłem wyjaśnienie historii pojazdu, obecny właściciel kupił w salonie polskim a samochód był sprowadzony z Francji podobno na wszystko ma papiery. Dlatego pierwsza rejestracja była w 2012 za granicą.

Pozdrawiam

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2017, 16:23:30 »
Przycisk w zderzaku też możesz dołożyć (opisywałem to w jednym z tematów). Niestety będzie się nieco różnił od oryginalnego - dla tego przycisku nie będzie działał system bezkluczykowy.

Zawieszenie też u siebie zmieniałem i koszt tyłu wyniósł niewiele ponad 300PLN. Przód już więcej, bo około 1100PLN (z nowymi osłonami, odbojami i łożyskami McPhersona). Paradoksalnie roboty z przodu wcale nie było więcej niż z tyłu, zajęło mi to 4h.

FAP się wlewa pod podwoziem (dobrze jest mieć kanał lub podnośnik). Najlepiej kupić zestaw z Walkera do danego auta. Wtedy masz odpowiednie rurki, szybkozłączki i tylko wpinasz sie do auta i napełniasz. Licz się z kosztem rzędu 350PLN. W moim jeszcze nie dolewałem, bo mam dopiero 80tys przebiegu, ale widziałem już gdzie są rurki i gdzie się wpina.

Rozrząd wymienia się przy 180tys gdy auto jeździło w trudnych warunkach (krótkie trasy, częste odpalanie, tryb miejski) lub przy 240tys w warunkach normalnych. Też jeszcze nie wymieniałem, ale z tego co widziałem to koszty w okolicach 700PLN. Może być słaby dostęp, bo silnik jest mocno cofnięty w komorze silnika.


Subwoofera tak łatwo raczej nie dołożysz, bo nie masz go gdzie podpiąć. Fizycznie nie ma korektora dźwięku, który ma wyjście na subwoofer.

Hmmm... Faktycznie, mam taki system, który wibruje fotelem gdy zmieniam pas bez sygnalizacji kierunkowskazem. Czyli na wypadek gdybym zasnął na autostradzie. Więc to może być to.




Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 09, 2017, 21:49:01 »
Ehh... muszę jeszcze trochę poczekać na mojego wymarzonego DSka  8) Zasilenie budżetu domowego przesunęło mi się w czasie  :P Więc chyba po powrocie z rejsu coś kupię  ::)

Tak z ciekawości co to jest taki slot po lewej stronie kierownicy pod regulacja lusterek. Jak na tym zdjęciu.
https://img38.otomoto.pl/images_otomotopl/828117625_5_1080x720_kamera-navi-pdc-48-tys-km-ledy-alu-idealna-wielkopolskie_rev004.jpg
Nie wiem czy to we wszystkich modelach jest czy też w niektórych?

I tak trochę z innej beczki, myśląc przyszłościowo, jak myślicie sprzedanie DSa jest raczej trudne czy są chętni? Chciałbym pojeździć z 2-3 lata i w miarę możliwości odświeżyć auto. Trochę się boję, że DSy nie są tak popularne jak Hondy czy Toyoty i może być problem ze sprzedażą. Patrząc teraz po ofertach na allegro widzę, że dość długo wiszą. Co nie zmienia faktu, że i tak go chcę kupić.

Pozdrawiam

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 214
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 10, 2017, 01:45:24 »
Ja swój sprzedawałem około tydzień czasu
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Paweł Jędrocha

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 8 526
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
    • Galeria moich Citroenów
  • Posiadany samochód: od ponad ćwierć wieku same Citroeny :)
  • Zainteresowania: motoryzacja francuska ;) dobra kuchnia - włoska & francuska, 2-deski zimą, a ostatnio córunia :)
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 10, 2017, 14:24:36 »
Tak z ciekawości co to jest taki slot po lewej stronie kierownicy pod regulacja lusterek. Jak na tym zdjęciu.
https://img38.otomoto.pl/images_otomotopl/828117625_5_1080x720_kamera-navi-pdc-48-tys-km-ledy-alu-idealna-wielkopolskie_rev004.jpg
Nie wiem czy to we wszystkich modelach jest czy też w niektórych?

Miejsce na kartę .... bankomatową, parkingową, Floty. bilet autostradowy  .... jakąkolwiek :)
Paweł Jędrocha
Warszawa - Ursus ;-)
Citroen C4GP II 2.0 BlueHDi 150FAP BVA-EAT6 01/2014 exclusive SMEG+ PANORAMA Nappa"8Q"&TV :)
w rodzinie
Citroen C5 X7 tourer 2.0HDi 163FAP BVA-AM6 01/2013 exclusive RT6 PANORAMA

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 10, 2017, 15:09:14 »
Należy tylko dodać, że szukaj auta, które tego nie ma. Dlatego, że najczęściej oznacza to dość słabą wersję wyposażenia, bez automatycznych długich świateł. Co najczęściej oznacza brak ksenonów. Przy automatycznych długich nie możesz mieć tego miejsca na kartę, bo znajduje się tam przycisk do wyłączania automatycznych długich. Tak samo jak przycisk wyłączania funkcji budzenia na autostradzie, gdy zmieniasz pas bez użycia kierunkowskazu.

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 10, 2017, 15:11:48 »
Dzięki za info cenna informacja. Cieszę się że na Was trafiłem

Offline Marcin Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic Automat
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 10, 2017, 18:08:36 »
Ogólnie warto szukać aut z polskiego salonu da się znaleźć auto z kontraktem serwisowym. A to się naprawdę opłaca wiem po sobie.
Była Xsara
Była C4
Była C5
Jest DS5

Ciągle wierny szewronom.

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 10, 2017, 19:04:41 »
Ogólnie warto szukać aut z polskiego salonu da się znaleźć auto z kontraktem serwisowym. A to się naprawdę opłaca wiem po sobie.

Niestety nie ma ich za dużo. A jak są to przeważnie bardzo świeże, a co za tym idzie cena rośnie.

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 29, 2017, 10:48:17 »
Witam. Z góry przepraszam za post pod postem, ale mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. "przekonaliście" mnie do silnika wysokoprężnego 2.0 HDI. Ale możecie mi powiedzieć jeszcze coś o tym filtrze FAP. Chodzi mi o to iż samochodu będę używać głównie w mieście. Co za tym idzie krótkie przeloty, korki. Czy skoro, jeśli dobrze zrozumiałem, fap jest filtrem mokrym to nie ma niebezpieczeństwa zapchania go jak się nieraz o tym słyszy w przypadku Diesli? Czy trzeba go przepalać od czasu do czasu na ekspresówce?
Nigdy nie miałem do czynienia z tym ustrojstwem.

W jednym z filmików z Internetu słyszałem że warto sprawdzać poziom oleju bo z czasem zbiera się ropa w misce. Niby jest to związane z dodatkową dawką paliwa do dopalania. Ale mówił on ogólnie o filtrach cząstek stałych więc nie wiem czy to w mokrych fap też tak jest. W końcu jest obniżona temperatura wypalania.

Pozdrawiam

Wysłane za pomocą mTalk
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2017, 18:32:26 wysłana przez Grzegorz Szadkowski »

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 29, 2017, 19:49:33 »
Generalnie każdy filtr cząstek warto czasami 'wypalić' na trasie. Akurat mokry filtr w citroenie znosi miasto znacznie lepiej niż filtr suchy, ale nie jest to dla niego naturalne środowisko pracy. Głównym problemem jest to, że nie powinno się przerywać procesu wypalania. A w mieście masz częste krótkie podjazdy i często może dochodzić do przerywania tego procesu.
W filtrze mokrym nie ma problemu zwiększania się poziomu oleju.

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 29, 2017, 21:09:41 »
Generalnie każdy filtr cząstek warto czasami 'wypalić' na trasie. Akurat mokry filtr w citroenie znosi miasto znacznie lepiej niż filtr suchy, ale nie jest to dla niego naturalne środowisko pracy. Głównym problemem jest to, że nie powinno się przerywać procesu wypalania. A w mieście masz częste krótkie podjazdy i często może dochodzić do przerywania tego procesu.
W filtrze mokrym nie ma problemu zwiększania się poziomu oleju.
A czy w związku z wypalaniem pokazuje się jakaś kontrolka czy coś dzięki czemu wiadomo że nie powinno się przerywać wypalania?

Wysłane za pomocą mTalk

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 30, 2017, 07:02:19 »
Nie. Czasami można to wyczuć, bo są minimalnie podniesione obroty.

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 31, 2017, 13:24:20 »
Witam,

To znowu ja z pytaniami. Wyczytałem na forum, że użytkownicy C5 instalują sobie diode podłączona do grzania lusterek bądź tylnej szyby w celu rozpoznania kiedy samochód wypala FAP. Czy myślicie, że można to zastosować w DSie? Ktoś coś takiego kombinował?

Drugie pytanie o interfejs lexia z oprogramowaniem. Wyczytałem że można między innymi sprawdzić stan filtra FAP jego zapełnienie. Czy taki interfejs pasuje też do DSa bo pisali o C5, C4 ale nic o DS. Zastanawiam się czy nie kupić takiego interfejsu. W momencie zakupu będę mógł sprawdzić błędy i filtr FAP. Z tego co widzę to koszt około 400 zł.

Pozdrawiam

Wysłane za pomocą mTalk

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 31, 2017, 13:45:24 »
Tak, pasuje. Ja kupowałem bezpośrednio u chińczyków (na aliexpress). Kupując w PL kupujesz tak naprawdę dokładnie ten sam interfejs, tylko w wyższej cenie.
Jest tam pokazany stan filtra, teoretyczny poziom płynu (można sobie oszacować, kiedy trzeba go będzie uzupełnić) i są funkcje serwisowe w stylu wypalenie serwisowe filtra.

O takiej diodzie nie słyszałem, ale brzmi ciekawie. Trzeba by ją tylko jakoś fajnie wkomponować, żeby nie zniszczyć wnętrza jakimiś sterczącymi ledami.

Offline Paweł Jędrocha

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 8 526
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
    • Galeria moich Citroenów
  • Posiadany samochód: od ponad ćwierć wieku same Citroeny :)
  • Zainteresowania: motoryzacja francuska ;) dobra kuchnia - włoska & francuska, 2-deski zimą, a ostatnio córunia :)
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 31, 2017, 14:08:45 »
O takiej diodzie nie słyszałem, ale brzmi ciekawie. Trzeba by ją tylko jakoś fajnie wkomponować, żeby nie zniszczyć wnętrza jakimiś sterczącymi ledami.

To zaglądaj w inne działy tego Forum :)
Paweł Jędrocha
Warszawa - Ursus ;-)
Citroen C4GP II 2.0 BlueHDi 150FAP BVA-EAT6 01/2014 exclusive SMEG+ PANORAMA Nappa"8Q"&TV :)
w rodzinie
Citroen C5 X7 tourer 2.0HDi 163FAP BVA-AM6 01/2013 exclusive RT6 PANORAMA

Online Grzegorz Szadkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI Aut. (2012)
  • Zainteresowania: Komputery
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 31, 2017, 20:50:12 »
O takiej diodzie nie słyszałem, ale brzmi ciekawie. Trzeba by ją tylko jakoś fajnie wkomponować, żeby nie zniszczyć wnętrza jakimiś sterczącymi ledami.

Z tego co czytałem, to użytkownicy często montują taką diodę w "trójkącie" w drzwiach przy lusterku. Ale szczerze mówiąc można ją ładnie wkomponować gdziekolwiek. Dziwne, że żaden producent nie pomyślał o takiej sygnalizacji która bardzo ułatwia obsługę auta z filtrem cząstek stałych  ;)

Tu taki przykład znalazłem


albo tak

 

Offline Grzegorz Malinowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: ds5 PEUGEOT 308 Honda VTR 1100f
  • Zainteresowania: foto
Odp: [DS5] Pomoc przy zakupie
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 31, 2017, 21:29:36 »
bez paniki z FAPem, wystarczy sprawdzić poziom przy wymianie oleju co u mnie robią przy serwisie co 15-18tyś km, tankować dobre paliwo i nie za 100 czy 50zł jak to w polskiej mentalności tylko do pełna, mój ma już 210tyś i zero problemów a właśnie jestem po serwisie.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa...